hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 [3] 4 5 6 .... 12 13 14 15

21-12-2012: het einde van de huidige wereld

12-03-07 10:41:35
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Einde van de wereld? Geen idee. Misschien, mischien niet. Niemand weet het antwoord. Geen enkel geloof weet het, want anders is het geen geloof meer, maar wetenschap.... Denk daar maar eens over na.8)

12-03-07 15:32:19
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
"Het einde van de Huidige Wereld"

Betekend dat ook het einde van de fysieke wereld

12-03-07 15:49:29
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
@heraux (vorige pagina):

Dat ligt eraan wat je onder "wereld" verstaat.

12-03-07 16:53:35
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
Quote hans:
Geloven of niet geloven
het is al een eeuwenlange discussie.
Gelovigen vragen altijd om respect voor hun geloof.
maar zolang de diverse groeperingen gelofigen nog te vuur en te zwaard anderen gelovigen uitroeien uit naam van hun eigen geloof, kan ik daar weinig respect voor opbrengen.
waarom niet gewoon elkaar respecteren en gezellg samen leven


en daar ben ik het helemaal mee eens heel mooi gezegd trouwens:D

12-03-07 17:36:33
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Tovenaar:
@heraux (vorige pagina):

Dat ligt eraan wat je onder "wereld" verstaat.


ik wilde even meta "wereld" aanraken om te kijken in welke contekst men hier denkt - of welke meta niveaus men gebruikt.

12-03-07 17:52:34
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Voor mij is wereld: Aardbol.. En de situatie waarop men tegenwoordig op die aardbol leeft.

Wat ik op te merken heb op jou zinnetje:

"De Wereld is dat wat jij denkt dat de wereld is - niet meer - niet minder."

Iedereen leeft op dezelfde wereld. Daar moet je rekening mee houden. Het is moeilijk te begrijpen waar de grenzen precies liggen. In de context van jou zinnetje, lijkt het net of je alleen rekening met jezelf houden moet.

12-03-07 18:12:17
Arthas
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 185
Wnplts: Winterswij
Ik denk dat op 21-12-2012 de Annunaki terugkomen op aarde. Deze aliens gaan dan ff kijken hoe wij het de afgelopen tijd gedaan hebben met ons allen. En dan heb ik ook gelijk een verklaring voor waarom de eerste mensen zo oud werden. En waarom piramides bestaan en de beelden op Paaseiland...etc etc

link

12-03-07 18:15:04
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote snip:

Iedereen leeft op dezelfde wereld. Daar moet je rekening mee houden. Het is moeilijk te begrijpen waar de grenzen precies liggen. In de context van jou zinnetje, lijkt het net of je alleen rekening met jezelf houden moet.


Juist niet!
Ik vraag daarom welke betekenis dat voor Jullie/jij heeft -

12-03-07 23:16:30
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
@Hoskeu pag. 2:
Waarom de kerk zegt dat "het" waar is. Even buiten de vraag om wat "het" is, "het" is waar omdat God zegt dat het zo is. Daarom GELOVEN wij dat. Een geloof nogmaals kun je niet bewijzen, anders zou het geen geloof zijn. En dat is in elke religie zo. De Islam zegt dat "het" waar is omdat Allah het zegt. Daar zullen altijd spanningsvelden zitten en dat leidt helaas ook vaak tot zoveel strijd. Zie de Christenvervolgingen in sommige landen bijvoobeeld. Als God het zegt, is het zo. Jij zegt bijvoorbeeld, een ander zegt, Einstein heeft "het" gezegd dus is dat waar (sommigen zullen dit toetsen, sommigen nemen dit klakkeloos aan). Daarom denkt de kerk dat zij gelijk hebben. Sterker nog, de KERK weet dat, maar de mensheid gelooft het niet. Dus de mens zegt, de kerk kan het niet weten. Terwijl zij vaak de grond hiervan niet weten. Tsjah, het is allemaal moeilijk uit te leggen maar het komt erop neer dat de kerk zegt dat het zo is omdat God het zegt. En natuurlijk heeft de kerk ook fouten. Ik geloof niet dat er een kerk is die "de beste" is. Er zijn zoveel verschillende kerken met allemaal een ander beeld op hetzelfde onderwerp, dat je moeilijk kunt zeggen welke beter is. Uiteindelijk moet de kerk zo dicht mogelijk bij de Bijbel blijven en moet het in de dienst om Gods eer draaien. Het is ook niet waar dat je in kerk a wel zalig kunt worden en in kerk b niet. Ik geloof zelf dat God uit alle kerken mensen uitverkoren heeft. Uiteindelijk moet je zelf kiezen bij welke kerk je het beste past. Maar goed, dat is een heeeele andere discussie. Misschien een idee om daarover een forum te starten. Over het einde van de wereld, wij geloven dat niemand het weet omdat God zegt dat Hij het alleen weet ;) Dus daarom zeg ik, de wereld zal vergaan, misschien wel op die datum, maar niet omdat de Maya's het zeiden ;)

20-03-07 16:32:04
Little_Fish
Lid

WMRindex: 6
OTindex: 133
Wnplts: Leeuwarden
F*ck die mayadingetjes,, Hebben ze vast gezegt na een stevige borrel op,,8O Toch..:P
Neej maar ik geloof er niet zo veel van,, ze zeggen wel eens vaker wat,, ze zeggen ook dat god bestaat,,, nou als god had bestaan waarom zou de wereld er dan zo nu aan toe zijn,, bdoel,, er zit vast niet zo'n gastje boven op de wolken een beetje naar beneden aan het zien van wat zal ik daar eens doen,,, en de hele dag gebeden aan horen.. Vreselijk lijkt me het,, Heb respect voor die man als hij leeft,, Of wat dan ook,, Naja,,

20-03-07 16:42:45
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
29 augustus 1997 ging de wereld toch ten onder?

20-03-07 16:45:43
Little_Fish
Lid

WMRindex: 6
OTindex: 133
Wnplts: Leeuwarden
Dat is allang geweest,, je loopt een beetje achter,,:P

20-03-07 16:57:13
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Mag ik vragen waarom iedereen denk dat het einde van de wereld betekend "een grote knal en klaar"??...
Het einde van de winter betekend toch ook niet dat dat de winter ontploft en noooooit meer terugkomt??...
Dan komt toch gewoon de lente??...

Ik ben van mening dat ze het veel meer over tijdperken hebben... een nieuw tijdperk... een hoger trillings niveau... nieuwe normen en waarden... een nieuw denken... tuurlijk kan er natuurgeweld aan tepas komen... maar waarom direct doemsenario's??...

20-03-07 17:19:42
Little_Fish
Lid

WMRindex: 6
OTindex: 133
Wnplts: Leeuwarden
Quote Hoskeu:
Mag ik vragen waarom iedereen denk dat het einde van de wereld betekend "een grote knal en klaar"??...
Het einde van de winter betekend toch ook niet dat dat de winter ontploft en noooooit meer terugkomt??...
Dan komt toch gewoon de lente??...

Ik ben van mening dat ze het veel meer over tijdperken hebben... een nieuw tijdperk... een hoger trillings niveau... nieuwe normen en waarden... een nieuw denken... tuurlijk kan er natuurgeweld aan tepas komen... maar waarom direct doemsenario's??...


Dar heb je wel een punt, Maarja,, het is maar net waar je inm geloofd. maar ik ben het met je eens

20-03-07 17:29:14
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Misschien al gepost, maar toch:
Quote:
De einddatum van de huidige kringloop wordt soms weergegeven als 13.0.0.0.0 en dit valt op 21 december 2012. Deze dag is echter 4 Ahau 3 Kankin (niet 4 Ahau 8 Cumku) en is daarmee geen (her-)scheppingsdatum. De Maya zouden deze dag dus niet met angst en beven begroet hebben. De huidige pictun komt pas op 15 oktober 4772 ten einde.

Geen her-scheppingsdatum, waarom denken sommige mensen nu nog steeds dat de aarde dan ondergaat?

20-03-07 17:32:01
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
enige waar door de aarde vernietigd gaat worden is door ons(de mens) of de aarde raakt uit balans en we zullen levend verbranden in de zon(6)(heerlijk zo'n BBQ vinden jullie ook niet?

20-03-07 17:34:53
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Allerliefste Twaggy,
Zullen we grote boxen kopen, en op 20 december 2012 de boxen richting de grond zetten, en dan Rammstein opzetten?

Oftewel: We gaan eraan!:|

Oftewel: De mens vernietigd deze aarde, zeker weten..

20-03-07 22:18:17
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Waarom? Ik denk dat dat temaken heeft met de Christelijke cultuur die in Nederland heerste. In de Bijbel zal namelijk de aarde vergaan. Ik denk dat dat idee daar vandaan komt. Verder staat er niet precies hoe, ja, door vuur, maar wat moet je je daar bij voorstellen? Kun je je dan afvragen. Misschien net als Sodom en Gomorra (voor degenen die het verhaal kennen). Hoe dan ook, ik denk dat dat idee daar vandaan komt.

01-04-07 14:21:41
supernoek
Senior lid

WMRindex: 826
OTindex: 164
Wnplts: wildervank
ik ga toch ooit dood,of het nou natuurlijk, met een overrijding of het eind van de wereld is,het maakt me nie uit

01-04-07 14:27:48
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
It's the end of the world as we know it.
R.E.M

01-04-07 15:23:58
ikky
Oudgediende


WMRindex: 705
OTindex: 8.854
Ook al zou het einde van de wereld dichtbij zijn, eigenlijk maakt het helemaal niks uit, wij merken er daarna toch niks meer van. Ik vind het eerlijk gezegt veel erger dat bijvoorbeeld de helft van de aarde zou vergaan, dus dat er nog een paar mensen het misschien zouden overleven. Dan kan je beter gelijk met zijn allen gaan..
Dus ik ben nergens bang voor:)

01-04-07 17:05:12
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Quote evertwinter:
In de Bijbel zal namelijk de aarde vergaan. Ik denk dat dat idee daar vandaan komt. Verder staat er niet precies hoe, ja, door vuur, maar wat moet je je daar bij voorstellen? Kun je je dan afvragen.


dat zeg ik de aarde zal langzaam maar zeker uit balans raken en in botsing komen met de zon waardoor iedereen levend verbrand

01-04-07 20:54:15
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Jap. Door het smelten van de Polen.

01-04-07 22:05:08
nietmeer
Quote Twaggy:

dat zeg ik de aarde zal langzaam maar zeker uit balans raken en in botsing komen met de zon waardoor iedereen levend verbrand
Quote Tovenaar:
Jap. Door het smelten van de Polen.
Wat? Nee.

02-12-07 19:25:46
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ik heb er een stuk over gelezen in de KIJK, best wel interessant 8O alleen,, dit is al de zoveelste doemgedachte, moeten we dit echt geloven?

aan de andere kant: de maya's waren snugger, en misschien zijn we te achteloos. :|
wat ik ook nog las, ik citeer:

"tom Cruise heeft zijn voorbereidingen al getroffen. Als het einde van de wereld komt, zit de filmster annex messias van de Scientology church veilig in een bunker on zijn huis in de Amerikaanse staat Colorado. er is ruimte voor tien personen, dus zijn vrouw, zijn kind en de geadopteerde kinderen uit vorige huwelijken kunnen er ook bij. Cruise denkt dat Xenu naar de aarde komt om wraak te nemen. Xenu is een buitenaardse dictator van de Galactische Confederatie die 75 miljoen jaar geleden miljarden mensen naar onze aarde (Teegeeack) vervoerde om ze hier met waterstofbommen om te brengen. Scientology-aanhangers geloven heilig in deze Xenu. en de geesten van miljarden ongelukkige aliens dolen nog op aarde rond om de mensheid in verwarring te brengen. (om daarvanaf te komen, moet je een dure cursus bij Scientology volgen, maar dat is weer een ander verhaal.) als Xenu straks terugkomt, kun je beter bij Tom Cruise onder de grond zitten. in zijn bunker, die onder andere een luchtverversingssysteem heeft, valt het een jaar uit te houden."

dit is echt het ultieme kneuzerige doemverhaal :|

afbeelding
een plaatje van "Xenu".
:|

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4 5 6 .... 12 13 14 15

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven