hr
jaargang -23 - laatste artikel 5-5 18:00 - 74497 artikelen - nu online 36 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 250 251 252 [253] 254 255 256 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit-

06-01-16 10:37:38
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.906
OTindex: 90.826
Quote @venzje:
In de sociale structuur zijn ze dan weer wat strikter
dat is waar, maar dat heeft ook zijn voordelen, daardoor hebben ze veel tradities kunnen bewaren, die anders verloren waren gegaan,
de vedische kennis is nl. eeuwenlang nooit opgeschreven maar van leraar op leerling doorgegeven

06-01-16 11:56:20
Jura6
Erelid


WMRindex: 3.145
OTindex: 2.078
@allone: Ik geloof niet dat ET de aarde ooit bezocht heeft. Ik ga er wel vanuit dat er buiten de aarde ook wel ergens leven is te vinden.

Ik denk dat de kans op intelligent leven wel klein is. Zeker wezens die hun planeet kunnen verlaten. Het hangt af van zoveel factoren dat de kans astronomisch klein is...

06-01-16 12:05:03
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.759
OTindex: 28.422
@Jura6: Daar staat tegenover dat het heelal astronomisch groot is.
Misschien heft het één het ander op.

06-01-16 12:28:18
Jura6
Erelid


WMRindex: 3.145
OTindex: 2.078
@Emmo: Maar zouden ze dan op ons lijken zoals in de vele rapporten van allerlei mensen?

Aan de ene kant lijkt mij dat onwaarschijnlijk gezien onszelf en onze korte aanwezigheid op deze planeet. Dat we er zijn is een feit maar hoelang heeft dat wel niet geduurd. De dino's hebben zich ook nooit verder ontwikkelt dan eten of gegeten worden.

Aan de andere kant, om een ruimteschip te kunnen bouwen moet je wel gereedschap kunnen ontwikkelen en hanteren. Dan is de opponeerbare duim ook wel handig om te hebben en zullen ze op ons lijken... give or take a few limbs.

Toch... alleen de zwaartekracht op een planeet is al van invloed hoe het leven er daar uit zal zien. Dat is maar 1 van vele, vele factoren.

Maarja, het is hier ook gebeurt dus waarom ergens anders niet.

06-01-16 12:36:10
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.906
OTindex: 90.826
@Jura6: @Emmo: :)
ik denk dat de kans op leven best wel groot is,
maar dat 'dat leven' niet op ons hoeft te lijken..
als je alleen al ziet wat voor 'vreemde' wezens er zelfs hier op aarde wonen..
theoretisch zou het bijv mogelijk zijn dat er op de zon wezens wonen, die zo anders zijn dan wij (noodzakelijkerwijs anders kunnen ze daar niet leven) dat wij ze niet kunnen waarnemen met onze beperkte zintuigen die van de aarde 'afhankelijk' zijn

en wat ruimteschipbouwen betreft,
andere wezens van andere werelden hebben misschien heel andere 'ruimteschepen' dan wij die ons voorstellen,
en omdat tijd en ruimte relatief zijn, is het misschien best wel mogelijk om 'relatief grote' afstanden te overbruggen.. daarbij denk ik aan een soort teleportatie bijv

maar of dat ook werkelijk gebeurt.. geen idee

Laatste edit 06-01-2016 12:45

06-01-16 13:59:37
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.759
OTindex: 28.422
Quote @allone:
maar of dat ook werkelijk gebeurt.. geen idee
Goh....

06-01-16 14:17:29
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.600
OTindex: 7.908
Dat er elders leven is lijkt me niet meer dan logisch. De kans dat de betreffende wezens op ons lijken lijkt me echter erg klein. Zelfs als hun planeet maar een fractie groter of kleiner is dan de onze, zal hun lichaam als snel véél gedrongener of ranker zijn.

Bovendien is het behoorlijk onlogisch om op twee ledematen te lopen (hoewel de inspanning van het balanceren wel weer een flinke stimulans voor het ontwikkelen van de hersenen lijkt te zijn).
Op zes poten sta je altijd stabiel, want tijdens het lopen kun je er dan altijd drie op de grond hebben. Acht is nog mooier, want dan heb je er ook nog tenminste twee vrij voor fijne werkzaamheden.

06-01-16 14:23:33
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.759
OTindex: 28.422
@venzje: Het schijnt dat tweebenigheid (bipedalism) een zeer efficiënte manier van voortbewegen is

06-01-16 14:28:49
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.600
OTindex: 7.908
@Emmo: De meeste in je link genoemde voordelen gaan vooral op in vergelijking met aardse vierbenige dieren (handen vrij, hoofd hoger). Op een andere planeet zal het leven zich vrijwel zeker niet in de zelfde richting hebben ontwikkeld.

In een natte omgeving is bijvoorbeeld een zwemstaart nog veel efficiënter dan tweebenigheid dat op het droge is. Een beetje walvis zwemt met gemak non-stop de halve aarde rond.
Laatste edit 06-01-2016 14:32

06-01-16 14:40:59
nietmeer
Exobiologen breken zich al decennia het hoofd over hoe buitenaards leven er uit zou kunnen zien. Er zijn zoveel factoren van invloed dat het vrijwel onmogelijk is om alle vormen van leven die voor zouden kunnen komen te beschrijven!

Met enige uitzonderingen, zoals b.v. direct op het oppervlak van een ster en op de bodem van een tweeduizend kilometer diepe oceaan, zijn er ontelbare biotopen denkbaar die leven zouden kunnen herbergen. Wellicht een levensvorm gebaseerd op methaan of een andere voor ons dodelijk gas.

Zo ik eerder schreef zijn er zo ontzettend veel planeten in het heelal dat zelfs als slechts 1 op de 1.000.000.000 planeten leven zou bevatten het heelal krioelt van het leven!

Zeg dat van elke planeet die leven bevat er wederom maar 1 per 1.000.000.000 intelligent leven bevat. Zelfs dan kun je geen andere conclusie trekken dan dat er elders inderdaad intelligent leven moet zijn!

Of die intelligentie identiek is aan wat wij denken weet ik niet. Misschien denken deze wezens op een geheel andere manier als wij, misschien is hun intelligentie dermate anders dat wij nooit elkaar zouden kunnen begrijpen. Maar dat er elders intelligent leven is, is voor mij een absolute zekerheid.. Noem mij maar gek :P

Overigens geloofde de wereldbekende Dr.Carl Sagan eveneens in buitenaards intelligent leven. Ik bevind me dus in goed gezelschap :ja

.

Laatste edit 06-01-2016 14:58

06-01-16 14:58:33
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.906
OTindex: 90.826
Quote @Emmo:
Quote @allone:
maar of dat ook werkelijk gebeurt.. geen idee
Goh....
met 'dat' bedoelde ik 'bezoeken van andere planeten'.. teleportatie wordt hier op aarde ook gedaan :)
'bezoeken' kun je ook ruimer zien, telepathie is ook een vorm van 'bezoeken', of iig van communicatie

Laatste edit 06-01-2016 14:59

06-01-16 15:03:22
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.600
OTindex: 7.908
Quote @allone:
teleportatie wordt hier op aarde ook gedaan :)
O ja? Waar?

06-01-16 15:06:01
nietmeer
@allone: Euh, wat zeg je nu? Wordt er op Aarde al geteleporteerd? Zou je dat willen toelichten? Voor zover ik weet wordt teleportatie enkel in science fiction gebruikt. De praktische problemen van teleportatie zijn dermate lastig dat het op dit moment onmogelijk is een object, dood of levend, van de ene naar de andere plaats te teleporteren.

'Teleportatie of teleporteren is de rechtstreekse verplaatsing van objecten van de ene plaats naar de andere, zonder dat het object fysiek de ruimte tussen beide plaatsen hoeft te doorkruisen. Min of meer op hetzelfde moment verdwijnt het object op de ene plaats en verschijnt het op de andere. Deze techniek is – tenminste bij de huidige stand van de natuurwetenschap – volstrekt denkbeeldig, maar het verschijnsel is zeer uitgebreid in gebruik in sciencefiction.'

Aldus mijn grote vriend Wiki :D

Laatste edit 06-01-2016 15:07

06-01-16 15:06:02
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.906
OTindex: 90.826
@venzje: er zijn verhalen van yogi's in de Himalaya's die dat doen..

SamuiAxe: het wordt o.a. uitgelegd in het boek Yogananda, geloof ik.. en dmv sidhi's: als je die beheerst, dwz een soort 'mastery over consciousness' dan kun je allerlei dingen doen, zoals vliegen, door muren of over water lopen, teleportatie..
daarom ook zijn er theorieën dat Jesus voor zijn 30ste in de Himalaya's gemediteerd heeft en daar sidhi's geleerd heeft

Laatste edit 06-01-2016 15:12

06-01-16 15:11:23
nietmeer
@allone: Met alle respect, dat is onmogelijk! Let wel, ik zeg nadrukkelijk niet dat jij liegt, je kent vast en zeker die verhalen, maar teleportatie is gewoonweg onmogelijk. Lees hieronder waarom:
.
.
Theoretische werking

Theoretisch zou teleportatie als volgt kunnen werken:

Een apparaat maakt een complete analyse van samenstelling en structuur van een object, dat wil zeggen dat alle moleculen, atomen, elementaire deeltjes worden onderzocht, inclusief details zoals de spin van de deeltjes. Het 'object' in kwestie zou ook een mens of ander levend wezen kunnen zijn. Men veronderstelt dat deze analyse tevens alle herinneringen, wensen, gevoelens en dergelijke van degene die geteleporteerd vastlegt.

Het analyseresultaat wordt in de vorm van informatie verzonden naar de plaats waar het object naartoe gebracht moet worden.

Op de gewenste locatie wordt een kopie van het oorspronkelijke object opgebouwd, met behulp van de ontvangen informatie.

Tevens wordt het oorspronkelijke exemplaar vernietigd, om te voorkomen dat de betrokkene verdubbeld wordt.

Als de laatste stap wordt weggelaten, krijgt men een vorm van klonen. Die vorm van klonen is dus aan teleportatie verwant.

Teleportatie zou ook gerealiseerd kunnen worden door gebruik te maken van afwijkingen in de geometrische structuur van de tijd-ruimte, waardoor van elkaar verwijderde plaatsen elkaar zouden kunnen gaan raken of overlappen.

Praktische problemen

Reeds het vastleggen van de positie en toestand van alle elementaire deeltjes en het doorzenden van die informatie is dermate complex, dat een realisatie ervan niet binnen afzienbare tijd mogelijk kan zijn. Volgens de onzekerheidsrelatie van Heisenberg is het zelfs helemaal niet mogelijk.

Het reconstrueren van het object op basis van de ontvangen informatie is nog moeilijker. Een bijkomend probleem wordt gevormd door eventueel reeds aanwezige materie op de plaats van bestemming, of dat nu een boom, een passerend insect of gewoon lucht is. Het geteleporteerde object zou dezelfde ruimte in moeten nemen.

Wat er gebeurt met verschillende atomen of moleculen die tegelijkertijd op dezelfde plaats zijn is niet te voorspellen. Of het geteleporteerde object dit ongeschonden doorstaat nog minder. Als oplossing voor dit probleem zou de reeds aanwezige materie op de plaats van bestemming de andere kant op geteleporteerd kunnen worden. Dit is echter gevaarlijk wanneer op de plaats van bestemming een heel andere temperatuur of druk heerst.

Filosofische problemen

De ziel

Het is de vraag of herinneringen, reflexen en "ziel" van een mens, volledig bestaan uit stoffelijke verschijnselen. Volgens bepaalde filosofische opvattingen, is een mens meer dan de atomen of andere natuurkundige verschijnselen waaruit die mens bestaat. Volgens een strikt materialistische opvatting zijn al die zaken echter vastgelegd in de fysische en chemische samenstelling van het lichaam. Die zouden in principe dus allemaal gekopieerd kunnen worden.

Het ontstaan van leven

Volgens begrippen uit de 18e eeuw, kan leven enkel ontstaan uit reeds levende wezens. Dus alle atomen kunnen dan wel gekopieerd worden, dat wou nog niet zeggen dat de kopie 'spontaan' begint te leven. Op grond daarvan werd onderscheid gemaakt tussen organische en anorganische stoffen. In de moderne scheikunde is het verschil tussen organische en anorganische stoffen echter maar relatief.


Laatste edit 06-01-2016 15:12

06-01-16 15:14:51
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.600
OTindex: 7.908
@allone: Dus daar kennen ze het genre science fiction ook al?

06-01-16 15:15:52
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.906
OTindex: 90.826
SamuiAxe: jij bekijkt het vanuit het materiële aspect, maar yogi's werken vanuit bewustzijn, zie mijn edit hierboven.. soort van 'mind over matter'principe
dwz dat bewustzijn uiteindelijk alles kan, zelfs werelden scheppen

in feite is dat ook wat ieder mens altijd doet, want de mens creëert alles eerst in zijn geest, als idee, en dan materialiseert hij het
alleen is de yogi daar beter in dan een 'normaal' mens

@venzje: hihi, :) ik denk dat het andersom is, dat sf veel van hun verhalen heeft gepikt
Yogananda en anderen brachten veel van deze verhalen naar het westen, en dat was al begin vorige eeuw

Laatste edit 06-01-2016 15:18

06-01-16 15:18:39
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.600
OTindex: 7.908
@allone: Ik zou daar graag empirisch bewijs van zien. Ik heb het idee dat je nu meer op het terrein van het geloven zit.

06-01-16 15:23:45
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.906
OTindex: 90.826
@venzje: er is EEG gedaan van mensen die de vlieg-sidhi deden

quote:
"EEG coherence and power during Yogic Flying.
by Travis FT1, Orme-Johnson DW. :
Frontal, central and parietal power and coherence of ten subjects practicing the TM-Sidhi technique of Yogic Flying (YF) were compared to that of ten controls who jumped from a seated position to approximate hopping during YF. All movement artifacts were removed before signal analyses. The most significant group differences were seen in the 2.12-second period just before lift-off: the YF subjects '30-32 Hz power, and theta, alpha, and beta (broad band) coherence were significantly higher than those of the controls'. Within the YF group, the first period's 30-32 Hz power and broad-band coherence were significantly higher than those of the two preceding 2.12-s periods, and of the whole YF period. There were no significant within-group differences in the control group. A similar EEG pattern has been reported during the experience of pure consciousness in TM practice, suggesting that the experience of "pure consciousness" underlies successful TM-Sidhi performance.
"

maar je hoeft het natuurlijk niet te geloven, totdat je het eerst zelf geprobeerd hebt  ;)

Laatste edit 06-01-2016 15:36

06-01-16 15:25:01
nietmeer
Quote @allone:
SamuiAxe: het wordt o.a. uitgelegd in het boek Yogananda, geloof ik.. en dmv sidhi's: als je die beheerst, dwz een soort 'mastery over consciousness' dan kun je allerlei dingen doen, zoals vliegen, door muren of over water lopen, teleportatie..
daarom ook zijn er theorieën dat Jesus voor zijn 30ste in de Himalaya's gemediteerd heeft en daar sidhi's geleerd heeft


Wellicht tot jouw lichte verbazing ben ik persoonlijk met sommige van deze aspecten van 'mastery over consciousness' bekend vanwege mijn Martial Arts achtergrond. Ik weet dat een getraind mens meer kan dan een ongetraind mens.

Voor mijzelf is bijvoorbeeld de innerlijke kracht Ki of Chi zeker geen kletskoek! Ik gebruik het om mijn stoten en trappen veel krachtiger te maken dan ze zonder Chi zouden zijn. Ook kan ik mijn Chi tot op zekere hoogte gebruiken om pijn sensaties te beheersen. Ik weet ook dat er mensen zijn die zo'n geweldige beheersing over hun lichaam hebben dat ze bewust hun hartslag kunnen vertragen of immense koude kunnen weerstaan. Dus ik ben me bewust van de kracht van de geest..

Maar wanneer het om levitatie, door muren lopen en teleportatie gaat dan haak ik af, dat is te gecompliceerd en vooralsnog een onmogelijkheid..

Op zijn minst zou iemand dan zijn lichaam op atomair niveau moeten beheersen en in staat moeten zijn om terwijl zijn lichaam in atomen uit elkaar is gehaald zich te verplaatsen en weer in elkaar te zetten.

Sorry, dat gaat er bij mij niet in. :nee

Laatste edit 06-01-2016 15:28

06-01-16 15:31:42
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.906
OTindex: 90.826
SamuiAxe: hmmm, dat kan ik me voorstellen *)

maar uiteindelijk is het hetzelfde principe.. :ja
.. bij martial arts gebruik je nog steeds je lichaam actief..
bij levitatie of teleportatie mediteer je eerst totdat je op een heel diep en stil niveau van de schepping bent, en op zo'n diep niveau is de gedachte veel krachtiger en efficienter .
en dan is het effect ook veel groter..;
vergelijk het met het slaan met een hamer -op fysiek niveau- en daarnaast het gooien van een atoombom -die op dieper, moleculair nivieau werkt- dat laatste heeft veel meer effect

(maar iig hebben we weer eens heerlijk ouderwetse discussies)

Laatste edit 06-01-2016 15:38

06-01-16 15:43:21
nietmeer
@allone: FOUT! :D

Juist in Martial Arts gebruik je je geest, je lichaam is niet meer of minder dan een werktuig, maar alles speelt zich af in de geest.

Om een voorbeeld te geven: Als je in gevecht gaat probeer je je geest zo stil mogelijk te krijgen, je denkt aan niets anders dan wat je in dit en dit geval moet doen. In een nanoseconde doorloopt je brein allerlei scenario's van wat te doen als je aanvaller zus of zo aanvalt.

Het is niet ongebruikelijk om voor een gevecht te mediteren, natuurlijk niet als je in de kroeg bonje krijgt, maar ingeval je b.v. een wedstrijd hebt.

Ik houd mijn leerlingen altijd voor dat je vecht met je brein en je lichaam het laat uitvoeren.

Dus ook binnen de Martial Arts is meditatie niet onbekend, ikzelf ben eveneens enige mate getraind in Tai Chi Quan, mediteren is daar een wezenlijk onderdeel van.

Ook leer ik mijn leerlingen mediteren en ademhalingsoefeningen doen om tot rust te komen, om hun geest leeg te maken.

Geloof me, Martial Arts is veel meer dan enkel leren goed kunnen vechten ;) Ik beoefen het inmiddels zo'n 33 jaar, zou ik het puur doen om mezelf indien nodig te kunnen verdedigen dan had ik w.s. aan 1 of 2 jaar voldoende gehad..

En inderdaad, we zijn weer lekker ouderwets bezig :D (L)

.

Laatste edit 06-01-2016 15:46

06-01-16 16:10:54
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.759
OTindex: 28.422
Quote SamuiAxe:
Deze techniek is – tenminste bij de huidige stand van de natuurwetenschap – volstrekt denkbeeldig, maar het verschijnsel is zeer uitgebreid in gebruik in sciencefiction.[/i]'

Aldus mijn grote vriend Wiki :D
Overigens loopt je grote vriend een beetje achter :)

Quote @allone:

daarom ook zijn er theorieën dat Jesus voor zijn 30ste in de Himalaya's gemediteerd heeft en daar sidhi's geleerd heeft
Er zijn ook theorieën dat hij in Glastonbury is geweest. Volgens vrij recente opgravingen is de geloofwaardigheid van dergelijke beweringen te herleiden tot een zwendel van de toenmalige monniken.

Laatste edit 06-01-2016 16:11

06-01-16 16:28:23
nietmeer
@Emmo: Still not there ;)

06-01-16 17:42:27
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.906
OTindex: 90.826
SamuiAxe: :)
dus dan ken je het principe uit ervaring, dat uiteindelijk de geest alles doet, het lichaam is alleen maar een instrument van de geest :ja

@Emmo: hadden we dat Glastonbury artikel niet hier op WMR?!
dat het gewoon een slimme marketing trick van die monniken was?!

Laatste edit 06-01-2016 17:45

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 250 251 252 [253] 254 255 256 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven