hr
jaargang -23 - laatste artikel 14-5 08:00 - 74526 artikelen - nu online 60 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 69 70 71 [72] 73 74 75 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

06-04-13 19:26:14
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@heraux: leuke vraag. Misschien heeft Alev gelegenheid om een proef te doen?

06-04-13 19:26:23
nietmeer
Jazeker. Beeld prikkelt ze niet erg, maar geluid zeker wel. Mijn vogels reageren op veel geluiden. Ze communiceren met de buitenvogels, met de parkiet van de overkant, met videovogels en ze reageren op hun eigen echo. :P

@ledi: Ik wil veel proeven doen, maar dat kan niet. Voor een betrouwbaar onderzoek heb je meer dan 100 identieke vogels nodig. Die heb ik niet. :P
Mijn kleine vogel reageert erg snel op beelden van andere vogels. Hij gaat keihard krijsen, zelfs als er zachtjes getjirp word.
De grote vogel reageert weer schrikachtig, maar het is dan ook een timide vogelsoort.

06-04-13 20:22:02
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Alev: dat is in ieder geval al leuk om te ervaren.

08-04-13 02:45:21
RockOpa
Oudgediende


WMRindex: 6.377
OTindex: 4.540
S
Na het fluiten v.d. vogeltjes is blijkbaar iedereen in slaap gevallen?

08-04-13 04:43:21
nietmeer
@RockOpa: Soms loopt het hier storm, soms is het even een paar daagjes rustig. Wel lekker zo, het loopt i.i.g. goed hier vind ik; Veel leuke onderwerpen, geen gezeik, gewoon gezellig, prima! ok

08-04-13 23:34:07
nietmeer
SamuiAxe: Tis inderdaad opvallend rustig nu hierzo. Geeft me de gelegenheid om eens te vragen naar de pups die je naar die opvang hebt gebracht... Zijn ze allemaal geadopteerd of heb je daar niks meer van gehoord? Ik vraag het omdat ik net je foto's nog eens zat te kijken van je honden...:P

08-04-13 23:39:50
nietmeer
@Lennie: Ze hebben indertijd op een maandag de pups en Lady opgehaald, Lady i.v.m. sterilisatie. Toen men vrijdags Lady terugbracht heb ik naar de pups geïnformeerd, drie van de zeven waren inmiddels ondergebracht en men had goede hoop de andere pups redelijk snel onder dak te kunnen brengen. Vergeet niet dat dit kerngezonde, goed verzorgde pups waren, allicht aantrekkelijker dan straathondjes, hoe lullig ook voor de straathondjes. Maar nee, ik heb verder geen weet meer van de pups, dat deed ik in Nederland ook niet, als ze weg waren, dan waren ze weg. Maar zo gezegd, ik heb er alle vertrouwen in dat ze goed terecht gekomen zijn :ja

09-04-13 00:51:29
nietmeer
SamuiAxe: Oh, dat was dan al vrij snel dat er drie een ander huis hadden gevonden! Tja, daar heb ik geen ervaring mee...Wij hebben al onze pups vanuit huis aan particulieren verkocht. Meestal kwamen mensen eerst een pup uitzoeken en dan was het voor hen afwachten tot ze de pup mochten komen halen. Was wel leuk hoor! Meestal waren er kinderen bij en die hadden dan al een naam uitgezocht voor hun nieuwe hondje. Als ik die naam wist, dan noemde ik die pup voor de weken erna ook al echt bij zijn/haar nieuwe naam....Kon het beestje alvast wennen!
Zo heb ik nog ooit een pup verkocht aan meneer en mevrouw Verkade...Ja, die van de koekjes en zo! Hun hond, een teefje, hebben ze Heidi genoemd...We kregen ieder jaar nog een kerstkaartje van Heidi!

09-04-13 04:13:52
nietmeer
Goedemorgen! Ik zat zoëven naar een heel mooi, uit één stuk gesneden houtsnijwerk te kijken dat ik in mijn hutje heb hangen: Een moederolifant met haar kalf, omringt door bomen.. Dit deed mij denken aan een documentaire die ik vele jaren geleden eens gezien heb;

Het was een docu over een olifantenkudde, zoals gebruikelijk geleid door de matriarch. Één van de vrouwtjes in de kudde had geen slurf meer, als ik mij goed herinner was ze die waarschijnlijk ooit in een gevecht met een leeuw of krokodil verloren toen ze nog een kalf was. Een raar en feitelijk onsmakelijk gezicht, zo'n olifant zonder slurf, hij was bij de kop afgebeten of afgescheurd, er restte enkel een nogal onprettig uitziend gat. Maar nu het mooie van de natuur: Zo je vast weet is de matriarch degene die de kudde naar water- voedselgebieden leidt.

Déze matriarch wist donders goed dat een van haar kuddeleden gehandicapt was, (of moet ik zeggen, 'geslurfcapt'?). De kudde werd enkel naar voedselgebieden geleid waar de slurfloze olifant gemakkelijk gras en bladeren, en wat olifanten nog meer eten, kon bereiken en eten! Wat kan de natuur toch mooi zijn. Soms is de natuur in tegenstelling tot wat wij soms denken niet onverschillig of wreed, maar ook behulpzaam en teder..

09-04-13 06:38:23
nietmeer
@RockOpa:

Hieronder in willekeurige volgorde de vijf meest dodelijke spinnen ter wereld. Zoals je kunt zien komen er twee uit Australië. Interessant is dat al deze spinnen geen dodelijke slachtoffers meer hebben geëist sinds er antiserums zijn.
.

1. The Redback
The first deadly spider in the list is the Redback Spider found throughout Australia.

(Zie The Black Widow)

2. The Funnelweb
The Funnel-Web Spider also originates from Australia.

De Funnelweb spider mag beschouwd worden als een van de meest gevaarlijke spinnensoorten op aarde! Het is een agressieve spinnensoort die een bijzonder gevaarlijk gif heeft; Het gif is erg gecompliceerd opgebouwd en is met name voor de mens extreem gevaarlijk! Onderzoek heeft uitgewezen dat voor de meeste diersoorten het een normaal tot matig gif is, echter wij mensen zijn bijzonder gevoelig voor zijn gif omdat wij bepaalde afweerstoffen missen die de meeste andere zoogdieren wel hebben. Deze spin heeft waarschijnlijk van alle spinnensoorten de meeste slachtoffers op zijn naam staan!

3. The Brazilian Wandering
Brazilian Wandering Spiders are found in South American jungles.

De beet van The Brazilian Wandering spider is samen met die van The Funnel Web spider zo ongeveer het gevaarlijkst: De spin gebruikt een neurotoxine dat de zenuwen en spieren verlamt en kan leiden tot dood door verstikking omdat de longen verlamt worden. Het gif van deze spin kan bij mannen een zeer langdurige en pijnlijke erectie opwekken, soms impotentie ten gevolg hebbende.

4. The Brown Recluse
This is a small spider with its back in the shape of a violin just at the back of its head.The brown recluse spider is native to the United States from the southern Midwest south to the Gulf of Mexico

The Brown Recluse is een redelijk kleine spin wiens kaken klein en niet bijzonder scherp zijn. Tevens is deze spin van nature niet agressief en zal hij enkel bijten als hij in de klem komt te zitten. Bijvoorbeeld in een schoen of tussen de kleren. Het gif van de Recluse is hemotoxisch en veroorzaakt necrose, sommige bijtwonden kunnen maanden blijven woekeren en laten een diep litteken achter. Dodelijk kan de beet zijn bij jonge kinderen en mensen met een verlaagde weerstand.

5. The Black Widow
The Black Widow spider is perhaps the deadliest. These glossy black spiders can be found in North America.

De beet van de Zwarte Weduwe en diens nicht/neef De Australische Redback is hoewel zeer pijnlijk voor een gezonde volwassene niet extreem gevaarlijk. Indien de gebeten persoon een kind is of iemand met een verminderde weerstand dan kan de beet wel dodelijk zijn. De reputatie van de Redback en Zwarte Weduwe is ietwat overdreven, ook deze spin is van nature niet agressief en zal enkel bijten als hij klem komt te zitten of bedreigd wordt...

09-04-13 08:29:22
balou
Erelid


WMRindex: 2.233
OTindex: 127
Wat een prachtig verhaal over de olifantenkudde.
De natuur is zelden echt wreed, alleen de mens is wreed in die zin, dat ze doden uit allerlei redenen, niet om te eten.

Overigens, goedemorgen haha, jongste heeft hier geslapen, gaat zo meteen op voor haar rijbewijs (2e keer) vandaar dat ik zo vroeg ben.

09-04-13 09:06:55
nietmeer
@balou: Goedemorgen lieverd *) Veel succes voor de jongste!

PS. Over de spinnen ben je zeker minder te spreken? :P

09-04-13 09:29:08
balou
Erelid


WMRindex: 2.233
OTindex: 127
SamuiAxe, ik heb dus wéér gekeken he, en ik zat al in de zenuwen, het werd er niet beter op hahaha.

Ze is dus nu in jouw oude woonplaats aan het afrijden!!!

09-04-13 09:56:24
nietmeer
@balou: Ik heb expres deze keer links gebruikt i.p.v. de foto's direct op de site te kieperen.. Maarja, als je dan toch nieuwsgierig bent :D (Leuk hè, tussen je vingers door kijken, dan lijkt het minder eng ).

Is overigens een mooie tijd om af te rijden, beter dan in de avondspits :(

09-04-13 10:04:54
balou
Erelid


WMRindex: 2.233
OTindex: 127
SamuiAxe, ik heb deze keer niet tussen mijn vingers doorgekeken, dacht, dat kan er ook nog wel bij whaha.

Yep, mooie tijd, maar haar instructeur belde om 5 voor 8 al chagrijnig op, ik sta in de file en als ik ook nog bij je ouders moet komen met die wegafsluiting, hier heb ik dus geen zin meer in he (leek wel of hij ook zenuwachtig was haha).
Vervolgens stond hij netjes om 2 over 8 voor de deur, jongste al helemaal over de zeik......
We hebben vanmorgen een ring geruild, zo zijn we toch een beetje bij elkaar en tuurlijk een kerske oan he.

09-04-13 10:07:49
nietmeer
@balou: Prachtige folklore meid :D Un kerske oan! Dan moet ut hoast wel goet komme wor? :ja Loat effe wetuh as ze kloar is?

09-04-13 10:19:51
balou
Erelid


WMRindex: 2.233
OTindex: 127
Jongste GESLAAGD !!!!!!!!!!!!!!!

09-04-13 10:20:22
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.950
OTindex: 90.948
@balou: gefeliciteerd :D

SamuiAxe mooi verhaal, die olifanten.

ik heb een vriendin, die nooit niet naar Australie wil "daar wonen de gevaarlijkste dieren ter wereld" :ja

09-04-13 10:24:53
nietmeer
Een waargebeurde anekdote over mijn afrijden:

Mijn examinator was een meneer De Bruyn, gevreesd door velen, aanbeden door niemand. Hij stond bekend als een vreselijk strenge man die bijzonder onvriendelijk en weinig vergevingsgezind was.. Het is 1975 en ik moet afrijden.. Met meneer De Bruyn.. Mijn instructeur, Frits, was een aardige man, al wat op leeftijd, de rust zelve, 14 keer was ik met hem op pad geweest om de beginselen van het autorijden onder de knie te krijgen en vandaag moest ik laten zien of ik het felbegeerde papiertje waardig was...

We moesten ons in die tijd melden in Motel Vught alwaar we eerst het theoretisch examen af moesten leggen. Dat viel me mee, ik had er na afloop een goed gevoel over, dat temperde ietwat de zenuwen hoewel ik een drukkend gevoel in mijn onderbuik had, alsof ik moest poepen, je kent dat vast wel 8O

Op naar de Peugeot van meneer Frits, instappen, alle handelingen zorgvuldig in mijn hoofd doornemen,ondertussen de priemende blik van de examinator in mijn nek voelend. We reden weg, richting Den Bosch, ha, mooi, mijn geboortestad, die ken ik als de binnenkant van mijn broekzak, mooi :ja

Op 3 minuten afstand van mijn ouderlijke woning ging het fout; Ik nader een voorrangsweg en moet dus voorrang geven aan alle verkeer: Ik vertraag de auto tot loopsnelheid, kijk zwaar nadrukkelijk links en rechts en wil, op aanwijzing van De Bruyn, rechtsaf slaan. Plotseling trapt hij op de rem!!! Ik sta stil, mijn hart bonkt in mijn keel, wat heb ik fout gedaan?! De Bruyn wijst mij er op dat er een stopbord staat, ofwel, ik had tot volledige stilstand moeten komen! Dat had ik in mijn zenuwen verzuimd, ik zei nog halfslachtig tegen hem dat ik het wist, mijn ouders wonen immers zowat om de hoek?

Ik mocht verder rijden, maar het interesseerde me geen hol meer, hij had ingegrepen, ik was gezakt!, zeker weten. Mijn zenuwen waren weg, ik wist dat ik een tweede keer op zou moeten en heb me de rest van het examen niet meer druk gemaakt, wel netjes gereden, maar ja, heb je ook geen flikker meer aan.... Dacht ik 8O Toen we terug waren in Motel Vught nam hij het examen met mij door, theorie: Prima, geslaagd! Praktijk? Prima, geslaagd!! Ik stond versteld, hij had ingegrepen! Klopt, maar het was geen verkeersgevaarlijke situatie en ik had wel netjes snelheid verminderd dus was ik geslaagd. .In één keer, ik was zo trots als een pauw, het snotneusje van 18 jaartjes had het toch maar mooi geflikt :ja Een paar jaar later heb ik, eveneens in een keer, mijn motorrijbewijs gehaald.

09-04-13 10:25:38
nietmeer
Hee Baloutje, feliciteer die jongste van me *) ok

09-04-13 10:30:08
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.950
OTindex: 90.948
SamuiAxe en dat je overtuigd was dat je gezakt was, heeft je misschien wel zo relaxed gemaakt, dat je gedeeltelijk daardoor geslaagd bent :)

ik heb mijn hele rijexamen lang zitten praten, de examinator bleef vragen stellen over TM

09-04-13 10:35:18
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Op advies van mijn vader zei ik op de vraag van de examinator wat ik ging doen als ik zou slagen voor het examen: "leren om echt goed te kunnen autorijden".
Of dat de truc gedaan heeft weet ik niet, maar ik slaagde wel in 1 keer. :)

09-04-13 10:37:31
nietmeer
@allone: Oh ja hoor, dat weet ik wel zeker :ja Zo ik schreef vielen de zenuwen weg en heb ik redelijk onbekommerd de rest van het examen uitgereden. Ik was een snotneusje van 18 en werkte op de bouw, ik had indertijd nog helemaal geen weet van TM of Yoga, of wat dan ook. Ik was jong, verliefd, ging elke weekend op stap, de normale dingen voor een 18 jarige jongen :ja

Overigens heeft jouw vriendin wel gelijk: Australië is, zover ik van tv weet, een prachtig land, maar het stikt er inderdaad van de giftige wezens, het is volgens mij het meest dodelijke continent op aarde, (qua dieren en insecten dan).

09-04-13 10:56:03
nietmeer
Hee Balou! Geweldig dat ze nu geslaagd is!

09-04-13 11:00:17
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.950
OTindex: 90.948
SamuiAxe: verliefd is altijd mooi.. en had je een vriendin?

ik had op mijn 18de genoeg van het leven.. daarom ging ik op zoek naar 'iets anders, naar meer'.

Toen gaf iemand me het Tibetaans Dodenboek te lezen, en besloot ik dat ik wilde leren mediteren, zodat ik niet meer op aarde terug hoefde te komen.

Eerst dacht ik dat ik naar de Himalayas moest om dat te leren.. maar uiteindelijk heb ik het gewoon in Amsterdam geleerd.

En nu maakt het me niet meer uit of ik wel of niet opnieuw geboren word, want nu ben ik sowieso gelukkig :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 69 70 71 [72] 73 74 75 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven