hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 89 90 91 [92] 93 94 95 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

04-05-13 21:39:53
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@ledi: Verrek, zijn die "vele anderen" gluurders die geen lid zijn 8O. Dat heb ik nooit begrepen. Dacht dat het ook ingelogde leden waren en vroeg me al af wie nou wel en wie nou niet bij naam genoemd werden en waarom. Sjemig, dus zoveel mensen zitten ons "af te luisteren" eigenlijk :).

04-05-13 21:48:50
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
Ps. Nog even over die muis en olifant. Laatst werd bij myth busters onderzocht of olifanten werkelijk bang voor muizen zijn. En verdomd, het was waar 8O! Ze hadden dus een nepolifantendrol neergelegd die van binnen hol was. Als een olifant aankwam lopen trokken ze aan een touwtje zodat de drol omklapte. De olifanten schrokken totaal niet van de bewegende drol op zich. Vervolgens deden ze onder de drol een muis en toen de olifanten die zagen zitten schrokken ze zich dus echt rot en gingen er gauw met een boogje en van zenuwen klapperende oren omheen :). Maf he. Had ik altijd als broodje aap beschouwd.

04-05-13 21:55:11
nietmeer
@Lennox: De drol was echt, en uitgehold :P
Heel maf. :jeej Maar ze renden niet helemaal gestoord weg, zoals in tekenfilmpjes.
Blijft leuk!

04-05-13 22:00:13
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
wortel: Hee heb je het ook gezien? Kreeg niet alles mee want was bezig en aan het rondlopen. Mijn vriend vulde de missing gaps in door voor te doen hoe de olifanten schrokken. Wellicht heeft hij het wat overdreven :). Maar raar he, dat dit waar was?! Ben nog steeds verbaasd.

04-05-13 22:02:43
nietmeer
@Lennox: Die beesten reageren net als wanneer een mens rondloopt en een plas water op de grond ziet liggen: iek *stapje achteruit, grote ogen*, ik loop er maar even omheen...

En zoals die mythbuster zei: die muis moet er voor die olifant uitzien als een vliegje op de grond voor ons...8O

04-05-13 22:08:56
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
wortel: Haha, nou dat deed vriend inderdaad zo voor, dus dat klopte aardig :). Hoorde als kind altijd dat een olifant bang was dat de muis zijn slurf als holletje zou beschouwen en erin zou gaan. Maar dat zal toch echt wel onzin zijn. Zo'n klein beestje blaast ie toch gemakkelijk weg. Maar goed, veel mensen hebben ook dat soort onverklaarbare angsten dus waarom olifanten niet :). Mijn moeder is hysterisch bang voor muizen en ratten maar vindt jonge konijntjes en cavia's (in mijn ogen ongeveer hetzelfde) weer schattig, snap ik ook nooit.

05-05-13 00:16:38
nietmeer
@Lennox: Mijn buurmannen hebben Chihuahua's....ook net ratten....ze zijn er dol op! :D Ik ben niet bang voor muizen, maar kan er wel van schrikken als er net eentje wegschiet als je in de schuur een doos of zo verplaatst. Ratten vind ik niet eng, maar wel smerig. ( De wilde dan, tamme ratten vind ik wel leuk!)Ik vind konijnen, cavia's, hamsters en zo wel leuk, maar ik heb er niet echt iets mee....Niet in die mate dat ik ze zelf zou willen hebben. Geef mij dan maar een mooi aquarium....

Mijn mopje over olifanten: Waarom zijn olifanten grijs, groot en rond?

Waren ze klein, wit en vierkant waren het suikerklontjes.......:D

05-05-13 00:43:03
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
@Lennie: Zijn olifanten niet roze dan?

05-05-13 09:07:10
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Ratten zijn volgens mij alleen maar vies in de stad omdat ze daar in riolen e.d. kruipen. Buiten in de natuur zijn ze echt niet viezer dan konijnen of wat ook.
Ik was eens wat laat met kippen voeren en het was al halfdonker in het hok. Net voordat ik weg wilde gaan, zag ik tussen de (bruine) kippen een iets donkerder figuurtje bewegen.
Ik geloofde mijn ogen niet, maar ja - het was toch echt een rat die kwam meesmullen. Met veel kabaal wegjagen had niet gekund, want dan zouden alle kippen vermoedelijk ook weggestoven zijn.
Gelukkig hielp het om heel hard Ksssstt te zeggen. De rat verdween even, terwijl de kippen daar niet van onder de indruk waren.
Het heeft me heel wat keren Kssssstt roepen gekost voordat de kippen al het voer op hadden.
Voortaan toen maar gezorgd op tijd te zijn met eten brengen. :D

05-05-13 09:19:07
nietmeer
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt Ledi, ik heb zelf ooit een tamme rat gehad en die was zeker niet viezer of smeriger dan een marmot of cavia. Het is de omgeving die het bepaalt, en tja, het stadsriool is nou eenmaal niet de schoonste plek op aarde :) Overigens kun je denk ik beter een rat russen de kippen hebben dan een wezel, een wezel zou je hele kippenhok uitmoorden, just for the fun of it! 8O

05-05-13 09:53:01
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
SamuiAxe: inderdaad een wezel (of een vos). Gelukkig nooit last van gehad, terwijl de kippen overal konden rondlopen.
Waarom ga je niet een paar kipjes houden? Het is leuk spul en een kippenhok in elkaar flansen is niet veel werk, om het over de verse eitjes maar niet te hebben. :)

05-05-13 09:57:35
nietmeer
@ledi: Euh, om geen roofdieren zoals kip-etende slangen aan te lokken? *8 Hier lopen de kippen vrij rond en leggen de eieren in het wild, ga daar maar eens om lopen zoeken, dan koop ik ze liever, toch handiger :ja Bovendien moet je natuurlijk dan de kippenmest opruimen en ergens dumpen, denkelijk komen daar ook veel insecten op af, nee, mij te lastig...

05-05-13 09:59:17
nietmeer
Er is een kweker in Thailand en die heeft het best moeilijk met het onderhouden van zijn vogels. De simpelste dingen zijn niet te koop daar. Grit, maagkiezel, sepia, mineralenblokken etc. bestelt hij allemaal in Nederland. Je schijnt er alleen voer te kunnen kopen en dat voer is weer niet optimaal.

05-05-13 10:03:10
nietmeer
Alev: Dank je voor de aanvullende informatie :ja Dus Ledi, geen kipp'n voor boer Axe :D

05-05-13 10:09:29
nietmeer
Maar vogels zijn wel leuk.. O+
De caique is een vogel, maar speelt als een hond. Besluipt je en springt bovenop je hand om er vervolgens mee te worstelen.
Of zo'n geelkuif kaketoe. Die zijn ook erg leuk. Alleen een beetje schreeuwerig..

05-05-13 10:18:16
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Grit, maagkiezel, sepia, mineralenblokken etc. bestelt hij allemaal in Nederland
-----------------
Jeetje Alev, wat maf!

SamuiAxe: als je eerst een tijdje de kippen vasthoudt in het hok, gaan ze daarna altijd terug naar het hok om daar hun ei te leggen, waar ze ook rondbanjeren.
De rest van je problemen is inderdaad niet aantrekkelijk.

05-05-13 10:20:06
nietmeer
@ledi: Dat zeiden ze ook over duiven, maar die van mij zijn weggelopen. _O-

05-05-13 10:20:39
nietmeer
@ledi: Oh, dat wist ik niet, ik weet niet veel meer van kippen dan dat ze bijzonder eetbaar zijn :D

Alev: Konden jouw duiven niet vliegen dan? 8O :D

05-05-13 10:24:41
nietmeer
De vorige eigenaar had ze gekortwiekt. Dan kunnen ze wel vliegen, maar niet echt omhoog komen. Waarschijnlijk zijn ze van het balkon gesprongen en meegevlogen met de wind.
Stomme duiven.. :{

05-05-13 10:30:43
nietmeer
Alev: Ach zo.... Zonde...

05-05-13 10:33:50
nietmeer
Ze waren erg mooi. Het waren afgekeurde showduiven. Ze hadden tenen teveel en dat kan niet op shows.

05-05-13 10:36:02
nietmeer
Euh, amputatie van het overschot aan tenen was geen optie? 'Hondenliefhebbers', ahum, laten hun hond ook weleens bijspijkeren om ze geschikt(er) te maken voor shows.

05-05-13 10:53:30
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
Mijn kippen lopen buiten (kunnen niet van erf af) en gaan 's avonds het stalletje in en op stok. De honden slapen daar ook dus geen vos of marter die in de buurt komt. Als dank voor de bescherming smijten de dames af en toe een eitje voor de honden neer. Mijn kippies zijn behoorlijk klef :). Ze komen hard aangerend als ik ze roep en wilen opgetild en gekriebeld worden. Vroeger had ik er een, Lotje genaamd, die moddervet was en mank, maar zooo lief. Strompelde hele dag achter me aan, moest mee op de grasmaaier of in m'n jas en constant op schoot. Had ook een reusachtige haan die elke dag even mijn wimpers en wenkbrauwen op orde moest brengen en mij steeds gevonden voedsel in de mond wou proppen. Nu hou ik niet echt van wormen maar het gebaar vond ik erg lief. Door de kippen heb ook ik helaas ratten en die mollen de schuur en het isolatiemateriaal tussen de muren. Ik doe dus gif in hun holen. Vreselijk (enorm zielig) maar anders zouden hun aantallen de pan uitrijzen en van mijn schuur niets overblijven.

05-05-13 11:01:35
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298
@Lennox: en je honden houden de ratten en mollen niet weg? (zie @ledi)

Alev: misschien wilden je duiven wel terugkomen, maar konden ze het niet.. zijnde gekortwiekt :)


05-05-13 11:10:46
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.298

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 89 90 91 [92] 93 94 95 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven