hr
jaargang -23 - laatste artikel 6-5 16:00 - 74501 artikelen - nu online 40 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 94 95 96 [97] 98 99 100 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

14-05-13 04:21:01
nietmeer
@RockOpa: Dank je voor het compliment :)

Wat roken betreft: Ik wil voor niemand anders stoppen dan voor mezelf! Ik heb sinds mijn kinderjaren bronchitis en zou eigenlijk nooit moeten hebben beginnen met roken, maar ja, je bent jong en wild en je denkt dat het stoer is.. Voor je het weet rook je diep over de longen en ben je verslaafd. Inmiddels heb ik een pracht van een rokershoest ontwikkeld, ik hoest soms zo erg dat ik ervan moet kokhalzen 8O Dat is 't dan, ik ga me niet kapot hoesten voor mijn rokertjes, dat gaat me echt te ver. Ook vind ik het niet echt lekker meer, mijn eerste sigaret in de morgen brengt elke keer weer vijf minuten of langer een rochel- en hoestbui teweeg.. Genoeg is genoeg, ik ga stoppen met die rotzooi, niet in de hoop om langer te leven, net als jij zal het me uiteindelijk worst wezen of ik nu 75 of 85 zal worden, maar wel om de mij resterende tijd op dit aardklootje kwalitatief te verbeteren, als het even kan zonder me regelmatig zowat de longen uit het lijf te hoesten.. Ik ben nooit eerder gestopt met roken, maar alles wat ik ooit in het leven geprobeerd heb is mij in één keer gelukt: School en opleidingen, nooit blijven zitten, nooit gezakt voor welk examen dan ook, rijbewijzen, beiden in één keer gehaald, zelfs mijn zwem- en duikdiploma's heb ik allemaal in één keer gehaald :P Dus ik ga in mijn leven één keer stoppen met roken, en er vervolgens nooit meer aan beginnen, dit heb ik ook met andere verslavende producten gedaan, stoppen en nooit weer begonnen. Het roken krijg ik er ook onder, 100% zeker weten :ja

Zat gister op Skype met mijn zus, die is al diverse keren gestopt, evenals mijn broers. Zegt ze tegen me; 'Jongen, gij kent da, gij bent altijd de sterrukste van ons gewist'. Heel erg lief van der, ook al is het niet helemaal waar (L) Maar ik ben soms wel gruwelijk eigenwijs en koppig, en dat is soms een voordeel :)

14-05-13 06:21:05
Retep
Senior lid


WMRindex: 190
OTindex: 1.046
Goedemorgen, en amen! SamuiAxe: Vooral dat ochtendritueel wat je zult gaan missen is het alleen al waard.

14-05-13 07:29:54
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.907
OTindex: 90.836
SamuiAxe:
Quote @RockOpa:
Ik laat me niet alles afnemen, dan maar een paar jaar minder. :D
ik vraag me af of dat zo is..
volgens mij heeft roken niet zozeer invloed op de lengte van je leven, maar eerder op de kwaliteit daar van
?!

14-05-13 07:35:21
nietmeer
@allone: Gemiddeld sterven er in Nederland elk jaar 20.000 mensen als een direct gevolg van roken. Dus ja, het kan wel degelijk je leven verkorten. Maar dat is niet de reden dat ik ga stoppen, bij mij beginnen de nadelen (veel) zwaarder te wegen dan de voordelen, zo die er al zijn 8O

14-05-13 07:37:19
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.907
OTindex: 90.836
SamuiAxe: sterkte er mee, het zal in het begin wel het moeilijkst zijn.. *)

en.. zonder roken waren ze ook gestorven, misschien wel op het zelfde moment..

14-05-13 07:40:10
nietmeer
@allone: Dank je, ik doe mijn best, en nee, ik heb het echt over direct gerelateerd aan roken, ziekten die door het roken veroorzaakt zijn. Niet dat zulks mij ooit bang gemaakt heeft, en nog niet, maar wat waar is, is waar....

14-05-13 08:58:10
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.907
OTindex: 90.836
SamuiAxe: je begrijpt waarschijnlijk niet wat ik bedoel,
wat ik wilde zeggen is, dat mensen sowieso sterven, en dat ik betwijfel of het tijdstip van sterven zou veranderen, zelfs als de oorzaak een andere zou zijn..

14-05-13 09:28:31
nietmeer
@allone: Ik begrijp je waarschijnlijk wel :) Wat jij bedoelt is dat je levensloop vastligt en dat je hoe dan ook op 23 februari 2019 zal sterven omdat het vastligt, is het niet aan kanker dan loop je wel tegen een bus of onder een auto... Zoiets.. Ik geloof daar niet in, zo je weet. Ik geloof dat je de dood kunt uitstellen door gezond te leven, en, heel belangrijk! Goed uit te kijken met oversteken :D

14-05-13 10:03:47
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.907
OTindex: 90.836
SamuiAxe: dat heb ik niet gezegd, ik geloof niet dat iemands levensloop vastligt, want iedereen heeft de vrijheid zijn eigen keuzes te maken.

14-05-13 10:14:03
nietmeer
@allone: Oké, waar komt het dan vandaan dat je zegt dat men waarschijnlijk toch wel op hetzelfde tijdstip gestorven zou zijn? Ik heb longkanker, aangetoond en onmiskenbaar een gevolg van mijn roken. Ik stierf aan de gevolgen van longkanker op 30 mei 2012. Ware het niet voor de longkanker dan zou mijn levensverwachting veel hoger gelegen hebben, immers, behoudens de longkanker en de metastasen veroorzaakt door de longkanker was mijn lichaam eigenlijk in prima fysieke staat. Waarom denk jij dat ik toch wellicht op die dag gestorven zou zijn, ware het niet door de kanker? 8O

Immers, jij zegt; '... en dat ik betwijfel of het tijdstip van sterven zou veranderen, zelfs als de oorzaak een andere zou zijn..'

???

14-05-13 13:29:32
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.907
OTindex: 90.836
SamuiAxe: ik moet aan mijn vader denken,
de dokter constateerden dat hij aneurysma had,
en daarom hebben ze twee heel zware operaties bij hem uitgevoerd,
waardoor hij erg afzwakte, en zijn gezondheid duidelijk slechter werd.
uiteindelijk is hij aan een hartstilstand gestorven... maar vaak denk ik, dat als hij die zware operaties niet had gehad, dan had hij waarschijnlijk net zo lang geleefd, maar met een betere gezondheid.
(en ja, dan was hij misschien door een bloeding gestorven)

natuurlijk heb ik daar geen bewijs voor,
maar we weten allemaal dat sommige rokers toch lang leven,
terwijl andere 'gezonde' mensen jong sterven

daarom heb ik sterk het gevoel dat je door je beslissingen de kwaliteit van je leven wel beinvloedt, maar niet of je uiteindelijk korter of langer leeft.

14-05-13 13:41:52
nietmeer
@allone: Ik zit met hetzelfde! 8O

Mijn vader had een dikke 50 jaar gerookt toen hij besloot om CT te stoppen. Nog geen 8 maanden later werd er longkanker gevonden bij hem en moest hij aan de chemo. Terwijl mijn vader aan de chemo lag las ik in een artikel dat mensen die heel lang gerookt hebben en CT stoppen de eerste jaren een verhoogde kans op longkanker hebben! Ik heb mij altijd afgevraagd of mijn vader langer geleefd zou hebben als hij niet gestopt was? Een vraag die ik natuurlijk nooit beantwoord kan krijgen :nee Niet lang daarna is hij overleden.

14-05-13 13:45:46
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.907
OTindex: 90.836
dus je vader heeft niet eens de kwaliteit van zijn leven er door kunnen verbeteren?
waarom is hij gestopt?

.. en nu durf je zelf te stoppen met roken? _O-
wat dapper van je :P

...
we hebben controle over onze aktiviteiten
en daardoor in zekere mate over onze gezondheid
maar niet over ons (moment van) sterven..

14-05-13 13:55:45
nietmeer
@allone: Hij is denkelijk gestopt omdat hij, net als ik, er teveel last van ging krijgen, denk ik..

Ik durf te stoppen met roken, maar het bovenstaande is één van de redenen dat ik niet CT stop..

14-05-13 14:28:58
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
met iets CT stoppen is zowieso gevaarlijk. je lichaam heeft zich ingesteld op het gif wat je binnen krijgt, gewenning.
je lichaam moet ook weer ontwennen.

14-05-13 14:38:37
nietmeer
@Loek: Precies! Dat is ook een reden om geleidelijk te stoppen, ik wil mijn lichaam laten wennen aan de verminderde toevoer van de gifstoffen die ik al ruim 40 jaar inadem.

14-05-13 15:53:03
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.907
OTindex: 90.836
wat is CT?

14-05-13 15:57:35
nietmeer
SamuiAxe: Wat een prachtige vlinder! Ik vind die creatieve oprisping van je niks om over te "sorryen", het plaatje wordt er alleen maar mooier op :)

En wat mooi dat het nu toch zo goed gaat met je stoppen met roken, in elk geval for the time being. :jeej Gefeliciteerd! :D

En ik wens Sulawan veel beterschap O+ Veel slapen is goed, dat helpt vast :ja

@allone: afkorting van Cold Turkey.
Betekenis daarvan zul je ondertussen wel hebben opgepikt in SamuiAxes blogje?

14-05-13 15:59:15
nietmeer
@allone: CT=Cold Turkey, ofwel van het ene moment op het andere stoppen zonder hulp van medicijnen e.d.. Handig om te weten als je ergens op reageert :D

14-05-13 16:00:40
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.907
OTindex: 90.836
SamuiAxe: wat het ± betekende was wel duidelijk uit de tekst, wist alleen niet waar de letters CT voor stonden..

14-05-13 16:03:16
nietmeer
@allone: Nu, dat weet je nu :P

16-05-13 00:27:13
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.710
OTindex: 3.186
Wat goed van je dat het er gelijk zoveel minder zijn ok

16-05-13 00:37:31
nietmeer
SamuiAxe: Ja Axe, hoe gaat het nu met je? Nog steeds op ramkoers wat betreft het stoppen met roken? En hoe is het met Sulawan? Ook weer wat beter, mag ik hopen!

Ik heb die prachtige foto van die vlinder nu als achtergrond op mijn computer! Ik dacht eerst: Zal wel niet gaan, te weinig pixels waarschijnlijk....Maar het ging perfect! Hele mooie foto en dus ook hele mooie wallpaper.....:D

16-05-13 01:54:23
nietmeer
@Lennie: Hallo meissie! :) Ik lig nog steeds op ramkoers en blijf ruim binnen de gestelde 30 per dag, feitelijk gaat het zo goed dat ik er over nadenk of ik maandag al niet naar 25 ga i.p.v. een week later *8 Ik heb nog wel naweeën van de verkoudheid, nasale stem, beetje snotteren en hoesten en proesten. Sulawan is inmiddels ook alweer een beetje opgeknapt, gelukkig.

Wat leuk dat je die vlinder nu als achtergrond hebt :ja Ik ga weer wat vaker foto's posten, fotografie is een hele oude hobby van me die in een soort golfbeweging door mijn leven loopt, dus houd dit hoekje in de gaten! :D

16-05-13 16:03:53
nietmeer
SamuiAxe: klinkt alsof het weer best goed gaat!

foto's is altijd een goed idee. Kom jij met een paar foto's van waar jij woont, krijg je hier een paar (beroerd gemaakte :P) foto's van de regenachtige hier. :jeej

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 94 95 96 [97] 98 99 100 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven