hr
jaargang -23 - laatste artikel 15-5 18:00 - 74535 artikelen - nu online 63 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 21 22 23 [24] 25 26 27 87 88 89 90

Evolutie, wat is de missing link

25-09-06 21:45:50
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
En jullie in je evolutietheorie; maar hoe ik ook kijk, ik zie dat de evolutionisten onder ons wel zeuren over bewijzen van onze zijde (creationisten) maar ik zie dat jullie geen enkel bewijs laten zien!

25-09-06 21:53:19
nietmeer
Quote smartjan:
En jullie in je evolutietheorie; maar hoe ik ook kijk, ik zie dat de evolutionisten onder ons wel zeuren over bewijzen van onze zijde (creationisten) maar ik zie dat jullie geen enkel bewijs laten zien!
Dan stel ik voor dat je het hele topic nog eens rustig naleest, je hebt nogal wat gemist.

25-09-06 21:56:35
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
weet je waarom een mens niet aan God wil? Omdat we al in het paradijs zeiden dat we het wel zelf uit zouden zoeken, omdat we het beter wisten dan God. Helaas zit die Godhatende egoïstische geest nog altijd in IEDER mens, ook in een christen!

Pas zei iemand nog tegen mij: 'Als je zo eens luistert op straat dan kun je zeggen dat steeds meer mensen in God geloven!'
Ik begreep er geen hout van; de statistieken over de leegloop van de kerk zijn toch overduidelijk?
'Moet je maar eens goed luisteren, als je op het perron staat en iemand mist zijn trein dan wordt er gelijk gebeden: GVD! Alleen vergeten ze nog Amen te zeggen.'

Waarom zou iemand aan God vragen of hij naar de hel mag, als hij niet eens in die God en in de hel gelooft???

25-09-06 22:01:01
nietmeer
Iemand die gvd roept die vraagt alleen maar aan een god om 'm te verdoemen. Geen echte vloek eigenlijk...

25-09-06 22:02:02
nietmeer
Eerlijk gezegd ben ik blij dat de kerken leegstromen, het wordt eens tijd dat mensen op hun eigen benen gaan staan.

25-09-06 22:03:07
nietmeer
Als je echt gelooft dan zit god toch in je hart, niet in een gebouw?

25-09-06 22:03:22
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
Nu geef je geen antwoord op mijn vraag: Waarom zou iemand aan God vragen of hij naar de hel mag, als hij niet eens in die God en in de hel gelooft???

25-09-06 22:04:44
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Nee, geloof zit niet in een gebouw, dat klopt, maar voor een Christen is naar de kerk gaan God ontmoeten. Je moet Christen zijn om dat te snappen. Ik mij vastbijten in de overgangsvormen... Er zijn veel meer aanwijzingen, eigenlijk bewijzen, dat de evolutietheorie niet kan bestaan, lees het forum nog maar eens door... Ik zie meer bewijzen tegen de evolutietheorie dan ook maar aanwijzingen die voor de evolutietheorie pleiten.

25-09-06 22:07:19
nietmeer
Amaajj, enne, gelooft men heden ten dage ook nog in vampiers?

25-09-06 22:08:34
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ojee,daar gaan we 8)

25-09-06 22:09:46
nietmeer
Grinzz, ik kon het domweg niet laten. En neuj, ik ben niet nuchter.

25-09-06 22:16:37
nietmeer
Hoe zou een vampier eigenlijk zijn gevolueerd?

25-09-06 22:16:55
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Waarom moeten we nu in vampiers geloven? Als je op het geloof doelt... Het Jodendom/Christendom zijn de 2 oudste religies ter wereld. Toeval? Vooral het Jodendom, dit bestaat al sinds de val van de mens in het paradijs, sowieso sinds Abraham want de Joden noemen zich niet voor niets kinderen van Ambraham. Het is voor hen (en de Christenen) samen met Izak en Jakob een aardsvader. Het Jodendom bestaat zeker sinds die tijd al, en ook al daarvoor. Toeval? Alle andere godsdiensten zijn verloren gegaan. De Grieken, Romeinen, de volkeren rondom Israel (zoals Baäl etc...)

25-09-06 22:19:48
nietmeer
Religie is geloof, en iets wat je gelooft kun je niet zeker weten. En geloof me nou maar, voor t joden en christendom waren er al veel meer religies. Sinds wij mensen konden denken en beredeneren geloven we.

25-09-06 22:25:56
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Oh er waren wel religies daarvoor, maar sinds Adam en Eva heeft God een verbond gemaakt met de mens en dat is in principe het begin van het Jodendom, dus is dat de eerste godsdienst. ALLE andere godsdiensten zijn tot nog toe ook weer verdwenen (behalve de huidige uiteraard) Waarom is dan het Jodendom nog steeds over? Ook staat er in de Bijbel dat tot het einde van de wereld Christenen zullen blijven bestaan maar dat het er weinige zijn... Klopt best wel hè? Er zijn steeds minder Christenen op deze wereld. De Bijbel spreekt van oorlogen, geruchten van oorlogen, aardbevingen en andere natuurrampen die zullen toenemen... Gebeurt ook hè? OK, je hoort het steeds meer, maar toch... We hebben recent de 2e wereld oorlog gehad en nu de oorlog met het terrorisme... Het klopt best wel... De mens wordt kouder staat in de Bijbel. Ja, ook dat klopt wel. Vroeger waren mensen warmer, hartelijker dan nu... Of niet? Ik wil niet zeggen dat er geen warme mensen meer zijn hoor ;) Maar toch, het klopt wel aardig...

25-09-06 22:29:13
nietmeer
De mens dacht goed na en schreef zijn/haar bevindingen, daaruit maakten ze op dat wij mensen een heel erg grote fout in de evolutie waren en zodoende wisten ze toen al dat wij de aarde tot ramp en verdoemenis zouden brengen. Mooi boek toch?

25-09-06 22:32:31
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Nee, fout, de Bijbel is een van God geïnspireerd boek, dat door mensen is geschreven. Dit betekend dat de Bijbel helemaal waar is. Er staan verscheidene profetiën in de Bijbel die uitkomen of al uitgekomen zijn. Deze dateren van voor Christus. Wij mensen waren de fout ja, want wij mensen kozen voor de Satan, deze hield ons voor dat we net als God kunnen zijn... Dus eigenlijk door onze eigen wil naar meer zijn we gedoemd te sterven en naar de hel te gaan. Maar om dit te voorkomen (naar de hel) heeft God zijn Zoon gestuurd om de mensen te redden, dit geld alleen voor degenen die erin geloven. Nu ga ik NIEMAND veroordelen, dat is aan God. Daarbij komt, de hel laat je toch koud als je niet in de Bijbel gelooft...

25-09-06 22:34:50
nietmeer
Ik geloof alleen in de natuur en de goedheid en slechtheid in de mens.

25-09-06 22:37:37
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
De duivel kwam in het paradijs naar Eva toe en zei: 'is het niet zo dat God heeft gezegd dat je van geen enkele boom uit de hof mag eten? (Hij begon met vragen stellen, zoals nu veel mensen nog steeds doen... Hij bracht de mens daarmee aan het twijfelen)
Daarna zei de duivel: 'Je zult helemaal niet sterven als je van die ene boom eet hoor!'(Ontkennen van Gods Woord, wat je vandaag de dag steeds vaker ziet gebeuren...)
Tot slot zei de duivel: 'Als je van de vrucht van die boom eet, dan zul je even groot worden als God'(Dat is wat veel mensen vandaag de dag nog steeds denken, dat ze god zijn)

Zou de mens van zichzelf een boek gaan schrijven waarin hij zichzelf voor paal zet, en laat zien dat hij van zichzelf tot niets goeds in staat is?
Daarom heeft de evolutietheorie zoveel aanhang:
1. We zijn uit bijna niets ontstaan, dus hoeven we na ons leven geen rekenschap af te leggen over onze (wan)daden. (hopen we dan, velen zullen hier helaas nog van een koude kermis thuis komen :cry:
2. Waarom zouden we ons druk maken? We zijn toch slechts een -zwak- schakeltje in een grote keten, dus waar doen we het voor?

25-09-06 22:44:37
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Het is toch goed dat er twijfel is,zo komen er juist dingen aan het licht 8O

25-09-06 22:47:09
nietmeer
Bij twijfel, niet doen. Zei mijn rij-instructeur altijd.

25-09-06 22:47:51
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Uit twijfel zijn heel veel goede dingen ontstaan en ontdekt :?

25-09-06 22:50:05
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
idd, maar even zoveel foute beslissingen genomen, waarvan dit het allergrootste voorbeeld is

25-09-06 22:50:49
nietmeer
Daarom rij ik ook geen auto meer, ik hou van het onverwachte in het leven 8)

25-09-06 22:55:04
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Zolang mensen zich dingen blijven afvragen krijg je juist nieuwe ontwikkelingen...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 21 22 23 [24] 25 26 27 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven