hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-4 10:00 - 74461 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 92 93 94 [95] 96 97 98 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

08-05-13 16:43:23
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.877
OTindex: 90.730
wortel: voor de bril betaal ik niet zo veel... alleen voor de glazen,
bij Anders ben ik nog niet geweest, ik geloof ik was bij Pearl..

08-05-13 16:45:02
nietmeer
@allone: Bij dat ding waar ik zit soortvan alleen voor de glazen, maar die zijn veel goedkoper.
Pearl is geloof ik ietsje "sjieker" in a way. Wat dat precies inhoudt weet ik niet, maar het wordt er wel duurder van 8)

08-05-13 21:56:00
nietmeer
wortel: 3 weken wachttijd bij Hans Anders? Raar, wij hoefden maar een weekje te wachten en toen hadden we dus allebei twee brillen in huis!

Maar nu moet ik wel zeggen dat het ene filiaal van HA het andere niet is. Dat scheelt dus nog wel eens onderling!

08-05-13 22:20:53
nietmeer
@Giovanni: probeer eens een wachtzinnetje van 5 woorden. Dat duurt miljarden jaren.

08-05-13 23:29:51
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Grouse: zoiets als hieronder? :)

Ik sgreif steets domme vauten

09-05-13 01:28:20
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Aaaaaaaaarghh mijn blog doet t nog steeds niet... niet leuk meer :(

09-05-13 14:47:19
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote @Grouse:
@Giovanni: probeer eens een wachtzinnetje van 5 woorden. Dat duurt miljarden jaren.

neen, dat gaat veel sneller dan je denkt..
er is zoiets als dictionary attack - en daarna brute force barrelshift.

en ontvoering.. waterboarden - AC/DC 24/7

09-05-13 16:39:41
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@heraux: is dat ook het geval als je ipv alleen maar letters die 5 woorden opstelt m.b.v. leestekens en cijfers?

12-05-13 01:20:53
nietmeer
Het is hier wel zeer rustig de laatste paar dagen...Hoe is het met de verkoudheid, Axe? Al een beetje genezen? En ben je al begonnen met het niet-veel-meer-roken-systeem?

Over 2,5 week hebben mijn lief en ik vakantie...We gaan voor twee weken naar Friesland. Zijn er hier WMR-ders die daar wonen en wat tips voor ons hebben om het een en ander te bezoeken? We zitten dan in Tzummarum.....

12-05-13 01:27:38
nietmeer
@Lennie: Hoi lieverd, nou het is een dijk van een verkoudheid! Ik heb drie volle dagen lopen snotteren en hoesten, beuh.. Nu voel ik me inmiddels wat beter qua verkoudheid maar nu verga ik van de pijn in mijn blaas! Je weet dat ik diabetes heb, daardoor heb ik een steentje ontwikkeld in de blaas. Af en toe schraapt hij langs de wand van de blaas en veroorzaakt daardoor een wondje die weer tot een ontsteking leidt.. 8O Dus ik zit sinds 2 dagen aan 2x daags 500mg Amoxicilline, ach, zo blijf je bezig nietwaar? Ik heb een sonaronderzoek gehad en er is een steen van 1.5 cm in de blaas aanwezig, een soort verhard 'suikerklontje' zeg maar. Eigenlijk moet ik 'm laten vergruizen maar die apparatuur hebben ze hier niet, daarvoor moet ik een keer naar Bangkok denk ik... Door de verkoudheid rook ik al dagen minder dan voorheen. Morgen begin ik met rantsoeneren en afbouwen, wish me luck! :P

12-05-13 02:48:40
nietmeer
SamuiAxe: Ach jee Axe...alweer? Het is nog niet zó lang geleden dat je daar last van gehad hebt...Let op je lijf he?

12-05-13 03:39:30
nietmeer
@Lennie: Maand of drie, vier denk ik, is inderdaad klote, maar wat doe je eraan?

12-05-13 05:18:22
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.643
OTindex: 94.626
SamuiAxe: Nou, het zit je ook niet mee! En nu maar hopen dat je niet veel last krijgt van die Amoxi, dat je niet bacterieël gestript gaat worden. Verkopen ze daar bij ook van die probiotica zoals yakult of actimel? Of desnoods gewone yoghurt?
In dat geval zou je daar misschien iets aan hebben om te voorkomen dat je slijmvliezen pijnlijk gaan worden.

12-05-13 06:33:28
nietmeer
@Mamsie: Yoghurt hebben ze wel hier, yakult of actimel denk ik van niet.. Het begint inderdaad erg vervelend te worden, zo eens in de drie a vier maanden moet ik aan de antibiotica. En dan ook nog eens 2x zolang als normaal vanwege mijn diabetes. Ik hou zo geen bacterie meer over, geen slechte, maar ook geen goede 8O

12-05-13 09:46:52
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.643
OTindex: 94.626
De yoghurt is dan het proberen waard. Al is het maar om diarree te voorkomen.

12-05-13 15:27:06
nietmeer
@Mamsie: Ik snap niet goed wat yoghurt met antibiotica te maken heeft, heeft dat een beschermende werking of zo?

Overigens, Axe....Weet je zeker dat di blaasstenen een gevolg zijn van de diabetes? Ik heb mijn lief ervan verteld, die heeft toch al jaaaaaaren diabetes, maar die had zelfs nog nooit van blaasstenen gehoord! En dan ben ik zo ongeveer net als jij...Als ik iets wil weten ga ik Googlen. Ik heb van alles opgezocht over blaasstenen, maar diabetes wordt nergens vernoemd.

12-05-13 16:10:49
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Denk aan het kantelpunt voor Pro-Biotica.

Goed eten, voldoende drinken, voldoende bewegen als dat mogelijk is.

De darm flora verbeteren is niet slecht


12-05-13 16:59:15
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.643
OTindex: 94.626
@Lennie: Yoghurt wordt bereid met behulp van bepaalde bacteriesoorten die ook in het eindprodukt zitten.

Een antibioticum brengt bacterieen om zeep, de ziekteverwekkende en dat is prima, maar helaas ook de zo noodzakelijke die we hard nodig hebben. Dat kan je merken aan zere slijmvliezen in mond, edele delen, maar ook de nuttige en beschermende darmbacterieen worden vernietigd waardoor schimmels en virussen vrij spel hebben en diarree vaak het gevolg is.
Dus kan je dan proberen met de bacterieen uit de yoghurt dat toch nog een beetje op peil te houden.
En vaak lukt dat min of meer, dan zijn de ongemakken van de bijwerkingen niet zo heftig of blijven zelfs helemaal achterwege..

De laatste keer dat ik een kuurtje nodig had kocht ik alles wat er voorhanden was, Actimel, Yakult en nog iets van de Lidl en ik ben zonder noemenswaardige problemen uit de strijd gekomen.

12-05-13 20:41:16
nietmeer
@Mamsie: Dank je voor de info! Nooit geweten, joh...Nou moet ik ook zeggen dat het akelig lang geleden is dat ik een antibioticum gehad heb. Maar goed, zou dat in de toekomst gebeuren dan weet ik wat ik te doen heb. Alleen Yakult vind ik zó verschrikkelijk smerig....Getver!

12-05-13 21:07:14
nietmeer
@Lennie: Wij hebben nu ruzie met Hans Anders en gaan daar niet meer heen, het hierofiliaal heeft flutservice.

Yakult smerig? Dan neem je Actimel, of 'n andere :D
Ik herinner me dat er ergens in Afrika een project was waar ze met die probioticabacteriën nieuwe yoghurt "doorfokten" om diarree, die daar veel voorkomt, te kunnen bestrijden.
Zegt papa wortel: die yohurt die zij daar als basis gebruikten, was patentloos omdat niemand kon bewijzen dat het werkten. Waarschijnlijk is die yoghurt dus wel een verbetering voor de gezondheid daar, maar niet om de bactieriën.

Ach ja. Yoghurt is sowieso gezonder dan dat gore water wat die mensen daar anders drinken, lijkt me zo.

12-05-13 23:42:52
nietmeer
@Lennie: Je hebt gelijk! Omdat mijn arts me vertelde dat diabetes een oorzaak zou kunnen zijn van blaasstenen i.v.m. een verhoogd suikergehalte van de urine, (kristalvorming etc.), ben ik daar niet dieper op ingegaan maar heb mezelf meer geconcentreerd op de behandeling van blaasstenen en het zo goed mogelijk voorkomen/behandelen van blaasinfecties. Na jouw opmerking hierboven ben ik ook eens uitgebreid gaan zoeken en je hebt gelijk: Nergens in de literatuur vind ik aanwijzingen dat diabetes een directe oorzaak van blaasstenen kan zijn!

Wel is het zeker dat ik een blaassteen heb, een echografie heeft dat duidelijk gemaakt, een steen van ongeveer 1,5 cm is er de oorzaak van dat ik met enige regelmaat blaasinfecties krijg. Ik ben inmiddels begonnen aan de 4e dag antibiotica en voel dat de antibiotica aanslaan, gelukkig. Een blaasontsteking is pijnlijk en erg vervelend omdat je zowat elke 20 minuten de drang hebt om te moeten plassen.

Goed, wat te doen? Tja, de meest effectieve manier om ervan verlost te worden zou operatieve verwijdering van de steen zijn. Helaas ben ik niet verzekert en zo'n operatie kost al gauw €5000,-... Die heb ik niet in mijn la liggen :nee Dan komt 'vergruizen' als optie, dat is veel goedkoper, wellicht rond de €1000,- tot €1500,-. Maar daarvoor mag de steen niet groter zijn dan 1cm.. Er zijn medicijnen die blaasstenen kunnen oplossen danwel kleiner kunnen maken door gedeeltelijke oplossing. Zodra er een rustige periode is, dus een paar maanden geen infectie, ga ik proberen of ik via medicijnen de steen kan laten slinken totdat hij klein genoeg is om vergruisd en uitgeplast te worden.

12-05-13 23:48:18
nietmeer
@Mamsie: Klopt precies! Daarom heb ik er een hekel aan om elke keer weer aan de antibiotica te moeten. Diarree krijg ik er niet van, ik heb nauwelijks last van bijwerkingen, maar ik weet dat het niet goed is voor de darmflora. Helaas heb ik geen keus in deze, ik moet wel. Wel drink ik elke dag yoghurt en veel (rauwe) groenten, meer dan normaal i.i.g.

13-05-13 00:35:38
nietmeer
Heel veel drinken van water kan de steen ook doen slinken...Uitplassen kan heel pijnlijk zijn, dus bereid je maar voor! Maar kwijt is kwijt!

Ik heb de literatuur er nog eens op na gelezen....Stenen van de omvang die jij hebt moeten echt operationeel verwijderd worden...vergruizen is de beste optie, maar dat kost inderdaad ook knaken....Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar vergruizen betekent een jaar later naar Nederland komen? Dan zou ik het doen....Geen last meer hebben is heel wat meer waard dan naar Nederland komen...

13-05-13 00:41:05
nietmeer
Ik weet 't, ik drink zeker 2 a 3 liter per dag. Euh, uitplassen? Dan zal hij toch echt eerst wat moeten slinken, ik mag niet mopperen met wat moeder natuur me gegeven heeft, maar 1.5 cm krijg ik er echt niet doorheen :nee 8O

13-05-13 05:55:30
nietmeer
@Lennie: Ah, ik lees net je update pas. Wat lief van je om het e.e.a. uit te willen zoeken voor me *) Stenen tot het formaat van één centimeter kunnen vergruisd worden waarna je de deeltjes uit plast, pijnlijk, maar te doen. Zo ik eerder schreef wacht ik op een rustige periode om vervolgens medicijnen te nemen die de steen kunnen doen slinken. Zodra hij dan geslonken is tot het formaat dat de vergruizer aankan laat ik ''m vergruizen. Die kosten zijn te overzien.. Ik had een potje voor onvoorziene gebeurtenissen, nou, gezien de belastingdienst zeven maanden mijn gehele uitkering confisqueert kun je wel raden waar mijn spaargeld momenteel heengaat. Zodra mijn uitkering weer gaat lopen probeer ik weer te sparen, ook heb ik nog redelijk wat geld tegoed van meerdere personen, is bij elkaar toch een kleine €3000,-. Deze mensen zijn goed voor de leningen, maar zitten zelf nu ook wat krap, malaise alom :( Maar ik weet dat ze me zullen betalen, dus met een beetje geluk heb ik over een poosje weer een spaarpotje opgebouwd, voor de trouwerij en de vergruizer.. We houden moed, zo mijn Sensei altijd zei: Klagen heeft geen zin, ademen wel.. :D

PS. '..kost ook knaken..' Leuk! Die heb ik lang niet gehoord :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 92 93 94 [95] 96 97 98 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven