hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-4 12:00 - 74462 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 2 3 4 .... 64 65 66 [67] 68 69 70 87 88 89 90

Evolutie, theorie of waarheid

18-04-07 15:12:24
ExtraMedium
Erelid

WMRindex: 1.953
OTindex: 44
Wnplts: Lutjebroek
S
Quote Kpuc:
Als God had gewild dat de mens ging autorijden dan had ie ons wel banden in plaats van benen gegeven :P


Goed punt, maar we rijden toch. De missing link is dus waarschijnlijk een aapachtig wezen met menselijke trekken, die wielen heeft in plaats van benen. Er wordt ook weleens in oude mythen over een dergelijk oerwezen verteld als 'de uitvinder van het wiel'.

En 'de ontdekker van het vuur' was natuurlijk de voorloper van de moderne mens met centrale verwarming!

18-04-07 15:15:58
daydreamer
Erelid


WMRindex: 1.458
OTindex: 344
T
Offtopic:
@Giovanni:
Ter verhoging van de begrijpelijkheid: hier een link naar dezelfde tekst in modern Nederlands.De oude taal is weliswaar mooi, maar niet echt te volgen.

22-04-07 08:03:11
van Maaren
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 145
Wnplts: Tolbert
S
maar goed dat we het niet weten. Als we het zouden weten, zouden we gelijk weten hoe de dood werkt. En ik blijf liever fantaseeren, dan dat ik het weet.

06-09-07 21:39:23
Symen
Ik heb vanavond proberen na te check hoelang de bijbel bestaat ik ben tot nu toe bij Genesis 11 en tot daar bestaat de bijbel negen duizend en nog wat jaar dus als je 2007 jaar er bij op telt dus tot dus ver al meer als 11.000 jaar en dan ben je nog maar bij Genesis 11 we proberen verder te komen. Ik ben gelovig ja dat klopt en ik weet dat ik niet kan voorspellen wanneer de jongste dag is maar God zei in de bijbel het begin is het eind of zo iets dus als je erachter komt hoelang de aarde bestaat tot het nieuwe testament en dan eer 2007 jaar bij optelt en dan verdubbelt zou het kunnen dat je dan de uitkomst hebt. Ik ben in ieders geval benieuwd tot hoever ik kom.

Groeten Symen

06-09-07 21:43:22
Symen
Quote ExtraMedium:
Quote Kpuc:
Als God had gewild dat de mens ging autorijden dan had ie ons wel banden in plaats van benen gegeven :P


Goed punt, maar we rijden toch. De missing link is dus waarschijnlijk een aapachtig wezen met menselijke trekken, die wielen heeft in plaats van benen. Er wordt ook weleens in oude mythen over een dergelijk oerwezen verteld als 'de uitvinder van het wiel'.

En 'de ontdekker van het vuur' was natuurlijk de voorloper van de moderne mens met centrale verwarming!


Jah je vind altijd iets in de bijbel wat je met nu kunt vergelijken net zo als Job hij verloor als zijn dingen die die lief had. Ik heb gehoort een gezin bij ons in de buurt had 4 kinderen die waren alleen thuis en het huis is in brand gegaan toen zijn de 4 kinderen om het leven gekomen maar na die tijd hebben de ouders weer 4 kinderen gekregen, en dat deed me gelijk denken aan het verhaal van Job. Zo zijn er nog wel een paar voorbeelden.

05-10-07 17:17:36
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
J.Christus is in het jaar nul gekruisigd. 2000 en 7 jaar geleden. Dus een deel van bijbel kan niet ouder zijn dan 2007 jaar. Volgens mij is het nieuwe testament zelfs geschreven ergens in 900 ofzo.

05-10-07 17:25:07
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Even twee dingen rechtzetten:

1. De mens stamt niet af van de aap, we hebben een gemeenschappelijke voorouder. Daarna hebben beide geslachten zich verschillend ontwikkeld.

2. Het is tegenwoordig de evolutieLEER en niet de evolutietheorie, moderne genetica heeft meer dan genoeg bewijs gegeven voor het begrip evolutie om door de meerderheid van de wetenschappelijke wereld geaccepteerd te worden

05-10-07 17:27:14
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Evolutie is ook niet zaligmakend. Kloppen een hoop dingen niet van. Vraag me niet welke. Vind het iig aannemelijker dan een god.

05-10-07 17:43:37
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Darwin heeft niet helemaal ongelijk.
De bijbel is btw geschreven door de eerste monniken, ws omstreeks 400 nc, het nieuwe testament stamt uit ca 800 nc.

05-10-07 17:57:42
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Roepen dat het niet klopt en bewijzen dat het niet klopt zijn twee verschillende dingen Gio..

09-10-07 18:04:43
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Niemand kan de bijbel bezijzen dus laten dat iig voorop zetten. De wetenschap heeft genoeg bewezen dat de bijbel een mooi verzonnen verhaal is. Oude testament dan.

09-10-07 20:38:17
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Wat ik me afvraag nu: welke argumenten zijn er tégen de evolutieleer.. Dan zijn die even mooi op een rijtje te ontkrachten:)

05-01-08 18:58:49
Itchy
Senior lid


WMRindex: 487
OTindex: 878
S
ff dit topic opstarten, kijken wat eruit komt.:P

god bestaat niet in mijn visie

05-01-08 20:08:45
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
In de mijne ook niet...meer. 8)

19-01-08 20:06:02
Christiaan Murk
Actief lid

WMRindex: 90
OTindex: 40
Wnplts: Amersfoort
S
Quote nietmeer:
(eerste pagina)
Het zal altijd wel de vraag van de kip en het ei blijven...


Volgens de evolutietheorie is de kip uit de hagedis gekomen:

- Hagedis heeft schubben
- Kip heeft schubben (op poten)

Het enige verschil is dat een kip veren heeft en een snavel. Kippen en hagedissen leggen allebei eieren.

19-01-08 23:57:42
Lennard
Erelid

WMRindex: 1.747
OTindex: 61
1) Jezus is niet in het jaar 0 gekruisigd maar geboren. Nou ja, officieel dan. Dionysius Exiguus heeft deze chronologie in de vierde of vijfde eeuw uitgevogeld op basis van andere vaststaande historische data zoals de regeringsperiode van Herodes de Grote.

2) Volgens de chronologie van de Bijbel zoals uitgeplozen door de brave bisschop Ussher vond de schepping 4004 jaar vóór Christus plaats. Wetenschappelijk klopt dit niet.

3) Kippen stammen niet van hagedissen af maar, net als andere vogels, van therapode dinosauriërs (die trouwens al veren hadden). Hagedissen en dinosauriërs zijn al hun eigen weg gegaan voor er zoogdieren bestonden.

4) Het Nieuwe Testament is samengesteld rond het jaar 325 uit documenten die toen al geruime tijd bestonden, waarschijnlijk sinds de eerste eeuw.
Hoeveel ervan betrouwbaar is weet niemand zeker. Zelfs de brieven van Paulus, de oudste delen van het NT, zijn waarschijnlijk in ieder geval voor een deel vervalst.

20-01-08 12:21:57
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

20-01-08 12:52:00
Nlmichiej
Lid

WMRindex: 25
OTindex: 89
Wnplts: Lelystad
S
Quote vanaf de link van Giovanni:

Quote:
oor het grootste deel van mijn leven heb ik steeds aangenomen dat Jezus, hoewel zeer zeker geen god, niettemin een historisch persoon geweest moet zijn, mogelijk een goochelaar met hypnotische gaven.

Daar kan ik mij ook wel iets bij voorstellen ja... De verhalen zijn zo enorm groot en uitgebreid, Jezus moet eigenlijk wel bestaan hebben. Zoals op die pagina ook al staat: Tiberius Ceasar (beter bekend als Keizer Augustus) komt uit dezelfde tijd en daarvan gelooft zo goed als iedereen dat hij heeft bestaan.

We'll probably never know :nee

20-01-08 12:56:52
nietmeer
Quote Nlmichiej:
Quote vanaf de link van Giovanni:

Quote:
oor het grootste deel van mijn leven heb ik steeds aangenomen dat Jezus, hoewel zeer zeker geen god, niettemin een historisch persoon geweest moet zijn, mogelijk een goochelaar met hypnotische gaven.

Daar kan ik mij ook wel iets bij voorstellen ja... De verhalen zijn zo enorm groot en uitgebreid, Jezus moet eigenlijk wel bestaan hebben. Zoals op die pagina ook al staat: Tiberius Ceasar (beter bekend als Keizer Augustus) komt uit dezelfde tijd en daarvan gelooft zo goed als iedereen dat hij heeft bestaan.

We'll probably never know :nee
Tiberius Caesar was de opvolger van Augustus. En het verschil tussen de twee is dat we verschillende historische bronnen hebben voor Tiberius, en maar één bron voor Jezus, en die is niet bepaald onpartijdig.

20-01-08 13:01:06
Nlmichiej
Lid

WMRindex: 25
OTindex: 89
Wnplts: Lelystad
S
@ Markus: Zijn voorganger heette eveneens Augustus ;)

Tiberius Augustus Ceasar
en
Augustus Ceasar

Maar dat terzijde :P

20-01-08 13:56:48
nietmeer
Quote Nlmichiej:
@ Markus: Zijn voorganger heette eveneens Augustus ;)

Tiberius Augustus Ceasar
en
Augustus Ceasar

Maar dat terzijde :P

Octavianus was de eerste keizer en ook de eerste met de eretitel Augustus, als men keizer Augustus zegt dan is dat Gaius Julius Caesar Octavianus.
Maar inderdaad, dat terzijde, dit was een beetje offtopic.

20-01-08 20:17:11
Lennard
Erelid

WMRindex: 1.747
OTindex: 61
Jezus is bij voorbeeld geboren onder Augustus (die overigens nooit in die tijd een volkstelling heeft laten houden) en gekruisigd tijdens het bewind van Tiberius.

-Julius Caesar (Gaius Julius Caesar)
-Augustus (Gaius Julius Caesar Octavianus) 27 BC - 14
-Tiberius (Tiberius Claudius Nero) 14 - 37
-Caligula (Gaius Julius Caesar Augustus Germanicus) 37 - 41
-Claudius (Tiberius Claudius Nero Caesar Drusus) 41 - 54
-Nero (Lucius Domitius Ahenobarbus) 54 - 68

Dat was de dynastie van de Julii. Allemaal neefs en bastaardzonen van elkaar. En volgens mij is er geeneen die niemand heeft vermoord om op de troon te komen of te bljven (Nou ja, misschien Claudius). En de enige die van ouderdom is gestorven is Augustus.

19-03-09 16:06:26
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Heeft iemand er wel eens aan gedacht dat beide theorieën niet kloppen?

Er is een officiele stroming die stelt dat er geen geschiedenis is en dus ook geen evolutie of schepping in 7 dagen.

Wat er wel is is een schepping ineens. Pats boem en 1 seconde geleden is de aarde geschapen met alles wat erop zit, dus inclusief de fossielen, de auto's, jouw herinneringen etc. Jij denkt wel dat je gisteren aan deze discussie meedeed, maar dat is dus een ingeschapen herinnering!


20-03-09 00:02:47
silent_man
Senior lid

WMRindex: 455
OTindex: 64
Wnplts: Doetinchem
@Invisible:
niemand heeft ooit bewerd dat de evolutie zich in 7 dagen heeft voltrokken.
Wat bedoel je met er was een schepping ineens met de aarde en alles erop en eraan? Is dat de overtuiging van die officiele stroming? Doet me trouwnes een beetje aan de film totall recall denken. Het scheppen van herinneringen. Toch raar dat toen ik "dacht" gisteren aan een discussie deel te nemen, ik mezelf 10 minuten ervoor gesneden heb. Die wond heb ik vandaag ook nog. Wat nou ingeschapen????
Over jou laatste zin kan ik alleen maar het volgende zeggen. Tijd is een door de mens verzonnen iets. Tenminste, het benamen ervan. Vroegah was het alleen maar dag, nacht en momenten om te eten.
Beetje vreemde officiele stroming.
BTW, ik "geloof" in de evolutietheorie. Iemand heeft mij ooit eens gezegd dat als je een keuze moet maken tussen twee redelijk ongelooflijke dingen, je dat moet kiezen wat als meest logisch klinkt.

20-03-09 07:45:00
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Stille man, deze theorie over het net geschapen zijn valt onder de filosofie van de geschiedenis, onderdeel van de studie Geschiedenis. Het werpt de vraag op of geschiedenis wel bestaat en als zodanig bestudeert kan worden. Verplichte kost voor allen die dit vak studeren.

Je stelling dat niemand ooit heeft beweerd dat de evolutie in 7 dagen is gebeurd ben ik het mee eens, ik begrijp ook niet goed waar je dat vandaan haalt. Je hebt de controverse evolutie (miljoenen jaren) en schepping: 7 dagen van 24 uur zoals wij die kennen. Dit laatste is overigens on bijbels, omdat de bijbel zelf stelt dat tijd voor God iets anders is: een dag is als 1000 jaar en 1000 jaar als een dag. En als je eeuwig bent, dan is 600 miljoen jaar toch ook als een dag?
De volgorde in de bijbel is nagenoeg identiek als die van de evolutietherie, dus wie weet zijn beide juist.

Of beide fout als inderdaad de wereld 1 seconde geleden geschapen is en ook jouw snijwond dus niet echt is gebeurd, maar er gewoon bij in geschapen is, compleet met jouw herinnering aan het snijden op zich. . . . . .Net zoals ik nu wel denk dat ik mijn eerste stuk hier gisteren heb geplaatst, maar dat is niet zo. Dat is ook door het opperwezen erin geschapen en in mijn geheugen gepland......:ja

(best aardige stroming vind je niet?)


Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 64 65 66 [67] 68 69 70 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven