hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 14:00 - 74298 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 5 [6] 7

Pedo-partij

22-10-06 19:34:19
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
**Bij mannen ligt dit toch net even anders.**

dankjewel voor het compliment - ben je getrouwd?

22-10-06 19:45:13
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Ik ben samenwonend.
EN mijn vriend is niet zo gek op kids als ik nee. Hij is dol op onze meiden ,dat zijn ZIJN kinderen zijn vlees en bloed en hij is gigantisch trots op ze.
Maar hij gaat niet met een wildvreemd kind staan kletsen of het over de bol aaien, zoals vrouwen wel geneigd zijn te doen.....
Mannen zullen niet gauw gek zijn op kinderen.
op de eigen kinderen wel doordat die hun genen hebben , dat is niet te vergelijken met de buurkindjes bijvoorbeeld...

22-10-06 20:51:47
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik vind je waarde schatting vreemd

let op wat je zegt en wat het impliceerd:

Maar hij gaat niet met een wildvreemd kind staan kletsen of over de bol aaien, zoals vrouwen wel geneigd zijn te doen...

Quote:

Ik vind dat heel leuk - hoe schat jij mij dan in, ben ik een vrouw of ben ik een man?


Mij intereseren de Genen niet, ook niet het spreidings percentage - want dan zou ik aan geforceerde kunstzinnige inseminatie moeten gaan doen - huis aan huis reclame of zo..

Dus, andermans kinderen liggen mij net zo dicht als eventueel de mijne. Geen concurrentie van Genen - er zijn al genoeg mensen op de planeet.. ik voeg niets extras toe.


22-10-06 21:00:46
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik citeer een mooi stuk

.. Toen wijlen maarschalk de Monluc zijn zoon verloren had, een werkelijk moedig en zeer veelbelovend edelman, die op het eiland Madeira gestorven is, en mij over zijn verdriet vertelde, benadrukte hij sterk hoezeer hem hem speet en aan het hart ging dat hij zich nooit echt voor zijn zoon had opengesteld en dat hij door zijn neiging om zich uiterlijk als de strenge vader voor te doen het geluk verspeeld had om zijn zoon werkelijk te leren kennen en waarderen en tevens te vertellen hoe buitengewoon veel hij van hem hield en hoe waardig hij hem achtte om zijn morele kwaliteiten. 'En die arme jongen, zei hij,'heeft niets anders van mij gezien dan een stroef en hooghartig gezicht en is heengegaan in de overtuiging dat ik hem niet heb weten te beminnen en waarderen naar hij verdiende...

Quote:
Uit Michel De Montaigne - Essay's
Over de Genegenheid van Vaders voor hun Kinderen.

Pagina 461 - Boek II


23-10-06 07:34:59
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
ik heb het dan ook niet over vaders met hun eigen kinderen zoals in je citaat.....
En kan me zelfs voorstellen dat je een hele goede band kunt hebben met het zoontje van je zus bijvoorbeeld.
maar met een vreemd kind? neuhh...
Quote heraux:
Dus, andermans kinderen liggen mij net zo dicht als eventueel de mijne. Geen concurrentie van Genen - er zijn al genoeg mensen op de planeet.. ik voeg niets extras toe.

Zo denk jij er kennelijk over, maar je kunt niet ontkennen dat zeker 95 % van de mannen (schatting, bedoel dus bijna alle mannen) wel degelijk alleen van de eigen kinderen kan houden ! Voor mannen is het voortzetten van de bloedlijn toch altijd heel belangrijk bewust of onbewust.
Dit verklaard ook het verlangen naar een zoon wat veel mannen toch hebben.

23-10-06 09:36:02
nietmeer
ik denk het niet, ik heb 2 stiefdochters waar ik net zoveel van houdt als van myn 2 zoons en 1 dochter.
myn bezwaar tegen een Pedpparty is dat alles in onze samenleving gekocht en verkocht wordt, zodat je by tolereren van pedofilie een handel gaat krygen waar louche figuren kunderen als sex en geldobject gaan zien..
En kinderen hebben recht op een eigen aan de leeftyd eigen erotiek en zijn er niet om kneusjes aan hun gerief te helpen.:nee

23-10-06 09:39:06
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
jij bent een vrouw staat er neuzele :)


23-10-06 09:44:04
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote lanira_mommy:

Dit verklaard ook het verlangen naar een zoon wat veel mannen toch hebben.


Jouw beeld verklaard mogelijk wel een activiteit dat ik opmerk uit de omgeving waar inderdaad een man opnieuw getrouwd toch zich het meest bezig houd met zijn eigen kinderen.

naja... ik ben maar een computer-bot :>

23-10-06 12:58:39
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Tja tis niet dat ik zeg dat ALLE mannen zo zijn of dat het goed is dat mannen zo zijn. tis alleen wel zo dat dit voor de meeste mannen zeker wel geld. dat ze alleen echt gek kunnen zijn op de eigen kinderen.
Men kan doen wat ze willen, maar de natuur heeft beslist dat de man werkt en de vrouw voor de kids zorgt.... Je kunt als vrouw heus wel werken, maar een man kan nooit de zorg voor de kids en het huis helemaal overnemen, ken gezinnen die het hebben geprobeerd maar de man voelde zich er uiteindelijk totaal niet gelukkig mee. je hebt altijd uitzonderingen op elke regel ... maar ik heb het dus over het overgrote deel van de mannen...

23-10-06 15:32:55
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
De natuur???

De man kan de zorg voor de Kids niet overnemen omdat hij eigenlijk niet van kinderen houd - hij echter wel trots op zijn dochters (waarom?)

Ik probeer even te begrijpen wat je bedoeld.

Misschien moesten we eens een enquette gaan houden over

- in hoeverre mannen van kinderen houden
- in hoeverre mannen van andere kinderen kunnen houden
(en welk beeld dat bij de eencellige onder ons oproept)

Dat zijn we weer een stap dichter bij het probleem.

23-10-06 16:11:05
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Quote heraux:
De man kan de zorg voor de Kids niet overnemen omdat hij eigenlijk niet van kinderen houd - hij echter wel trots op zijn dochters (waarom?)

Ik heb niet gezegd dat de man niet van kinderen houdt. maar dat de man niet gauw (lees; bijna geen een man) van ANDERMANS kinderen kan houden en er gek op zijn!
Heb duidelijk gezegd dat eigen kinderen anders is en dat een man daar WEL gek op kan zijn!

De man kan de zorg theoretisch gezien heus overnemen, en heel soms gebeurd dat ook, maar gevoelsmatig gezien zullen er maar HEEL weinig mannen zijn die dat zien zitten en die met die situatie gelukkig zouden wezen!
Mannen hebben nu eenmaal andere ambities dan het huis poetsen,afwassen,kleren strijken en vouwen,poepluiers verschonen, kindertjes voeren, flesjes maken, etc etc etc.
En zoals ik in een vorig bericht al zei: Je hebt altijd uitzonderingen op elke regel!
Ik heb het over het overgrote deel van de mannen, niet over ELKE man die er bestaat......


23-10-06 16:18:34
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Quote lanira-mommy:
De man kan de zorg theoretisch gezien heus overnemen, en heel soms gebeurd dat ook

Ik hoop dat de rest van de vrouwen op de wereld een iets ander beeld heeft van mannen dan jij Lanira, ik vind de meeste reacties die je plaatst erg scherp en goed doordacht, maar dit is een typisch geval van "Man-onvriendelijkheid"

En dan doel ik trouwens op een hele hoop dingen die je hier zegt over " het overgrote deel van de mannen" ik heb deze alleen gequote omdat ik deze helemaal erg vond.

Hoeveel alleenstaande vaders zijn er wel niet, denk je dat die hun kinderen met minder liefde of minder plezier opvoeden dan dat een alleenstaande vrouw dat zou doen?
Als je dat denkt dan hoef je trouwens niet te reageren, dan heeft een discussie namelijk geen zin!

23-10-06 16:22:39
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ Stryfe
zoals ik al voor de 4e keer zeg nu :P Er zijn op elke regel uitzonderingen!


23-10-06 16:29:39
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Ja en zoals ik nu al voor de 2e keer zeg blijf jij er dus bij dat "De overgrote meerderheid" geen uitzondering is.

Als ik tegen jou zeg dat de overgrote meerderheid van de vrouwen te dom is om te werken en daarom door de natuur waarschijnlijker een "moedergevoel" heeft gekregen zodat ze niet compleet nutteloos lijken en alleen goed zijn om kinderen te baren, dan is dat behoorlijk kwetsend lijkt mij.

Dat maak ik dus niet goed door te zeggen op mensen die dan reageren: Ja, natuurlijk, op elke regel zijn uitzonderingen.






Voor de goede orde... die mening heb ik absoluut niet, was maar om een punt te maken.

23-10-06 17:58:20
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
tja weet niet van welke planeet je afkomt? ;)
Maar Ik heb nog nooit een man ontmoet die zou staan springen om voor de kids te zorgen hoor.... (en dan bedoel ik dus echt 100% zorgen, niet af en toe eens als je zin hebt)
Van al mijn vriendinnen ,kennisen,buren, familieleden is er geen een wiens man luiers verschoond , dweilt, de was doet, voorleest etc.
De meeste mannen vinden al dat ze in huis helpen als ze het vuilnis buiten zetten en eens in de zoveel tijd een keertje koken als je geluk hebt.
Wat kids betrefd vinden ze het vaak wel leuk met de eigen kids te dollen, of uitstapjes met hen te maken, maar luiers verschonen,haren wassen, haren vlechten, hun kleren klaar leggen en strijken, de baby in bad doen, etc, dat doen ze liever niet.....
En het spijt me als je dat beledigend vind. want dat is absoluut niet mijn bedoeling.
het is nu eenmaal een feit dat mannen en vrouwen totaal verschillend zijn.
Dat is alles wat ik ermee zeg. niet meer niet minder.

En zoals is al in een andere discussie eens zei, wat mij betrefd is anders niet fout. anders is anders, meer niet. Dat mannen anders zijn dan vrouwen en andere sterke en zwakke kanten hebben, wil niet zeggen dat ze minder waard zijn.
Als dat is wat je denkt dat ik insueerde dan spijt me dat, want dat is absoluut niet wat ik wil zeggen.


23-10-06 21:53:19
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Tja, de luiers verschonen.. hoelang doe je dat - en wat kosten gasmaskers..? Als mijn vriendin/vrouw een goed inkomen heeft - blijf ik wel thuis hoor.. (klinkt makkelijk en lekker vanaf de sofa gefilostoffeerd..maar.. ik doe het..)


24-10-06 09:07:39
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ Heraux
LOL Zie je al staan met je gasmasker voor hahaha.

24-10-06 09:58:24
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Quote lanira_mommy:
tja weet niet van welke planeet je afkomt? ;)
Maar Ik heb nog nooit een man ontmoet die zou staan springen om voor de kids te zorgen hoor.... (en dan bedoel ik dus echt 100% zorgen, niet af en toe eens als je zin hebt)
Van al mijn vriendinnen ,kennisen,buren, familieleden is er geen een wiens man luiers verschoond , dweilt, de was doet, voorleest etc.
De meeste mannen vinden al dat ze in huis helpen als ze het vuilnis buiten zetten en eens in de zoveel tijd een keertje koken als je geluk hebt.
Wat kids betrefd vinden ze het vaak wel leuk met de eigen kids te dollen, of uitstapjes met hen te maken, maar luiers verschonen,haren wassen, haren vlechten, hun kleren klaar leggen en strijken, de baby in bad doen, etc, dat doen ze liever niet.....
En het spijt me als je dat beledigend vind. want dat is absoluut niet mijn bedoeling.
het is nu eenmaal een feit dat mannen en vrouwen totaal verschillend zijn.
Dat is alles wat ik ermee zeg. niet meer niet minder.

En zoals is al in een andere discussie eens zei, wat mij betrefd is anders niet fout. anders is anders, meer niet. Dat mannen anders zijn dan vrouwen en andere sterke en zwakke kanten hebben, wil niet zeggen dat ze minder waard zijn.
Als dat is wat je denkt dat ik insueerde dan spijt me dat, want dat is absoluut niet wat ik wil zeggen.


Ik weet ook niet van welke planeet jij komt en waarom je dat tegen mij zegt, maar ik ken ZAT mannen die voor de kids zorgen en waar de vrouw/vriendin werkt. Dat jij jouw kennissenkring en buren ziet als representatief beeld van de rest van de wereld, daar kan ik natuurlijk ook niets aan doen, misschien is mijn wereld wat groter of ken ik toevallig net al die mannen die het wél geweldig vinden om voor de kids te zorgen en die geen moeite hebben methet verschonen van poepluiers en het vlechten van haren.

Of misschien is het verschil wel gewoon dat jij in Amsterdam zuidoost woon en (gedeeltelijk) surinaamse bent (als ik dat me goed herrinner) en ik een (b)oerhollandse boerenlul uit het zuiden, die in Den Bosch woont.

Dat zou natuurlijk ook kunnen, dat we daarom zo verschillend over dit onderwerp denken.

24-10-06 12:36:33
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
lanira_mommy;
even die man ruilen voor een kadobon..
of een fatsoendelijk strijkijzer..

mannen die niet van kinderen houden vind ik gevaarlijk in een relatie - stel jullie krijgen een keer een edge-ruzie (effe heftig) gaat ie zich dan uitkuren op de kinderen?
Omdat de kinderen als machtsmiddel worden gebruikt om de relatie af te dwingen - want dat doen sommige moeders ook - jij moet bij mij blijven want we hebben kinderen - of de kinderen ontkennen om iets af te dwingen.

Nee, dat soort relaties hoef ik niet.

24-10-06 14:05:24
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@Stryfe
ik ben net zo hollands als jij hoor, en in mijn vrienden/buren/kenissen/familie heb ik mensen van alle afkomsten ook zat nederlanders.
mijn puur hollandse vader heeft nog nooit iets in huis gedaan of in de verzorging van de kids.........
Mijn familie woont ook amper in Amsterdam, de meeste mensen die ik ken wonen overal verspreid over het land van Groningen tot Limburg!
En ken ook nog zat mensen in het buitenland ........ (Vs, Canada,Suriname, Zuid-Afrika,Duitsland, belgië , Australië en Nieuw-Zeeland!)
Dus jouw zogenaamde verklaring raakt kant noch wal...

@heraux.
Even terug lezen... ik heb NERGENS beweerd dat MIJN vriend niet van onze kinderen houdt :S Integendeel! Hij is gek op ze en zou zo zijn leven voor ze geven!
Ik heb gezegd dat de meeste mannen niet gek kunnen zijn op ANDERMANS kinderen, en heb duidelijk gezegd dat EIGEN kinderen een ander geval zijn en dat mannen daar WEL gek op kunnen zijn!!!!!!!!!!
Eventjes beter lezen dus voortaan voordat je mijn vriend en relatie gaat afkraken zonder ons ooit te hebben ontmoet!!!!
Ik heb nergens iets persoonlijk over jou gezegd, heb duidelijk gezegd dat ik gerust geloof dat jij anders bent, maar dat wat ik zei geld voor de MEESTE mannen.
Er is voor jou dan ook geen reden persoonlijk te gaan worden,dat heb ik ook nergens gedaan!

24-10-06 14:25:33
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@lanira_mommy
Ik wilde je niet kwetsen noch je relatie onder een slecht daglight stellen - maar ik bedoel te zeggen mannen makkelijk van hun eigen kinderen kunnen houden - alhoewel er mannen zijn maar ook vrouwen die daarmee problemen hebben.

Ik dacht even te bespeuren dat jij zelf ook nog kinderen had buiten die van je man..

Verder: kinderen zijn meestal het slachtoffer van de kortzichtigheid van hun ouders - ze beginnen een relatie met iemand die bijvoorbeeld zelf al kinderen heeft - waarbij de andere kinderen voorgaan - of gewoon ontoereikende zorg door geld gebrek of tijdgebrek of verstandelijk, emotioneel beperkt - onderdrukt, verkrampt - beschadigd.. wat er allemaal mogelijk is!

Goede buren doen wonderen!

24-10-06 14:36:27
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ heraux
Nee ik heb 3 kinderen van mijn vriend alleen!
En zoals al gezegd is hij dol op ze!
hij heeft wel nog een kind van bijna 11 maar die woont in Suriname en we hebben er weinig contact mee omdat die moeder gestoord is (lang verhaal. maar ze weigert me vriend toestemming te geven zijn dochter te erkennen uberhaubt, maar wil wel geld en kleren en alles weet je wel...Maarja het blijft zijn kind dus je stuurt toch af en toe kleren enzo , ookal ben je het wettelijk niet verplicht.... wet en gevoel zijn niet altijd hetzelfde in dergelijke gevallen....)
Maargoed mijn stiefdochter is hier 3 weken geweest in 2004 en ik heb haar ook hetzelfde behandeld als mijn eigen dochters. Ik haat haar moeder door haar gedrag, maar daar kan dat kind tenslotte niets aan doen.
Ben het wel met je eens wat je zei over moeders die kinderen als machtsmiddel gebruiken soms, maar vooral als ze bij de man weg zijn....
Zie dat bijv bij mijn vriend's ex dus.
EN een kennisje waar ik mede hierdoor het contact heb verbroken eigenlijk die wilde absoluut niet dat haar ex hun kind zag of niets. waarom? "hij heeft me geslagen toen ik zwanger was,dus wilde hij haar vermoorden!"
Ik heb haar tig keer gezegd dat een man niet zo denkt, dat hij nooit heeft gedacht laat ik dr rammen wie weet ram ik dan in een keer ook dat kind kapot... Hij was fout en had zijn poten thuis moeten houden, maar dat is iets tussen jou en die vent en het kind hoor je daarbuiten te laten!!!
Maar hij moest dus echt naar de rechter stappen om te eisen dat er dna testen kwamen en dat hij het kind kon erkennen want hij wilde graag alimentatie betalen en een bezoeksregeling. en tot nu toe werkt dat mens hem tegen..... dan denk ik ook weet je hoeveel moeders dolblij zouden zijn als hun ex eens naar de kids omkeek en dan pak jij je kind zo dr papa af!!!
Maargoed dat kindje zal ook gestoord opgreoeien ben ik bang. Die moeder heeft nu een hollandse vriend (is zelf ook NL. dr ex was surinaams) en praat constant negatief over buitenlanders en met name surinamers. zei ook waar dat kindje (zelf dus half surinaams!) bij was dat alle negers lelijk zijn en achterlijk zijn. Toen zei ik ook en je dochter dan die is toch niet lelijk en achterlijk???? Zegt ze ach tja nou de mannen wel in elk geval...
Pfff watvoor boodschap geef je je kind als je je zo gedraagd. hoe moet dat kind ooit zelfvertrouwen krijgen.... maargoed ik dwaal af :P

24-10-06 14:48:26
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
@ Lanira Het spijt me ongelooflijk dat ik de enorme vergissing heb gemaakt te denken dat jij misschien wel (gedeeltelijk) surinaams was.... hoe durf ik dat toch te denken, en het spijt me nog meer dat ik uberhaupt met je heb proberen te discussieren want door die plaat voor jouw kop kom je blijkbaar toch niet heen.

Maar dat maakt niet uit hoor prinsesje, jouw mening is gewoon de waarheid zoals je waarschijnlijk altijd denkt, maar ik wil je nog wel ff op 1 ding wijzen en daarna heb ik het wel gezien in dit topic:
Quote:
dat alle negers lelijk zijn en achterlijk zijn. Toen zei ik ook en je dochter dan die is toch niet lelijk en achterlijk???? Zegt ze ach tja nou de mannen wel in elk geval...
Pfff watvoor boodschap geef je je kind als je je zo gedraagd


Dat vind je dom en veroordeel je, maar je stelling dat mannen niet voor kinderen kunnen zorgen verdedig je met hand en tand? Ik hoop dat jouw kinderen deze discussie nooit zullen lezen of horen hoe jij over de rolverdeling van mannen en vrouwen denkt, dan zullen ze namelijk (IMO) net zoveel vertrouwen krijgen als dat kindje van je vriend.

Stryfe out.

P.S. Als deze reactie te heftig is volgens mods dan haal hem maar helemaal weg, maar niet in editten pls.
Dit zijn namelijk letterlijk de woorden die ik gezegd had als we een live-discussie hadden gehad.

24-10-06 14:56:55
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Je verdraait mijn woorden gigantisch!
Ik heb niet gezegd dat geen enkele man voor kinderen kan zorgen! Of uberhaubt dat een man niet voor kinderen KAN zorgen! Ik heb alleen gezegd dat de meeste mannen er niet om zullen staan te springen en het niet zouden WILLEN!!!!!!!!

Ik denk eerder dat met jou geen discussie valt te voeren want je leest dingen hoe je het wilt lezen en verdraait dignen verschrikkelijk.

24-10-06 14:57:36
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Quote Sjaak:
Laten we het hierbij laten, want het dreigt uit de hand te lopen. Verdere voortgang van dit "gesprek" zal worden verwijderd.

Dit stond er dus nog niet toen ik reageerde ;)
Edit Sjaak: Ik gun je het laatste woord, maar nu is het ook echt afgelopen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 [6] 7

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven