hr
jaargang -23 - laatste artikel 4-5 18:00 - 74492 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 77 78 79 [80] 81 82 83 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

16-04-13 20:34:13
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.899
OTindex: 90.803
dus jij gaat regelmatig in Tsjechie op vakantie? 8O

16-04-13 20:36:45
nietmeer
Ik ben het twee keer geweest toen ik klein was... En afgelopen zomer zijn we er een weekje geweest. Er komen is een rotwerk, maar het leven is als je daar eenmaal bent ontzettend goedkoop! Er gaan 25 daarokronen in een euro, en dus is iets daar algauw vier keer zo goedkoop als hier... :D

16-04-13 20:38:27
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.899
OTindex: 90.803
wortel: zal wel een mooi land zijn ... bergen?

16-04-13 20:45:05
nietmeer
Hangt van de kant van het land af. Het dichtst bij hier is de Bohemen, in de winter skigebied, dus idd hele mooie bergen. Heel steil, dus als een zo'n haarspeldweg is afgesloten, is er eigenlijk geen alternatief en dool je de halve dag op die berg rond... In de zomer zijn huisjes e.d. er een beetje 'over', en dus zelfs voor Tsjechische begrippen goedkoop. Je zit er ook op de grens met Polen, mocht je daarheen willen. Dit gebied staat ook bekend om het opgraven en slijpen van (echte en kunst-)edeltstenen, o.a. daardoor mooie grotten.
Praag is in de Zuidhelft van Tjechië. De natuur is daar saaier, en die stad is natuurlijk oud-soviet, dus veel lelijke betonnen kubussen, maar naar mijn weten ook nog wel mooie oudere bebouwing, en voor een grote stad natuurlijk extreem goedkoop.
O, en je moet er wel Duits kunnen: de ene helft van de mensen spreekt een klein beetje Duits, de andere helft een klein beetje Engels, maar niemand spreekt veel van die talen. Een beetje gebarentaal is dus ook niet onnodig :D

16-04-13 21:13:41
nietmeer
wortel: Leuk 'verslag' :ja Maar toch een enkele opmerking mijnerzijds: Ik ben in het verleden vrij regelmatig in Praag geweest. Ik vind het een van de mooiste, oude steden van Europa! Met name 's-winters, als er sneeuw ligt, over de Karelsbrug of het Wenceslausplein slenteren. De Staromestské námestí, ofwel het oude stadsplein met die beroemde astronomische klok bezoeken. Daar een restaurantje induiken en onder het genot van live muziek wat eten.. Fantastische stad om even een paar dagen te onthaasten. Ik heb in Praag veel aangename herinneringen opgedaan (L)

17-04-13 13:50:35
nietmeer
SamuiAxe: Ik ben nooit in Praag geweest, wij hebben het niet zo op grote steden. Het is maar wat ik over Praag zou gauw wist. Daarom is mijn Praag-stukje ook zo kort. Is de talenkennis rond Praag ook wat beter?
Maar fijn dat je het er zo naar je zin had! :jeej

17-04-13 19:58:50
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.745
OTindex: 28.421
Hallo SamuiAxe: en anderen.
Na wat aanloopmoeilijkheden draait internet aan boord. Ben weer begonnen met m'n blog. Dankzij een vlaag van ongebreidelde fantasie mijnerzijds heet het nu: "Reisverslag 2013". :)

17-04-13 20:00:27
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.899
OTindex: 90.803
@Emmo: ja, zag hem al :jeej
goede vaart *)

-- die fantasieën van jou ...

17-04-13 20:01:02
nietmeer
@Emmo: Ik zag het. Ik ben gaan lezen. Wat goed :D

18-04-13 01:49:19
RockOpa
Oudgediende


WMRindex: 6.377
OTindex: 4.540
S
@Emmo: Behouden vaart!

18-04-13 03:43:42
nietmeer
Quote @Emmo:
Dankzij een vlaag van ongebreidelde fantasie mijnerzijds heet het nu: "Reisverslag 2013". :)


Ach, de vlag dekt in ieder geval netjes de lading :D

Hele goede reis toegewenst vriend en ik ben blij dat je besloten hebt om toch maar weer te gaan Bloggen :ja

18-04-13 03:53:31
nietmeer
@Wortel: @Lennie: en anderen: Wellicht is het een idee om uitweidingen die voortkomen uit @Emmo's blog, maar niet direct in verband staan daarmee, in dit hoekje te posten? Bijvoorbeeld over de "luiwagen"? Zelf een groot liefhebber van zijn blogs zijnde zou ik het prima vinden om hier de zijwegen die daar kunnen ontstaan terug te vinden. Zodoende blijft zijn Blog 'schoon' en we kunnen er hier tot in den treure over kwebbelen? Idee?

Luiwagen: In DB noemen we een bezem met een harde borstel een luiwagen. Voornamelijk gebruikt om vloeren en tegels te schrobben. Ik heb nog een mooi litteken op mijn kop van een luiwagen-borstel: Mijn moeder stond eens buiten op een trap de vensterbank van de bovenslaapkamer te schrobben met een borstel van een luiwagen. Ik was een jaar of 6 en stond onder aan de trap te kijken toen de borstel uit haar handen glipte..

18-04-13 03:58:38
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het enige lokaal-taal wat ooit hier gebezigt werd en wellicht weinig nog weten is

"'t stinkert"

18-04-13 17:29:17
nietmeer
SamuiAxe: dat is een heel goed plan! :jeej
Groot gelijk. Is dit hoekje wel ideaal voor, ja :D

18-04-13 18:55:02
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
"Supermarkteigenaren bekennen miljoenenfraude"
we letten op de kleintjes - en verstoppen de grote..

18-04-13 19:42:19
nietmeer
@heraux: Prima verwoord! :ja

18-04-13 20:28:53
nietmeer
Vanaf Emmo's blog nu dus hierheen:

@Lennie: @stora: Mevrouwneer digidoos is idd Wiki :D Dan is het wel een ZHij... Weet ik veel!

Quote:
Wie slim is weet dat een to-maat een vrucht is.
Wie wijs is stopt hem toch niet in de vruch-ten-sla.

20-04-13 08:39:32
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.899
OTindex: 90.803
SamuiAxe: :ja *)

.. hoewel ik katholiek ben opgegroeid, heb ik nooit al deze strenge katholieke 'regels, bedreigingen, bangmakingen' gehoord.. daardoor heb ik me nooit hoeven afzetten of ergeren over de kerk.. en heb er ook geen angst aan overgehouden.
kerk was voor mij: liedjes, vaak met beatmuziek en drum
ben er alleen maar vanzelf 'uitgegaan', omdat voor mij de kerk 'niets' was.. geen troost, geen kennis, geen ...

en ja, forceren is onmogelijk.. pijn heeft tijd nodig om te helen.. en (nieuw) geluk is een goed medicijn (L)

(n.a.v)


20-04-13 08:48:59
nietmeer
@allone: Mee eens! Zo je weet heb ik sedert een jaar een vriendin... Ik hou van haar, niet met de jeugdige, vlinders-in-de-buik-krampende liefde, maar met een rustige, bedaarde liefde, (ik ben tenslotte al een opa ;)). Deze vrouw is op een bijzonder slecht tijdstip in mijn leven gekomen, slechts 4 maanden na het overlijden van mijn zoon. Ik weet dat het verwerken van het vreselijke verdriet dat ik had om mijn zoon te danken is aan twee factoren: Tijd, en mijn vriendin... Ik zal altijd een beetje rouwen om mijn zoon, maar na 16 maanden heb ik het een plaatsje kunnen geven en geef ik weer om het leven, daar waar het mij eerder geen donder kon schelen of ik levend of dood was, verheug ik mij nu op de komende jaren die ik met mijn vriendin zal doorbrengen....

20-04-13 08:55:29
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.899
OTindex: 90.803
SamuiAxe: precies *) geluk is het beste medicijn.. en daarom ben ik blij dat je haar ontmoet hebt (L)

en eigenlijk, vind ik oud - en meer ervaren - zijn een pluspunt, ik zou geen twintig meer willen zijn, of beter gezegd:' ik zou niet willen zijn wie ik was, toen ik twintig was'.. :)

21-04-13 23:51:22
nietmeer
'It's funny how the people that hurt you the most are the ones who swore that they never would.'

Goedemorgen! :D

afbeelding


22-04-13 00:01:27
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
Als we toch aan het quoten zijn:
"It is impossible to make anything foolproof, because fools are so ingenious"

22-04-13 00:09:20
nietmeer
@Sto: :ja Leuke!

22-04-13 12:48:12
nietmeer
Blog

Beste vrienden en vriendinnen, ik ben vandaag na lang aarzelen toch begonnen met Bloggen. Het is (nog) geen fraai Blog met allemaal mooie plaatjes, maar het begin is er :) Heb je tips of opmerkingen? Laat maar komen, Kristel zou me in deze goed geholpen kunnen hebben, ze had een prachtig, informatief Blog..

Overigens ben ik niet van plan om dit hoekje nu te laten verpieteren! Alle Offtopic opmerkingen blijven van harte welkom!

22-04-13 12:50:03
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.899
OTindex: 90.803
SamuiAxe: heb ze al met plezier gelezen,
al zegt Robert Long me niets..

kun je op Kristels blog komen?
want al haar adviezen heeft ze daar keurig opgeschreven..

@Sto: :P lijkt op het gezegde dat een gek meer kan vragen dan honderd wijzen kunnen antwoorden

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 77 78 79 [80] 81 82 83 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven