Abortus, ja of nee |
Stryfe Senior lid WMRindex: 525 OTindex: 572 Wnplts: Den Bosch S |
Quote Stryfe: Down wel, hazelip niet. Geestelijk gehandicapt wel, lichamelijk niet. Heel erg lichamelijk wel (geen armen+benen ofzo), een beetje lichamelijk niet.
Waar ligt de grens? Wie bepaald de grens?
Waarom reageren mensen begrijpend op iemand die een abortus laat doen als down geconstateerd is , maar veroordelen ze een hazelip? Als je geen mongooltje wil kies je voor jezelf als je geen hazelip wilt kies je voor je kind. Ik ben blij dat mijn ouders voor mij hebben gekozen en niet voor zichzelf.
Glad ijs -> Ik kan meer begrip opbrengen voor mensen die abortus laten plegen omdat het leven van het kind erg onprettig zal worden, dan mensen die het doen met het excuus dat de rest van de maatschappij er last van zou hebben, of andere mensen ermee opgezadeld worden als zij er niet meer zijn. Die laatste groep mensen wil namelijk, in mijn ogen, zelf niet de verantwoording nemen voor een "moeilijke" opvoeding.
2e glad ijs-> als een mongooltje wel ok is, waar wordt dan de grens getrokken bij andere geestelijke handicappen? Is het aan kunnen tonen dat iemand op vroege leeftijd seniel zal worden straks ook genoeg of is dat een ander uiterste?Veel mensen reageren hier zo makkelijk op, meteen een mening klaar en eruit gooien die mening (is natuurlijk ook een forum, dus is het ok) maar waarom lijkt het mij dat zo weinig mensen zich afvragen:
Waar ligt de grens??? Dit was mijn reactie op het artikel, had niet gezien dat er een topic was. |
|
lanira_mommy Erelid WMRindex: 833 OTindex: 743 S |
@ Stryfe ik durf te wedden dat jij zelf geen kinderen hebt en je dus niet kunt voorstellen wat de impact zou zijn op die kinderen als er ineens een zwaar gehandicapt broertje of zusje bij komt? Ik heb dit helaas wel van dichtbij gezien, mijn vriends tante koos ervoor haar zwaar geestelijk en lichamelijk gehandicapte zoon zelf op te voeden, haar oudste zoon heeft er altijd enorm onder geleden en moest als kleutertje al de rol van man in huis op zich nemen steeds want tja ze schelen maar anderhalf jaar en het arme joch kreeg dus als dreumes al amper aandacht en liefde omdat alle zorg uitging naar de zwaar gehandicapte jongere broer.........
En het is zeker niet zo dat iemand als pietje prcies zo'n keuze eventjes snel maakt. daar wordt diep over nagedacht. En het is heus de zwaarste keuze ooit; kiezen tussen je eigen kinderen, want daar komt het op neer.... Je kunt zelf de zorg misschien wel prima aan. maar wie zegt dat dat ook geld voor je andere kinderen? Die gaan eraan onderdoor... Is het dan niet juist een heel egoïstische keuze te zeggen ik ben tegen abortus dus komt dit kind ookal gaat de rest van het gezin eraan kapot.....??????? |
|
FFS lees aub mijn stuk nog een keer en kom dan met een reactie die wél ergens op slaat please... Het enige wat ik wil weten is waar ligt de grens... wat is wel acceptabel om abortus te plegen en wat niet? Ik heb NERGEN gemeld dat ik voor of tegen ben, ik heb het "Voorbeeld" van Pietje gebruikt om duidelijk proberen te maken (mislukt dus probeer ik het nog maar een keer) dat als de ene situatie voor mensen acceptabel is en een andere niet (wat ik heel vaak gelezen heb) WAAR LIGT DAN DE GRENS EN WIE BEPAALD HEM??? Ik heb er maling aan waarom iemand beslist om abortus te laten plegen, dat is zijn/haar keus en die is in mijn ogen altijd goed, hoewel soms niet eerlijk beredeneerd omdat egoisme moeilijk toe te geven is. Het enige wat ik wil is weten van mensen die het ok vinden om een downkindje te aborteren: Quote Stryfe: als een mongooltje wel ok is, waar wordt dan de grens getrokken bij andere geestelijke handicappen? Is het aan kunnen tonen dat iemand op vroege leeftijd seniel zal worden straks ook genoeg of is dat een ander uiterste? |
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
De grens is niet duidelijk. Het is zonder handicap al moeilijk te overleven. |
|
nietmeer
|
Pff, weer een veronderstelling lanira, je kent Stryfe geeneens, vraag het dan gewoon ipv je oordeel weer eens klaar te hebben staan! |
|
puppy Erelid
 WMRindex: 727 OTindex: 6.557
|
Eerst goed lezen en dan pas reageren! |
|
Quote Stryfe:
Glad ijs -> Ik kan meer begrip opbrengen voor mensen die abortus laten plegen omdat het leven van het kind erg onprettig zal worden, dan mensen die het doen met het excuus dat de rest van de maatschappij er last van zou hebben, of andere mensen ermee opgezadeld worden als zij er niet meer zijn. Die laatste groep mensen wil namelijk, in mijn ogen, zelf niet de verantwoording nemen voor een "moeilijke" opvoeding.
Er staat duidelijk dat dat is wat JIJ VIND..... |
|
nietmeer
|
Goed lezen is een vak geloof ik, het ziet er naar uit dat sommige mensen alleen zwart/wit kunnen denken, er is een heel grijs gebied wat de moeite waard van discussie is maar als die moeite geeneens kan worden genomen is de discussie op voorhand al overbodig. |
|
het ziet er eerder naar uit dat sommige mensen de moeite niet nemen goed te lezen, en bij voorbaat omdat ze iemand persoonlijk- die ze nooit hebben ontmoet- niet mogen diegene weigeren een eerlijke kans te geven en fair te discussiëren. Stoken,roddelen, stemming makerij... zielig...
|
|
nietmeer
|
Zo zie jij het Lanira, jammer genoeg. |
|
Quote Kpuc: Pff, weer een veronderstelling lanira, je kent Stryfe geeneens, vraag het dan gewoon ipv je oordeel weer eens klaar te hebben staan! Ik dacht dat ik de enige was... Quote lanira_mommy: Quote Stryfe:
Er staat duidelijk dat dat is wat JIJ VIND..... Ben ik nou GEK of wat??? Waar staat wat ik van abortus vind? Ik zeg dat ik voor een bepaald soort mens respect heb en voor een ander soort mens minder. Waar staat mijn uitgeschreven mening over abortus in het algemeen. En waarom probeer je wéér met afleidingsmanoevres (interpretatie van een onbelangrijke zin uit een lap tekst van een km) de aandacht van de vraag af te halen. Je was toch zo slim en had toch zo'n hoog IQ??? Laat me maar eens versteld styaan van een goed argument of een goede discussie in plaats van die altijd zo makkelijke: Jij zal wel geen kinderen hebben dus je moet je mond houden als broedmachines praten- mentaliteit. En een quote plaatsen en onderstrepen terwijl je hem duideljk wéér niet gelezen hebt laat je niet beter uit de verf komen dan alleen maar je eigen reactie plaatsen op een stuk dat je toen ook al niet gelezen had. lees mijn reactie, denk erover na, vergeet je eigen kleine wereldje en probeer te begrijpen wat ik bedoel schrijf een reactie en : BEDAZZLE ME!!! |
|
nietmeer
|
Quote Lanira_Mommy: Er staat duidelijk dat dat is wat JIJ VIND..... Alsof dit iemand een kans geven is. Je brand m al af voor er een antwoord kan komen. |
|
puppy Erelid
 WMRindex: 727 OTindex: 6.557
|
@Lanira; Ik ben het met Kpuc eens. Je moet eerst eens goed lezen wat er staat!  Niet gelijk met je oordeel klaar staan! |
|
Hoskeu Erelid
 WMRindex: 276 OTindex: 5.455
|
Gezellig...  Zo een forum... Wat zou de wereld toch saai zijn met wereldvrede...  |
|
Hoskeu Erelid
|
Quote puppy: Lanira; Ik ben het met Kpuc eens. Je moet eerst eens goed lezen wat er staat!  Niet gelijk met je oordeel klaar staan! Ik gooi hem er nog maar een keer uit!! "Oordeeld niet maar verwonderd u slechts" Ieder oordeel voor het laaste oordeel, is een voor oordeel...  |
|
En zo heb jij ook een hele mening over mij,zonder me ooit ontmoet te hebben, en zonder de moeite te nemen me een eerlijke kans te geven! We hebben in het verleden een meningsverschil gehad, en daar kun jij je kennelijk niet overheen zetten... Dat is jammer.... Je zou eens eerlijk bij jezelf te rade moeten gaan en bekijken waarom je zo belachelijk reageert op mij! Wat heb ik je in Godsnaam ooit misdaan? ik ken je niet eens  Jij weet totaal niet wie ik ben en zeker niet hoe ik ben. En je neemt totaal niet in overweging dat getypte woorden soms anders overkomen en valt me constant aan. Niet iedereen is even goed met het vinden van de juiste bewoordingen om de mening of gevoelens duidelijk te maken! Ik heb gisteren tenminste het fatsoen gehad tegen Thom te zeggen dat ik mijn excuses aanbied als ik me heb vergist! En uitgelegd hoe het kwam! Jij loopt me constant de grond in te trappen en belachelijk fel te doen, en zult nooit het fatsoen of de menselijkheid hebben je eigen fouten toe te geven en te erkennen. Dat is wat jij laat blijken.... En dan heb jij het over geestelijke ontwikkeling???  |
|
nietmeer
|
Ik heb mijn fouten Lanira, en geef toe dat ik ze heb en heb gemaakt, en ik heb er genoeg gemaakt in mijn leven maar ik wordt gewoon ziek van dat vingertje wijzen. |
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Time for a fresh start.  |
|
En heb ik ook maar ergens in mijn bericht wie dan ook veroordeeld???????????????????????????? LEZEN MENSEN! Ik ging alleen in op de mening/stelling van stryfe en heb alleen gezegd dat ik niet denk dat iemand die abortus pleegt in zo'n geval als dat van pietje prcies dat impulsief gedaan heeft! Daarover is goed nagedacht en diegene had zo zijn redenen! En als je zelf geen kinderen hebt is het moeilijk te begrijpen hoe zwaar zo'n keuze kan zijn!
Ik heb nergens Stryfe veroordeeld, uitgescholden, of wat ook in dien geest.
Kpuc wil gewoon graag constant mij beschuldigen van dingen die ik nooit heb gedaan of gezegd
|
|
nietmeer
|
En weer dat vingertje zonder mij te kennen, je zegt precies wat ik van jou denk. |
|
Hoskeu Erelid
|
Quote Tovenaar: Time for a fresh start.  Precies tovernaar!! EEn beter milieu begind bij jezelf!!  |
|
Reema Sawwan Erelid
 WMRindex: 2.417 OTindex: 2.905
|
Hmmm dit topic ging toch over abortus??? |
|
Hoskeu Erelid
|
Bij je zelf blijven...
Hoe JIJ het ervaart en niet wat anderen doen!! Je kan alleen zelf weten wat je denkt doet voelt... Dat kan je niet voor anderen!!!
Ouwe koeien kom je ook niet verder mee!!
Hier en nu.. |
|
Ik heb nog nooit van mijn leven iemand veroordeeld of beoordeeld, dat is aan God niet aan de mensen! Kennelijk lees je mijn berichten hoe jij het wenst te lezen en interpreteren. Je hebt er geen idee van wat ik voel of denk, en kunt nooit weten hoe iets bedoeld is ! Ik heb nooit iemand veroordeeld. dat is kennelijk hoe jij het WILT zien. dat ik aangeef dat het absoluut nooit zo is bedoeld, daarb ga je totaal aan voorbij, want volgens jou is het zo dus is het zo ....  want jij schijnt te denken dat jij beter weet dan ik hoe ik iets voel,denk en bedoel...... Jij kent mij beter dan ik mezelf ken lijk je te denken......  |
|
nietmeer
|
Anyway, abortus is iets persoonlijks, de reden waarom een vrouw hier toe besluiten zal is persoonlijk en je kan daar moeilijk een grens in trekken, dat is voor ieder individu anders en persoonlijk. Voor een hazelip of flaporen zou ik ten stelligste een abortus afraden maar als je weet dat bijvoorbeeld een kindje met Down weinig goede kansen kan hebben dan kan ik het begrijpen, die mensen sterven ook vrij vroeg, hetzij wegens hartfalen, hetzij wegens andere aandoeningen. Het ligt gewoon te persoonlijk voor ieder mens om daar een goed antwoord op te kunnen geven van waar ligt de grens. Ik hoop dat ik zo een beetje de vraag van Stryfe heb kunnen toelichten. |
|