hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 40 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 249 250 251 [252] 253 254 255 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit-

21-12-15 13:55:53
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.700
OTindex: 3.186
Even laten weten dat ik dit alles heb meegekregen, ik lees hier wel vaak maar net wat SamuiAxe: schreef je hebt geen controle over de reacties ook niet over die van jezelf, vandaar dat ik minder reageer en alleen als ik het echt leuk of nodig vind. 8)

27-12-15 23:23:21
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
in een reactie op een WMR-artikel, over een vrouw die verkleed als kerstboom (in een kartonnen doos) over straat ging, werd zo veel over 'dozen' gesproken, dat ik deze anekdote ergens kwijt wil, en ik 'krijg hem gegarandeerd niet passend' bij de reacties op dat artikel :nee (6)

'inleidende uitleg'
Nederlanders in het buitenland die op de hoogte willen blijven van wat in NL 'leeft', die doen er goed aan om online 'NPO Radio1' te luisteren, en ook WMR te volgen 8)
doe ik dus allebei, en de grootste belemmering voor mijn 'inburgeren in Zweden' zijn dat ik vanwege de idiote werktijden veel 'mis' van wat er 'in het stadje aan het meertje leeft', maar online NL-Radio1 luisteren (heeft mijn slechtziende moeder de hele dag aan om 'op de hoogte te blijven'), dat kan wel, maar daar hoor ik dan soms dingen die ik kostelijk vind, maar zo 'Nederlands' zijn dat ik ze hier niet kwijt kan, terwijl ik daar wel behoefte aan heb (a)

voor wie nog steeds leest :$ , hier de anekdote....
in een nachtprogramma werd een reportage herhaald die Ischa Meier eind jaren '70 (kort na de onafhankelijkehid van Suriname) maakte tijdens het bezoek van (toen) HKH Juliana aan Suriname.
daarin kwam een mevrouw voor die vol trots vertelde over wat zij had verzameld over de NL-Koninklijke familie, foto's, souvenirartikelen en meer, tot gouden munten aan toe....
toen haar werd gevraagd of ze iets kon laten zien, antwoordde zij:
nee, die heb ik in mijn doos

27-12-15 23:43:02
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.628
OTindex: 94.586
@botte bijl: Had ze dan geen kijkdoos?

28-12-15 00:14:40
nietmeer
@Mamsie: Meer dan dat.. Ze had zelfs een Koninklijke doos! ;)

Laatste edit 28-12-2015 00:15

30-12-15 21:51:32
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706
Quote SamuiAxe::
Tot verdriet van sommigen: Ik ben terug (6)
.. en tot vreugde van velen.. hè Mamsie?! ok

en @venzje is nooit weggeweest, gelukkig :nee

31-12-15 05:51:30
nietmeer
@allone: Ja, dat klopt wel geloof ik, @venzje is hier nooit echt weg geweest.. Ik eigenlijk ook niet, mijn account had ik nog ;) Ben wel (veel) minder actief geweest, wellicht Venzje ook en bedoelde hij dat hij dus ook weer actiever gaat worden op WMR?

31-12-15 08:14:45
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706
SamuiAxe: hij was altijd actief, maar alleen door de week.. sommige mensen zijn hier alleen op 'werk'dagen :)

31-12-15 11:24:06
nietmeer
@allone: Drukke baan dus (A)

31-12-15 12:56:18
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706
SamuiAxe: precies  ;)
.. met veel verschillende verantwoordelijkheden :ja

Laatste edit 31-12-2015 12:56

01-01-16 11:40:16
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706
SamuiAxe: hoe vieren jullie nieuwjaar, ook met vuurwerk?

02-01-16 19:35:21
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706
Quote @botte bijl:
@Sjaak:
WOEF (6)

@allone:
goed van je, dat je daaraan dacht, en ook nog het telefoonnummer van je tante wist, in tijden waarin kids van 12 geen mobieltjes hadden met een enorme lijst van telefoonnummers 8)

da's niet zo bijzonder hoor, toen, en ook nu nog, weet ik de belangrijkste telefoonnummers uit mijn hoofd (ik bel bijna nooit mobiel, want mijn mobieltje staat 350 dagen per jaar uit)

Quote @GroteMop1983:
@allone: 8O Wat erg van je broertje en jou! 8O Is alles toch nog goed gekomen?
uiteindelijk wel ja, dankzij zijn jonge leeftijd enerzijds en de goede zorg van de artsen, physiotherapeuten enz anderzijds.. heeft wel lang geduurd, maar gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden.

02-01-16 21:56:32
nietmeer
@allone:
Quote @allone:
SamuiAxe: hoe vieren jullie nieuwjaar, ook met vuurwerk?


Ikzelf vier geen oud en nieuw, zo ik ook geen andere feestdagen vier. Maar er wordt hier wel om 00:00 uur vuurwerk afgeschoten t.b.v. de toeristen. Mijn vriendin en met de familie naar het strand geweest om het vuurwerk te gaan kijken.

Ikzelf ben thuis gebleven omdat ik een pup van 10 weken heb en niet wist hoe hij op vuurwerk zou reageren. Van mijn andere hond wist ik het wel, die slaapt gewoon door. Het bleek dat ook Lucky zich er niets van aantrok en gewoon door het geknal heen geslapen heeft :P

03-01-16 16:10:51
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
SamuiAxe:
lief en verstandig dat jouw aandacht op dat moment niet voor het vuurwerk was maar voor de honden :ja

05-01-16 09:46:50
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.580
OTindex: 7.907
Vuurwerk is zwaar overgewaardeerd. :ja

06-01-16 08:25:26
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706
vervolg van klik hier
Quote SamuiAxe:
@allone: Ik heb het ongeveer 5 minuten aan kunnen kijken.. No way dat ik beide delen, in totaal zo'n 50 minuten, kan doorstaan, sorry.
kan ik me voorstellen,
ik vind het een fascinerend onderwerp omdat blijkbaar deze mensen in een wereld leven waar ET's normaal zijn, waar iedereen denkt dat ze niet alleen contact met maar ook een paar kinderen van ET's hebben..
en dan vraag ik me af of dit een collectieve psychose is, of dat het waar is, terwijl ik het niet kan geloven.
en dan vraag ik me af waarom ik het niet kan geloven (want ik heb er geen moeite mee een heleboel andere dingen te 'geloven').. en ik denk dat één van de redenen is dat, ik vind dat
als die ET's zo ver gevorderd zijn dat ze makkelijk hier kunnen komen, dat ze dan zulke "primitieve middelen als klungelen met DNA" niet nodig zouden moeten hebben.

@venzje: jij bent dus ook geen voorstander.. vraag me af wie die mensen zijn die daar wel miljoenen aan uitgeven 8)

Laatste edit 06-01-2016 08:32

06-01-16 08:34:49
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.580
OTindex: 7.907
@allone: Ik weet er wel een paar. In de wijk van mijn lief waren er die haast twee uur lang onophoudelijk siervuurwerk de lucht in schoten van hoge kwaliteit. Ik ben niet zo thuis in dat spul, maar ik schat die pijlen op zo'n 5 tot 10 euro per stuk. Dan kom je al gauw op een ruggetje de man (want dat waren ze natuurlijk).
En ze waren niet de enigen: in die wijk houden ze kennelijk niet van babypijltjes.

Het verbranden van een paar briefjes van honderd en daarbij hard "boem!" roepen vind ik persoonlijk stoerder. :+

Wat die zogenaamd hybride kinderen betreft: ik ben even snel door het filmpje gezapt (zonder geluid) en het viel behoorlijk op dat er alleen tekeningen van worden getoond en geen enkele foto. Ook op de eraan gewijde website zijn veel tekeningen van vreemd uitziende kinderen te vinden, maar de weinige foto's tonen alleen normale kinderen.

Laatste edit 06-01-2016 08:39

06-01-16 08:41:09
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706
@venzje: haha, stoer of niet... als je het leuk vindt een keer zo'n pijl af te schieten, okay.. dat sierwerk is iig veel mooier dan dat domme geknal.. maar honderden, en ieder jaar weer?? 8-)
ik zou het na 1x wel gezien hebben
(wat ook de reden is dat ik met nieuwjaar mijn ogen gewoon dicht houd)

en wat die hybride kinderen betreft,
ja, dat van die tekeningen viel me ook meteen op.. maar ik blijf het fascinerend vinden dat er duizenden mensen zijn voor wie dit waar is, en die er van overtuigd zijn dat dit gebeurt, met henzelf/anderen

Laatste edit 06-01-2016 08:45

06-01-16 08:47:57
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.580
OTindex: 7.907
@allone: Volgens mij is het hetzelfde slag mensen als degenen die graag in allerlei complottheoriën geloven. Daar moet je een bepaalde geestesgesteldheid voor hebben, schijnt het.

Laatste edit 06-01-2016 08:49

06-01-16 08:50:30
Jura6
Erelid


WMRindex: 3.145
OTindex: 2.078
repost van klik hier

@allone: Ik was vroeger moderator op een ufo-forum. Ik was daar bekend als "The Resident Skeptic" maar dat terzijde. Ik heb daar de meest vreemde verhalen gehoord en met heel wat bekende mensen uit dat wereldje gesproken waaronder livechats met Dan Aykroyd (die van de films als Gohstbuster en My Stepmother is an Alien) die zwaar "gelover" is op dat gebied en ook met één van de bekendere "ufo-onderzoeker" Stanton Friedman.

Zei hadden altijd het argument, wat ik een zwaktebod vond en vind: "Wij kunnen niet met aardse logica gaan oordelen over wat aliens hier wel of niet doen". Vanuit ons oogpunt lijkt het onlogisch maar dat komt door ons referentiekader... in hun ogen is het wel logisch.

Ik ben het volledig eens met jou stelling dat "als die ET's zo ver gevorderd zijn dat ze makkelijk hier kunnen komen, dat ze dan zulke "primitieve middelen als klungelen met DNA" niet nodig zouden moeten hebben."

06-01-16 08:55:42
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.580
OTindex: 7.907
Dan doe ik ook een repost:

Quote @Jura6:
Zei hadden altijd het argument, wat ik een zwaktebod vond en vind: "Wij kunnen niet met aardse logica gaan oordelen over wat aliens hier wel of niet doen". Vanuit ons oogpunt lijkt het onlogisch maar dat komt door ons referentiekader... in hun ogen is het wel logisch.
Klinkt als het geheide argument van willekeurig welke andere religie.

06-01-16 09:20:55
nietmeer
@Jura6: Volgens mensen die beweren ontvoerd te zijn geweest door Aliens zijn deze buitenaarde bezoekers altijd weer behoorlijk anaal gefixeerd :P

06-01-16 09:50:24
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706
oh sorry, ik had niet gezien dat jullie 'braaf' offtopic waren gegaan;

@Jura6: geloven in een theorie is één ding, maar 'geloven' dat je het meegemaakt hebt' vind ik nog heel wat anders.. er zijn honderden mensen die 'zich herinneren' dat ze door ET's zijn meegenomen.

dat ons intellect en onze logica beperkt zijn, vind ik dan nog één van de 'acceptabelere' beweringen, omdat dat gewoon zo is..

er zijn ook mensen met waanideeën die geloven dat ze 'rare' dingen meegemaakt hebben of denken dat ze Napoleon zijn, maar die zijn meestal de enige die dat geloven, dat is niet zo collectief..

wel interessant dat je naar dat ufo-forum ging, deed je dat omdat je wel in UFO's geloofde, of omdat je er niet in geloofde? :)

@venzje: complettheorieen zijn idd ook behoorlijk 'collectief, maar als je gelooft in een theorie, heb je het niet zelf meegemaakt..
.. en ik weet wat je bedoelt, ben het echter maar gedeeltelijk met je eens, omdat er zoveel soorten "religies" en manieren van geloven zijn :)
mensen die denken dat god een man met een lange baard is die ons veroordeelt tot een oneindig leven in het vagevuur, of die van ons verlangt dat we anderen vermoorden omdat ze tot een ander geloof horen, vind ik ook .. eh, naief, primitief
maar de kennis van vedanta zit behoorlijk logisch in elkaar, en vraagt ook niet van je om in iets te geloven

Laatste edit 06-01-2016 10:01

06-01-16 10:02:37
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.580
OTindex: 7.907
@allone: Vedanta wordt in het westen dan ook gezien als een filosofie en niet als een religie, hoewel in het oosten dat onderscheid nauwelijks wordt gemaakt.
Bij een religie staat een hogere macht, opperwezen of god centraal. Ik heb de indruk dat zoiets in de vedanta geen hoofdrol heeft. Brahman is op zichzelf geen godheid.

Laatste edit 06-01-2016 10:06

06-01-16 10:11:21
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.857
OTindex: 90.706
@venzje: idd..

maar vedanta wordt toch wel tot hindoeisme gerekend / is de oorsprong van hindoeisme en boeddhisme

door de hindoes wordt hindoeisme trouwens ook niet als een godsdienst gezien, maar als een manier van leven, Sanatan Dharma

-- of brahman wel of niet een god is hangt af van je definitie van god.. brahman is geen persoon idd, maar of het goddelijk is..?

Laatste edit 06-01-2016 10:24

06-01-16 10:23:25
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.580
OTindex: 7.907
@allone: Ze hebben in die streken inderdaad een andere manier om naar de wereld te kijken dan hier. De scheidslijnen liggen daar minder in de levensbeschouwelijke hoek. (In de sociale structuur zijn ze dan weer wat strikter.)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 249 250 251 [252] 253 254 255 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven