hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-5 08:00 - 74548 artikelen - nu online 43 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 202 203 204 [205] 206 207 208 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

20-02-14 06:52:59
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.986
OTindex: 91.093
@Mamsie: al wat beter vandaag? *)

20-02-14 10:35:39
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.746
OTindex: 94.927
@allone: Ja hoor. Je kent het spreekwoord waarschijnlijk wel: Het komt te paard en het gaat te voet.

20-02-14 11:40:03
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
@Mamsie: Te voet gaan is zwaar ondergewaardeerd!  ;)

20-02-14 11:41:13
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.986
OTindex: 91.093
@venzje: maar in dit geval had @Mamsie misschien liever een straaljager gehad ?! :P

20-02-14 12:12:39
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.746
OTindex: 94.927
@allone: Geef mij mijn brommertje maar!:P

27-02-14 00:19:17
nietmeer
Zo, laatste bericht al weer van 20 februari...
Het ligt hier een beetje op zijn gat! Een week zonder Shit van SamuiAxe!
Jongens, kom op! Dat kan toch niet?? Ik geef toe, ik ben de laatste dagen weinig op WMR geweest, maar dit is wel heel erg!
Axe, hoe is het met Bruintje, Lady en Kauw, geef eens een update? Ben je nog meer slangen tegengekomen in de bomen, zijn er nog slangenbeten geweest bij je honden? Heb je nog meer prachtige foto's gemaakt van je geweldige eiland?? Hoe gaat het uberhaupt met je?? Zoals ik al zei: Ik ben eventjes weggeweest...Dus..praat me bij!
Familiedingen hielden me een beetje weg van hier...Mijn moeder gaat stillekes achteruit, de Alzheimer begint echt toe te slaan, mijn vader kan er niet zo goed meer tegen en dat eist zijn tol...Verder is mijn Lief op een andere plaats gezet in het bedrijf. Niet dat hij daar een hekel aan heeft, helemaal niet zelfs, maar hij moet nu om 6 uur 's morgens beginnen, het is bijna een uur rijden naar zijn werk, dus erg vroeg op! Lichamelijk is het werk zwaarder, hij moet nou eigenlijk heel de dag lopen in plaats van rijden op een pallettruck. Dat heeft weer consequenties voor de suiker...Hij krijgt behoorlijk vaak hypo's. Hij valt ook af, meer beweging, dus logisch! Maar dat betekent wel dat hij nou helemaal opnieuw geregeld moet worden wat betreft eenheden insuline spuiten. Dat neemt tijd in beslag, zeker omdat hij de hypo's ook thuis krijgt. Dus ik moet samen met hem naar een dietiste om te leren hoe ik de beste maaltijden voor hem kan maken...Met genoeg koolhydraten( aardappels, brood, pasta e.d) om er voor te zorgen dat hij niet meer onder de toelaatbare grens van zijn suikerspiegel komt!

27-02-14 07:04:34
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.720
OTindex: 3.186
@Lennie: Goh, je krijgt het nogal voor je kiezen. Sterkte hoor *)

27-02-14 09:44:44
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
Nou, dan gooi ik er ook maar eens wat persoonlijks bij: hoogstwaarschijnlijk moet ik weer geopereerd worden aan een schouder. De linkse deze keer. Twaalf jaar geleden was rechts al eens aan de beurt.

Het acromio-claviculair gewricht (A/C-gewricht), waarmee het sleutelbeen aan de schouder vastzit, is zodanig versleten dat er ter plaatse botwoekering optreedt. Daardoor wordt het weefsel eromheen geïrriteerd. Dat veroorzaakt pijnlijke ontstekinkjes in het weefsel en maakt dat ik steeds beperkter word in mijn armbewegingen.

De ultieme oplossing is (net als destijds rechts is gebeurd) een laterale clavicula-resectie: het misvormde eindje van het sleutelbeen wordt eenvoudig weggezaagd.
De interim-orthopeed heeft me met dit doel doorverwezen naar zijn ervaren collega, die morgen gaat beslissen of hij deze operatie inderdaad zal gaan uitvoeren. Ik ben benieuwd...

Laatste edit 27-02-2014 09:47

27-02-14 09:51:39
nietmeer
@Lennie: Mwah, inderdaad een weekje stil geweest hier, redelijk druk geweest met mijn eigen Blogs én de Blogs van Emmo, ook redelijk vaak op andere Blogs gereageerd, zelfs in het Café heb ik nog wat rotzooi achtergelaten :P

Maar ik heb je idd weinig gezien hier lieverd, hopelijk is het wat rustiger geworden inmiddels en heb je weer wat meer tijd om hier de boel onveilig te maken :)

Foto's? Euh, ja hoor, ik heb wel wat foto's gepost, kijk maar eens even op mijn Blogjes. Met Kauw & Lady gaat het heel er goed, Bruintje komt ook nog steeds zo nu en dan langswippen om een maaltijd te bietsen. Dit doet hij overigens niet enkel bij mij, ook de buurman wordt regelmatig bezocht en een maaltijd afgeschooid.. Slim beest, die komt er wel :ja

Met mij gaat het eigenlijk schandalig goed, ik zou me er bijna om schamen.. Ik geef drie keer per week les in zelfverdediging, dus heb ik zelf de kans om zonder bang te zijn voor represailles hier en daar eens een stevige tik uit te delen :ja Mijn leerlingen hebben zachte handschoenen gekocht voor me, zo je weet :D Mijn suiker is goed,, mijn bloeddruk is zelfs zo goed tegenwoordig dat ik al sedert enige tijd geen medicijnen eer hoef te nemen voor de bloeddruk!

Tussen mij en Wan gaat het ook nog steeds erg soepeltjes, ook daar is gen vuiltje aan de lucht. Al met al gaat het Sammy erg goed! Voor hoelang weet geen mens, maar zolang het duurt geniet ik er van!

Wel klote dat jouw Lief weer met zijn suiker loopt te tobben nu :( Hopelijk gaat dat snel goed komen *8 Over maaltijden gesproken: Eergisteren waren we bij de Makro om de benodigdheden voor de bakkerij te kopen en mijn oog viel op een zak geïmporteerde, ingevroren spruiten! Ik ben dol op spruiten! Dus ondanks de hoge prijs heb ik een zak gekocht.. Gisteravond heb ik twee visfilets gebakken, in kokosnootolie! De spruiten met ruim water en zout opgezet en een minuut of vijf gekookt, de laatste paar minuten heb ik er een portie diepgevroren gemengde groenten bij gekiept, je weet wel, macedonië heet dat geloof ik. Ik heb een potje nootmuskaat uit Holland, ben ik zuinig op), dat er ruim overheen gestrooid, mijn hemel, wat heb ik lekker gegeten zeg! Zozeer zelfs dat ik vanavond hetzelfde ga eten :P

Zo, nu ben je weer redelijk op de hoogte lieverd, zie je hopelijk snel weer regelmatiger verschijnen hier *)

27-02-14 10:40:22
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
SamuiAxe: Sammy, kun je niet zelf spruiten e.d. gaan verbouwen of eten de honden dan je moestuin leeg?

27-02-14 10:45:50
nietmeer
SamuiAxe: Ik snap dat het goed met je gaat! Fijn om te horen....:D Maar nou heeft natuurlijk niet iedereen de luxe dat hij een paar menselijke boksballen heeft om zich eens lekker op af te reageren! :D:P

Ik ben zelf niet zo'n spruitenliefhebber alhoewel ik ze wel lust. Mijn Lief is er wel een groot liefhebber van en die macedonische groenten erbij vind ik wel een goed idee....Lijkt me ook wel lekker en ga ik de volgende keer proberen. Zelf kook ik de spruitjes meestal beetgaar, in de tussentijd snij ik dan wat uien, een half bakje champignons en flink wat katenspek in stukjes. Katenspek kun je ook vervangen door hamblokjes. Ui, champignons en ham/spek samen even lekker bakken in een koekenpan. Als de spruitjes beetgaar zijn giet ik ze af, laat ze goed uitlekken en doe ze dan in de koekenpan bij de gebakken groenten en spek. Ook erg lekker!:P

@venzje: Oh, dat lijkt me een pijnlijke aandoening! Is dat slijtage door verkeerd gebruik of door overbelasting? Operatie is natuurlijk nooit een pretje, maar altijd pijn hebben is nou ook niet je-van-het!

@omabep: Dank je wel hoor! Het is allemaal niet zo dramatisch, maar alles bij elkaar houdt het je weer even bezig....:ja

27-02-14 11:09:46
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
@Lennie: Vermoedelijk is in het verleden de kiem gelegd door overbelasting. (In mijn tienerjaren heb ik nogal excessief gesport.)
De laatste decennia belast ik ze weinig, dus daar zal het niet aan liggen. Kwestie van aanleg misschien?

SamuiAxe: Ik ben ook dol op spruitjes! Met spekkies bijvoorbeeld, of met kastanjes... Dat van die macedoine zal ik ook eens proberen. :ja
Mijn dochter kun je er ook voor wakker maken; ik moet nog even uitzoeken wat haar huidige vriend ervan vindt.

27-02-14 11:31:05
nietmeer
@venzje: Hee Jan, da's klote man! Dat van je schouder bedoel ik dus.. Ikzelf heb mijn rug naar de kloten geholpen, waarschijnlijk eveneens een gevolg van excessief sporten en veel te zwaar tillen op de bouw. Je bent jong en zo sterk als een paard, weet jij veel dat zich dat op latere leeftijd gaat wreken? 8O In ieder geval sterkte ermee kerel!

Spruiten.. Ah, vind ik echt één van de lekkerste groenten, samen met bloemkool, broccoli, andijvie en spinazie :ja Zo meteen, na dit berichtje, ga ik aan mijn avondeten beginnen, het is hier nu zowat halfzes, kan ik over een uurtje eten, lekker! Vandaag doe ik de filet bakken met een heleboel knoflook! De tenen laat ik heel en gaan na het bakken door de groente, heerlijk! Het betekent wel dat Wan en ik vanavond met de ruggen naar elkaar zullen slapen, maar wie maalt daarom? :D

27-02-14 11:45:28
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.603
OTindex: 7.908
SamuiAxe: De beste remedie is ervoor zorgen dat zij ook flink knoft. Dan heeft er niemand last van.

27-02-14 11:50:21
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.746
OTindex: 94.927
@venzje:
Die taktiek passen wij hier thuis ook toe. We zullen dan allebei vreselijk meuren maar merken dat niet van elkaar. Mooi toch!:D

27-02-14 11:55:49
nietmeer
Zo, de filet is klaar! Zo meteen de spruiten en de mixed groenten en smullen maar.. Wan is naar de Tesco, beetje shoppen, die komt w.s. straks terug met een of ander vreselijk pittig gerecht 8O Ik heb weleens geproefd van haar pittig eten, de vlammen sloegen uit mijn reet! Beetje pittig is lekker, maar zoals die Thai het soms eten is het niet te doen voor een simpele Hollander :nee

27-02-14 12:03:25
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.746
OTindex: 94.927
En wat vindt Wan van jouw spruiten??

27-02-14 12:11:17
nietmeer
@Mamsie: Niet lekker.. Gelukkig, des te meer zijn er voor mij :ja

27-02-14 12:12:58
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.746
OTindex: 94.927
SamuiAxe: Hahaha, zoiets verwachtte ik al. Eet smakelijk!:P

27-02-14 12:16:08
nietmeer
@Mamsie: Wan is niet zo'n vreemd-eter, die eet het liefst haar gewone kostje: Rijst met liflafjes erbij :) Evengoed vreet ze wél de helft van mijn filet op :@ *)

27-02-14 12:23:57
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.746
OTindex: 94.927
SamuiAxe: Als je spruiten maar veilig joh, wat kan het schelen! _O-

27-02-14 20:04:40
nietmeer
@samuiaxe: mm, lekker!

@Lennie: de spruiten gaan hier in ovenschotel; gaarkoken, met kleine gehaktballetjes en aardappelpuree in een ovenschaal, aardappels bovenop. Dan flink veel strooikaas en wat paneermeel (hier mishandelde beschuit) erover, en in de oven. Nomnom! :D Broer Wortel vindt 't zo lekker dat-i het zelfs voor ontbijt eet als er over is... idioot 8-)
Kan ook met witlof, kaassaus en hamblokjes, of met spitskool :ja

Enneh, als het toch weer over die suiker gaat, dan stof ik een héél oude vraag af... Ooit heb ik 'm aan jou gevraagd geloof ik, en jij zou 'm aan nog iemand anders stellen, en toen... O+
Dat ging over die snelle en langzame insuline: wat als je de langzame zou nemen als de snelle nodig was?

@venzje: knoffen als werkwoord, mooi!
Doet me denken aan de die filmpjes van Knofje :)

En... veel succes met die operatie!

27-02-14 21:12:17
nietmeer
@wortel: '..Broer Wortel vindt 't zo lekker dat-i het zelfs voor ontbijt eet als er over is... idioot..'

Want? Ben jij er zo eentje die voor elke gerecht een specifieke tijd of seizoen nodig heeft? Erwtensoep en stamppot in de winter, warme maaltijd s-avonds, dat soort dingen?

Ik eet ook als het warm is erwtensoep, rijstmaaltijden eet ik gewoon als ontbijt en de spruiten met filet van gisteren, of wat er van over is, vreet ik lekker zo meteen op..... Als ontbijt! :ja

28-02-14 00:20:22
nietmeer
wortel: En toen heb ik die vraag gesteld aan de diabetesverpleegkundige van mijn Lief en ze heeft er een heel goed antwoord op gegeven en dat heb ik aan jullie doorgespeeld...:P Nou kan ik tegen je zeggen: Kijk een 100 pagina's of zo terug, lief Worteltje, en je zult het vinden...Maar ik heb compassie met je : Als je de langzame insuline pakt als je de snelle nodig hebt, is er niet zoveel aan de hand. Je moet dan wel voor alles wat je eet prikken om te kijken hoe hoog je suikerspiegel dan is en of het verantwoord is dat je nog meer spuit. Het wordt anders als je de snelle insuline spuit als je eigenlijk de langzame nodig hebt. De langzame insuline wordt alleen maar gespoten voor de nacht. Het duurt dan immers gemiddeld zo'n 7 tot 8 uur voordat je weer moet spuiten. Dus je spuit die voor je naar bed gaat....De snelle insuline spuit je voor je gaat eten. Dus je spuit snelle insuline en bijna tegelijkertijd ga je eten om het effect van de snelle insuline op te heffen. Snelle insuline werkt als een gek om je bloedsuikers naar beneden te halen. Dus je MOET eten om het allemaal in balans te houden. Je krijgt pas een probleem als je snelle insuline spuit in plaats van langzame insuline. De langzame insuline is er op gericht om een uur of 8 te werken...je gaat naar bed, je slaapt, er is geen activiteit meer in je lijf, je ontspant...Spuit je in plaats daarvan de snelle insuline, dan gaat het fout! De snelle insuline is er op gericht om je bloedsuiker in één klap naar beneden te halen. Je gaat naar bed, je eet niet meer, je drinkt niet meer, je gaat liggen en je slaapt in....en als je het niet in de gaten hebt slaap je dan in voorgoed! Je bloedsuiker daalt naar een gevaarlijk niveau, je raakt in een coma en that's it!
Mijn Lief had het gelukkig in de gaten dat hij de verkeerde insuline gespoten had, anders zat ik hier nu waarschijnlijk als een weduwe. Die snelle insuline gaat ook echt snel! Binnen no time ( minuutje of 10) was zijn bloedsuiker gedaald tot een gevaarlijk laag niveau, hij heeft moeten eten en vooral drinken als een malle om het weer voor elkaar te krijgen. Cola, bijna pure aanmaaklimonade, Dextro, Marsen...Alles wat maar vlugge suikers bevat, dus dingen die vlug in je bloed worden opgenomen...En maar prikken en maar prikken....Het zijn echt de langste uren geweest die ik ooit heb moeten doormaken...Echt, ik krijg liever een kindje!:P

SamuiAxe: Eeeh, ja ik ben er dus zo eentje...Boven de 15 graden wordt er hier geen erwtensoep of bonensoep gegeten, boerenkool is voor de winter, net als zuurkool....Al baalde ik vorig jaar wel! We hadden een extreem koud voorjaar, dus je hebt zin in een zuurkoolschotel....Nee, sorry zeiden ze bij de super...Da's een wintergroente en die hebben we nu niet op voorraad...Het was godverdorie -2 buiten! Maar ja....wel bijna april...:P

Laatste edit 28-02-2014 00:35

28-02-14 10:18:13
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Lennie: kan me voorstellen wat een nachtmerrie dat geweest is. Het klinkt ook alsof de fabrikanten nog duidelijker op de buitenkant het verschil moeten aangeven.

Je noemt voorbeelden van vlugge suikers; valt gewone suiker daar niet onder?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 202 203 204 [205] 206 207 208 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven