hr
jaargang -23 - laatste artikel 15-5 18:00 - 74535 artikelen - nu online 57 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 19 20 21 [22] 23 24 25 87 88 89 90

Evolutie, wat is de missing link

24-09-06 22:08:35
nietmeer
En toch is het geheim van het leven niet zo moeilijk, het is en blijft liefde.

24-09-06 22:10:47
Uncle John
Erelid


WMRindex: 1.122
OTindex: 312
Nou ga je het verklappen!!!

24-09-06 22:12:51
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Haha, maar wat is echte liefde? Ik ben bezig met dat op te schrijven voor mijn gevoel.

24-09-06 22:17:11
Rob1987
Lid

WMRindex: 44
OTindex: 25
Wnplts: Delft
toch mooi van evolutie naar het geheim van het leven

24-09-06 22:19:54
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
idd. ^^

24-09-06 22:26:48
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Kpuc:
En toch is het geheim van het leven niet zo moeilijk, het is en blijft liefde.


Dat weet je niet Kpuc, dat vermoed je. ;)

24-09-06 23:18:16
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Uhm... Het ging toch over de evolutietheorie? Wel geinig nu ik de kop lees... Evolutie, theorie of waarheid? IEDEREEN noemt het de evolutieTHEORIE... Grappig... Het is dus een THEORIE en een THEORIE is dus niet per sé waar... Maar goed, even over Jezus, Jezus heeft bestaan, maar goed, dat moet je allemaal geloven, wil je dat niet, dan niet. Ik kan je verzekeren dat wat in de Bijbel staat van kaft tot kaft Gods Woord is en dus waar is. Hoe? Dat geloof ik, kan ik niet bewijzen.

24-09-06 23:29:19
nietmeer
Quote Tovenaar:
Quote Kpuc:
En toch is het geheim van het leven niet zo moeilijk, het is en blijft liefde.
Dat weet je niet Kpuc, dat vermoed je. ;)
Ik geloof het in elk geval wel ;) Sjipss, heraux, je hebt me tuk, ik geloof wel ergens in.

24-09-06 23:30:34
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik geloof niet meer in echte liefde...dusik geloof nergens in eigelijk 8O

24-09-06 23:34:08
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik geloof wel in echte liefde, sowieso van God voor de mens (klinkt vreemd met al die natuurrampen etc...) Maar als het goed is ook tussen een man en een vrouw. Mijn ouders zijn binnenkort 25 jaar getrouwd en natuurlijk hebben ze wel eens ruzie, maar als je niet echt van elkaar houd, houd je het geen 25 jaar vol, lijkt me...

24-09-06 23:35:25
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ja,maar je kan met meerdere mensen gelukkig worden,die specifiek die ene.En heel veel mensen blijven lang samen,omdat ze vastgeroest zitten.Ze kunnen niet anders.

25-09-06 01:02:47
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Wat is liefde? Wat is echte(!) liefde?

Ik geloof er ook in. Ik denk dat het iets belangrijks is ja. Ik denk ook dat je een bepaald pad moet hebben afgelegd om daar te komen.

Al die vragen breken je hoofd. Je moet er niet TE diep over na gaan denken. Mensen kwijnen hierin weg..

25-09-06 01:04:56
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik denk weleens over na,maar ik geloof er niet meer in.
Ik hoor ook van veel mensen om heen dat ze bij iemand bleven,omdat ze in die fase zaten van huisje,boompje,beestje.Ze vonden het tijd worden voor de volgende stap in hun leven.Niet dat ik dat snap,maar hoor het wel heel veel.

25-09-06 01:09:04
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Wat als je echte liefde onbereikbaar is...

25-09-06 01:09:26
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Naja, ik denk (kan er zelf niet over meepraten) dat mensen er toch ook behoefte aan hebben zich voort te planten. Vandaar misschien?

25-09-06 01:10:17
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ja,en dat doen ze meestal met degenen die dan beschikbaar is.

25-09-06 01:10:55
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Weird, dat zou ik nooit doen...

25-09-06 01:13:20
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Nee,maar sommige mensen zijn bij iemand terwijl ze diep in hun hart weten dat ze er niet op hun plaats zijn.
Ik denk dat je heel veel geluk hebt als je je leven kan delen met je echte liefde.

25-09-06 01:22:10
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Ik denk ook dat dat de oorspronkelijke (/officiële) bedoeling er van is.

25-09-06 01:24:55
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik denk dat er maar weinig mensen kunnen zeggen dat ze met hun echte liefde hun leven doorbrengen.En er zijn zoveel mensen op de wereld,er zal altijd wel iemand bij je passen niet alleen die ene...

25-09-06 01:31:32
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Klopt, one perfect picture.. Daarom moet men ook reizen denk ik. Ik moet hier nog eens goed over nadenken. :?

25-09-06 01:38:04
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ja,ik ook :?

25-09-06 05:16:02
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Mijn mening: kijk naar je zelf

Ken u zelve - zo voorschrijft, of misschien, gebied het opschrift van de Tempel ter aanbidding van Apollo.

Gno Thei Seauthon: wie bent u

Bijbel volgelingen zijn dwalende omdat ze zichzelf ontkennen en meten aan waarden die anderen voor hun interpreteren.
Laat ons bidden voor hen.

Je ziet dat slecht omschreven waarheden het langst volhouden, niet omdat ze waar zijn maar omdat ze tot de verbeelding spreken - in verschillende niveau's zich hechten in ons bewustzijn - mede door het gebruik van parabelen en voorbeelden.

Het is altijd nog de vrijgheid van beeldvorming dat kunst zolang laat bestaan - wordt er een strakke definitie of betekenis aangegeven begint het geknaag aan het existentierecht. Zo zijn de meest waardevolle dingen moeilijk te verdedigen, ze liggen op een niveau van absolute naakte en ieder kan ze met hun voeten treden.

Maar regels die in hun eenvoud en onverklaarbaarheid verweven worden in een systeem, samenleving, wereld beleving, die leven daardoor het langst. De ophef over de Sharia kan ik niet volgen - de regels zijn veel menselijker dan de leefregels waarbij respect voor de ander een luxe is, een soort lidmaatschap met stropdas.

Niet altijd zonder repressie en onderdrukking van die behoefte om religie te herzien - zodra het geloof tot respressie leid treed er ook een moment op waar het geloof krachtig onder de loupe genomen wordt.
De religie was er uit een aantal noodzakelijkheden - niet alleen betekenis te geven aan de verschijnselen maar ook de rust in de mens te brengen die met zeer menselijke en met veel onmenselijke vragen zat (meta-physica).

Een goede verklaring is niet genoeg - dat is hededaags een zeer duidelijke waarheid - men wil complexiteit die niet te verklaren is - complot theoriën. Helaas is het zo dat met het ontkennen van deze creativiteit inderdaad ook de creativiteit verloren gaat - Het laatste middel van de onbemiddelde gaat hier door de goot - en daarmee is de complot theorie een feit uit gronde van de twijfel en de achterdocht.

De ene verschijning heeft een zeer duidelijke grondslag in de ander - uiteindelijk houd die creatieve groep zichzelf voor de gek - want hun creatieviteit reikt niet om goede verklaringen te vinden - Ook hier komt geloof weer naar boven als middel om het grote onbevattelijke te beschrijven.
De pogingen om wetenschappelijke verklaringen te vinden zijn gedoemd omdat de achterban geen uiteindelijke verklaring wil maar een complot-religie omhelst. De kaarsen worden aangestoken omwille van de grote boze wereld die de kleine calimiro mens in zijn greep heeft en allerlei verschillende experimenten uitvoert op die klein-burgerlijke ziel.

Maar ook hier ligt een fout in het denken - De ontkenners van complot theoriën zijn zelf maar weinig creatief en bepalen hun werkelijkheid door alleen acceptabele feiten te accepteren - sterker - door de aangebode conditie over te nemen en zich in een geaccepteerde veiligheids conditie te wanen. Ontkennen is ook veilig.

Complot theoriën leveren dus niets op - Bijbel theoriën leveren tenslotte ook niets op - Dan treed er de noodzaak in voor filosofie en het ontrafelen van de werkelijkheid - daarbij ondersteund door de wetenschap en de logica.
En hier hervinden we een Neo-Rationalisme, een Retro van de Verlichting. Zoiets in de geest van Rene Descartes, Ik denk dus ik besta voorbij - waarom besta ik als ik dat denk. En waarom denk ik dat ik het nodig vind te denken over mijn bestaan als het resultaat niet bijdraagt aan een verandering, verbetering, van mijn bestaan en is die verandering van mijn bestaan niet zonder het veranderen van andermans bestaan.

En hieruit concludeer ik dat een religie die dit behelst een van de betere ideologiën is. Maar niet zonder gevolgen voor het eigen bewustzijn.
Die dan zacht tot inkeer komt of in zijn idee bekrachtigt wordt dat alleen het veranderen van het "IK" tot daadwerkelijke verbetering leid.

Daarmee is de Internationale Politiek duidelijk een falende omdat men de problematiek niet intern heeft willen oplossen - maar het heeft willen exporteren om het daar uit te stallen.
Uiteindelijk zal deze export van problemen een implosie veroorzaken van het systeem - dat veroorzaakt wordt door sociale en economisch verval.

Het ligt ten grondslag van de menselijke behoefte om problematiek te exporteren - naar een andere plek of een andere tijd.

De bijbel, voor diegene die lezen kunnen, beschrijft een aantal menselijke aspecten die hedendaags aan ons wereldbeeld voorbij trekken.
Goede lezers begrijpen de waarschuwing van het oude testament - en begrijpen de waarde en relativeit van het werk.
Diegene die alleen letterjes zien en daarmee de eerste graads verwijzingen - kunnen zich maar beter ook niet met de wetenschap bezigen.

Wat ook de wetenschap in haar wijsheid onthult waarschuwingen voor de toekomst.

De oorsprong van de mensheid is niet het kantelpunt voor ons om de toekomst op een andere manier in te vullen dan onze wijsheid dat heeft opgedragen.
Of er nu een GOD zou bestaan, of er een bigbang is geweest maakt geheel niets uit voor de volgende dag.

Het is een verstopplekje voor diegene die zich achter een ideologisch zijspoor willen verbergen en daarmee zich willen onttrekken aan de waarheid van de "IK" verander.

Sterker nog; het bestuderen van mars en het daarbij onttrekken van nieuwe theoriën betreffende opwarming vs afkoeling maakt de noodzaak voor ingrijpen niet anders.

Wat wel heel belangrijk is - is dat we niet moeten wedden op een mogelijkheid - een religieuze vrijheid houd ook in dat de Theorie van het broeikast effect niet als een Heilige stelling moet worden gezien.
De wetenschap heeft hier een te religieuze houding aangemeten door alle andere mogelijkheden te verdampen in hun broedbehoefte.

Bedenk ook dat een ijstijd zeker tot de mogelijkheid behoort en dat onze inspanningen te monomorph zijn. Als het Europees noordelijke gebied afkoeld onder de 16 graden en dat voor een lange tijd - komt ons bestaan daar in gevaar.

Vrijheid in denken is denken over alles en niet alleen dat wat past of niet te pijnlijk is.

Ik weet ook dat de oorzaken van de geweldsexplosie niet extern zijn maar intern zijn - Wij zijn de veroorzakers en we ontkennen in alle toon-aarden.
Wie heeft de machtsverhoudingen verstoord in het midden oosten - ingrijpen was noodzakelijk - maar welke inschattingen heeft men gemaakt over de gevolgen?

De mooiste intenties kunnen tot rampspoed leiden.

Men wil de reddende engel zijn en haald een stervende uit zijn dood - de kwelling terug in het lichaam.
Men wil puisten verwijderen en veroorzaakt kraters in gezichtsveld.

Zo heeft ook het project van het millenium niet geslaagd omdat men volkeren niet wil en mag respecteren uit gronde van een diep gelegen zelfoverschatting.
Een religieuze verlichting kan alleen gebeuren door iedere gelovige vragen te stellen over recht en onrecht - welke soms opgedragen zijn, verankerd zijn - in gebieden waar alleen de dood nog tot bezinning leid, kan men niet praten over verlichting.

Men heeft de oorlog niet meer gezien als een permanent potentieel voor gevaar maar als toolbox voor verandering - poken in een bijennest om te kijken of de bijen spontaan zouden evolueren tot gelijke partners -en het niveau van die partnerschap zo hoog leggen dat men wel kan uitrekenen, aanvoelen, inschatten dat het tot ongebreideld geweld zou voeren - maar ik heb WEL voorzien en WEL voorheen aangegeven dat dit zou gebeuren, ik klets niet achteraf en gemakkelijk - het heeft me veranderd - dat wat men nu als nieuws onderdeel ziet - als een gebeurtenis dat ons niets zou aangaan..

Wij hebben de verantwoordelijkheid als heel volk - niet als individue - als stemgerechtigde - wie heeft niet publiekelijk of onderling tussen vrienden en kennissen de noodzaak gepredict dat er iets moest gebeuren?Maar ook dat process was voorspelbaar..
Men wil best ingrijpen -
maar BEgrijpen wil men niets.
Zeker zichzelf niet.

En daarmee is de integratie ook een noodlot beschoren die we zestig jaar geleden hebben proberen te bezweren.
Onze verblinding en ontbinding voor de realiteit heeft ons afhankelijk gemaakt van anderen, ons eigen initiatief is gestold, voor een grote groep mensen is hun pessimisme (als verdekte opstelling) waarheid geworden - zonder dat een poging is aangeraakt.
We willen vrijheid HOE DAN OOK - wat het ook kost - als dat een millioen levens kost - so be it.
Dat is geen vrijheid - dat is achterlijkheid; een dieptreurige ontkennen van de realiteit - de realiteit opgesloten in de Europa bunker. Daarom krijgt Misses Verdonk ook zoveel aanhang, eerst de angst sproeien als een stinkdier en dan de oplossing als vlugzout onder de neus houden - een betere opvoeding kan ik niet bedenken.

De Hutu's en Toetsies slachte elkaar af - nadat een regen van propaganda ze heeft opgestookt.

Wij zeggen dan; gut wat waren die mensen simpel - ik zou u graag willen uitnodigen voor een herhaling van de media barage die de overheid in vorm van radio-TV over ons heeft uitgestort
om de publieke mening zover te krijgen dat we de aanval op Iraq wel passend vonden.

En het gebeurt nog steeds - elke dag wordt wel een terrorist gearresteerd (oh wacht even, mogelijke terrorist.. )
En zodra we dat mogelijke vergeten - leveren we weer een recht in.
Kom niet klagen, deze veranderingen begonnen sinds 1991 - sinds de val van de muur - de Ontdreiging vroeg om een nieuwe vijand - en die hebben we nu.

Laat ons bidden - dat betekend; laat ons bezinnen, in ons kijken naar de verschrikkelijke armoede van de hedendaagse systematiek.

Amen

(ik ben niet aangesloten aan een kerkelijke organisatie of beleid een godsdienstige stroming, rook en drink niet of weinig, pleeg geen ontucht of snuif verdovende middelen - kortom: ik ben heel saai..)

graag commentaar; ik weet dat het erg filosofisch is; ik zoek ook geen diepe analyse maar een opmerking;
De diepte komt nog..

25-09-06 08:10:41
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Nounou, je hebt het zeer goed uitgedacht tot een vrijwel perfecte mening Heraux.

Ik denk dat men teveel droomt tegenwoordig. En inderdaad iedereen weet dat er iets moet gebeuren. Maarja, wanneer komt het?

25-09-06 09:30:08
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
Ook maar even tegenaan bemoeien..

Ik geloof in God, de Bijbel EN de evolutietheorie ;) Naar mijn mening sluiten die zaken mekaar niet uit.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 19 20 21 [22] 23 24 25 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven