hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-5 18:00 - 74553 artikelen - nu online 53 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 13 14 15 [16] 17 18 19 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit-

15-01-13 20:44:15
lepeltjes
Oudgediende


WMRindex: 2.486
OTindex: 5.862
waar zijn ineens de avatars gebleven?

15-01-13 20:46:26
nietmeer
ik zie ze nog. En waarom heb jij een nieuwe avatar? JE oude was zo leuk!

15-01-13 20:51:06
nietmeer
@wortel: Omdat Lepeltjes toch een beetje eng is, net zoals zijn avatar. Brrr. :P

Over het onderzoek. Tja. Als blijkt uit een goed onderzoek dat patiënten sneller herstellen wanneer er om ze gebeden word, zal het wel zo zijn.
Maar deden de patiënten eraan mee? Want dan kan het bidden een mediterend effect hebben of iets dergelijks.
En was het een goed onderzoek? Werden álle omstandigheden, behalve het bidden, gelijk gehouden? Zijn er meerdere proeven gedaan? etc.

15-01-13 20:56:24
nietmeer
Niet alleen de ava's maar ook onze namen zijn weg8O

Edit: Geldt alleen als je op udate drukt8-)

15-01-13 20:58:09
nietmeer
Alev: ik zei, dat de patiënten niet wisten in welke groep ze zaten, en juist om betrouwbaarheid te checken zoek ik een bron. Ik wil er nummers aan hangen en details checken enzo.

15-01-13 21:08:25
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.994
OTindex: 91.123

15-01-13 21:12:13
nietmeer
dankwel. Die Engelse site is interessant. :hartjessmiley :D
Dat eerste kopje quote ik.

15-01-13 21:27:17
nietmeer
All: Hoewel het toch wel degelijk mijn OffTopic dingetje hier is, hence the name, is iedereen welkom om hier te posten, vragen te stellen, stellingen te poneren en wat dies meer zij.. Heraux post hier ook, en dat vind ik prima, hoewel ik zijn postings soms amper kan begrijpen, dat dan weer wel :D @Wortel: Ook jouw vraag of vragen zijn prima hier, zo je ziet heb je al via Allone een antwoordt waar je mee verder kunt :) Veel plezier op mijn Off Topic Shit dingetje :D

15-01-13 21:31:25
nietmeer
Alev: volgens de link "ook in het Nederlands" is alles optimaal dubieus.

16-01-13 05:28:56
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@allone: als je verondersteld dat om je gebeden wordt geeft dat een fijn gevoel - beter dan het idee dat je ergens ligt en niemand interesseert het een biet.

16-01-13 05:30:34
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik heb een aanval in de planning
ik moet er dus bij zijn
hit/n/run en daarna een landing/snatch

als ik te laat kijk
heb ik last van backfire


16-01-13 10:23:49
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.994
OTindex: 91.123
@heraux: :ja
het is altijd fijn om aandacht en steun te krijgen - vooral als je ziek bent

maar in het geval van die onderzoeken
-ik heb ze niet gelezen-
ben ik er niet zeker van of de patienten wisten dat / of er voor ze gebeden werd.

maar misschien wisten ze van het onderzoek
.. en dat is ook al een vorm van aandacht :)

SamuiAxe: *)

16-01-13 10:42:29
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Allone: ik bid voor je - nu je dat weet zit er een stukje informatie in je hoofd - toch doet dat iets - bij diegene, waarbij deze informatie niets doet, zijn waarschijnlijk manager van een grote bank (ook onzin..)
maar.. je hoeft niet de grote aanbidder van Moeder Maria te zijn - je ouders denken ook wel eens aan je - je weet het.. je kunt het niet ontkennen..


16-01-13 11:07:41
nietmeer
@heraux: De veronderstelling dat iemand het fijn vindt als hij weet dat er iemand om hem bidt is voor eigen rekening :) Zeggen dat je voor iemand bid kan in sommige gevallen beledigend zijn voor die persoon. Een overtuigt ongelovige die god, geloof en religie resoluut van de hand wijst en er helemaal niks van moet hebben zal niet blij zijn dat er iemand voor hem bidt. Natuurlijk, baat het niet, dan schaadt het niet, maar de gedachte dat je genoemd wordt in een gebed kan best bijzonder onwenselijk zijn *8 Ik vergelijk het even met een uitvaartdienst waar een door jou geliefd persoon ter aarde wordt besteld. De priester staat te zemelen over dat de overledene nu naar een beter oord is en gelukkig is.. Blablabla... "We weten niet waarom god hem tot zich geroepen heeft, maar zijn wijsheid is niet aan de mens om te oordelen". Vervolgens wordt er dan een gebed uitgesproken, onderwijl denk je, "Zout toch op man, met je flauwekul! Als jouw god zo wijs is dan had hij deze vader van drie kinderen niet zo jong laten sterven!" Of zoiets. Een gebed kan soms wel degelijk beledigend zijn, vind ik....

16-01-13 11:14:03
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
SamuiAxe: wat dat laatste betreft, de uitvaart zou niet in de kerk pkaats vinden als de overledene (of zijn nazaten) atheïst waren.

16-01-13 11:19:20
nietmeer
@ledi: Niet geheel waar, tot voor enige jaren werd je standaard in de kerk op een r.k. uitvaartmis getrakteerd, in Brabant dan. Ik denk dat er zelfs nu nog atheïsten gewoon in de kerk worden "bediend", de overlevende partner laat het gewoon over zich heen komen en laat Dela of Monuta het regelen..

16-01-13 12:25:22
nietmeer
SamuiAxe: Steeds meer mensen kiezen tegenwoordig voor een dienst in het crematorium. En eigenlijk is dat veel mooier, want je hebt daar nog de ruimte om eigen muziek en zo te regelen. De regels van de RK. Kerk zijn erg streng geworden in dat opzicht. Geen muziek meer van CD's, maar alleen via het kerkkoor. En die gaan echt niet de Bohemian Rhapsody zingen......Tot een paar jaar geleden kon dat, tenminste in onze kerk, nog wel gewoon. De pastoor hoefde daar niet persé achter te staan. Hij zei dan meestal iets van: De muziek waarmee de overledene de kerk zal verlaten betekende heel veel voor hem/haar. Maar dat mag nu niet meer.....Ik heb trouwens een jaar of 10 geleden nog wel meegemaakt dat een atheist zijn afscheidsdienst in de kerk hield. Waarbij de kerk alleen als locatie werd gebruikt. De man in kwestie was wel atheist, maar toch heel goed bevriend met onze pastoor. Toen de atheist overleed heeft de pastoor zijn afscheidsdienst in de kerk laten houden. Zelf was hij er ook bij, hij zat gewoon in de bank, als genodigde. Het kan dus wel.....:P

16-01-13 12:34:12
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Nou- voor iemand bidden betekend niet altijd iets negatief.. voor menig wordt het als een positieve wenk ervaren - een soort zegening..

maar dat er een negatieve lading aan gegeven wordt is me duidelijk - zou dat zo zijn dan veronschuldig ik me (niet echt.. proforma dus)

want er is geen enkele negatieve wenk bedoeld.

Laat ik het anders zeggen - sommige mensen bezoeken een tempel - een kerk of iets anders en steken daar een kaarsje op - dat is een wenk - dat is het toevoegen van licht in de duisternis.

Wat de werkelijke oorsprong / oorzaak van het toevoegen van kleine kaarsjes.. grotere kaarsjes ook is - het gaat om de intentie.

Weer ergens anders verstookt men wierook
of hangt men papiertjes op aan de muur (of in de muur) - of stroopt men bladgoud over een afbeelding van een God(in).

We zijn mensen doordrenkt van rituelen.

16-01-13 12:44:09
nietmeer
@Lennie: Mijn moeder is op de wijze zoals jij het beschrijft gecremeerd, eigen muziek etc.. Oh, jaartje of 12 geleden, mijn vader is drie jaar daarvoor op soortgelijke wijze begraven, geen dienst, wel herdenking.

Natuurlijk kan het wel, waarom zou een atheïst niet bevriend kunnen zijn met een geestelijke?

Er is een oude anekdote over Bisschop Bekkers, die zoals je vast weet een van de meest geliefde Bisschoppen ooit is geweest: Bisschop Bekkers was een bijzonder aardige, gewone man, wars van sterallures reed hij rond in een gewone VW Kever. Op zekere dag stond er iemand langs de weg te liften, Bekkers stopte en nodigde de langharige hippie, (die waren er toen nog :)), uit om in te stappen. Bij het zien van het witte boordje van de Bisschop aarzelde de jongeman en zei tegen hem; "Euh, weet u het zeker? Ik ben niet gelovig". "Stap maar in hoor, mijn auto is ook niet gelovig", was het antwoord :D

Toen de geliefde Bekkers in 1966 overleed was er tijdens zijn uitvaart een Dominee onder de prelaten die op het priesterkoor stonden, compleet in zwarte toga: ds. N.K. van den Akker, een goede vriend van Bekkers. De Dominee heeft in de Katholieke kerk toen nog een gebed uitgesproken voor zijn vriend.. Dus ja, het kan wel degelijk wat je zegt.....

16-01-13 12:45:48
nietmeer
@heraux: Er is inderdaad geen enkele reden om je al dan niet pro forma te verontschuldigen. Ik wilde slechts duidelijk maken dat bidden niet aan iedereen besteed is :)

16-01-13 13:01:57
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik wiebel heen en weer - ik bid niet
ik vouw mijn handen niet.. ik prevel geen rosekransjes of gebedsknopen etc.

bidden kan op vele manieren.

Het zitten luisteren naar een prachtige Aria
een stukje classiek of Deep Purple, Pink Floyd.. RnB of Jazz.. what ever you like..

zou een vorm van bidden kunnen zijn..

16-01-13 13:18:22
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Quote SamuiAxe:
@ledi: Niet geheel waar, tot voor enige jaren werd je standaard in de kerk op een r.k. uitvaartmis getrakteerd, in Brabant dan. ..

Er wonen genoeg protestanten in Brabant en die gaan vast niet hun uitvaart regelen in een rk-kerk. Nu niet, maar toen ook (meestal) niet.

16-01-13 13:43:14
nietmeer
@ledi: Natuurlijk zullen er ook protestanten in Brabant wonen, en boeddhisten, en hare krishna's en weet ik het. Maar van oudsher is Brabant een overwegend Rooms Katholieke provincie. Eigenlijk dien ik te zeggen Noord-Brabant, niet Brabant, dat was een slordigheidje van me. Ik bedoel dus niet geheel Brabant, meer dan 50% van de Noord-Brabanders is rooms katholiek, de rest is verdeeld over verschillende religies. Maar natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat (nabestaanden van) protestanten niet in een rk-kerk hun uitvaart regelen. Het ging in deze om Atheïsten, mensen zonder geloof...

16-01-13 13:46:14
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
en natuurlijk hare kiras..
maar die zie je niet zo vaak..

16-01-13 13:48:54
nietmeer
@heraux: Ik neem aan dat je dit lied wel eens gehoord hebt. Ik vind het een prachtige tekst...Ik krijg er altijd een beetje kippenvel van.

http://www.youtube.com/watch?v=rqg_kNRvWNQ

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 13 14 15 [16] 17 18 19 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven