hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 [4] 5 6

Politie(k)

24-09-09 15:01:09
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Je link is mis 8O

24-09-09 15:02:25
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Lijkt me ook. Werkt anders wel, maar nu niet.

Ik zie dat wij het overigens volstrekt eens zijn dat we het nooit eens gaan worden. . . .

Dus nog meer van hetzelfde zeggen is dan weinig zinvol . . . .

24-09-09 15:15:26
Traevel
Oudgediende


WMRindex: 302
OTindex: 17.280
S
Snip en plak; er zal wel een smiley in verstopt zitten of iets dergelijks :P

http://www.id-nee.nl/02-11%20hoofdtekst%20evaluatie_bestanden/8-10-07%20aan%20nat.%20Ombudsman.doc

edit: of hier en dan de bovenste "view as html"

24-09-09 15:20:43
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Tja, dat kan ik dus geen bewijs noemen, ik zie nergens namen van mensen wie verklaren op foute grond te zijn aangehouden en om hun id zijn gevraagd. Plus dat het een docje is van een in mijn ogen nogal anarchistisch clubje, nee, sorry, geen overtuigend bewijs Invisible..

24-09-09 17:52:07
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Google zelf even. Eerste stuk was overigens beter, laat het tijdschema zien en hoe de overheid daarmee marchandeerd.

Kwartje van Kok zegt dat iets? was ook tijdelijk..... Beter kan je het niet illustreren hoe de overheid met afspraken omgaat. Zelfs nota's op tijd betalen doen ze al niet, alle mooie woorden ten spijt.

24-09-09 17:54:00
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Kwartje van Kok, tja, zo ken ik er nog meer. Ooit haalde de regering vele gastarbeiders binnen zonder het besef dat er velen zouden blijven. Toen dat besef doordrong deed men niets en nu krijgen de nazaten van die groep gastarbeiders er de schuld van dat de regering destijds faalde... Ugh.

31-10-09 17:54:50
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Even over de politie weer... Ik heb al vaker gemeld dat de heren alle regels waarvoor ze anderen bekeuren aan de laars lappen. Iets wat iedereen kan zien die een minuut of tien een agent volgt. Zondag a.s. in Peter R de Vries opnieuw het bewijs dat hij 8 jaar geleden ook al eens filmde: de heren beboeten wel, maar voor zichzelf gelden de regels niet.

En maar respect eisen...... dat wordt dus nooit wat. Want uiteraard beloofd de top nu in te grijpen, maar als Peter over een maand of 6 weer filmt, filmt hij gewoon weer hetzelfde. Het is domweg onderdeel van de bedrijfsculttuur: regels zijn er voor anderen, niet voor agenten.

Jammer dat ze niet zien dat dit zo ten koste gaat van het respect en van de bereidheid van de burger om hen te helpen als het nodig is.

31-10-09 17:56:14
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Jammer dat men alleen spreekt over de misdragingen en niet over de opgelegde boetes en sancties wie het justitieel apparaat intern hanteert ;)

01-11-09 08:39:00
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Jammer dat men alleen spreekt over de misdragingen en niet over de opgelegde boetes en sancties wie het justitieel apparaat intern hanteert ;)


Die dan niet helpen want ze gaan gewoon door met het vermoorden van het Verkeersreglement. En er is echt niemand die hen daartoe dwingt, doen ze geheel zelf en vrijwillig. Met genoemde negatieve gevolgen voor het respect en de waardering bij de gewone burger.

Aan veel dingen die je beroep niet popilair maken (criminelen aanpakken ipv burgers plukken etc) kan je als agent weinig doen, is politiek of opgelegd door chef, maar wat je wel kan doen is stoppen met die verkeersovertredingen waarvoor je de burger wel beboet. . .

01-11-09 11:03:23
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Invisible, neem hier eens een kijkje ;) Er wordt wel degelijk intern onderzocht, alleen dat hoor je niet zo vaak 8O

01-11-09 12:59:29
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Uiteraard wordt er intern onderzocht en de zaken zijn ook niet mis.

Blijft het visitekaartje op straat dat iedereen kan zien en waaraan zeer velen zich mateloos ergeren iedere keer dat zij wel een 4 km prent krijgen en die (**** cencuur) zelf met 30 te hard voorbijscheurd etc.

Het is m.i. dom gedrag van een beroepsgroep die toch al elk jaar nieuwe diepterecords vestigt qua respect en waardering. Een beroepsgroep die er bij gebaat is dat mensen wel respect hebben en hulp bieden, wat ook maatschappelijk beter is.

02-11-09 07:24:55
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
De aflevering van Peter R de Vries gezien. De mate waarmee de heren zelf de normen aan de laars lappen heeft zelfs mij verbaasd. Maar bij verder nadenken is het eigenlijk ook wel logisch. De gewone automobilist heeft altijd dat stemmetje achter in zijn hoofd die aan controles denkt en daardoor de rem erop houdt. De flitser heeft dat niet, immers de flitser is hij zelf en dus gaat het gas diep.

Meest beschamende stukje film was dat waar de flitser invoegt waar dat niet mag en een andere auto tot remmen dwingt + een motoragent die toevallig langskwam (uiteraard ook veel te hard!) naar links duwde. De agent wilde aanhouden, maar merkte al vlot dat het een collega was en reed verder. Nog harder dan de flitser al deed. Hoezo klassejustitie?

Waren die flitsers op dat bumperkleven na nu gevaarlijk bezig? Nee, niet echt. Wat bewijst dat de regels onzinnig zijn, maar dat is een andere discussie. Waar het om gaat is dat de overheid regels oplegt aan anderen en dat de handhavers van de overheid die regels wel tot op het bot afdwingen en handhaven bij anderen, maar er zelf volledig lak aan hebben.

Iets wat overigens iedereen zelf kan constateren die een agent in of op een motorvoertuig ziet.

09-11-09 13:24:00
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik heb die aflevering ook gezien en wat ik al vermoedde bleek bewaarheid te worden. Hoeveel dienders had meneer gefilmd? Drie? Vier? Dus dan zijn alle agenten maar gelijk wetsovertreders, heerlijk hoe bekrompen PR is, hij had beter bij de Televaag kunnen gaan werken, das meer zijn stijl _O-

09-11-09 14:40:39
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Nee, hij had er 12 gefilmd en ik meende dat er drie waren (liet hij ook zien) die zich wel aan de wet hielden. Zijn stelling was dan ook dat de helft van de dienders de fout in gaat.

Zelf constateer ik dat dit percentage veel hoger ligt en iedereen kan dat doen door gewoon op te letten.


09-11-09 14:43:35
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Invisible, dus jij constateert dat het percentage hoger ligt, man, kom je niet in de knoop met je werk en verdere leven?

09-11-09 14:45:41
Pablo
Oudgediende


WMRindex: 1.461
OTindex: 22.116
nou nou 12 is ook echt ene goede referentie.. misschien was zijn accu op van de zwaailichten of wat dan ook.

09-11-09 14:46:42
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Pablo, PR de Vries is al een slechte referentie, die eikel handelt vanuit zijn onderbuik, puur omdat meneer niet goed genoeg om bij de politie te blijven _O-

09-11-09 14:52:06
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Invisible, dus jij constateert dat het percentage hoger ligt, man, kom je niet in de knoop met je werk en verdere leven?


Nee, ik heb vele jaren praktisch naast een politeburo gewoond en het gebeurde dus nogal eens dat ik tegelijk weg ging of juist terug kwam met een politiewagen. Dus zonder extra werk of tijd even er achter blijven. Je hebt geheid binnen 5 minuten voor honderden euro's aan boets in beeld.

Ik stel hierbij uitdrukkelijk dat het meeste daarvan niet gevaarlijk is. 20 te hard op een vierbaans toegangsweg zonder zijwegen is niet link. Maar als ik 4 te hard ga krijg ik wel een boete....

Waar het principieel om gaat is de voorbeeldfunctie en geloofwaardigheid. Hoe kan je invredesnaam urenlang mensen beboeten voor 4 te hard als je zelf nog vele malen erger in de fout gaat? Hoe geloofwaardig ben je dan en wat gebeurd er met het toch al niet zo bijster hoge respect voor je beroepsgroep?

Wij als samenleving zijn er bij gebaat dat er een politie en justitie is die gezag heeft, die op hulp van burgers kunnen rekenen in nood en bij misdaad. Maar die dat gezag verspeelt mede door dit soort onnodig gedrag.


09-11-09 14:56:07
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Invis, dan zeg ik: Zorrug, dat je erbij komt, bij de politie, bij de politie.

Grom, de link wil niet dus kopieer m maar 8)

Lamaar, stomme kutsmiles van wmr liggen dwars, youtube, doris marine

09-11-09 14:58:48
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Denk je dat ze mij willen hebben? de eerste de beste vergadering lig ik al dwars en roep dat ik eerst de drugsdealers bij de school aan wil pakken ipv op een lege A weg gaan liggen collecteren. Ofwel: ik vlieg er geheid in no time weer uit ... .


09-11-09 15:00:19
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Mwah, ik denk dat je daarmee heus wel zult scoren. En verder, hou je nu gewoon alleen al voor andermans veiligheid aan de maximum snelheid.

09-11-09 15:12:38
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Doe ik. Maar net als iedereen zit ik er wel eens boven. even afgeleid, even een viaduct, lege A weg en toch maar 80 etc. en dan voor 4 te hard een boete krijgen van iemand die zelf altijd en overal in de fout gaat is niet bepaald goed voor mijn taalgebruik.

Wist je overigens dat per eind 2010 alle agenten op extra rijles moeten vanwege de enorme hoeveelheid brokken die ze maken?

09-11-09 15:45:44
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Hoe weet je dat je die boete kreeg van een voorbeeld uit PR'tjes show? 8O

Trouwens, ik stop met reageren want het blijft toch altijd hetzelfde, aan de hand van een paar rotte appelen is gelijk de hele politie verrot, net als met Moslims en die vuile stinkpruik, lamaar, t antwoord is me toch al bekend en als ik eerlijk en open ben, mij te laag om nog op te reageren..

09-11-09 16:07:06
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Niet alle agenten zijn gelijk. En ik zeg ook niet dat ze slecht zijn. Ik zeg enkel dat het slecht is wat ze doen terwijl er geen enkele noodzaak voor is. Het kost onnodig respect die hard nodig is elders. en dat is net als de politiek van bonnenquota(zie rapport SP in deze) niet slim.

Ik wil ook de term rotte appel niet gebruiken, dat suggereert moedwilligheid. En de meeste agenten overtreden de regels net als de gemiddelde burger omdat de situatie dat toelaat, er even niet op gelet wordt, de max belachelijk is etc. Alleen beboeten ze die burger er wel voor en dat steekt. En als gezegd: als je het respect wil terugverdienen moet je niet zulke domme en onnodige dingen doen.

Ik vind het jammer dat je de term te laag gebruikt. Past niet bij je.

Wat dit onderwerp betreft, de politie, denk ik dat jij net als ik voor een gezaghebbend korps bent dat op hulp van de burger kan rekenen omdat ze het respect verdienen. en dan zal ook jij moeten toegeven dat het zelf alle regels overtreden zonder enige noodzaak niet slim is. En alleen zal veranderen als er over gevallen wordt.

Net zoals het systeem van quota niet slim is. een agent die geweld misdaad voorkomt wordt zo bestraft omdat hij niet de quota voor die misdaad na pleging haalt. Slechte zaak die eveneens slecht is voor het respect en begrip bij de burger.

09-11-09 16:15:11
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het is wel te laag want door de manier waarop je dingen uitdrukt komt het op sommigen over als zijnde het is zo, en daar zit jouw fout, en daarom stop ik met reageren want t zal niet verbeteren vrees ik.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven