hr
jaargang -23 - laatste artikel 9-5 18:00 - 74515 artikelen - nu online 40 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 488 489 490 [491] 492 493 494 496 497 498 499

30-11-16 15:58:38
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
ov stuggles?

30-11-16 16:03:58
nietmeer
Ja man. :(
In de trein werd ik eens helemaal tegen het raam geduwd door een hele brede meneer. Mijn knie kon wel 2x in zijn knie. Zo bizar.

30-11-16 16:19:11
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
Zeer onprettig. Daar gaat je personal space :(

30-11-16 16:29:24
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
ja idd,
nu is mijn personal space ongeveer een coupe groot..

01-12-16 08:33:56
linctus
Oudgediende


WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
Goedemorgen iedereen :w

01-12-16 08:48:23
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
Goedemorgen Lieverds *)

Hey @linctus :w

01-12-16 08:51:53
linctus
Oudgediende


WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
@Roxichu:
Heey Roxichu,
Hoe is het?
Is het stof van de verhuizing al neergedwarreld?

01-12-16 08:54:28
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
@linctus: Dat weet ik niet :D Long story short: ik woon zelf nog niet in Schaijk :P Woon nu bij mijn opa en oma. Was gunstiger met werk en mijn rijlessen.


iedereen:
Hey, mag ik jullie om wat advies vragen? Heb een rare situatie (Niets ernstigs hoor, niet voor mij iig) en weet niet zo goed wat ik moet/kán doen. En ik weet dat WMR wat knappe koppies heeft rondlopen (A)

01-12-16 08:58:03
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.929
OTindex: 90.886
@Roxichu: vragen kan altijd.. of wij het antwoord weten is natuurlijk ook een vraag :P

@linctus: hojje

01-12-16 08:59:37
linctus
Oudgediende


WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
@allone:
Hoije, had je mijn bloempje gevonden (A)

@Roxichu:
Advies waarover? Mijn kennis is erg beperkt :P

01-12-16 09:04:59
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.929
OTindex: 90.886
@linctus: nee nog niet.. maar nu wel  ;)
prachtig, dank je *) indrukwekkend #ok

01-12-16 09:12:36
linctus
Oudgediende


WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
@allone:
De fakkel een beetje van Kristel(F) overnemen

Ik wordt er wel steeds beter en sneller in.

Laatste edit 01-12-2016 09:18

01-12-16 09:15:33
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
Vorige week vrijdag kwam er op weg naar werk een jongen naast mij fietsen. "Mevrouw mag ik een stukje met u meefietsen, ik wordt achterna gezeten door pestkoppen." Natuurlijk mag hij meefietsen! :O Ik vroeg hem hoe oud hij was (13), waar hij woonde, hoe de pestkoppen eruitzagen, of zijn ouders het wisten, de standaard vragen. De straat waar hij woonde kende ik niet, en googelen leverde ook geen resultaten op. (wellicht heb ik het verkeerd gespeld). Zijn ouders wisten ervan, zelfs de politie wist ervan, zei hij.

Toen werdt het alleen maar gekker. Hij zei dat de pestkoppen hem met scooters achterna zaten, maar dat hij ze makkelijk voorbij kon fietsen. Hij deed namelijk aan wielrennen. Bij mezelf dacht ik, oké, onwaarschijnlijk, maar ik neem het voordeel van de twijfel. Daarna zei hij dat hij ze anders makkelijk aan zou kunnen, want hij zit op vier Martial arts gevechts-sporten. Ook had hij al 30 keer zijn kniebanden gescheurd, en had geen gevoel meer. (Als in, zijn zenuwen waren dood ofzo "Ik kan zó een mes in mijn arm steken en ik voel er niks van). Ik heb me maar afzijdig gehouden, ik geloofde er niet veel van.

Vandaag kwam ik hem weer tegen. Weer wilde hij een stukje meefietsen want zijn zogenaamde pestkoppen zaten weer achter hem aan. Dit keer had hij er eentje "Knock-out" geslagen. Ook had hij een nieuw record van wielrennen, maarliefst 120 km/u. Ik vroeg hoe dat mogelijk was, hij zei dat het hééél moeilijk was, maar wel haalbaar. Hij zei dat zijn kniebanden weer gescheurd waren. "Hoe kun je dan fietsen?" "Ik let goed op mijn pijngrens." Zei hij. Hij zei ook dat de pestkoppen dit keer messen getrokken hadden, en dat hij van de politie een tijdelijke wapenvergunning had gekregen om zich te verdedigen, en hij had een AK mee (? Ik weet niks van wapens dat vooropgesteld), want hij had al een keer in zijn buik hechtingen gehad dankzij die pestkoppen.

Ik denk dat dit jongetje aan pathologisch leugenaar is. Maar ik voor hetzelfde geld is het pestkoppen-gedeelte van zijn verhaal wél waar. Wat kan ik daartegen doen?

Ik kan hem nog een keer vragen waar hij woont, volgende keer dat ik hem tegenkom, en zijn ouders raadplegen. Maar iets zegt mij dat ik dat niet moet doen, dat zijn ouders misschien wel deel van het probleem zijn. Dat als ik kom vertellen wat hij mij verteld heeft, dat hij dan nog op zijn flikker krijgt ook.

Moet ik maar gewoon zijn verhalen aanhoren en het op afstand houden, of moet ik naar een of andere autoriteit toe? Ook weet ik niet zo goed hoe ik moet reageren op zijn verhalen. Nu zeg ik maar "Oh, echt?" en "Oh wow". Ik weet dat "Dat is niet waar, ik geloof je niet." Toch niet werkt. Maar wat kan ik dan wel doen?

01-12-16 09:15:53
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.929
OTindex: 90.886
@linctus: och ja idd.. da's al weer 3 jaar geleden..
Het lijkt me wel een tijdrovend werkje waar je veel geduld voor nodig hebt; petje af :)

01-12-16 09:23:35
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.929
OTindex: 90.886
@Roxichu: jee, wat een absurd verhaal, maar ook bijzonder dat je hem 2x tegenkomt.. denk je dat het een derde keer zal gebeuren?

Eerlijk gezegd heb ik geen idee, omdat het moeilijk is te beoordelen of deze jongen wat 'mankeert', Misschien heeft hij alleen maar een grote fantasie en zoekt aandacht?? En hoe hij met andere mensen omgaat weten we ook niet.

Het kan onschuldig zijn, maar ook een schreeuw om aandacht..
Maar als hij zich in het dagelijks leven ook zo gedraagt en het niet normaal is, moeten zijn ouders/leraren toch zien dat hij hulp nodig heeft?

Laatste edit 01-12-2016 09:24

01-12-16 09:24:46
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Roxichu, hem blijven aanhoren en als het kan , ook zeggen dat hij wel eerlijk moet blijven.
Misschien kan je hem dan eens doorverwijzen naar een vertrouwensarts.
Hij heeft waarschijnlijk echte problemen en dit verhaal heeft hij bedacht omdat hij dat kan handelen.(hendelen? aankan)
Echte problemen kan mishandeling zijn of misschien wel psychisch.
Het feit dat hij met iemand kan praten voorkomt misschien dat hij in de toekomst voor de trein springt.
Je zou bv het nummer van de kindertelefoon kunnen geven, daar zitten experts en kunnen hem ook doorverwijzen.
Kindertelefoon is anoniem als hij anoniem wil blijven.

01-12-16 09:26:36
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.929
OTindex: 90.886
@stora: jij maakt het wel heel dramatisch.. 8O

01-12-16 09:33:46
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
@allone: Ik denk inderdaad dat het een schreeuw om aandacht is. Maar ja, dat moet ook een reden hebben.
Misschien is het wel zo dramatisch als @stora: zegt. Ik hoop het natuurlijk niet.
ALS ik hem nog een keer tegenkom, kan ik hem vragen hoe het bij hem thuis gaat. Beetje brutale vraag misschien maar wie weet. En als daar dan iets uitkomt kan ik hem idd naar de kindertelefoon verwijzen.


01-12-16 09:34:47
linctus
Oudgediende


WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
@Roxichu:Ik weet niet of deze jongen een pathologische leugenaar is. Dat is natuurlijk wel weer een sterk woord. Zeker gezien de leeftijd van 13 jaar en de fase waarin je dan zit komt het wel vaker voor dat sommige mensen verhalen wat aandikken. De een overdrijft hier wat meer in dan de ander. Ook zie je dat sommige mensen die sociaal niet zo sterk zijn dit proberen te compenseren met hele uitbundige verhalen. Of dit dat dan ook betekend dat de jongen zelf ook niet in ziet dat hij liegt betwijfel ik. Met name omdat de verhalen nogal flink overtrokken zijn. Sommige mensen blijven deze trekjes echter houden, terwijl andere hier uiteindelijk wel uitkomen. Ik denk zelf dan ook dat de jongen uit zijn eigen verhalen het zelfvertrouwen put. Gezien de ervaringen die ik vroeger op school had zag je ook dat jongens met zulke verhalen over het algemeen meer gepest werden. Het is dan ook een visieuze cirkel.

De jongen wordt gepest -> De jongen verzint verhalen om stoer over te komen. -> De verhalen worden gezien als verzonnen -> De jongen wordt hiermee gepest.

Dit betekend in mijn redenatie dan ook niet dat het verhaal van de pestkoppen verzonnen hoeft te worden. Sterker nog ik denk dat daarin wel de waarheid gesproken wordt. Als ik in jouw positie zat dan zou ik puur op intuïtie het volgende doen. Ik zou hem vertellen dat ik sterke twijfels heb bij zijn verhalen. Ik zou hem vertellen dat het daardoor ook moeilijker wordt om iemand te geloven en beter te leren kennen. Ik zou hem daarna adviseren om die verhalen een tijdje te laten liggen. Leg niet meteen je meest extreme verhalen op tafel en laat mensen eens kennis maken met je echte persoon. Uiteindelijk leven vriendschappen gebaseerd op je echte persoon langer dan vriendschappen gebaseerd op leugens.

Verder zou ik me proberen een beetje afstand te houden van zijn problemen. Voordat je het weet kun je hier helemaal in meegezogen worden terwijl jij eigenlijk niet zijn sociale vangnet hoort te zijn. Door dus ook niet zelf actief te gaan bemoeien met de pesterijen, maar op afstand te adviseren kun je ook beter zelf controleren hoeveel je er bij betrokken bent.

Dit alles is puur gebaseerd op mijn ervaringen. Ik weet dat ik een allemaal nieuwe vrienden moest maken toen ik naar de middelbare ging. Mijn vrienden van de basisschool gingen naar een andere school en dus was ik al snel het mikpunt van allerlei pesterijen. Het was dan ook pas nadat ik van het VMBO af was en dat ik naar de HAVO ging dat ik het juk van het pesten van me af kon gooien. Laatste edit 01-12-2016 09:35

01-12-16 09:35:47
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@allone, als je met zo'n jongen aan de praat raakt dan merk je pas wat er echt aan schort.
Maar normale kinderen gaan niet een heftig verhaal aan een vreemde dame ophangen.
Ik ben wel benieuwd naar de volgende ontmoeting met hem.

Laatste edit 01-12-2016 09:38

01-12-16 09:44:33
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
@linctus: Misschien dat ik dat maar doe ja, zeggen dat zijn verhalen erg sterk zijn. Kijken hoe daarop gereageerd wordt. En dan vragen of iemand wel eens écht naar hem luisterd.

Vandaag fietste hij niet zo lang mee als vorige keer. Een vriendje van hem stond namelijk op hem te wachten en daar stopte hij dan ook. Het is dus niet zo dat hij geen vrienden heeft waarmee hij kan praten. Hij zei ook dat hij niet gepest werdt op school, dat zijn klasgenoten juist normaal tegen hem doen en dat de pestkoppen voornamelijk uit zijn wijk komen.


01-12-16 09:46:05
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.929
OTindex: 90.886
@Roxichu: tegen een vreemde liegen is waarschijnlijk anders dan tegen een bekende.. toch is het idd een groot vraagteken waarom hij het ueberhaupt doet. Ik vind 13 nog erg jong, het kan gewoon fantasie en stoer doen zijn..
.. Of misschien is het alleen maar een weddenschap met zijn vriendje: kijk eens wat ik doe..  ;)

@stora: ja.. maar jij hebt toch niet met hem gepraat  ;)

@linctus: jee, da's ook niet niks 8)

Laatste edit 01-12-2016 09:47

01-12-16 09:49:12
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@allone, de ontmoeting van Roxichu met hem.

01-12-16 09:54:31
linctus
Oudgediende


WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
@Roxichu:
Bij ons op school zaten ook sommige kinderen die zulke verhalen vertelde en dan 1 of 2 vriendjes hadden. Toch waren dat niet echt goed vrienden en haakte die uiteindelijk af door de verhalen.

@allone:
Nou niet niks is het wel, maar uiteindelijk ben ik er wel op eigen kracht onderuit gekomen. Ik kan niet ontkennen dat het soms erg eenzaam was op het VMBO en dat ik op school ook weinig vrienden had. Uiteindelijk zwakte de de pesterijen ook wat af omdat ik me vrij onverschillig opstelde naar de buitenwereld toe. Toch was het pas bij de HAVO dat ik de geschiedenis achter me kon laten en een nieuwe start kon maken. Daarna is het alleen maar beter gegaan. :D

01-12-16 09:56:06
Roxichu
Erelid


WMRindex: 793
OTindex: 6.978
@linctus: Zoals @allone al zei, weten we niet of hij die verhalen ook tegen zijn vriendjes verteld of niet.

Ik ben ook gepest op de middelbare, maar daar trok ik me weinig van aan om eerlijk te zijn, mijn echte pestkoppen zaten namelijk thuis..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 488 489 490 [491] 492 493 494 496 497 498 499

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven