hr
jaargang -23 - laatste artikel 5-5 18:00 - 74497 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 251 252 253 [254] 255 256 257 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit-

06-01-16 18:21:15
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.759
OTindex: 28.422
@allone: Jij mag nóóit meer raden  ;)

06-01-16 19:50:13
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.905
OTindex: 90.824
@Emmo: haha, ik had het artikel zelf ingezonden, dus raden was het niet echt :)

Quote SamuiAxe:
Op zijn minst zou iemand dan zijn lichaam op atomair niveau moeten beheersen en in staat moeten zijn om terwijl zijn lichaam in atomen uit elkaar is gehaald zich te verplaatsen en weer in elkaar te zetten.

dat "beheersen" valt wel mee, want als je loopt "beheers" je ook niets;
je hoeft de atomaire wetten en de wetten van de zwaartekracht niet te kennen, je hoeft niets over evenwicht te weten, je hoeft niet te weten hoe hart en longen werken, hoe zenuwen spieren bloed werken en samenwerken, je hoeft helemaal niets te weten.. je hoeft alleen maar een impuls te geven en de rest gaat vanzelf, automatisch.
in principe is het met yogisch vliegen net zo: je geeft alleen maar de impuls en de rest gaat vanzelf.

natuurlijk heb je wel ooit 'geleerd' te lopen, maar ook vliegen kun je leren, en dan is het net zo makkelijk :ja

Laatste edit 06-01-2016 20:00

06-01-16 22:20:19
nietmeer
@allone: Je hoeft de wet van de zwaartekracht niet te kennen als je wilt vliegen. Maar je dient hem wel te overwinnen! En dat gaat niet op pure wilskracht :nee

Kun jij vliegen? Een heel klein beetje maar? Nee, dat kun je niet, althans, niet op eigen kracht. Ik heb het dus over jezelf horizontaal en verticaal verplaatsen zonder dat je lichaam door enig object of energiebron ondersteund wordt.

Heb je het ooit met eigen ogen gezien? En dat niet op een video, maar echt zelf gezien?

Lopen vergelijken met vliegen is appels en peren vergelijken :P

06-01-16 23:25:43
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.759
OTindex: 28.422
SamuiAxe: Ik kan wel vliegen. Toegegeven, alleen vertikaal, maar afhankelijk van de hoogte kan ik een paar seconden in de lucht blijven.
In verband met de te voorziene problemen bij het neerkomen (splat) heb ik dit alleen nog niet publiekelijk getoond (A) :D

06-01-16 23:45:14
nietmeer
@Emmo: Toen ik het schreef had ik een bijzonder sterk gevoel dat iemand deze opmerking zou maken, ik gokte op jou of @venzje :D

07-01-16 04:08:45
nietmeer
@allone:
.
.
'Denk Even Aan Het Schildpadje En De Adelaar'

"De schildpad is een bodembewoner. Wil je nog dichter bij de grond, dan kom je eronder terecht. Zijn horizon ligt rondom op maar een paar centimeter. Hij heeft net genoeg vaart om een krop sla in te halen. Hij heeft zich in de langs hem razende rest van de evolutie weten staande te houden door, zeg maar, voor niemand een gevaar te zijn en echt niet de moeite om op te eten.

En dan heb je die adelaar. Een wezen van het luchtruim en ijle hoogten, met horizonten die tot helemaal aan de wereldrand reiken. Oogscherpte genoeg om van op haast een kilometer het geritsel van het kleinste piepwezentje te bespeuren. Een en al macht en beheersing. De bliksemsnelle gevleugelde dood. Klauwen genoeg aan zijn poten om met alles dat kleiner is zijn maaltje te doen en ten minste gauw een hapje te nemen van wat groter is.

En toch kan de adelaar urenlang op de rotsrand zitten turen over de koninkrijken dezer wereld tot hij ver weg een beweginkje verspiedt, om dan scherp, scherp en scherper te stellen op dat schildje dat daar in de diepte door de woestijn waggelt. En dan neemt hij een duik...

En geen minuut later ziet de schildpad hoe de wereld onder hem wegvalt. En voor het eerst ziet hij die wereld, nu niet meer vanaf een centimeter hoog, maar vanaf honderdvijftig meter erboven en hij denkt: "Wat een fijne vriend heb ik toch in die adelaar."

En dan laat de adelaar los.

En vrijwel altijd maakt de schildpad dan een doodsmak. Iedereen weet waarom die schildpad dat doet. Zwaartekracht is een moeilijk af te schudden gewoonte. Niemand weet waarom de adelaar dat doet. Zo'n schildpad is lekker eten, maar gezien de vereiste moeite is praktisch alles toch lekkerder eten. Het is gewoon adelaars hun lust en hun leven om schildpadjes te treiteren.

Maar ja, die adelaar beseft niet dat hij bijdraagt aan een zeer ruwe vorm van natuurlijke selectie.

Er komt een dag dat een schildpad leert vliegen."
[*]

De moraal van dit verhaal? Als je maar genoeg Yogi's van een berg af dondert heb je een kansje, (let wel, een bijzonder klein kansje!), dat uiteindelijk een Yogi leert vliegen, bij voorkeur voordat hij aan het einde van zijn val is gekomen..

Gravity is a bitch..

En nee, ik heb absoluut niet de intentie jouw geloof in de onwereldse capaciteiten van Yogi's belachelijk te maken. Ik probeer enkel wat humor in de discussie te brengen... ;)

[*] Aldus begint 'Kleingoderij', een deel uit de onvolprezen schijfwereldreeks van de helaas overleden Terry Pratchett, Engeland's meest humoristische auteur..

.
Laatste edit 07-01-2016 04:32

07-01-16 07:59:24
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.905
OTindex: 90.824
Quote SamuiAxe:
Kun jij vliegen? Een heel klein beetje maar? Nee, dat kun je niet, althans, niet op eigen kracht.

Heb je het ooit met eigen ogen gezien?
ja, ik doe zelf aan yogisch vliegen, en veel van mijn vrienden en kennissen.. ik heb het dus en ervaren en gezien :ja
en ik vergeleek lopen niet met vliegen, ik wou alleen duidelijk maken dat in beide gevallen het niet een zaak is van 'intellectueel alle natuurwetten kennen' maar een kwestie van het op de juiste manier doen

afbeelding

klik hier

07-01-16 08:29:08
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.759
OTindex: 28.422
@allone: Wie ben jij op de foto? Die met die baard? :D  ;)

07-01-16 09:13:21
Jura6
Erelid


WMRindex: 3.145
OTindex: 2.078
@allone: Is dit wat voor jou? Een soort WMR voor het paranormale.
(laat die W maar weg als je het mij vraagt ;))
www.anomalist.comLaatste edit 07-01-2016 09:13

07-01-16 09:32:13
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.600
OTindex: 7.908
@allone: We hadden het toch over teleportatie? Dat is heul iets anders dan vliegen hoor!
Teleportatie is het dematerialiseren op de ene plek en vervolgens op een andere plek weer materialiseren. ("Beam me up, Scotty!") En dat kan een levend wezen (nog lang) niet.

SamuiAxe: Inderdaad had ik die opmerking kunnen maken, ware ik op dat moment online geweest.
Leuk dat je Pratchett weer eens van stal haalt. Ik ben al een paar maanden bezig om zijn hele Schijfwereldreeks te herlezen. (Iedere dag een half uur tot drie kwartier, dus ik ben nog maar bij boek 12.)

Laatste edit 07-01-2016 09:33

07-01-16 09:42:51
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.905
OTindex: 90.824
@Emmo: haha, ja (A)

@Jura6: waar gaat het over, ik heb het geduld niet om het te lezen, iets over UFO's? het ziet er uit als een soort dagboek.. ik geloof dat ik WMR gezelliger vind :)

@venzje: ja en nee, we hadden het over sidhi's en het principe is hetzelfde ..

Laatste edit 07-01-2016 09:48

07-01-16 09:52:46
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.600
OTindex: 7.908
@allone:
Quote @allone:
teleportatie wordt hier op aarde ook gedaan :)

Ik zei dat ik daar wel eens empirisch bewijs van zou willen zien en toen begon jij over vlieg-sidhi's. Als iemand kan hoppen zie ik hem nog steeds niet teleporteren.
Empirisch bewijs van het door een massieve stenen muur heen lopen (zonder die muur te beschadigen) zou ik ook al interessant vinden.

07-01-16 09:56:10
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.905
OTindex: 90.824
@venzje: tja, dat bewijs kan ik je idd niet geven, sorry :)

07-01-16 09:57:05
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.600
OTindex: 7.908
@allone: Daarom geloof ik het ook niet.

07-01-16 10:22:49
nietmeer
@venzje: Same here, ben ook al maandenlang weer eens aan het herlezen.. En elke keer weer vind ik een nieuwe grap die ik de vorige ke(e)r(en) over het hoofd gezien heb :D Ik schat dat ik de meeste boeken inmiddels voor de 2e of 3e keer aan het herlezen ben. Ben eergisteren aan 'Kleingoderij' begonnen.

Ik heb de eerste 20 boeken of zo dit keer via een bepaalde volgorde gelezen, was ook leuk om te doen :ja

Hier de link: Leesvolgorde Schijfwereldboeken

@allone: We hadden het inderdaad initieel over teleportatie, jij bent op zeker moment over Sidhi's begonnen en is de aandacht naar levitatie verschoven ;)

Maar ik heb een vraagje: Je geeft aan dat jij en vrienden van je daadwerkelijk kunnen leviteren. Is er ergens op You Tube o.i.d. een filmpje te zien waar bijvoorbeeld iemand op een weegschaal zit en de weegschaal duidelijk aangeeft dat het gewicht van de persoon die er op zit te mediteren afneemt? Dit lijkt me niet al te moeilijk te realiseren en het zou een bewijs voor het bestaan van levitatie kunnen zijn! Mits het onder toezicht van neutrale wetenschappers gedaan wordt. Ik ben daar echt razend benieuwd naar!

Vooralsnog blijf ik echter bij mijn mening; Hoewel levitatie iets minder onmogelijk lijkt dan echt teleporteren kan ik vooralsnog in geen van beiden geloven totdat ik onomstotelijk bewijs gezien heb.

07-01-16 10:39:16
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.905
OTindex: 90.824
SamuiAxe: ik heb daar idd wel eens over gelezen, maar weet nu niet waar dat te vinden is..

07-01-16 10:48:56
nietmeer
@allone: Dat is jammer :( maar wellicht vinden we nog weleens zo'n bewijs ok

Denk je eens in dat mensen daadwerkelijk konden teleporteren! Wat zou dat schelen in reiskosten :D De meeste vervoermiddelen zouden overbodig worden, de Aarde zou veel minder snel vervuild worden. Ik zie echt alleen maar voordelen..

Maar vooralsnog moet ik het bij SF houden :(

Laatste edit 07-01-2016 11:23

07-01-16 10:52:59
linctus
Oudgediende


WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
SamuiAxe: Wordt je wel geteleporteerd of wordt je op de ene plaats vernietigd en gecloned op een andere?

07-01-16 10:54:50
nietmeer
@venzje: Heb je al zijn boeken? Zo nee, geef even een gil, ik heb werkelijk al zijn vertaalde en onvertaalde publicaties, (EPUB). Mocht je geïnteresseerd zijn dan slinger ik wel het e.e.a. jouw kant op ;)

07-01-16 10:57:25
nietmeer
@linctus: De wetenschap geeft aan dat je bij teleportatie het origineel dient te vernietigen, anders zou je inderdaad klonen..

Uit een vorige posting van mij:

"..Op de gewenste locatie wordt een kopie van het oorspronkelijke object opgebouwd, met behulp van de ontvangen informatie.

Tevens wordt het oorspronkelijke exemplaar vernietigd, om te voorkomen dat de betrokkene verdubbeld wordt.

Als de laatste stap wordt weggelaten, krijgt men een vorm van klonen. Die vorm van klonen is dus aan teleportatie verwant.."

07-01-16 11:01:15
linctus
Oudgediende


WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
Maar ben jij jezelf dan nog bij teleporteren? Ga je jezelf dan ook niet muteren aangezien je opnieuw opgebouwd wordt. Bij dat soort reproducties ontstaan altijd foutjes wat de basis is voor evolutie. Zou door teleportatie de evolutie dan versneld kunnen worden?

07-01-16 11:15:40
nietmeer
@linctus: Interessante vragen, maar helaas op dit moment hypothetisch omdat teleportatie (nog) niet tot onze beschikking staat.

Maar, om het wetenschappelijk uitgangspunt te hanteren: Je wordt gescand, daarna wordt jouw gehele persoon, zowel lichamelijk als geestelijk, overgeseind naar een andere locatie waar je weer opgebouwd wordt.

Dit betekent dus dat niet enkel je lichaam tot op de atoom nauwkeurig gescand moet worden! Op de een of ander manier moet men ook jouw persoonlijkheid zien op te slaan. Doe je dit niet dan zal er wellicht een perfecte kopie van jou gegenereerd worden, maar met een leeg hoofd. Geen gedachten, geen persoonlijkheid, slechts een lege huls..

Het lijkt mij onoverkomelijk dat er enige tijdsduur zal verstrijken voordat je helemaal gescand en weer opgebouwd bent. Je gedachten blijven doorgaan, zo ook je fysieke processen.. Die tijd ben je dus kwijt!

De nieuwe jij zal waarschijnlijk een hiaat hebben, afhankelijk van de tijdsduur van de hele procedure zou dat weleens op kunnen lopen tot een paar uur. Dus of je precies, atoom na atoom en gedachte na gedachte dezelfde mens zult zijn? Ik denk van niet.

Of je evolueert doordat er tijdens de reproductie wat foutjes ingeslopen zijn? Kan, maar je kunt ook als een babbelende idioot uit de teleportatie-poort komen....

Voorlopig hou ik het toch maar liever bij de bestaande vervoermiddelen :D
Laatste edit 07-01-2016 11:21

07-01-16 11:27:55
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.600
OTindex: 7.908
Quote SamuiAxe:
@venzje: Heb je al zijn boeken?
Ik heb ze destijds vooral uit de bieb gehaald. Voor deze leesronde heb ik een hele kwak epubs, maar ik durf niet te zeggen of ze dat allemaal zijn.

Omdat ik ze deze keer in één ruk uitlees vind ik het leuk om ze in volgorde van ontstaan te lezen en heb ik bewust gekozen om niet de series te volgen. Daardoor merk ik een soort evolutie in de verhalen op.
En inderdaad zie je bij herlezing grappen die je eerder zijn ontgaan.
Doorgaans lees ik boeken van Engelstalige schrijvers liever in de originele taal, maar de vertalingen van Ruurd Groot Venugopalan Ittekot zijn meesterlijk, dus daar doe ik het nu mee.

(Bij dezen gil ik even naar je. :))

Laatste edit 07-01-2016 11:29

07-01-16 11:35:19
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.905
OTindex: 90.824
Quote @linctus:
SamuiAxe: Wordt je wel geteleporteerd of wordt je op de ene plaats vernietigd en gecloned op een andere?
op het niveau van quantum mechanica maakt het weinig uit of het nou dezelfde electron of een nieuwe electron is.. omdat deeltjes, 'energie' op dat niveau niet exact-defined is

bovendien is je lichaam nooit statisch, nooit altijd hetzelfde, alle cellen worden sowieso voordurend vernieuwd, zodat het lichaam wat je nu hebt een ander lichaam is dan wat je een jaar of zeven jaar geleden had, en dat noem je ook geen kloon

(scannen is sf, dat is natuurlijk niet de manier dat yogi's het doen..)

Laatste edit 07-01-2016 11:40

07-01-16 11:42:27
nietmeer
@venzje: Ik ben dol op die man! Wat een geweldige vertaler is dat! Hij heeft de humor van Pratchett feilloos weten te vertalen, voorwaar geen sinecure!

Ik meen dat hij daarvoor ook meermaals gelauwerd is.

Over de boeken: Ik heb 38 boeken die deel uitmaken van de Schijfwereldreeks. Zo ver ik weet is de serie daarmee compleet in mijn bezit. Bovendien heb ik, (onvertaald), al zijn andere werken zoals zijn korte verhalen, kinderverhalen e.d..

afbeelding

afbeelding

afbeelding

Laat maar weten wat je eventueel hebben wilt okLaatste edit 07-01-2016 11:48

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 251 252 253 [254] 255 256 257 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven