hr
jaargang -23 - laatste artikel 4-5 08:00 - 74488 artikelen - nu online 36 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 79 80 81 [82] 83 84 85 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

23-04-13 10:41:25
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.899
OTindex: 90.802
wortel: bij elkaar, uit elkaar, bij elkaar, uit elkaar.. wat is beter?
voor het één is het andere nodig :P

23-04-13 10:43:27
nietmeer
@allone: ja... Maar de buren hier hebben toch echt geen voor ons zichtbare reden om nou ineens te gaan scheiden, ook hun kindertjes hadden het totaal niet zien aankomen, en nou is het toch best prettig om na twee scheidingen vier huizen van elkaar in drie dagen, ook weer van twee huwelijken gehoord te hebben :D

23-04-13 10:46:38
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.899
OTindex: 90.802
wortel: het staat dus 2-2 :P

23-04-13 10:49:14
nietmeer
@allone: Ja, het staat weer quitte. 3-2 zelfs, er was laatst nog een trouw-aankondigen hier toch? En mijn vader moest ook bij een trouwdienst preken, dat geeft 3-2

23-04-13 10:55:35
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.899
OTindex: 90.802
wortel: klik hier

als je vader dominee (??) is, zal hij wel regelmatig bruiloften, begravenissen, ..., 'tegenkomen'

23-04-13 11:14:18
nietmeer
@allone: zeer zeker doet 'ie dat, en vooral veel dopen. Het is een beetje heel erg babyboom hier in de kerk, al zeven jaar lang :D

23-04-13 11:37:31
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.899
OTindex: 90.802
wortel: nou.. dan hoop ik maar dat de ouders van die jonge kinderen wachten met scheiden, tot de kinderen groot zijn :P

hoe zit dat met dopen? ik dacht dat alleen katholieke babietjes werden gedoopt?

23-04-13 15:34:30
nietmeer
@allone: de buren zitten dan ook niet in de kerk :D

Hangt er vanaf, welke hoek protestant je bedoelt. Je hebt er, volgens mij zijn dat doopsgezinden, die willen dat je je als volwassene moet laten dopen omdat je dan zelf de beslissing neemt (als wat in de rest van de protestantse kerk belijdenis heet). Die "dragen kinderen op" bij de geboorte: er voorin de kerk voor laten bidden.
Evangelisch is te chaotisch om mij het te laten snappen.
Alles met gereformeerd erin doopt bij geboorte en heeft belijdenis tegen 18 jaar. Belijdenis = eerste communie, maar op veel later leeftijd.
De rest valt bijna allemaal in een van die twee categorieën.
Wij heten Nederlands Gereformeerd, maar zijn gewoon het gemiddelde van alles wat je kunt verzinnen. Daarom zijn er hier zoveel jonge stellen: als er iemand uit een soort zwartekousenhoek met iemand uit een stuiterhoek trouwt, zijn wij altijd het midden... (is dat positief?)
Aangezien we gereformeerd heten zijn wij dus wel kinderdopers :D

23-04-13 20:26:56
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: Bedankt voor de mooie woorden mijn vriend. Je hebt de zware klus helemaal zelf geklaard maar als ik er aan bijgedragen heb dan ben ik trots op ons beiden :). Nu vooral gefeliciteerd met je lieve meidje! Ik zie jullie in 2014 bijzonder graag tegemoet, jullie zijn zeer welkom :).

23-04-13 20:31:48
nietmeer
@Lennox: Zal wegens financiële beslommeringen 2015 worden, maar ik kom je zeker opzoeken! :ja

23-04-13 20:51:07
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
Ah, je hebt even zitten rekenen en het viel tegen :P? Haha, daar heb ik nu ook steeds weer last van :). In 2015 zijn jullie net zo welkom hoor :).

23-04-13 21:42:32
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.707
OTindex: 3.186
SamuiAxe: Alvast gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk :jeej. Ik hoop dat je nog heel lang van je leven mag genieten, er zijn veel rokers héél oud geworden en misschien behoor jij daar ook bij, je weet maar nooit.

23-04-13 21:59:01
nietmeer
wortel: Voor de buren is een reden om te scheiden meestal niet van buiten af aan te zien. Ik was 24 jaar getrouwd en toen ik bekend maakte dat we uit elkaar gingen kreeg ik echt de indruk dat je na zo'n lange tijd een soort "instituut" bent geworden. De familie, vrienden en bekenden zeiden allemaal dat ze het van iedereen hadden verwacht, alleen niet van ons....

23-04-13 22:00:07
nietmeer
@omabep: Welja, Axe overleeft ons allemaal, met peuk en al! :D Mijn opa is ook bijna 85 jaar geworden en bij wijze van spreken met de sigaar in de mond gestorven!

23-04-13 22:57:14
nietmeer
Hee Axe! Is die film echt zo goed? Want ik heb een haat-liefde verhouding met Tarantino....Sommige van zijn films vind ik geniaal, maar ik knap soms gewoon af bij andere films op het geweld wat in de films voorkomt....Soms lijkt het op geweld om geweld, als je snapt wat ik bedoel. Pulp Fiction vond ik niks, maar From Dusk Till Dawn vond ik weer geweldig!

23-04-13 23:01:29
nietmeer
@Lennie: Ik vind het een beregoede film! Ken je 'Inglorious Bastards'? Met Brad Pitt en die heerlijke Duitse Kolonel? (Christoph Waltz) Diezelfde Duitse kolonel is in Django een premiejager die Jamie Fox onder zijn hoede neemt. Natuurlijk, soms zijn er uitbarstingen van geweld, dat is nou eenmaal het handelsmerk van Tarantino, maar bovenal is het een film die, (soms met een vette knipoog), laat zien hoe het er in zuidelijk Amerika aan toeging tijdens de periode voor de afschaffing van de slavernij.. De 'niggers' zijn nog minder waard dan een goede hond.. Echte aanrader!

23-04-13 23:05:46
nietmeer
SamuiAxe: Ja, ik ken Inglorious Bastards en dat vond ik wel een goeie film. Okee, ik ga op jouw oordeel af en ik zal mijn lief vragen of hij de film wil downen...Ik zat te twijfelen of het de moeite zou zijn, maar ik ben wel een fan van Samuel L. Jackson...:D

Ik heb verder niks tegen uitbarstingen van geweld hoor, maar het moet wél "zinnig geweld" zijn....:D

23-04-13 23:12:50
nietmeer
@Lennie: Hieronder twee torrent links naar goede versies:

Django

Django - YIFI

23-04-13 23:24:23
nietmeer
@Lennox: Nee hoor, het viel niet tegen, de bedoeling is vanaf het begin geweest om in 2014 hier te trouwen en in 2015 in Nederland te trouwen :ja

23-04-13 23:38:48
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: Hoe dan ook, we gaan elkaar zien :). En dat is hem, kon zo snel even niet op de titel komen. Ben absoluut een Tarantinofan en gek op natural born killers, pulp fiction en niet te vergeten snatch. Kill Bill ook goed trouwens maar de eerste drie vond ik echt van een apart kaliber met een heel bizarre en intense sfeer.

23-04-13 23:48:00
nietmeer
@Lennox: Natural born Killers vond ik Top, Pulp Fiction vond ik niks, Snatch vond ik heel goed, Kill Bill vond ik wel gaan....Maar From Dusk Till Dawn blijft mijn favoriete Tarantino film...Gewoon, om de humor. Dat gat in de hand in het begin, het laden van de sex-machine in het verloop van de film, het spelen op die macabere gitaar...de dialogen waren gewoon goed...

SamuiAxe: Mijn lief heeft zijn eigen downloadsites, hij kan er alles op vinden en is er zeer tevreden over. Ik laat het downen dan ook aan hem over. Hij heeft wel eens gezegd: Het is zó makkelijk meid! Jij kan dat best! Ik heb toen geantwoord: Luister, we hebben een bepaalde rolverdeling in onze relatie....Op het moment dat ik aan jou ga vragen of je me uit wilt leggen hoe ik een film moet downloaden moet je je redelijk zorgen gaan maken en staan je koffers al zowat buiten de deur! Ik kook, was en strijk, jij download! :D

24-04-13 01:47:13
nietmeer
@Lennie: Oke hoor, ik zal 't nooit meer doen 8O

24-04-13 10:26:20
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.899
OTindex: 90.802
wortel: dank je .. weer wat bijgeleerd :)
maar quote Belijdenis = eerste communie, maar op veel later leeftijd. ? ik dacht dat communie ook iets typisch van de katholieke kerk was?

24-04-13 10:36:13
nietmeer
@allone: Klopt, is het ook, ik ben zelf menigmaal ter communie gegaan (A)

'De communie is een belangrijk onderdeel van de mis (ook wel: misoffer of eucharistieviering) in de Katholieke Kerk. In de Latijnse ritus van de katholieke Kerk wordt bij de communie slechts de geconsacreerde hostie uitgereikt, het drinken uit de miskelk is meestal voorbehouden aan de priester.' -Bron-

24-04-13 10:37:59
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.899
OTindex: 90.802
SamuiAxe: *)

ik ook :ja

het ging er om of de protestanten het doen..
ik dacht nl van niet..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 79 80 81 [82] 83 84 85 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven