hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 12:00 - 74297 artikelen - nu online 42 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3 4 5 6

Politie(k)

18-04-09 12:57:16
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Relpa heeft een punt: wat is dan de oplossing, hoe krijgen we het werkend.

Allereerst is er de politiek: de tweede kamer die de minister moet dwingen iedere vorm van normen en prognoses af te schaffen. Korpsen moeten niet meer beoordeeld worden op opbrengst van boetes, geld dat ze binnen harken. dan kan de agent, de BOA etc weer controleren op veiligheid ipv op opbrengst, wat het begrip zeer ten goede zal doen komen. Hier moeten dus ook gemeentes gedwongen worden om de BOA als begrotingsinstrument te gebruiken!

Wat dan wel de norm moet worden om te oordelen: misdaad. Het korps dat erin slaagt de misdaad cijfers omlaag en de oplospercentages omhoog te krijgen wordt beloond. Dat moet de maatstaf worden. Dan ook is het weer aantrekkelijk om aan preventie te doen, want als ze het nu doen scoren ze minder dan het contract eist en worden ze als korps bestraft.......

Tweede is het OM. het vervolgen van mensen die inbrekers of wat dan ook oppakken, die anderen helpen tegen criminelen moet gestaakt worden. Mensen moeten er op kunnen vertrouwen dat hun hulp zich niet tegen hen keert. Het seponeren van zaken tegen (draaideur) criminelen moet verboden worden en straf dient direct ten uitvoer gelegd te worden. criminelen die helpers bedreigen of daadwerkelijk belagen dienen meteen voor minimaal een jaar opgesloten te worden.

De politie zelf: er is niemand die hen gebied alle verkeersregels waarvoor ze anderen bestraffen te overtreden. Een dominee kan ook niet preken over de tien geboden en na de dienst met zijn getrouwde buurvrouw in bed duiken. Zo is het niet te accepteren dat de politie zelf consequent 20 of meer te hard rijdt en de andere dag mensen die er 4 te hard gaan beboeten. Over de trambaan scheuren om vooraan bij het stoplicht te komen en dan met 70 verder om even later een broodje te halen is stom. Dat wekt aversie en hekel aan op. Ze moeten m.a.w. zelf het goede voorbeeld geven! Dat geeft meer respect dan de huidige praktijken.

@KPUC: geaccepteerd. Met aantekening dat je mij nooit tot het uiterste zult tergen. In tegendeel tot wat men hier denkt ben ik zeer optimistisch van aard (kun je nagaan hoe het zou zijn als ik pessimist was) en zie het leven van de zonnige kant. En andermans mening als interessant, maar zonder invloed op mijn humeur.

18-04-09 15:04:11
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
En toch zie je dat Oom Agent wel kan, en wil ;) Golf van overvallen. Of ze nu daadwerkelijk de daders hiermee hebben gepakt, dat is nog even de vraag, maar actie ondernemen in een redelijk korte tijd, dat kunnen ze best wel ;)

18-04-09 15:13:04
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Inderdaad ben ik het eens met Relpa.

Als je klaagt moet je ook een oplossing geven om het te verbeteren, maar wat raar dat ik dat nu niet merk :|

18-04-09 16:56:50
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Kameleon: bovenstaande niet gelezen?


20-04-09 14:47:23
Caster
Oudgediende


WMRindex: 2.086
OTindex: 16.129
Ik vind dat de politie goed werk doet in onze samenleving, nog altijd.

Okee, er zijn natuurlijk nog steeds overvallen, berovingen, etc. maar het grootste deel wordt opgelost! En schietpartijen op straat zoals in Amerika heb ik nog nooit meegemaakt...

Is het niet een beetje zeiken op een beroep dat gewoon niet 100% uitvoerbaar is? Ik bedoel; je kunt nooit 0 criminelen in een land hebben, dat is gewoon onmogelijk. En de grote jongens pakken is ook niet een fluitje van een cent; het systeem in Nederland is zo dat als er ook maar 1 (één!!) foutje staat in de aanklacht tegen de crimineel, de zaak geseponeerd kan worden. :| Zoiets kost dus gewoon veel tijd.

Ik heb liever respect voor wat wel wordt bereikt. Over halen van scores etc.: dat gebeurt in elke bedrijfstak en is meer een ontwikkeling die bij de tijdsgeest hoort. Zelfs ik als vakkenvuller (!) merk dat ik me aan allerlei normen moet houden...

20-04-09 16:29:45
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Ik deel je mening over de Nederlandse politie. Ik heb 0 vertrouwen in de rechtsstaat en ik respecteer politie niet. Respect moet je namelijk verdienen. Ik blijf bij ze uit de buurt om enkele voorvallen:

1. Er is lichtencontrole voor fietsers. Mijn licht doet het niet en ik word aangehouden. Sh*t, balen, terechte bekeuring. Maar tijdens het uitschrijven van de bekeuring worden er 5 mensen zonder licht door de controle heen gelaten. Ik vraag aan de agenten waarom. Als antwoord krijg ik, en ik quote letterlijk: 'jij bent zwart, jij valt niet op in het donker. Zij zijn blank, zij vallen wel op'

2. Ik word bedreigd met een steekwapen vanwege mijn huidskleur. Er zijn getuigen aanwezig. Ik besluit aangifte te doen en een van de getuigen gaat mee. Twee agenten horen mijn verhaal rustig en klaarblijkelijk begripvol aan. Na mijn verhaal zegt een van de twee: 'tja, het is vervelend dat dit soort dingen gebeuren, maar dan had je maar in je eigen land moeten blijven.' De beide mannen staan op en wij werden vriendelijk verzocht het gebouw te verlaten.

3. De fiets van een vriend werd gestolen. Aangifte gedaan. Een maand later zien we iemand op zijn fiets rijden. Foto van hem gemaakt en aan de politie gegeven. De jongen bleek bekend bij de politie, want de reactie was: ja, met hem hebben we al problemen gehad, daar gaan we niet meer heen.

En zo heb ik er nog een stuk of 5. Recht is misgegaan vanaf het moment dat er wetten werden gemaakt.

22-04-09 09:42:24
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Caster:
Ik vind dat de politie goed werk doet in onze samenleving, nog altijd.

Okee, er zijn natuurlijk nog steeds overvallen, berovingen, etc. maar het grootste deel wordt opgelost! En schietpartijen op straat zoals in Amerika heb ik nog nooit meegemaakt...

Is het niet een beetje zeiken op een beroep dat gewoon niet 100% uitvoerbaar is? Ik bedoel; je kunt nooit 0 criminelen in een land hebben, dat is gewoon onmogelijk. En de grote jongens pakken is ook niet een fluitje van een cent; het systeem in Nederland is zo dat als er ook maar 1 (één!!) foutje staat in de aanklacht tegen de crimineel, de zaak geseponeerd kan worden. :| Zoiets kost dus gewoon veel tijd.

Ik heb liever respect voor wat wel wordt bereikt. Over halen van scores etc.: dat gebeurt in elke bedrijfstak en is meer een ontwikkeling die bij de tijdsgeest hoort. Zelfs ik als vakkenvuller (!) merk dat ik me aan allerlei normen moet houden...


95% van de aangiftes wordt niet opgelost en daar zitten veel zeer ernstige zaken bij...

0 criminelen kan niet, dat klopt. Je kan ook niet alles aan pakken als overheid. klopt ook. Je moet dus prioriteiten stellen. Doet de overheid ook. Er is maar 1 dienst die nooit mankracht tekort komt, die een incasso organisatie erachter heeft die de meest efficiente dienst is die de overheid heeft: de collectanten.

En dan komen we terug bij de start van dit onderwerp: wat gebeurd er als je als overheid non stop de mensen beloerd en bestraft voor flutzaken en de ernstige niet afhandeld ivm constant personeels tekort . . . . .

26-04-09 12:12:31
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Respect. Of beter: geen respect. Dat is wat men mij verwijt en dat op een toon van: je MOET respect hebben.

Volgens mij MOET ik niets. Respect is iets dat je moet verdienen ipv eisen. Door je daden bijvoorbeeld. En die je ook kan verliezen door die daden of gebrek er aan. Ik heb het voorbeeld van de dominee die predikt dat je geen overspel mag plegen maar direct na de dienst de krib in duikt met zijn getrouwde buurvrouw... MOET ik daar respect voor hebben?

Peter R de Vries heeft al een paar keer laten zien hoe agenten zelf met de verkeersregels omgaan, maar ieder die op d wegen oplet kan het ook zelf zien. Zelf lappen ze massaal alle regels aan de laars en rijden ze structureel 20 tot 30 te hard, maar als de burger 4 km te hard gaat pakken ze hem met een stalen gezicht en betuttelend preekje en beboeten hem. Hoe kan je nu respect verlangen als je zelf niet doet wat je een ander oplegt?

Als je daarnaast dan ook nog eens 95% van de aangiftes niet afhandeld, vele criminelen gewoon laat lopen, ook al weet je dat ze meteen weer op pad gaan.. hoe kan je dan respect verwachten van de burger die de klos is van die misdaad, vandalisme etc maar die wel keer op keer geld kwijt is voor flutzaken?

Wil je als agent respect van die burger, van mij bijvoorbeeld, dan begin je met zelf die regels na te leven waarvoor je anderen bij overtreding beboet. En kies je als korps je prioriteiten zodanig dat de burger die snapt. en dat de burger niet snapt dat 4 km te hard op een lege A weg belangrijker is dan een drugsdealer bij de school ligt echt niet aan die burger.....

Als je praat over gebrek aan respect: daar ligt de hoofdoorzaak. En het terugverdienen van dat respect heeft de politie dan ook in eigen hand. Ik hoop van harte dat ze dat ook in gaan zien en ernaar gaan handelen.

26-04-09 12:16:50
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Quote Invisible:
En dan komen we terug bij de start van dit onderwerp: wat gebeurd er als je als overheid non stop de mensen beloerd en bestraft voor flutzaken en de ernstige niet afhandeld ivm constant personeels tekort . . . . .
Je kunt je beter afvragen wat er gebeurt met de verkeersveiligheid als men niet alert is op overtredingen en grove misdrijven op de weg ;)

26-04-09 12:56:37
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Mee eens. Denk aan rood licht, bumperkleven, over de stoep scheuren etc.

Allemaal zaken die men nagenoeg ongestraft kan doen. Van alle boetes in het verkeer is ca 80 % voor snelheid, voor de grote bulk in de categorie tot 10 te hard, veelal op A wegen...... Nog eens een procent of 13 is voor een andere gevaarlijke activiteit: parkeren zonder (genoeg) te betalen. 3% is dan voor rood licht en slechts 4 voor alle andere dingen.

De verkeersveiligheid zou zeer bevorderd worden als men eens op hield met het stompzinnige geflits op veilige wegen en ging staan waar het onveilig is. Ging letten dus op het gevaar ipv op de opbrengst per manuur. En vooral: aandacht besteed aan al die andere zaken, die jij aanduid als grove misdrijven. Maar met een korps waarvan de grote baas zegt dat mensen die te hard rijden, ook de 4 km overtreders, erger zijn dan de huurmoordenaars in Amsterdam, verwacht ik daar niet teveel van.

Dat dit respect kost is helaas bij die bazen nog niet doorgedrongen.

We glijden af naar een samenleving waarin de agent gemeenschappelijke vijand is. Waarin politie en OM niet op hulp hoeven te rekenen bij onderzoek en al helemaal niet als ze belaagd worden. Waarin mensen zichzelf gaan bewapenen omdat het steeds gevaarlijker wordt en hulp van de politie niet meer vanzelfsprekend en waarschijnlijk wegblijvend.

Het is aan de politie en het O.M. om deze tendens te keren en het respect terug te winnen. Door daden , waarmee ik niet het oppakken van 1 burger met 5 volledig bemande auto's bedoel omdat die burger van een agent had geeist dat deze zou optreden tegen een overtreder. . . .


26-04-09 18:55:06
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@Invisible, ik vind dat je een beetje doordraaft, maar ik moet je wel gelijk geven voor wat betreft de irritante snelheidsbekeuringen van <10km te snel op de snelweg.
Volgens mij is het veel ernstiger als iemand te hard rijdt in de bebouwde kom, maar daar wordt bijna nooit gecontroleerd. Bij ons in de buurt is het maximum bijvoorbeeld 30, maar ik zou mijn kleine kind niet zomaar de straat opsturen: ze rijden echt veel te hard hier.

27-04-09 12:26:14
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Even wat extra info: er is verschil tussen politie en BOA. De BOA (Bijzondere Opsporings Ambtenaar) is feitelijk geen agent en kan ook boswachter zijn.

De BOA's waar de meeste mensen mee te maken hebben, hebben veelal uniformen aan waarmee ze gewoon op agenten lijken. Hun taak bestaat vrijwel louter uit geld bijeen harken onder het mom van veiligheid etc. De achterliggende gedachte was ooit om zo de echte politie werk te ontnemen zodat ze belangrijkere zaken konden gaan doen.

Echter dit is niet gebeurd. Vaak moest er bezuinigd worden en dan verdwenen juist de gewone agenten banen. En als er weer meer blauw bij kwam, kozen korpsen steevast voor BOA's: brengen meer op..

Daarnaast ontdekte de managers dat het sturen van een korps op cijfertjes veel makkelijker is dan op abstracte dingen als veiligheid enz. en dus kregen ook gewone agenten steeds meer scoringsprognoses aan de broek.

Voor de korpsen heeft dit gevolgen gehad: agenten die wel aan misdaadbestrijden wilden doen werden weggepromoveerd of getreiterd en de mensen die terug kwamen groeiden op in een scoren gedachte. Wat dus het probleem en de beeldvorming bij de burgers weer verergerde.

Dat voor de meeste mensen BOA en agent gelijk is, immers allen dezelfde organisatie, draagt hieraan niet bij.

Is dit nog terug te draaien. Niet makkelijk denk ik.Je hebt van hoog tot laag een andere mentaliteit nodig in de organisatie en vooral het management zal dit niet gauw doen uit zichzelf. En je zal een heel ander slag agent moeten gaan werven...de oude stempel slag en vraag is: is die er nog . .

28-04-09 11:35:21
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
een fraai voorbeeld dat helaas symptomatisch is.

Er is in Drenthe een golfbaan waar de golfers er in slagen voor 12.000 euro aan ballen de bosjes in te slaan en kwijt te zijn. Onlangs heeft de politie een paar 10 jarige jongens opgepakt die om het terrein heen golfballen aan het zoeken waren en ze afgevoerd naar het bureau. Volgens getuigen ook bedreigd met een nacht in de cel voor deze gruwelijke daad. Dat de jongens op openbaar terrein waren en de gedachte hadden de ballen weer aan de club an te bieden in ruil voor wat geld doet er niet toe. Aanpakken die hap.

Vandaag in de krant een reactie van een ondernemer. deze had liever gehad dat de politie zich ook eens zo druk zou maken om de diefstallen waar hij mee te maken heeft gehad. Zo werden er drie brandstofpompen van 1.500 euro per stuk gestolen en later siervelgen (lichtmetalen) voor 1.750 euro.

Hij heeft de politie gebeld, aangifte gedaan via internet en telefoon, maar er kwam niemand zelfs maar naar sporen kijken. En er werd ook totaal niets mee gedaan.

Zo ken ik er dus meer en je kan het onderhand ook geen incident meer noemen. En dat is het waarom steeds mee rmensen steeds minder respect hebben voor deze beroepsgroep. En ja, daar kunnen ze zelf veel aan doen, ook binnen de marges van wat hun chef en de politiek hen nu oplegt.

02-05-09 07:11:04
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
zij die zonder zonden zijn, gooien de eersten steen. welkom tot een maatschappij met meer dan 1000 mensen. het kan nooit perfect, want als dat zo is dan leven we weer in een politiestaat.

ten tweede weet je (doelend op je voorbeelden) het achterliggende verhaal niet. die jochies kunnen al 2 maanden spullen vernielen. en die ondernemer kan ook niet helemaal zuivere koffie zijn. daarnaast is wss verzekerd voor zn inboedel, dus niet zeiken, je krijgt je geld echt wel.

de politie kan he in de publieke opinie nooit goed doen, maar ik zie jou nog niet daar over straat lopen in een "blauw" pak, en merken wat er echt fout gaat.

de beste stuurlui staan aan wal

02-05-09 16:52:03
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Je hebt uiteraard enige punten. Probleem is dat de meeste mensen die punten dus niet meer zien. Zo was er laatst een enquete: moet er meer blauw op straat. de meerderheid vond van niet en bij degenen die vonden van wel kwam massaal de beperking: mits ze niet in de bermen geparkeerd worden....

Voor steeds meer mensen is de agent niets anders dan een bonnenfabriek, constant er op uit de gewone man geld af te pakken voor flutovertredingen en nooit aanwezig als die gewone man beschermt moet worden. Een organisatie die aanranders en ander tuig als ze al opgepakt worden meteen weer laat lopen,maar de gewone man/ondernemer die zich een keer verweert wel een week in isolatie opsluit. Die tegen echt tuig niet durft en de frustratie daarover afreageert op de gewone burger.

En dat is beslist een ernstige en onwenselijke ontwikkeling te noemen die binnen tien jaar onze maatschappij totaal zal doen verloederen. Maar wat de politiek en de politie niet willen zien, totdat het straks te laat is...

02-05-09 19:46:42
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Ach, meer blauw op straat kan geen kwaad. Als ze zich dan ook maar netjes aan de wet houden :P

03-05-09 08:39:47
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Er is geen agent die zich aan de verkeersregels houdt. In tegen deel: ze overtreden meer dan wie ook. Om reden dat zij niet gepakt worden, weten waar de controles zijn en vaak zelf de controleur zijn.

Dat wil niet per definitie zeggen dat ze gevaarlijk bezig zijn, 20 te hard op een A weg is totaal zonder gevaar. Maar het is niet te verkopen als je de dag erna anderen beboet die 4 te hard gaan.

Het is kortom gewoon machtsmisbruik.

03-05-09 08:42:25
Zuwe
Oudgediende


WMRindex: 661
OTindex: 22.210
Zeurkous :ja

03-05-09 08:47:07
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Als je je gewoon aan de snelheid houdt, dan krijg je ook geen boete:)

Ik doe het altijd zo: op 80km wegen rijd ik 85, op een autoweg 105, en op de snelweg 125. Zit je altijd goed8)

03-05-09 11:48:35
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Zuwe:
Zeurkous :ja


Hoe moet ik dat opvatten? Dat jij het normaal vind dat mensen hun positie misbruiken om dat te gaan doen wat ze anderen verbieden? Een rechter bijvoorbeeld die 's nachts zelf op het inbrekerspad gaat?

@Giovanni: hoewel het een beetje een zijspoor is: ANWB heeft een jaar geleden een stel mensen op pad gestuurd. Om de zoveel tijd moesten ze dan op de weg waar ze op dat moment waren aangeven wat de max was. En hoewel ze er dus speciaal voor op pad waren, konden ze in driekwart van de gevallen het niet correct vermelden. Dat + het feit dat vele limieten absoluut niet verklaarbaar zijn, maakt dat het gros der boetes in de flut categorie valt. Mensen zien het niet als overtreding, maar balen alleen. Combineer dat met het zien van agenten die zelf massaal ook te hard rijden en het feit dat ernstige zaken voor 95% blijven liggen omdat ome agent daavoor geen tijd heeft en je hebt de reden van het alsmaar dalende respect. Met als gevolg: zie start van dit onderwerp.

03-05-09 11:51:34
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat een ongelooflijk voorbeeld, een rechter die op dievenpad gaat ;) Ik zeg maar dit, kijkt eens naar uw eigen handel en wandel en bemerk dat daar ook genoeg dingen tussen zitten wie niet correct zijn. Witteboordencriminaliteit komt ook voor bij de kleinere ondernemer, wellicht klopt er ergens in een uwer administraties ook het één en ander niet waarmee u zich heeft verrijkt op een onwettige manier ;)

03-05-09 11:54:30
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Invisible-Kan wel zo zijn, maar wat ik al zei, hou je aan de snelheid en je zit altijd goed:)

03-05-09 12:03:09
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Gio, het heeft geen zin om tegen dit soort mensen in te gaan, ze zien toch alleen maar de splinter in andermans ogen terwijl ze zelf een flinke balk erin hebben zitten ;)

03-05-09 12:21:12
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Wat een ongelooflijk voorbeeld, een rechter die op dievenpad gaat ;) Ik zeg maar dit, kijkt eens naar uw eigen handel en wandel en bemerk dat daar ook genoeg dingen tussen zitten wie niet correct zijn. Witteboordencriminaliteit komt ook voor bij de kleinere ondernemer, wellicht klopt er ergens in een uwer administraties ook het één en ander niet waarmee u zich heeft verrijkt op een onwettige manier ;)


KPUC: je ziet het niet of je wil het niet zien, daar twijfel ik tussen. Als mijn administratie niet klopt ben ik zelf verantwoordelijk (juridisch) maar wel de dupe van mijn accountant, want ik heb er de ballen verstand van.

Maar als het fout is, en het wordt ontdekt, wordt ik gestraft en dat is dan volkomen terecht. Een voorbeeld voor de anderen.

Ik denk dat jij en ik uiteindelijk hetzelfde willen: een politiekorps dat gezag uitstraalt en heeft. Waar de mensen vertrouwen in hebben en geloven dat er hulp is als dat nodig is en criminelen worden opgepakt en vastgehouden.

Alleen zie jij niet hoe dit ideaal steeds verder weg raakt, het respect steeds dieper zinkt en wat daarvan de oorzaak is. Of je ziet het wel , maar behoord tot hen die denken dat als je de boodschappeer afschiet , dan ook het slechte nieuws wel verdwenen zal zijn.....

Met als gevolg dat het slechte nieuws alsmaar slechter wordt en we een maatschappij krijgen waarin ook jij het niet prettig toeven vind.

Het is vanuit deze bezorgdheid dat ik zo kritisch/cynisch reageer op de hedendaagse agent. En ook al is de politiek hoofdschuldige, de agent gaat niet vrijuit. Er is namelijk niemand die hem dwingt om allen verkeersregels aan de laars te lappen om maar eens wat te noemen. Dat doet hij toch echt vrijwillig.

03-05-09 13:07:30
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Een fraai voorbeeld van een absoluut foute manier om te proberen het respect terug te verdienen. Zo moet het dus niet, dit is enkel lachwekkend. Waarbij het trieste is dat agenten zelf denken hiermee wel respect af te dwingen. Ik blijf erbij dat zelf de regels naleven en vooral het afhandelen van de aangiftes toch echt meer zoden aan de dijk zet.

-0-0-

28/04/2009 Een echte vent wordt geen agent. Stickers met deze tekst zijn in omloop, maar de politie ziet de humor er niet van in.

Al een maand of acht reed hij er mee rond, en zonder problemen. Sterker nog, sommige agenten konden er wel om lachen. Zijn auto had hij opgesierd met stickers met teksten als: ’Een echte vent wordt geen agent’.

Glen Spring in ’t Veld uit Hoofddorp bedoelde er niks mee. ‘Je moet het zien als geintje.’ Maar de agenten die hem vrijdag in zijn woonplaats aanhielden, konden er niet om lachen. Hij moest de stickers verwijderen. Toen hij dat weigerde, werd hij aangehouden wegens belediging. Een paar uur later stond hij weer buiten, maar zijn auto kreeg hij niet mee. Volgens een woordvoerster van de politie ging het om ‘heel beledigende teksten’, die ze niet wil herhalen. De jongen wilde niet vertellen waarom hij de stickers op zijn auto had. Zijn weigering om ze eraf te halen, was voldoende voor de aanhouding.

Spring in ’t Veld heeft een andere versie. ‘Ik wilde de stickers er best afhalen, maar daar had ik stickerverwijderaar voor nodig en dat had ik niet bij me. ’ Hij begrijpt de commotie niet en vindt dat de politie te ver is gegaan. ‘Ik wacht het af, maar als ik mijn auto niet terugkrijg, ga ik het zeker voor de rechter brengen.’

-0-0-0-0-0-

Vrijheid van meningsuiting hebben deze agenten nog nooit van gehoord. Prioriteiten stellen ook niet, want ik denk dat er in Hoofddorp wel ernstigere zaken zijn om eens naar te kijken . . .Het zijn dit soort domme acties die als een boemerang terugkomen en de agent geen respect oplevert, maar hoongelag.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven