hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 14:00 - 74427 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 [2] 3 4 5 .... 12 13 14 15

21-12-2012: het einde van de huidige wereld

11-03-07 07:39:01
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote Cee-N-Cee:
Quote Kapiteiniglo:
@Evert hou die jezus dan nog maar ff bij je... ik wil nog wat langer leven..

_O_ _O_
Whahahah :P

Nu spot je er nog mee... Maar eens zul je erachter komen dat er wel een God is. Laat het niet te laat zijn!!

11-03-07 09:52:59
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
@Evert ben je Jahova getuigen ofzo?:P

ik wil wel uitleggen hoor waarom mijn familie ongeloofig is:

mijn overgroot oma was wees.. en woonde in een weeshuis.. ze is daar enorm mishandeld uit naam van God.. zij heeft gezworen dat ze haar kinderen dat leed nooit aan zou doen en daarom is dus mijn oma ongeloofig opgevoed.. en dit gaat ofc door..

Volgens mij zorgen al die geloven meer voor ellende op aarde als dat ze goed doen

11-03-07 10:00:13
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Quote evertwinter:
Quote Cee-N-Cee:
Quote Kapiteiniglo:
@Evert hou die jezus dan nog maar ff bij je... ik wil nog wat langer leven..

_O_ _O_
Whahahah :P

Nu spot je er nog mee... Maar eens zul je erachter komen dat er wel een God is. Laat het niet te laat zijn!!

Ugh, god is een son of a bitch. God is verantwoordelijk voor alles.
Wanneer er iets goeds gebeurt, god is de oorzaak
Wanneer er iets slechts gebeurt, dan is god groot.
Hou toch op zeg, jullie zien god als iets goeds maar hij is net zo slecht als ieder ander mens.
Bovendien is het bestaan van god nooit aangetoond, dus waarom geloof je in een illusie alleen omdat de bijbel dat zegt.
Je gelooft toch ook niet in toverspreuken als je harry potter leest.

11-03-07 10:10:30
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
Quote:
Je gelooft toch ook niet in toverspreuken als je harry potter leest.


echt wel:ja

maar je hebt wel gelijk cnc, eigenlijk vind ik het wel heel makkelijk om alles op god af te schuiven..

11-03-07 11:36:35
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Kapiteiniglo:
@Evert ben je Jahova getuigen ofzo?:P

ik wil wel uitleggen hoor waarom mijn familie ongeloofig is:

mijn overgroot oma was wees.. en woonde in een weeshuis.. ze is daar enorm mishandeld uit naam van God.. zij heeft gezworen dat ze haar kinderen dat leed nooit aan zou doen en daarom is dus mijn oma ongeloofig opgevoed.. en dit gaat ofc door..

Volgens mij zorgen al die geloven meer voor ellende op aarde als dat ze goed doen
Omdat ze het geloof alleen gebruiken voor hun eigen voordeel en niet voor de ander, want niet het geloof is de oorzaak, maar de mens. Het geloof draait om je medemens en niet om je zelf. De liefde is het belangrijkste, nog belangrijker dan het geloof, want als je alleen het geloof hebt en niet de liefde, dan is het hele geloof nutteloos.
In de huidige tijd draait alles om het ik en niet om de ander.

11-03-07 11:40:04
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
@Giovanni, ik moet je daar gelijk in geven, maar dat is hoe het beschreven staat.
Echter wat je vaak ziet is dat geloof haat opwekt. Want iedereen die anders is is slecht.
En dat is verkeerd aan het geloof...

11-03-07 12:33:06
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
@giovani sorry ik heb me fout uitgedrukt ik las laatst deze uitspraak op internet:
' have nothing against God, it's his fanclub I have a problem with'Ik denk dat je wel gelijk hebt het geloof is niet fout het word alleen zoals CnC zegt fout toegepast.. je moet is voor de gein kijken hoeveel oorlog er om gevoerd word

soenieten sjihieten
protestanten katholieken (ierland)
etc..

11-03-07 12:41:01
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Als de liefde nou eens nummer een zijn, dan was de wereld een betere plaats geweest om op te leven, maar helaas het is niet anders. Ik geef de hoop in ieder geval niet op. Het is beter om het positieve in de mens te zien dan het negatieve, toch? Optimist tot in de kist.:ja:D
Zo, en nu is het tijd voor een broodje en een bak koffie.:ja:D

11-03-07 13:16:31
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
@Giovanni daar heb je wel gelijk in.. ik doe me best ook wel om gwn zoveel mogelijk fun te hebben in het leven...

11-03-07 13:23:35
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Kapiteiniglo:
@Giovanni daar heb je wel gelijk in.. ik doe me best ook wel om gwn zoveel mogelijk fun te hebben in het leven...
Ja, een dag niet gelachen:D, is een dag niet geleefd.:nee

11-03-07 13:25:29
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote evertwinter:
Quote Cee-N-Cee:
Quote Kapiteiniglo:
@Evert hou die jezus dan nog maar ff bij je... ik wil nog wat langer leven..

_O_ _O_
Whahahah :P

Nu spot je er nog mee... Maar eens zul je erachter komen dat er wel een God is. Laat het niet te laat zijn!!
Ik vind het bijna lachwekkend dat jij zo diep gezonken bent. Sorry hoor...

11-03-07 13:33:35
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
@Giovanni inderdaad:D
@tovenaar eigenlijk wel hé :P

11-03-07 14:24:12
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Kapiteiniglo:
@Giovanni inderdaad:D
tovenaar eigenlijk wel hé :P
Lekker trouwens vissticks, vind je niet?:ja:P

11-03-07 14:36:25
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
@Giovanni ja idd die ga ik nog het meeste missen als de aarde vergaat..

11-03-07 14:37:18
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Iedereen wel met respect blijven reageren,he...waarschuw ff voordat het uit de hand gaat lopen :D8O

11-03-07 14:38:27
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
kheb het al aangepast luna :P.. ik was te ver gegaan

je reageert alleen te snel ;)

11-03-07 18:24:00
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
het einde van de wereld is al heel vaak door evenveel profeten, religies, en paranoide gekken voorspeld.
als het vervolgens niet gebeurd wordt de datum vrolijk weer een paar jaar, decennia, of eeuwen verschoven. misschien wordt de aarde op een goed (!?) moment wel door onszelf opgeblazen, of door een giga vulkaan-uitbarsting, of door een meteoor verpletterd.
het prettige is dat wij niet weten wanneer dat moment is. netzomin als we weten wanneer we doodgaan.
wat een akelige gedachte dat je dat wel zou weten. dat is net zoiets als de doodstraf voor de hele wereldbevolking ofzo.....:( ga je daar in angst en beven op zitten wachten? ik in ieder geval niet! :nee :P

11-03-07 22:38:21
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik ben er zelf niet zo bang voor hoor. Het leven is voor iedereen toch tijdelijk en idd, het is maar goed dat we niet weten hoelang dat tijdelijk is. We zien wel wanneer het is. Misschien is het wel in 2012 ofzo maar dan niet omdat de Maya's het zeiden ;)

11-03-07 22:42:38
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote Cee-N-Cee:
@Giovanni, ik moet je daar gelijk in geven, maar dat is hoe het beschreven staat.
Echter wat je vaak ziet is dat geloof haat opwekt. Want iedereen die anders is is slecht.
En dat is verkeerd aan het geloof...

Volgens mij begrijp je het dan toch niet helemaal. Het is niet zozeer dat de persoon slecht is, maar de religie. En dat geld voor elke religie ten opzichte van een andere religie, of het nu Christendom is, Islam, Boeddisme, Hindoeisme of nog iets anders, ze zeggen allemaal dat het de enige ware leer is en het andere is verwerpelijk. Alleen bij de ene religie is men radicaler dan bij de andere. En daarbij vlak ik het Christendom niet uit hoor, als ik denk aan de kruistochten wat uiteraard fout is. Maar ook bijvoorbeeld de Christenvervolgingen in Afrika en Azië (niet alleen door Moslims want dit gebeurt ook in China en N. Korea, geen Moslim landen). Hierbij wil ik wel duidelijk maken dat het Christendom door het woord verspreid moet worden en niet door geweld.

11-03-07 23:59:43
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
De Wereld is dat wat jij denkt dat de wereld is - niet meer - niet minder.

Heeft iemand een tegenargument?

12-03-07 06:52:11
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
@Evert de religie word toch door mensen tot uiting gebracht (en mijn mening is dat ze die ook nog is zelf bedacht hebben maar ja dat geloof jij toch niet ;))

en als ze nauw een keertje goed kijken.. wat is nauw het hele verschil tussen de Islam en het Christendom.. Jezus is in plaats van een zoon in ene een profeet, w00t wat een verschil zeg:nee

12-03-07 07:11:49
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Er zijn nog wel meer verschillen.
Zo moet je in de Islam je zaligheid verdienen terwijl je in het Christendom door genade zalig wordt. En zij zien Jezus inderdaad niet als Gods Zoon, en dat maakt een WERELD van verschil. Jezus moest namelijk mens tegelijk God zijn om volledig voor onze zonden te kunnen sterven. Als Jezus niet de Zoon van God was, kon Hij niet zonder zonden zijn en dit was essentieel. Jezus heeft voor ONS de zaligheid verdiend. En dat is een essentieel onderdeel in de Bijbel wat de Koran mist. Als Jezus niet Gods Zoon was, konden Christenen niet zalig worden.

12-03-07 10:02:52
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Muaddhib:
Volgens de Mayakalender eindigt op (of in ieder geval rond) 21-12-2012 de wereld zoals we die nu kennen.
Duizend jaren van disharmonie gaat over in duizend jaren van harmonie
Ik ben benieuwd naar jullie kijk hierop.
Is dat volgens jullie het begin van de armageddon? Of juist het einde daarvan?
Of iets heel anders?


Om even terug on topic te komen...
Wat ik er van denk...

Ik denk dat vroegere volken veel wijsheid bezaten... op een andere manier als wij nu...
Terwijl wij westerlingen het tedruk hadden met wapens uitvinden en andere volkeren uitmoorden (die indianen waren ook geen lievertjes natuurlijk... maar nun prioriteiten lagen anders... in iedergeval niet bij rijk worden in geld... zoals die bij ons ligt/lag)...
Ik denk zeker dat er wel wat in zit... maargoed... toen hadden ze nog geen rekenmachines computer enz... een rekenfoutje is snel gemaakt... dan vervolgens zijn er nog tig jaartellingen waarvan het nulpunt eigenlijk nog niet precies bekend is... ik bedoel het is nogsteeds niet zeker wanneer onze jaartelling begint... want het jaar nul zou volgens wetenschappers ook niet in het jaar nul zijn... met het uitrekenen van het geboortejaar van christus zouden we er ook een aantal jaren naast zitten... maargoed...

Quote evertwinter:
Ik ben er zelf niet zo bang voor hoor. Het leven is voor iedereen toch tijdelijk en idd, het is maar goed dat we niet weten hoelang dat tijdelijk is. We zien wel wanneer het is. Misschien is het wel in 2012 ofzo maar dan niet omdat de Maya's het zeiden ;)

Het is niet omdat zij het zeggen:nee... dat vind ik zo jammer aan geloof...
Als er iets "weet ik veel groots" gebeurt wat een oud volk door "weet ik wat voor reden" aan zien komen... waarvan jij of ik nieteens weten hoe ze er bij komen... mischien door een wetenschap die uitgestorven is en die meer aantoont als wij ons voor kunnen stellen...
Dus als iets dus gewoon gaat gebeuren... dan heeft het christendom dat ook aan zien komen... het is gewoon een natuurverschijnsel... dan is het ineens god... en die oude volkeren zijn gek...
Waarom is alleen alles wat binnen die kerk gebeurt waar??...

Ik denk zeker dat er een andere wereld aan zit te komen... het kan zo niet langer... we gaan een ander tijdperk in...
Kijk naar de kinderen van tegenwoordig... er komen steeds meer problemen met de jeugd...
Allemaal alergies... dislectie... adhd... enzzzz....
Die waren en vroeger ook... tuurlijk... maar nu komt er een golf... het is niet dat die kindere niet sporen of gek zijn of iets mankeren... het is dat de wereld om hen heen nog niet op het aangepast is... de wereld gaat eerst hervormen...
Als er rond een bepaalde tijd een verandering van energie komt... dus een nieuwe tijd... dan is dat mischien een natuur verschijnsel... dan konden die oude volkeren dat mischien berekenen of meten of aan zien komen...
Ik denk niet dat het een stipte datum is... het is een rustige overgang denk ik... en de datum zal denk ik ook niet echt accuraat zijn... na vertaling op vertaling... van de ene kalender overgenomen op de andere...
Maar ik denk zeker dat er een tijd van harmonie aan gaat komen...
Er zullen nu mensen mij voor gek verklaren... mischien ben ik dan ook wel:P...

12-03-07 10:12:40
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ze zijn gewoon uitgestorven voordat ze 'n 2e druk van hun kalender uit konden brengen :P

12-03-07 10:28:38
nietmeer
Geloven of niet geloven
het is al een eeuwenlange discussie.
Gelovigen vragen altijd om respect voor hun geloof.
maar zolang de diverse groeperingen gelofigen nog te vuur en te zwaard anderen gelovigen uitroeien uit naam van hun eigen geloof, kan ik daar weinig respect voor opbrengen.
waarom niet gewoon elkaar respecteren en gezellg samen leven

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5 .... 12 13 14 15

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven