Cafe de Nachtvlucht |
Mier Oudgediende
 WMRindex: 385 OTindex: 10.596 S |
*denk denk denk denk kan me niet concentreren*
|
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote my-angel: @Ikke, helemaal gehersenspoelt ?  Gelukkig leef ik nog.... Moet eerst 2 uur bijkomen .... |
|
Styvon Erelid
 WMRindex: 764 OTindex: 2.444
|
Heel goed Hoskeu, kan je lekker verder WMRen  (tjies het word al een werkwoord  ) |
|
my-angel
Oudgediende
 WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
Hmm, wees blij dat je bij ons horro-friday nooit mee hebt gemaakt: 2 uur het vreselijskste mens wat je je kan bedenken, ze is zo dik als ze vreselijk is ..  |
|
Jivebunny
oud moderator
 WMRindex: 2.033 OTindex: 2.918 T |
@Mier, een inleiding kan vaak heel zakelijk beschreven worden. Ik zal hier een voorbeeldje geven: Excuus voor de lap tekstVoor U ligt het afstudeerrapport van de 4e-jaars student [opleiding], [naam]. Dit document beschrijft het verloop van de afstudeerstage die plaats gevonden heeft bij [bedrijf] in [plaats], tussen de periode van tot en met [eindatum]. Deze afstudeerstage is een [MBO/HBO/whatever]-meesterproef, waarbij bekeken wordt, of de student de opgedane kennis, verkregen gedurende de vier jaar durende opleiding, op een gedegen en onderbouwde wijze in praktijk kan brengen.
Een afstudeerstage is (methodisch) probleemoplossend. De indeling van het afstudeerrapport vergt hierdoor ook een methodische ordening. Hieronder een beknopt overzicht van de opbouw en inhoud van dit rapport.
Op de volgende pagina vindt U een samenvatting van de stage in het Engels. Deze ‘summary’ dient verplicht opgenomen te worden in het afstudeerrapport.
In hoofdstuk één zal kort het stagebedrijf [naam] belicht worden. Hier zal U achtergronden over onder andere de geschiedenis van het bedrijf en de huidige organisatiestructuur vinden.
Hoofdstuk twee, informatievoorziening [bedrijf], gaat verder in op de wijze van gegevensverwerking bij [bedrijf]. Ook de probleemstelling van de stage zal in dit hoofdstuk behandeld worden.
De stageopdracht wordt in hoofdstuk drie verder omschreven en behandeld. Ook de doelstelling van de stage zal aan bod komen, evenals informatie over de opdrachtgever, opdrachtnemer en de scope van het project.
In hoofdstuk vier wordt met name de aanpak van het project uitgediept en toegelicht. De toegepaste methodiek(en) zullen tevens worden besproken.
Hoofdstuk vijf behandeld de resultaten die tijdens deze stage geboekt zijn. Deze bestaan uit een aantal producten enerzijds en een aantal conclusies anderzijds.
In hoofdstuk zes worden een aantal aanbevelingen aan het management van [bedrijf] gedaan met betrekking tot de stageopdracht.
De literatuur die geraadpleegd is gedurende deze stage, inclusief een overzicht van de bezochte informatiebronnen op het Internet worden in de literatuurlijst genoemd.
De eventueel onbekende woorden en termen, vaak ICT-gerelateerde, zijn cursief geschreven in het rapport. De betekenis van deze cursief geschreven woorden kunt U terug vinden in de verklarende woordenlijst, achterin dit rapport.
De belangrijkste documenten die geschreven zijn tijdens deze stage, zijn terug te vinden in de bijlagenbundel. Wanneer gepast, zal er naar deze bundel verwezen worden in dit rapport. Als je echter een meer procesbeschrijvende inleiding nodig hebt, bij ons noemen ze dat een smaenvatting, dan heb ik nog wel een engels voorbeeld. |
|
Ikke
Oudgediende
Quote Styvon: Heel goed Hoskeu, kan je lekker verder WMRen  (tjies het word al een werkwoord  ) Dat is 't al  Quote my-angel: Hmm, wees blij dat je bij ons horro-friday nooit mee hebt gemaakt: 2 uur het vreselijskste mens wat je je kan bedenken, ze is zo dik als ze vreselijk is ..  Hel met Hendriks is minstens 2x zo erg |
|
ikky
Oudgediende
 WMRindex: 705 OTindex: 8.854
|
@Ikke, Blend, Theemonster en Styvon, thanx  de wereld zou alleen maar moeten bestaan uit mensen zoals jullie  jullie zorgen weer voor een glimlach op mijn gezicht   |
|
smurfje Senior lid WMRindex: 180 OTindex: 142 Wnplts: zwijndrech
|
@ Styvon: en volgend jaar komthet in de van dale  btw: hallo allemaal ! |
|
Blend
Oud Moderator
 WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
 smurfje |
|
Mier Oudgediende
@ jive dankje nu weet ik nog niks erin te zetten haha.
ik zet er wel neer
deze verslag gaat over groepsdynamica mijn leergroepje is (bla blabla een poaar namen) er zit onder andere zelfstandig werken in en de reflectieverslagen. |
|
Theetje
Oudgediende
 WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
@smurfje; het komt pas in de van dale als het meer dan 3 jaar gebruikt is via verschillende media, dus internet, tv, radio... dus ben bang van niet  |
|
Jivebunny
oud moderator
@Mier: Gewoon inderdaad je verslag beschrijven, hoe zit het verslag in elkaar, waarom dit verslag en waar kan men wat vinden? (Vaak zijn ze op zoek naar de conclusies enzo) |
|
Ikke
Oudgediende
Quote Theemonster: @smurfje; het komt pas in de van dale als het meer dan 3 jaar gebruikt is via verschillende media, dus internet, tv, radio... dus ben bang van niet  Dan moet Voogeltje wat vaker interviews gaan geven  |
|
Styvon Erelid
 WMRindex: 764 OTindex: 2.444
|
@ikky, een wereld vol styvons, Neh lijk me geen goed plan  Hallo Smurfje  |
|
Mier Oudgediende
@ jive moet ook nog een nawoord in hoor daar beschrijf je toch zoiets van het was heel gezelli met het aelfstandig wekrn blabla enzo |
|
Ikke
Oudgediende
Quote ikky: @Ikke, Blend, Theemonster en Styvon, thanx  de wereld zou alleen maar moeten bestaan uit mensen zoals jullie  There can only be one ikke on this lubber planet! Yarr!!  |
|
smurfje Senior lid WMRindex: 180 OTindex: 142 Wnplts: zwijndrech
|
Quote Theemonster: @smurfje; het komt pas in de van dale als het meer dan 3 jaar gebruikt is via verschillende media, dus internet, tv, radio... dus ben bang van niet  damn  |
|
Theetje
Oudgediende
 WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
@Mier; ik moest voor mijn pws ook bij een inleiding een samenvatting schrijven, van ongeveer 5 regels per deelvraag. Zodat iemand uit de inleiding kan opmaken of hij of zij het wilt lezen |
|
Jivebunny
oud moderator
@Mier: Ja procesverslag heet dat bij ons: Je beschrijft eigenlijk wat je allemaal hebt gedaan (samenvatting van je logboeken, als je die hebt bijgehouden), en vervolgens geef je dan een evaluatie, en vergeet zeer zeker niet te reflecteren of het doel van dit hele onderzoek is bereikt. Heb je er wat van geleerd? Klopte de hypothese? Waren de resultaten voldoende en kwamen ze overeen met de verwachting. |
|
Blend
Oud Moderator
 WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
In mijn veslag moeten 15.000 woorden instaan. Dat valt nog best mee dus  |
|
Mier Oudgediende
@ jive wij moesten reflectie verslagen maken dat is net als procesverslag maken |
|
Jivebunny
oud moderator
@Mier: proces is in de verslagenwereld: beschrijving van de handelingen/acties die je hebt ondernomen product is in de verslagenwereld: opsomming van de uitgevoerde acties in concrete vorm, ofwel resultaten, ook wel mijlpalen genoemd. |
|
ikky
Oudgediende
 WMRindex: 705 OTindex: 8.854
|
Quote Styvon: @ikky, een wereld vol styvons, Neh lijk me geen goed plan  Quote Ikke: There can only be one ikke on this lubber planet! Yarr!!  lol  |
|
Hoskeu Erelid
 WMRindex: 276 OTindex: 5.455
|
Quote Blend: In mijn veslag moeten 15.000 woorden instaan. Dat valt nog best mee dus  Ge..ge...ge...woon een... een... een... beetje stot... stot... stotteren...  |
|
Jivebunny
oud moderator
@Blend: Mijn afstudeerrapport: 10.000 de Bijlagenbundel die erbij hoort: 32.000  Sorry moest even stoer doen  |
|