hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 08:00 - 74424 artikelen - nu online 22 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 [3] 4 5 6

Politie(k)

03-05-09 14:06:22
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ach gossie, wat lullig allemaal. Een mooi voorbeeld van hoe t ook kan, elf parkeerbonnetjes van 11.50 per stuk, binnen acht dagen dokken en ze blijven 11.50. Na die tijd kreeg je een geel ticket. Ik ga ze allemaal betalen aan t Paardenveld en kreeg te horen dat t systeem plat lag. Drie maal raden wat de dame op t bureau deed met die elf bekeuringen 8) Ze nam ze in met de melding van je hebt geluk. Misschien dat het wel een beetje aan de uitstraling van een persoon ligt of ze coulant of niet zijn ;)

03-05-09 14:19:37
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Inderdaad lullig en nog lulliger is het dat er voortdurend van dit soort incidenten plaatsvinden.

Als al die energie die dat kost nu eens gebruikt werd om dat te doen wat de burger wel belangrijk vind en waarvoor hij wel respect heeft zijn we al een stuk verder.


03-05-09 14:52:29
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dan raad ik je aan om op hoger niveau hiertegen te ageren en wat minder je tijd te verdoen op een forum ;)

03-05-09 15:36:03
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Als ik op de stukjes site ageer, wordt ik verwezen naar het forum, zit ik daar is het weer niet goed?

Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar is een forum niet juist bedoeld als klankbord voor dit soort dingen. en discussie erover?

Ik denk ook dat hogerop niet helpt, dan komt het neer op brieven etc en die gaan toch meteen de vuilnis in. Het moet van onderop komen zodanig dat op een gegeven moment er zoveel mensen boos zijn dat zelfs de politiek het in de gaten krijgt en stemmenwinst/verlies ziet.

03-05-09 17:16:35
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Een discussie is prima maar in deze haak ik af omdat het meer op een nietes/welles iets begint te lijken, ik ben 41 en geen klein kind meer.

03-05-09 17:18:57
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Daar heb je ook gelijk in. Wat wie ook zegt voegt niets meer toe. En terugdenkend aan de opzet van dit topic: dat was niet de discussie, maar meer een uitleg hoe e.e.a. ontstaan is, waarom ik deze mening heb.

Maar ik heb me toch laten verleiden tot . . .Dit topic kan gesloten worden denk ik dan, het is nu wel helder. En als het dat niet is wordt het dat nooit.

En voor de beeldvorming: ik moest toch maar eens een bowling gaan bezoeken. In een omgeving waarin ieder onderwerp van het forum zorgvuldig vermeden wordt konden we na afloop elkaar wel eens heel anders zien.....

Enneh leeftijd . . . welles nietes is van alle leeftijden ben ik bang... kijk maar naar de tweede kamer...

03-05-09 17:20:51
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zodra ik merk dat iemand echt red(d)eloos is verloren, dan wendt ik de steven en vaar af Invisible.

03-05-09 17:34:23
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik reddeloos verloren? Tja, dat kan ik ook zeggen van hen die het onheil niet zien of willen zien.....Dat blijft dus welles nietes,

Kortom: het is een standpunt dat wederzijds is of kan zijn. Met dit verschil dat ik hoop dat ik ongelijk heb met mijn toekomstbeeld . . .
Er zijn weinig dingen waarin ik zo graag ongelijk krijg als dit......

Zou ik best eens live met je over willen discussiëren, maar een bowling lijkt me daarvoor een verkeerd moment....

08-06-09 12:03:21
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Vandaag (8 juni 2009) in het nieuws: twee rechters die opgestapt zijn na dronken gereden te hebben. Niet echt vrijwillig opgestapt, dat hebben zij (en blijkbaar hun collega's) lang weten tegen te houden, maar uiteindelijk toen hun ontslag aanstaande was alsnog.

Het commentaar van de Telegraaf hieronder spreekt boekdelen en kan feitelijk zo overgenomen worden om te oordelen over agenten die zelf dat doen waarvoor ze anderen bestraffen. Beter dan dit kan ik het niet verwoorden. Ook de agent heeft een voorbeeldfunctie en dient dat te doen wat hij bij anderen handhaafd.

-0-0-0-0-

Uit de Telegraaf

Rechters hebben een voorbeeldfunctie in onze maatschappij en dienen van onbesproken gedrag te zijn. Het is van het allerhoogste belang dat de burgers vertrouwen blijven houden in de rechtspraak.
Daarom is het goed dat de procureur-generaal mr. Fokkens bij de Hoge Raad klare taal spreekt. Bij ernstig plichtsverzuim en disfunctioneren bij de zittende magistratuur dient hard te worden opgetreden.
Rechters worden echter voor het leven benoemd en kunnen niet onvrijwillig naar huis worden gestuurd. Daartoe dient eerst de procureur-generaal in actie te komen in de vorm van een vordering tot ontslag bij de Hoge Raad.
Het is ronduit schokkend dat vorig jaar twee rechters aanvankelijk gewoon op hun stoel wilden blijven zitten nadat ze waren betrapt op alcoholmisbruik in het verkeer. Pas nadat de procureur-generaal het tweetal liet weten dat hij een ontslagprocedure zou beginnen, stapten de betrokkenen uit eigen beweging op.

Het zou te gek voor woorden zijn als nu verder niet bekend wordt om welke rechters het gaat en waar zij werkten. Worden zij nog strafrechtelijk vervolgd?
Waarom is bij het gerecht waar de twee onder vielen niets ondernomen tegen deze misstand? En hebben de drinkende rechters ooit verdachten veroordeeld wegens hetzelfde misdrijf? Op deze vragen moet zo snel mogelijk een antwoord komen, in het belang van het vertrouwen in de rechtspraak

27-08-09 08:13:48
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Soms is de politie inderdaad lichtelijk dommig. In plaats van dat ze die mensen naar Ewijk laten gaan en zelf gaan posten brengen ze het te vroeg in het nieuws :S Gemiste kans op een heterdaadje Oom en Tante Agent :P *(

23-09-09 18:26:16
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
In oktober a.s. zal de SP een onderzoek presenteren. Twee jaar geleden heeft de politiek besloten het target systeem af te schaffen omdat de burgers in grote mate het afwezen.

Uit het onderzoek onder agenten blijkt dat nog 80% van hen wel degelijk afgerekend wordt op bonnetjes scoren targets. Niet op het voorkomen van misdaden, maar hoeveel geld er binnen komt van tieners zonder ID bewijs e.d. Compleet met gevolgen voor carriere en salaris.

Dit omdat het management cijfertjes wel leuk vind, kan je op sturen niet waar? En op vage dingen als veiligheid op straat niet.

De agenten zelf balen ook stevig (zeggen ze, dat zou je niet zeggen als je ze een bon ziet uitschrijven met een satanisch lachje in de mondhoeken).

SP wil weten wat de minister doet met deze flagrante schending van de politieke besluiten door de managers. Een groep die overigens ook al het onderwijs en de ziekenhuizen naar de K*** heeft geholpen.

In ieder geval bewijst het wel menig stelling van mij en van vele anderen. Zie ook de reacties van lezers in de Telegraaf op het feit dat onze regering extra agenten naar Afghanistan stuurt om de politie daar op te leiden. Reacties: als ze de politie daar leren wat ze hier kennen, dan kunnen de burgers daar dus karrevrachten snelheidsboetdes en andere flutbekeuringen tegemoetzien........

23-09-09 18:30:55
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het zal me benieuwen want ik ben faliekant tegen targets van hogerhand.. Dat is zo zinloos en kost zoveel mankracht wie beter besteed kon worden. Doe nu als justitie zijnde eens niet zo moeilijk, denk na en gebruik de techniek, ieder voertuig een gpsding aan boord, eventueel met een chip in de mens zelf en BB is er klaar voor, incassoburo en Co.

24-09-09 11:39:12
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ieder voertuig een gps ding..... dat noemen we kilometerheffing. Dat kastje dat straks in de auto komt registreert officieel alleen je gereden kilometer voor de heffing, maar kan dus ook zondermeer registreren hoe hard jij rijdt . Wegenkaart erover en iedere km te hard op welke weg dan ook wordt vastgelegd. Uiteraard zal dit niet gebruikt worden,zo is de verklaring, maar de praktijk leert dat overheden liegen en er binnen no time een wetje door rammen dat het toch mag. Met allerlei leuzen over veiligheid en een ANWB die als klapvee van de regering het goed staat te praten.

Dan nog een wet dat ze het volautomatisch van je rekening mogen boeken en het paradijs voor de flitsgrage overheid is behaald.

24-09-09 11:43:31
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Nee hoor, dan is het flitsen juist afgelopen. En misschien dat mensen dan een keer wel eraan denken dat ook in het verkeer men zich moet gedragen als zijnde een heer.

24-09-09 12:04:05
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Flitsen is afgelopen omdat het geperfectioneerd is: 100% pakkans. Want besef wel: iedere km te hard wordt dan bestraft, ook de 33 die jij in je eigen wooonzone rijdt midden in de nacht.

Op de A weg even je gedachten bij het gesprek met je passagier en 123 het viadcut af: kassa. Dat gevoegd bij alle idiote en volkomen onlogische beperkingen en zones en het graaien van de overheid wordt groter dan ooit.

De stelling dat een heer in het verkeer nooit te hard rijdt is ook onzin. Juist een heer zal regelmatig iets te hard gaan ipv tergend traag iemand in te halen zodat die zich klem rijdt op een Vrachtauto op de rechterstrook. Ook zal die heer op een provinciale weg een landbouwvoertuig even snel inhalen om zo kort mogelijk gevaar op te leveren.

Omgekeerd ook : veel mensen denken tegenwoordig alleen maar aan die snelheidsmeter. Als de naald maar goed staat rijden ze toch veilig? Bumperkleven, te langzaam rijden, hem ervoor gooien etc denken ze niet over na: die naald staat toch goed? En zo kan iemand die nooit te hard rijdt en dus volgens jou een heer is, toch een wegpirtaat van de ergste soort zijn zonder dat hij dat zelf in de gaten heeft, want hij krijgt toch nooit een bon?

24-09-09 12:05:42
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ofwel, hou m in t midden en je zult niet veel last hebben. Tegen die tijd zullen de auto's wellicht ook zo zijn uitgerust dat je wordt gewaarschuwd als je er drie of vijf te hard rijdt, TomTom gaat met de tijd mee (A)

24-09-09 12:10:53
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Nee hoor, dat soort waarschuwingssystemen wordt verboden net als de radardetector. Alles wat de overheid inkomsten doet mislopen wordt immers verboden. Zie Zwitserland, waar meldystemen voor flitspalen nu al bij wet verboden zijn.

24-09-09 13:51:52
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Tja Invisible, tegen zo'n notoire zwartkijker wie dan ook niet eens met een eigen oplossing komt valt niet te praten, veel plezier in je zwartgallige visie op het leven, probeer er alleen niet teveel anderen mee te besmetten ;) :w

24-09-09 14:35:46
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Zwartgallig? Als de geschiedenis iets bewezen heeft dan is het dat overheden zoveel mogelijk controle willen op en over hun onderdanen en dat beloftes rond misbruik nooit worden nagekomen. Er is ook een officiële term voor dit gedrag van overheden, maar ik kan er zo gauw niet meer op komen.

Vandaar dat ik geen enkel vertrouwen heb in de manier waarop het km kastje gebruikt en misbruikt gaat worden. Kijk alleen maar eens naar het ID bewijs en het misbruik tegen alle beloftes in ervan door de overheid.

Dat mag je zwartgallig noemen, ik noem het realisme en kan dat dus nog bewijzen ook.

Eigenlijk zou ik iedereen ermee willen besmetten. Alleen een soort van volksopstand kan een overheid dwingen om terug te trekken....... :ja

24-09-09 14:37:35
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Bewijs t dan ook eindelijk eens een keer met echt bewijs en geen oliedom geleuter vanuit de onderbuik ;) Zolang je dat niet kan wil of wat je ook tegenhoudt zeg ik van ja doei, te dom om over na te denken :w

24-09-09 14:55:36
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Al genoemd: ID bewijs. Zou enkel gebruikt worden om terroristen en zware criminelen te kunnen bestrijden, wordt in de praktijk te pas en te onpas gebruikt om burgers geld afhandig te maken. Niet voor niets dat er al meer dan 50.000 bezwaarschriften zijn....
Lees ook ditSteeds verdergaande invloed AIVD die nu al van Nederland het land met de meeste telefoontaps heeft gemaakt. Op grond van een vaag wetje dat niet misbruikt zou worden.

9-11: overal op de wereld aangegrepen om wetten aan te nemen die nagenoeg totale controle op burgers mogelijk maakt. De VS spant hierbij wel de kroon met het computersysteem die werkelijk alles bijhoudt en van punten voorziet en bij genoeg punten (die je krijgt voor plek in het vliegtuig, maaltijden die je besteld etc) je als terrorist brandmerkt en als zodanig bij alle overheden bekend maakt. Zonder dat je daar iets aan kan doen of inzage in hebt.

London: verkeerscamera systeem: zou enkel gebruikt worden voor de fileproblematiek. Wordt inmiddels voor veel zaken meer gebruikt domweg omdat dit technisch kan. is nu een grote melkkoe om burgers te plukken. geld als klassiek voorbeeld voor het gedrag van overheden: als iets kan doen ze het ook.

Als je een beetje op de hoogte bent van de geschiedenis van de fiscale vrijstellingen voor lijfrentes e.d., dan geloof je nooit weer dat een Nederlandse overheid betrouwbaar is. Wat daar aan beloftes en zekerheden geschonden is tart elke beschrijving en zou iedere burger of bestuurder van een bedrijf voor vele jaren de cel in gebracht hebben.


24-09-09 14:59:03
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
NB: je opmerking te dom om over na te denken is de droom van de overheid. Mensen die niet na willen denken zijn de beste burgers. Niet voor niets worden na een staatsgreep allen die wel na willen denken meteen in kampen gezet, waar ook ter wereld......

De overheid heeft er dan ook belang bij om zeer zware zaken af te doen als simpel en de moeite niet waard, om zo het volk inderdaad dom te houden. En komt er mee weg. Neem weer die ID plicht: zou na drie jaar geevalueerd worden. Is nooit gebeurd, ministerie werkt tegen. Alle bewezen bezwaren ten spijt: zie ww.id-nee.nl/02-11%2520hoofdtekst%2520evaluatie_bestanden/8-10-07%2520aan%2520nat.%2520Ombudsman.doc+ID+bewijs+terrorisme+belofte+minister+kamer&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl" target="_blank" rel="nofollow">hier

voor een aantal op een rij.


24-09-09 14:59:35
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
ID, een goed idee, we weten graag wie er zich in ons land bevindt. Het zou zomaar iets van de PVV kunnen zijn maar neen, mijn eigen stelling.

9-11, gezien hoe makkelijk die knapen zich toegang tot de cockpit konden verschaffen, terecht al die extra beveiliging. Of zit jij liever aan boord en zegt vanuit de hemel dat je met een Dooie Achmed aan boord was?

London, weer mis, je wilt niet weten hoeveel crimineel gedrag hier mee is opgelost, variërend van een simpele snelheidsovertreder tot gewapende overvallers wie in de kraag werden gevat.

Lijfrentes, dat heeft verdomd weinig om het lijf gezien de discussie, sterk punt maar in deze slaat het nergens op.

24-09-09 14:59:35
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186

24-09-09 14:59:52
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Wat gaat hier mis?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven