Abortus, ja of nee |
haggis Senior lid WMRindex: 59 OTindex: 379
|
Naar aanleiding van het bericht abortus om hazenlip]hierWelke mening heb jij erover: Dit is wat ik vind: Hmm, Dit is echt stom, op het moment dat je weet dat je kind een hazenlip heeft moet je toch nie gelijk abortus plegen Ik vind trouwens abortus zowiezo al niks, ookal weet je dat het kind gehandicapt is, het is toch iets levends en dat moet je gewoon een kans geven om te leven, meestal hebben die kinderen/ouderen toch een heel gelukkig leven. Er zijn ook kinderen die lichamelijk gehandicapt zijn, die laat je toch ook niet wegnemen omdat hij een beentje mist. Het enigste waarmee ze van mij abortus mogen plegen, is als de dokters van te voren al kunnen zeggen dat het kindje minder dan 10% kans heeft om te overleven na zijn geboorte Quote Zeppi: Quote haggis: Hmm,
Het enigste waarmee ze van mij abortus mogen plegen, is als de dokters van te voren al kunnen zeggen dat het kindje minder dan 10% kans heeft om te overleven na zijn geboorte overleven en een leven hebben vind ik een groot verschil... Als een persoon geen interactie kan maken of niet het vermogen heeft te begrijpen wat er om em heen gebeurt of een zodanige lichamelijke afwijking heeft dat t daardoor geen "waardevol" leven kan leiden...kun je dat t kind aandoen en laatstaan jezelf... dit kind heeft dan wel 100% overlevings kans maar 0% kans op een leven... Zeppi, dat bedoelde ik eigelijk, maar was onduidelijk uitgelegd  |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Alleen als er een medisch sterke reden is ben ik voor abortus, hierbij horen onder andere:
- levensgevaar voor moeder - geringe levenskans van kind - zware handicap van kind (en hierbij bedoel ik iets wat 't leven van 't kind echt ellendig zal maken, niet een hazenlip want die zijn te opereren) |
|
Enkie
Oudgediende
 WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
Hierover bestaat al een topic  |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote Enkie: Hierover bestaat al een topic  Dan is er nu nog een  |
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Quote Ikke: Alleen als er een medisch sterke reden is ben ik voor abortus, hierbij horen onder andere:
- levensgevaar voor moeder - geringe levenskans van kind - zware handicap van kind (en hierbij bedoel ik iets wat 't leven van 't kind echt ellendig zal maken, niet een hazenlip want die zijn te opereren) Mee eens. En verkrachting? |
|
Mmore
Administrator
 WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Quote Tovenaar: Mee eens. En verkrachting? Vind ik van wel, maar het moet wel 100% zeker verkrachting zijn geweest. En niet een "One-Night-Stand"  |
|
Pietjuhh Senior lid WMRindex: 83 OTindex: 713 Wnplts: Zeist
|
ik vind een abortes ook kunnen als je te jong bent voor een kind en er niet klaar voor bent.IVM geld,woning ect.
|
|
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Ik vind dat we niet voor anderen mogen bepalen wanneer een abortus geoorloofd is. Ik weet dat ik het zelf waarschijnlijk niet zou kunnen, maar zal een ander er nooit op veroordelen. |
|
Pietje Prcies Senior lid
 WMRindex: 604 OTindex: 525
|
Quote haggis: Ik vind trouwens abortus zowiezo al niks, ookal weet je dat het kind gehandicapt is, het is toch iets levends en dat moet je gewoon een kans geven om te leven, meestal hebben die kinderen/ouderen toch een heel gelukkig leven. Twee jaar geleden heeft mijn vrouw een abortus ondergaan, omdat het kindje het syndroom van Down had. We waren er allebei erg van ondersteboven, maar vonden dat we de mogelijkheid van abortus moesten aangrijpen en wel om de volgende redenen: 1. Wat voor toekomst geef je zo een kind? 2. Hoe ziet je eigen toekomst eruit? 3. Je zadelt je andere kind(eren) ermee op als je er zelf niet meer bent. 4. Je vraagt om een offer van de gehele gemeenschap om dit kind te laten verzorgen tot in lengte van dagen. Met pijn in mijn hart denk ik terug aan die momenten en nog het meest aan de ingreep zelf, waar ik vanzelfsprekend bij was. |
|
Reema Sawwan Erelid
 WMRindex: 2.417 OTindex: 2.905
|
tjah als je een goede reden hebt, vindt ik dat better dan een kind te baren die je gaat verwaarlozen... |
|
Luna
Moderator
Ik denk dat het altijd moeilijk is en blijft. |
|
|
Laat de vrouwen maar kiezen. |
|
Luna
Moderator
En de mannen hebben geen zeggenschap? |
|
Pietje Prcies Senior lid
|
Ik vind dat je hier pas echt over kan oordelen, als je zelf wordt geconfronteerd met een dergelijke situatie. Bovenal is het over het algemeen een keuze van twee volwassen mensen, die je te respecteren hebt. Ik vind het heel belangrijk dat wij in Nederland het recht hebben om een zwangerschap te kunnen afbreken. Natuurlijk moet dit wel om gegronde redenen zijn. En daar zit hem de kneep; het is een subjectief oordeel wat iemand ervan vindt. Ik denk dat het merendeel van de abortussen gepleegd wordt om een medische reden. (statistieken?) |
|
Luna
Moderator
Ik denk dat mensen altijd vrij snel met hun oordeel klaar staan totdat het hun zelf overkomt... |
|
Pietje Prcies Senior lid
|
De beste stuurlui staan aan wal, is het niet?
Maar mijn antwoord op de vraag "Abortus, ja of nee?" luidt natuurlijk: Volmondig JA, maar..... wel verantwoord. |
|
Pietjuhh Senior lid WMRindex: 83 OTindex: 713 Wnplts: Zeist
|
@Luna: dat is idd zo.. mensen weten niet wat ze zeggen pas tot hun het zelf overkomt!! ik ben er ook voor..en vrouwen kiezen niet alleen de man heeft ook de verantwoordlijkheid..het was tenslotte zijn zaad toch??? |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Ik heb vrouwen wel eens gevraagd of ze het kind zouden aborteren als het een verkrachting is - de vraag is nu
Waarom
Wat maakt dit kind minder menselijk of onwenselijk dan een ander?
Dat kind is weer slachtoffer.. Het mag niet bestaan omdat er geen liefde was voor de zaad-leverancier.. zo kil kan ik best zijn..
Stel je voed dat kind op, wat betekend dit voor het kind. |
|
|
Quote Luna: En de mannen hebben geen zeggenschap? Ligt aan de situatie.. Maar dat is bij alles.. |
|
Luna
Moderator
Ja,dat klopt ook wel eigenlijk  |
|
|
De vrouwen moeten toch uiteindelijk beslissen of niet soms? |
|
Luna
Moderator
Het is uiteindelijk hun lichaam,ja |
|
|
Lijkt me dom als je het oneens bent... Daarover.. |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Quote Luna: Het is uiteindelijk hun lichaam,ja foto-kabine - oo zei ik dat !-Nou, dat lichaam is een, de geest is het andere - waar is nu KARMA? |
|
lanira_mommy Erelid WMRindex: 833 OTindex: 743 S |
Ik ben in principe tegen abortus, maar met uitzondering van: verkrachting,incest en ernstige medische noodzaak. Ik ben vooral fel ertegen dat sommigen abortus als voorbehoedsmiddel gebruiken,dat vind ik echt niet kunnen! @ Pietje prcies Ik kan goed begrijpen waarom jullie die keuze hebben gemaakt, en kan me heel goed voorstellen hoe zwaar dat was. Maar ik denk er ook wel eens over na hoor. Als je al kinderen hebt, en je krijgt dan een zwaar gehandicapt kind, een kind dat voor altijd afhankelijk zal blijven, is het dan eerlijk dit kind te laten komen en dus je andere kinderen tekort te doen? Zo'n kind heeft alle aandacht nodig,moet constant overal bij begeleid worden, de andere kinderen zullen aandacht tekort komen en erg ook, en zoals je al zegt als je er op een dag niet meer bent of niet meer in staat bent het kind te verzorgen, is het dan eerlijk die zorg aan je andere kinderen over te laten? hebben zij erom gevraagd?
Abortus is iets waarover je niet licht moet denken en waarover altijd zeer goed moet worden nagedacht . En naar mijn mening hebben jullie zeer goed nagedacht en alles overwogen.
|
|