hr
jaargang -23 - laatste artikel 3-5 18:00 - 74487 artikelen - nu online 23 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 [5] 6 7 8 ...12 13 14 15

21-12-2012: het einde van de huidige wereld

04-12-07 16:57:17
nietmeer
Quote pietjevlip:

2. God = hogere macht, maar hogere macht =/= God.

3. Men gelooft niet in het bestaan van God... men denkt alleen dat Hij er ooit was. Dit valt onder Athe�sme, omdat men ervan overtuigd is dat God niet bestaat.

4. De hele evolutietheorie van Darwin is ��n grote plantheorie... de natuur zou je in die zin "planner" kunnen noemen... en zo kun je nog wel even doorgaan. Nee, de "natuurlijke selectie" is niet op "toeval" gebaseerd.
2. Noem mij dan het verschil tussen een hogere macht en een god.
3. Dodo's zijn er niet meer, maar ze bestaan wel.
4. Een planner is een bewust iets, anders is het geen plan maar een chemisch 'toeval'. Nee, de natuurlijke selectie is niet gebaseerd op toeval, natuurlijke selectie is gebaseerd op survival of the fittest.
Quote David van Harmelen:
een vulkaan heeft het anders ook gepresteerd om een groot deel van europa te bedekken met een laagje as 8O
en een komeet van een paar km doorsnee zal wel degelijk een heleboel effect hebben.
de betreffende komeet die ooit zal neerstorten op aarde is ruim een kilometer doorsnede. wetenschappers hebben geconcludeerd dat de mensheid in ieder geval een heel stuk word uitgeroeid, en later zelfs zal worden uitgeroeid. en deze mensen zuigen dit niet zomaar even uit hun duim :|
De Aarde beweegt rond de zon, kometen volgen een redelijk rechte baan, ook al raast een komeet nu op ons af, over een jaar mist hij ons gigantisch. Ook hebben we de maan als geweldig afweermechanisme. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het kan gebeuren, maar het is wel een heel kleine kans.

04-12-07 17:02:32
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
erm, denk je dat die wetenschappers hier geen rekening mee hebben gehouden? *8
ze denken echt wel verder hoor ;)

04-12-07 17:26:41
nietmeer
Quote David van Harmelen:
erm, denk je dat die wetenschappers hier geen rekening mee hebben gehouden? *8
ze denken echt wel verder hoor ;)
Ja dat weet ik, en daarom is de kans dat we (binnenkort) geraakt worden zeer klein, allemaal 1 op de zoveel duizend.

04-12-07 18:15:40
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
Markusw, idd. We leven op een hele kleine planeet, die niet snel geraakt zal worden omdat de ruimte gigantisch groot is, en dan moet ie net ons raken?:P De aarde wordt trouwens dagelijks bestookt met meteorieten alleen die verbranden in de atmosfeer.

Maar we praten wel over de natuur, die alles regelt. Maar er zijn ook mensen die beweren dat er een 2e natuur is, het bovennatuurlijke. Dat is de geestenwereld, God, engelen, Satan, zijn volgelingen. Iets wat wij niet zien, maar er toch zou moeten zijn.

Die wereld is te betreden via vreemde en occulte rituelen. Vooral in het satanisme komt dat voor. Mensen die die wereld kunne betreden of kunnen zien en voelen.... zijn die gek? Fantaseren ze maar wat?

04-12-07 18:36:29
nietmeer
Quote stryper:
Maar we praten wel over de natuur, die alles regelt. Maar er zijn ook mensen die beweren dat er een 2e natuur is, het bovennatuurlijke. Dat is de geestenwereld, God, engelen, Satan, zijn volgelingen. Iets wat wij niet zien, maar er toch zou moeten zijn.

Die wereld is te betreden via vreemde en occulte rituelen. Vooral in het satanisme komt dat voor. Mensen die die wereld kunne betreden of kunnen zien en voelen.... zijn die gek? Fantaseren ze maar wat?
Ja.
En satanisme is niet wat jij denkt dat het is.

04-12-07 18:59:39
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote stryper:
Markusw, idd. We leven op een hele kleine planeet, die niet snel geraakt zal worden omdat de ruimte gigantisch groot is, en dan moet ie net ons raken?:P De aarde wordt trouwens dagelijks bestookt met meteorieten alleen die verbranden in de atmosfeer.


denk je dat een steen van meer dan een kilometer doorsnede door de atmosfeer verbrand word? no way :nee
de wetenschappers die dit hebben berekent zijn echt niet gek hoor, die houden overal rekening mee :|

04-12-07 21:28:03
nietmeer
Quote David van Harmelen:

de wetenschappers die dit hebben berekent zijn echt niet gek hoor, die houden overal rekening mee :|
Ja, en daarom voorspellen ze ook geen vernietigende meteorietinslag in de komende 800 jaar ofzo.

04-12-07 21:33:11
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@Markusw je argumentatie slaat nergens op...

Verder ontopic: het zou kunnen dat het dan is afgelopen, van de ene kant jammer.. zo kan ik niet oud worden, maar het heeft ook weer een voordeel: je was een van de laatste mensen op aarde8)

04-12-07 21:45:07
nietmeer
Quote alweerdood:
Markusw je argumentatie slaat nergens op...
Zou best kunnen, heb ik wel vaker.
Mijn punt was dat werd geďmpliceerd dat wetenschappers een vernietigende meteorietinslag hadden voorspeld, en dat is niet zo.

04-12-07 21:46:35
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Ik weet niet of ze het voorspellen, ik meen wel gelezen te hebben dát ze er een voorspellen, maar voor wanneer, geen idee.. ik heb nog geen link gezien naar een of andere wetenschapelijke site dát er een/geen meteoriet aankomt..

04-12-07 21:50:26
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Zoiets kun je niet voorspellen, veel teveel variabelen. Je kunt wel schatten hoe groot de kans is op een meteorietinslag. En in 2036 is de kans dat astroïde Apophis ons raakt redelijk groot (als in: om ons zorgen om te maken)

04-12-07 21:51:55
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Nou, dan hebben we toch een antwoord.. alleen 21-12-2012 en 2036 is wel een klein verschil:+

04-12-07 21:52:46
nietmeer
Quote Ikke:
Zoiets kun je niet voorspellen, veel teveel variabelen. Je kunt wel schatten hoe groot de kans is op een meteorietinslag. En in 2036 is de kans dat astroïde Apophis ons raakt redelijk groot (als in: om ons zorgen om te maken)
Een totale kans van 1 op 45.000 is niet echt zorgwekkend.

04-12-07 23:04:31
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
markusw, als je nog meer cijfers gaat noemen, wil je dan wat officiële getallen noemen...

als deze post te ingewikkeld is, wil ik het samenvatten: Bronvermelding

05-12-07 00:07:55
possible
Senior lid

WMRindex: 118
OTindex: 167
Wnplts: verhuist
Quote pietjevlip:
markusw, als je nog meer cijfers gaat noemen, wil je dan wat offici�le getallen noemen...

als deze post te ingewikkeld is, wil ik het samenvatten: Bronvermelding

dit artiekel gaat over die comeet.

05-12-07 00:25:35
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Misschie is het wel tijd voor: 'Nieuwe ronde, nieuwe kansen' ? 8O

Wanneer die ingaat, niemand kan het zeggen... :|

Dames en heren: 'Ričn ne va plus'...:P

05-12-07 14:52:33
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
Ik neem in ieder geval het zekere voor het onzekere.
Ik ga elke dag leven alsof het me laaste zou kunnen zijn.....:P

06-12-07 08:37:29
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Het einde van de wereld komt pas over miljoenen jaren als de zon een rode reus wordt en daarna de aarde opslokt. Tot die tijd is er niets aan de hand.
Of de mens overleeft dat weet ik niet, maar het einde van de wereld? Nee. Elk einde markeert een nieuw begin....8)

06-12-07 19:48:46
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote markusw:
Quote alweerdood:
Markusw je argumentatie slaat nergens op...
Zou best kunnen, heb ik wel vaker.
Mijn punt was dat werd ge�mpliceerd dat wetenschappers een vernietigende meteorietinslag hadden voorspeld, en dat is niet zo.


dat is wel zo, alleen zullen wij het niet meemaken ;|

06-12-07 20:35:48
nietmeer
Quote David van Harmelen:
Quote markusw:
Zou best kunnen, heb ik wel vaker.
Mijn punt was dat werd ge�mpliceerd dat wetenschappers een vernietigende meteorietinslag hadden voorspeld, en dat is niet zo.


dat is wel zo, alleen zullen wij het niet meemaken ;|
Wie bedoel je met 'wij', onze generatie?
Er is echt geen inslag voorspeld, zoek het maar op, en als je er toch bij blijft, geef dan een linkje naar een artikel of iets dergelijks.

07-12-07 16:03:40
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
inderdaad, onze generatie :| en iedereen die nu en over 500 jaar geboren word (en nog langer :|

het staat in de Kijk, als je even €4,- wilt dokken dan kun je het lezen ;)

de kijk is een wetenschappelijk blad waarin alles haarfijn word uitgelegd :|

07-12-07 16:29:47
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nee er is niet voorspeld qua meteorietinslag. Er is alleen een niet-verwaarloosbare kans dat Apophis in 2036 inslaat..

07-12-07 21:57:23
nietmeer
Quote Ikke:
Nee er is niet voorspeld qua meteorietinslag. Er is alleen een niet-verwaarloosbare kans dat Apophis in 2036 inslaat..
99942 Apophis staat op niveau 0 van de Torinoschaal, met een inslagkans van 0,002%, verwaarloosbaar dus.

07-12-07 23:31:34
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote markusw:
met een inslagkans van 0,002%, verwaarloosbaar dus.


Ja, maar denk eens op kosmische schaal. En je weet nooit hoe z'n baan verder gaat verlopen. Er bestaat een theorie dat hij in 2029 bij het passeren van de Aarde door een zwartekrachtslinger gaat (weet niet hoe de preciese theorie gaat, zal ik morgen opzoeken) en dat hij daardoor zodaning van baan verandert dat hij op ramkoers met de Aarde komt.

Op kosmische schaal is 0,002% niet verwaarloosbaar en je moet rekening houden met wat er nog gaat gebeuren. Je kunt je beter wapenen tegen die 0,002% kans dan het risico lopen dat de planeet geraakt wordt, hoe klein de kans ook is ;)

Hier is de theorie:
Quote:
Current interest (and concern) is directed at possible future impacts, if Apophis should pass through a "keyhole" in 2029 and find itself in a resonant orbit (such as one in which the asteroid makes exactly 6 orbits of the Sun in 7 years, returning to Earthýs vicinity every 7 years.) A keyhole is a small region of space that leads an asteroid back to hit Earth on subsequent encounters.


Met z'n bedenkingen:
Quote:
Based on current knowledge of the orbit of Apophis, we cannot exclude the possibility of it passing though a keyhole and hitting the Earth on a subsequent pass. However, there will be opportunities to make improved optical and radar observations, which are likely to confirm that it will miss the keyholes.


Hoe dan ook, we kunnen Apophis niet negeren, ook al is de kans zo klein, het blijft nog steeds een kans.

Edit: oh ja, de Bron: Nasa

07-12-07 23:44:20
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote wikipedia:
Deze passage in 2029 zou een 1 op de Schaal van Torino scoren. Dit door de kleine kans op inslag volgens de laatste berekeningen voor 2029, 2035, 2036, 2037 en 2049. Echter door de dichte benadering van de aarde kan de baan aanzienlijk gewijzigd worden, waardoor de toekomstige inslagkansen pas na die gebeurtenis berekend kunnen worden.


die kans van 0,00002 klinkt als klein, als dat net groot genoeg is, zijn we de spreekwoordelijke sigaar... er is namelijk ook een (veel groter) deel kans dat de baan door de slinger van de aarde zo bijgestuurd wordt, dat één van de vier volgende passages een directe of zijdelingse impact geeft... De energie die vrijkomt bij een inslag van dit "forse steentje" komt neer op het equivalent van 850 megaton TNT... vergelijk dat met een schamele 15 kiloton die op Hiroshima viel... Die kan er dus zo'n 56666 keer in... eet smakelijk en slaap lekker.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6 7 8 ...12 13 14 15

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven