hr
jaargang -25 - laatste artikel 4-8 18:00 - 78221 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 [4] 5

Abortus, ja of nee

14-12-06 12:05:22
Hoskeu
Erelid

WMRindex: 276
OTindex: 5.455
@Blend
Kijk die heeft het door!! _O_

14-12-06 12:31:10
Styvon
Erelid

WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Toen ik zwanger werd van mijn zoon, hebben mijn man en ik de zwaarste beslissing van ons leven moeten nemen.

Dit omdat mijn moeder een 7 maands kindje had gekregen met een open ruggetje en waterhoofd en het heel goed mogenlijk was dat wij ook zo'n kindje konden krijgen.

Met 22 wk moest ik naar het zkh voor een echo, gelukkig was alles in orde, maar als ik ook een kindje had gekregen met een open ruggetje en waterhoofd, had ik het weg laten halen. Ik weet dat er nu heel veel mensen omhoog zullen springen van verontwaardiging, maar IK had het het kind en mijn gezin niet aan kunnen doen om geboren te worden.

Ik ben een mens van de natuur, en in de natuur overleeft zo'n kindje het ook niet, hoe hard het ook is.

Maar het is wel, ondanks en gelukkig dat het niet doorging, wel de moeilijkste beslissing van ons leven geweest.

14-12-06 12:33:16
Blend
Oud Moderator

WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@Styvon
Ik sprong niet.
Ik denk (denk, zeker weten doe ik het niet, want heb niet in zo'n situatie gezeten) dat ik hetzelfde had gedaan.

Gelukkig hoefde je die knoop niet door te hakken en is alles goed gegaan.

14-12-06 12:35:22
puppy
Erelid

WMRindex: 727
OTindex: 6.557
@Styvon; ja dat is zeker een moeilijke periode geweest. Gelukkig is alles goed gekomen voor jullie :)

14-12-06 12:36:58
Styvon
Erelid

Ja gelukkig wel, we hebben een gezonde en sterke zoon op de wereld gezet:D

EDIT: maar om een hazelip zal ik het niet eens overwegen:nee

14-12-06 12:40:40
Hoskeu
Erelid

WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Wat is goed en wat is slecht??
Wat is kwaliteit van leven??
Wat is rechtvaardig en wat niet??

Je moet alles om je heen respecteren, maar zeker ook jezelf...
Als je ergens zelf aan onderdoor gaat om de ander een kwaliteit van leven te geven, is dat respect voor jezelf??
Als je jezelf "sloopt" is de ander ook niet mee gediend, is dat dan wel respect voor die ander??

Zeer moeilijke kwesties... :(

14-12-06 12:41:31
Styvon
Erelid

Quote Hoskeu:
Wat is goed en wat is slecht??
Wat is kwaliteit van leven??
Wat is rechtvaardig en wat niet??

Je moet alles om je heen respecteren, maar zeker ook jezelf...
Als je ergens zelf aan onderdoor gaat om de ander een kwaliteit van leven te geven, is dat respect voor jezelf??
Als je jezelf "sloopt" is de ander ook niet mee gediend, is dat dan wel respect voor die ander??

Zeer moeilijke kwesties... :(

Hele wijze woorden,Hoskeu

14-12-06 12:42:44
Blend
Oud Moderator

S
@Hoskeu
En al zouden er mensen daar antwoorden op hebben, zullen deze antwoorden voor elk verschillend zijn

14-12-06 15:30:33
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote:
Dus als er gevaar voor moeder is wel en als er gevaar voor kind is niet?

Wat vind jij gevaar voor een kind?? Kijk, als dat kind in de baarmoeder al dood is, dan kun je het net zo goed aborteren. Maar anders ben ik in alle gevallen tegen. Leven is leven en een mongool heeft net zoveel recht op leven als ieder ander mens.
EDIT:
Of bedoelde je dat niet?

14-12-06 15:33:40
Blend
Oud Moderator

S
Ik bedoel:
Dat als door de zwangerschap de moeder in gevaar komt, dan wel abortus en als het kind ik gevaar komt dan geen arbotus.

Ik vroeg me af waarom die keuze.

14-12-06 15:41:10
evertwinter
Senior lid

S
@Blend:
Omdat je, in het geval het leven van de moeder in gevaar komt, je voor het "bestaande" leven kiest. De moeder kan leven zonder het kind, maar andersom niet. In veel gevallen (refo gezinnen zeg maar) is er al een gezin en die kinderen hebben de moeder ook nodig. Je weet ook wat je aan de moeder hebt zeg maar terwijl je niet weet wie/wat/hoe het kind is.

14-12-06 15:49:48
Blend
Oud Moderator

S
@evertwinter
Quote:
terwijl je niet weet wie/wat/hoe het kind is.
Gaat dat niet een beetje tegen het anti-abortus idee van je in?

Want het maakt niet uit de de overlevingskans van een kind 3% is, gewoon laten komen en dood laten gaan, want dat is de wil van god. Maar als je moet kiezen tussen moeder of kind, dan moeder maar, want je weet nooit hoe het kind wordt.

ik vind dat tegenstrijdig

14-12-06 16:06:50
evertwinter
Senior lid

S
het gaat er in mijn geval om, die leer hang ik aan, dat je voor het zekere kiest. Ik denk dat je met de moeder meer zekerheid hebt dan het kind. Ik wil niet zeggen dat het kind minder recht op leven heeft ofzo. Maar de moeder is ook voor het gezin belangrijker. Je weet wie de moeder is, niet het kind. Als je moet kiezen tussen je vrouw en je kind, dan denk ik dat het verstandiger om voor je vrouw te kiezen omdat dat iemand is die je altijd terzijde staat. Dat kun je van een kind niet verwachten. Ja, beetje lastig ;) Snap ik.
EDIT: Het zou hoe dan ook altijd een hele moeilijke keuze zijn

14-12-06 16:09:43
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ stryfe
ben blij dat we elkaar nu begrijpen ;)

Wat je laatste vraag betrefd, wat mij betrefd zou er ook niet zo'n wet moeten komen omdat dat inderdaad heel moeilijk ligt , en de ene "mongool" de andere niet is... er zijn zoveel gradaties in geestelijke handicaps en stoornissen, dat het heel link is daar een wet om te maken....
Ik denk alleen persoonlijk dat als iemand niet in staat is voor zichzelf te zorgen dat het in principe niet goed is als diegene een kindje krijgt, maar ik kan niet zeggen het moet verboden worden omdat daar veel te veel haken en ogen aan zitten denk ik.

14-12-06 16:37:29
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Lanira
Dat denk ik dus ook, vandaar dat ik de discussie over wanneer wél en wanneer níet abortus is toegestaan (of verplicht) ook zo moeilijk vind.

14-12-06 16:38:29
Blend
Oud Moderator

S
@lanira en Stryfe
Helemaal mee eens
Ik denk ook dat je per keer moet bekijken hoe het zit. Geen vaste regel maken, dat gaat fout.

14-12-06 17:39:59
sheep
Actief lid

WMRindex: 40
OTindex: 152
Wnplts: Aalten
k vind een abortus niet kunnen ook al heb je jong kinderen je hebt nog altijd de pil en condooms mot je die maar gebruiken!!!!!!!!
mja als je verkracht bent kun je er niks aan doen maar t is toch iets wat van jou is en het zal altijd een deel van je blijven.

14-12-06 17:42:10
Theetje
Oudgediende

WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Quote sheep:
k vind een abortus niet kunnen ook al heb je jong kinderen je hebt nog altijd de pil en condooms mot je die maar gebruiken!!!!!!!!
mja als je verkracht bent kun je er niks aan doen maar t is toch iets wat van jou is en het zal altijd een deel van je blijven.

en soms gaat het toch mis.. ondanks dat je de pil en condooms heb (vergeet ook het vrouwen condoom niet!) maar de pil bijvoorbeeld, is 99% (ofzo) beschermend, dat houd in dat als er op dit moment 100 vrouwen zijn die seks hebben, allemaal de pil slikken, dat toch 1 van die vrouwen zwanger kan worden...
En een condoom kan scheuren.. en doubledutch (condoom+pil) geeft nog steeds een kans op ongewenste zwangerschap... al is die kans missien heel klein

14-12-06 18:06:29
Kimberly1990
Lid

WMRindex: 26
OTindex: 24
Wnplts: Den Helder
Ik denk niet dat ik ooit abortus zal laten plegen.
Ik ben 16 en als ik op dit moment zwanger zou raken, zou ik het er denk ik heel moeilijk mee hebben om het weg te laten halen. Het ligt eraan wat de situatie is lijkt mij, als je seksueel misbruikt bent zou zelfs ik wel het kindje laten weghalen, al zou ik dat wel heel moeilijk vinden.
Maar dit alles kan ik natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, omdat ik gewoonweg nog nooit in zo'n situatie heb gezeten.
Ik respecteer mensen die de moeilijke beslissing nemen om abortus te plegen, maar ik denk niet dat ik zelf ooit die beslissing kan maken.

14-12-06 20:15:26
Styvon
Erelid

@sheep en kimberly1990

Het is niet alleen als je jong bent wel of niet abortus. Het gaat er ook om als er iets mis is met het kindje, wat dan? Als het om een hazelip gaat, is het kolder om het te laten abborteren, maar als het zoals in mijn geval om een open ruggetje en/of waterhoofd gaat, tja wat doe je dan

14-12-06 20:43:22
Kimberly1990
Lid

WMRindex: 26
OTindex: 24
Wnplts: Den Helder
Ja, dat klopt.
Maar ik weet het dan nog steeds niet. Echt, ik vind het heel dapper van mensen als ze de keus maken om abortus te laten plegen als er iets mis is met het kindje. Maar ik zou serieus niet weten of ik het zou doen. Ik kan me de situatie absoluut niet indenken.
Ik kan me wel een beetje indenken hoe ik me nu op dit moment zou voelen as ik zwanger was en wat ik met het kindje zou doen.
Maar ik zou nooit met zekerheid kunnen zeggen wat ik in een situatie zou doen als die van jou, Styvon.

15-12-06 09:16:32
lanira_mommy
Erelid

S
@ theemonster
ik heb inderdaad een vriendin die dus door condoom en pil heen zwanger werd, condoom scheurde en toen bleek dus dat de pil niet zwaar genoeg was....
Zij was toen 36 jaar.

15-12-06 09:18:13
Jivebunny
oud moderator

WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Op haar 36e is het onderhand ook tijd... :P

Dat was gewoon god's manier om het haar duidelijk te maken :P (Niet dat ik geloof of zo :P)

15-12-06 09:19:27
Blend
Oud Moderator

S
lanira
ik denk dat het niet uitmaakt hoe oud ze was.

Ze koos er overduidelijk voor om geen kinderen te nemen, maar dat gebeurde dus wel. daar gaat het om (denk ik)

15-12-06 09:20:29
lanira_mommy
Erelid

S
Normaal gesproken wel, hoewel we dat niet kunnen beslissen voor iemand ;)
maar die vent was ze nog niet lang mee, en ze heeft zelf ernstige geestelijke problemen (gespleten persoonlijkheid , te danken aan het misbruik door haar vader vroeger.....)
dus zij had eigenlijk nooit kinderen gewild toen. Nu is ze gek op haar zoontje die inmiddels 4 is, en zover ik dit kan beoordelen is ze een hartstikke leuke moeder.
Maar het was voor haar zeker wel even heel erg zwaar allemaal toen.
en helaas is die vent er vandoor gegaan zodra ze zwanger werd, en heeft 3enhalf jaar ontkent dat het zijn kind was. sinds kort geeft hij dat dan nog wel toe (tja het joch is 1 gezicht met zijn vader ook nog) maar kijkt nog amper naar hem om.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven