hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-5 08:00 - 74542 artikelen - nu online 58 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 96 97 98 [99] 100 101 102 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

17-05-13 15:33:55
nietmeer
wortel: Nee, niet voor mij :nee Voor mij kenmerken Allone-uitspraken zich doordat ze soms op het eerste oog bot en ongevoelig lijken. Maar als je er over nadenkt zijn ze dat niet, Allone heeft een bepaalde kijk op het leven, mensen en het Universum. Ik pretendeer absoluut niet haar goed te kennen, maar ik heb zelf vaak aan den lijve ondervonden dat ze deze schijnbare botte uitspraken nooit kwetsend bedoeld. Allone heeft een andere kijk op leven en dood dan de meesten die ik hier ken, mijzelf incluis, dit reflecteert zich in haar uitspraken betreffende leven en dood. Daar waar ik verdriet heb om het heengaan van een geliefde heeft zij meer oog voor het vervolg van het bestaan van de overledene. Dit is tenminste zo ik het begrijp, zit ik er naast dan bied ik mijn verontschuldigingen aan voor mijn aanmatigende 'analyse'.

Allone, ik vind het rot om over jou in de derde persoon te praten, maar ik weet niet goed hoe het anders te verwoorden :$

17-05-13 15:39:16
nietmeer
SamuiAxe: Klopt, met een heel andere manier van denken kom je op een heel ander soort uitspraken. Maar laten die uitspraken van dat heel andere type nou eens altijd samengaan met dat maffe tekentje bij haar :D

@allone: Dat streepje is net een vlaggetje, heel sierlijk :D
Net zo sierlijk als jouw Allone-uitspraken O+

17-05-13 15:39:19
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.976
OTindex: 91.056
SamuiAxe: dank je , het is altijd verrijkend om te weten hoe je op anderen overkomt..

en je hebt wel gelijk,
het is niet en nooit bot bedoeld
en zeker niet ongevoelig,
maar wel vanuit een ander perspectief, idd..

en ik zou er aan toe willen voegen
dat het ook een bepaald soort humor is
Amsterdamse humor, wellicht :P

en ik nam aan
dat dat ook voor @Lennie wel duidelijk was


wortel aha :)


17-05-13 15:44:27
nietmeer
@allone: Het is me helemaal duidelijk hoor...:D

17-05-13 15:45:14
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.976
OTindex: 91.056
@Lennie: zie je wel *)

.. we gaan je nog missen, die 2 weken (a)

17-05-13 15:48:21
nietmeer
@allone: Ghehehehehe.....:P

17-05-13 15:50:18
nietmeer
@allone: Ons Len reageerde met humor op jouw opmerking, dat zit wel goed :D

Amsterdamse humor? Hmmm..... Ik heb als snotkoker 4 jaar in A'dam gewerkt, op de Oude Kerk aan het Oude Kerksplein. Daar werkten ook veel Amsterdammers, vooral Jordanezen en ik moet zeggen dat ik die humor heerlijk vind. Maar onvergelijkbaar met jouw humor, zo ik de Amsterdamse humor heb leren kennen is die ruw, pittig en hilarisch :D Jouw humor zit waarschijnlijk dieper verborgen in jouw uitspraken en ligt er niet dik bovenop.

Ah, ik zie dat ze al gereageerd heeft. Zie je, ze heeft het sneller doorgehad dan yours truly, ik heb er een paar jaar over gedaan :P

17-05-13 15:53:06
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.976
OTindex: 91.056
SamuiAxe: is bot en ruw niet hetzelfde?
volgens mij is het een beetje als de Joodse humor, bijna een soort galgenhumor?

maar humor is altijd een beetje persoonlijk, wat de één grappig vindt, daar kan de ander de lol niet van inzien...


17-05-13 15:57:28
nietmeer
@allone: Bot is iets zeggen en schijt hebben aan hoe de ander het oppakt. Ruw is iets zeggen maar er nog wel enig fatsoen in te leggen om de ander niet al te zeer tegen het hoofd te stoten... Bot is een zwaardere vorm van ruw, zoiets. Joodse humor is aan mij niet echt besteed, geef mij maar lekkere droge, Engelse humor :ja

17-05-13 15:59:18
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.976
OTindex: 91.056
SamuiAxe: engelse humor houd ik ook van,
maar alle humor is goed ~ als ik het maar begrijp :P

17-05-13 16:00:02
nietmeer
@allone: :jeej
Die heeft wel wat :P

17-05-13 19:33:44
nietmeer
Humor is toch een raar iets....De humor in mijn familie is soms heel subtiel, een kleine woordspeling of zo en soms kan hij ook heel bot zijn, tenminste....andere mensen vinden hem wel eens bot. Wij liggen helemaal in de kreukels. Verder zijn mijn zoons en de zoons van mijn broer de mannen van de hele snelle humor, vooral op actuele gebeurtenissen gestoeld. Toen mijn Lief net bij ons in de familie kwam heeft hij de eerste zondagmiddag geen woord gezegd, alleen maar gelachen....
Ik zei naderhand: Je had ook wel mee mogen praten hoor! Hij zei: Ik had alleen maar tijd om te luisteren en te lachen en voor ik uitgelachen was om het een kwam er alweer het ander. :P

18-05-13 02:00:39
nietmeer
SamuiAxe: Ik denk dat het beter is om dit hier voort te zetten...
Mijn lief is ook met Metformine begonnen, maar kon daar niet tegen. Toen is hij begonnen
met een ander middel....dat werkte bij hem ook niet...Hij moest braken en hij had last van Diami....da's een graadje erger dan Diarree....:P
Er was geen ander middel beschikbaar dan spuiten...en dat heeft hij dus toen maar gedaan...En dat bevalt hem prima. Hij hoeft veel minder rekening te houden met wat hij eet...hij kan de waarden zelf aanpassen wat betreft de eenheden die hij spuit. Het enige nadeel is dat hij wel meer last kán hebben van Hypo's...een hypo is dat zijn suikerspiegel veel te laag is. Gelukkig voelt hij dat wel aankomen, dus er is altijd cola in huis en ook Mars, Snickers, MilkyWay....zoiets en natuurlijk Dextro! Waar we ook gaan, ik heb altijd Dextro in mijn tas en er zwerven altijd wel Marsen of zo rond in de auto...
Een paar jaar geleden heb ik, uit pure noodzaak, geleerd om bij hem bloed af te nemen en dat te testen...
Het was op zondagavond, hij gaat dan zeer op tijd naar bed, want daags erna moet hij er weer om 5 uur uit..Hij moet op zijn werk om half 7 beginnen en hij moet dus een uur rijden.....Hij was nog maar amper in bed, toen hij alweer terug kwam..."Meissie, ik heb een heel grote fout begaan..." Hoezo, wat dan? "Ik heb de verkeerde insuline gespoten...Niet de langwerkende voor de nacht, maar de kortwerkende , voor overdag.....Godverdegodverdegodver.....Ja, dan is er dus écht een probleem...Want dan zakt de bloedwaarde in een klap tot heel lage waarden...en dan kan hij in een coma raken...Levensbedreigend dus..Ik 112 gebeld en adviezen gekregen...Cola drinken, aanmaaklimonade zo puur mogelijk als je het in huis hebt, Dextro wat het halen kan...als hij maar suiker binnen krijgt....En om de tien minuten zijn bloedwaarden checken....Ik had nog nooit hoeven prikken bij hem, nu moest ik...En dat met bijna een liter wijn in mijn systeem! En zijn bloedwaarden bleven maar dalen en dalen...We konden het meteen mee aflezen...4.3....4.1...3.9...3.6...3.4....3.1..Dan wordt het kritiek...2,9..2.7 En hij maar aanmaaklimonade drinken, bijna puur...en op een gegeven moment..Jawel, de waarden begonnen te stijgen....Het ging in een recordtempo omhoog! Maar ja, dat kon ook niet anders bij die suikerinname... Jeez, ik ben nog nooit zo bang geweest! We gingen die nacht pas om half zes of zo slapen, toen was alles weer normaal...dat hoop ik echt nooit meer mee te maken!

18-05-13 05:14:07
nietmeer
@Lennie: Nondeju zeg, wat een verhaal 8O Gelukkig kan ik Metformine erg goed verdragen en heb ik nergens last van. Overigens heb ik ook weleens tegen een hypo aangezeten; Cola en zoete snacks helpen dan voldoende. Gelukkig dat jullie het onder controle konden krijgen, maar wat ik me dan afvraag is of ze in het ziekenhuis dan niet iets hebben om de bloedwaarden weer omhoog te brengen? Je zou toch haast denken van wel.. Ik neem aan dat jullie na zo'n slopende nacht allebei een snipperdag genomen hebben? Hoe prik jij? Toch niet op de top van de vinger hoop ik? Doen ze hier wel, met een gewone naald, niet met een schietpen :nee Ik werd hier een keer geprikt door de assistente van de dokter, die stomme muts prikte heel langzaam in de top van mijn vinger en stopte pas toen ze bot voelde! Ik heb drie dagen last van die vinger gehad, stomme koe! De keer daarna heb ik tegen de dokter gezegd dat zij mij niet meer mocht prikken en dat ik voortaan in de zijkant van de vingertop geprikt wilde worden. Dat levert eveneens goed bloed op om te meten en omdat er veel minder zenuwen lopen langs de zijkant doet het ook nauwelijks pijn. 't Is goed, dat ze de Thai maar zo prikken, aan mijn lijf geen polonaise :nee

18-05-13 14:12:12
nietmeer
@Lennie: Ieiek, dat klinkt wel doodeng, ja 8O
Fijn dat het uiteindelijk toch goed gekomen is. Hoe hebben jullie die slaap weer ingehaald?
aanmaaklimonade is pure suiker met een beetje kleurstof, dus dat die waarden op den duur toch nog gingen stijgen is niet zo'n verrassing...

SamuiAxe: Auw!
Die Thai kunnen daar toch ook niet blij worden?

18-05-13 14:18:36
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.742
OTindex: 94.917
@Lennie: Wat doodgriezelig. En wat vreemd dat 112 niets anders te bieden had dan adviezen.
Dit had toch wel iets geweest voor de spoedeisende hulp, een ambulance zou toch wel op zijn plaats geweest zijn.

18-05-13 14:37:19
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Mamsie: ook mijn idee Daar laat je mensen toch niet zelf mee aanmodderen?
------------
"Ik heb de verkeerde insuline gespoten...Niet de langwerkende voor de nacht, maar de kortwerkende , voor overdag.....
'
@Lennie: Leg svp eens aan deze leek uit, waarom je dan niet een 2e kortwerkende zou kunnen nemen.

18-05-13 14:44:22
nietmeer
@ledi: Omdat de kortwerkende zo snel mogelijk een bepaalde hoeveelheid suiker "wegwerkt" uit je bloed, om die beschikbaar te stellen voor "gebruik", terwijl langzame dat héél langzaam doet, net genoeg om slapend te blijven ademen zogezegd, maar ook de hele nacht een normale suikerspiegel te houden, voeldoende suiker "op voorraad" te houden.
De kortwerkende is voor bv. na het eten, dus als er "ineens" veel suiker in je bloed zit, en die naar de goede plek gemanouvreerd moet worden. Maar dan wordt er dus héél veel suiker verhuisd, als je niet net gegeten hebt levert dat gevaarlijk lage suikerspiegels op.
De "bloedwaarden" waar Lennie van spreekt zijn de getalletjes die aangeven hoeveel suiker er in je bloed zit. Als ik het goed heb, moet dat iets rond acht zijn, geen 3 dus...

Heerlijk hè, als het iets is dat jouw lijf voor jou doet, zonder dat jij erover na hoeft te denken :)

Waarde van 2,7 8O De bedoeling was "zo dicht mogelijk bij 8", toch?

@Lennie: ik ben net zo'n leek als Ledi. Klopt het een beetje wat ik bij mekaar gezwetst heb?
En dit ziet er idd niet uit als iets waar je mensen zomaar mee aan laat modderen, nee. Maar ook dokters hadden denkelijk niet veel meer kunnen doen dan Lennie nu deed, behalve dat die ws niet "bijna een liter wijn in hun systeem" hadden...

18-05-13 19:04:56
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
wortel: jeetje wat een duidelijke uitleg Bedankt! #ok

18-05-13 19:43:19
nietmeer
wortel: Nou Worteltje, voor een leek zwets je niet onaardig!:P Het klopt als een bus wat je geschreven hebt.
Het was dus géén optie geweest om twee keer de kortwerkende insuline te spuiten, dan was mijn Lief allang gehemeld geweest denk ik. Een ambulance bellen kan ook, als je niet weet wat te doen is dat zelfs verstandig. En als Lief buiten bewustzijn was geraakt om langzaam in een coma te zakken had ik dat ook beslist gedaan. Maar hij was bij kennis en we wisten wat te doen. Meer kan bijv. een ambulancemedewerker namelijk ook niet doen. Als hij buiten bewustzijn was geraakt en dus niet meer had kunnen eten of drinken, dan hadden ze glucose in zijn aderen moeten spuiten om hem bij te brengen.
We hebben 112 gebeld om advies te vragen omdat Lief zelf zoiets ook nog nooit mee had gemaakt.
SamuiAxe: Prikken doen we hier aan de zijkant van de vinger. Niet zo pijnlijk en net zoals je zegt levert het ook goed bloed op. En we hebben daags erna( of liever dezelfde dag) allebei vrij gehad. Niet in de laatste plaats om te slapen. Maar voor mijn Lief ook een dag om de waarden goed in de gaten te houden en iedere keer voor het spuiten te prikken om de waarden te bepalen.
Vóór het eten is een waarde van 4,5 - 7 normaal en wenselijk. Voor het slapen is een waarde van 7 - 11 normaal en wenselijk.
Maar er is niet heel veel nodig om de waarden omhoog te laten gaan. Een flinke verkoudheid, een infectie, stress...allemaal dingen die meetellen. Bij een infectie, bijvoorbeeld een voorhoofdsholte-ontsteking, zit de waarde vrijwel direct aan de 10 - 15. Je ziet dan aan de waarden of je beter bent of niet...:P

18-05-13 20:26:58
nietmeer
@ledi: Ik voel me gevleid :D
Ik heb gewoon een keer goed opgelet bij een spreekbeurt, en dat geprobeerd te linken aan wat Lennie zei :$
Als ik er net zo weinig van weet als jij, leg ik het dus ook op jouw niveau uit, dus het is niet mijn schuld dat het zo duidelijk was :P
En ik heb dat verhaal ik niet in één keer geschreven, het handige hier is dat je jezelf honderd keer kunt verbeteren als je wilt. Daar is de edit-knop voor :ja

@Lennie: Oké, nou mag jij toch nog ook iets aan mij uitleggen: waarom schieten de bloedwaarden omhoog als je gezondheid omlaag schiet?
En waarom specifiek in vingers prikken voor metingen?

19-05-13 02:41:05
nietmeer
wortel: Dat zijn hele goeie vragen waar ik je het antwoord op schuldig moet blijven....voor even! Komende donderdag komt de diabetesverpleegkundige van mijn Lief hier aan huis. Ik heb je vragen opgeschreven voor haar en de antwoorden zal ik dan hier plaatsen. Want ik weet het niet....Ik weet al bijna zolang als ik een relatie heb met mijn Lief, en da's al bijna 8 jaar, dat de bloedwaarden stijgen als er lichamelijk iets aan de hand is bij hem. En ik zie hem toch zeker wel 4 keer in de week zichzelf in de vinger prikken, maar heb me nog nooit afgevraagd: Waarom in de vinger? Waarom niet in de teen, de buik, het been, de arm...Dus...ik vind het goeie vragen en ik ga er beslist een goed antwoord op krijgen en dat krijg jij dan weer van mij! :ja

19-05-13 02:46:44
nietmeer
@Lennie: wortel:

Hoe kun je het beste bloedsuiker prikken?

Bloedsuiker kunt u het beste prikken met een speciaal vingerprikapparaatje. Dit apparaatje houdt u tegen een vingertop en door een veertje schiet er een klein naaldje (lancetje) in de vinger. Het is best een pijnlijk prikje.

Handen wassen

Het is belangrijk om voor het bloedsuiker prikken eerst de handen te wassen met water en zeep en goed af te spoelen. Want als u bijvoorbeeld eerst fruit heeft gesneden of gepeld, kan er nog suiker aan de huid zitten. De bloedsuikermeter geeft dan een veel te hoge uitslag. Zelfs afvegen met een alcoholdoekje is niet genoeg. Suiker gaat alleen weg door uw handen te wassen.

Zijkant van de vingertop

Sommige mensen prikken ook wel in hun arm in plaats van vingers, maar dat is minder betrouwbaar. Het is wel handig om een beetje aan de zijkant van de vingertoppen te prikken. Vingertopjes zijn extra gevoelig en na verloop van tijd kan de huid daar dikker worden en dat kan lastig zijn.


Je handen zijn vaak het meest gemakkelijk te wassen deel van je lichaam, daarom prikken we aan de vingertop... :ja

19-05-13 09:56:04
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.719
OTindex: 3.186
Mijn vriend heeft ook ooit hypo's gehad, in het begin van zijn diabetes, steeds was hij op tijd in het ziekenhuis. Ik zou niet weten wat ik had moeten doen :nee en heb hier ook nooit over nagedacht. Maar ik ga me er vanaf nu iets meer in verdiepen. @Lennie: Ik hoop alleen dat ik nooit hoef mee te maken wat jij hebt doorstaan die nacht :nee

19-05-13 10:58:55
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@omabep: misschien - nu je gewaarschuwd bent - eens samen trainen (desnoods in aanwezigheid van een verpleegkundige) op onvoorziene omstandigheden.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 96 97 98 [99] 100 101 102 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven