|
Cee-N-Cee Oudgediende
 WMRindex: 1.300 OTindex: 15.343 S |
Quote ToMxlr: thermodynamica = de beweeglijkheid van warmte? Denk meer aan berekeningen aan expansie, drukverschillen, hoe gassen zich gedragen, hoeveel energie een bepaalde stof op een bepaalde druk en themperatuur bevat. Etc. |
|
Naaoomii
Oudgediende
 WMRindex: 1.876 OTindex: 26.721 S |
@ Cnc, pff oke, haha da's best saai  Ben blij dat ik dat nu niet meer heb.. |
|
ToMxlr
Erelid
 WMRindex: 296 OTindex: 7.186
|
Quote DreamerTje: Maakt mij niet uit wat het betekent, het interesseert mij geen hol *probeert geen sexgrap te maken* ik hou me in  |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
"Spectroscopie is de samenvattende term voor alle analytische en fysische chemische technieken die worden gebruikt om atomen en/of moleculen aan te tonen (kwalitatief of kwantitatief) en die gebruikmaken van elektromagnetische straling van verschillende golflengten. Het instrument waarmee het spectrum van het licht bestudeerd wordt, heet een spectroscoop" Aldus wikipedia  |
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Het hol van de leeuw misschien?  |
|
Naaoomii
Oudgediende
Quote ToMxlr: Quote DreamerTje: Maakt mij niet uit wat het betekent, het interesseert mij geen hol *probeert geen sexgrap te maken* ik hou me in  Tom Tom Tom!!  |
|
ToMxlr
Erelid
|
Quote Kpuc: Het hol van de leeuw misschien?  "natuurfilms"  wow, ik ben echt erg vandaag |
|
Odysseus Oudgediende
 WMRindex: 500 OTindex: 11.169 S |
hoe houd je het uit met jezelf  |
|
Naaoomii
Oudgediende
@ Tom, vandaag? Of ook nog andere dagen?  |
|
DreamerTje Oudgediende
 WMRindex: 1.305 OTindex: 19.848 T S |
Euhm |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
Ik zit mn Warmteleer boek nog eens door te bladeren, met termen als gasconstantes, isentropen, exergie, koudefactoren, technische arbeid, etc  |
|
Odysseus Oudgediende
succes  natuurkunde is niet mijn ding |
|
Naaoomii
Oudgediende
Haha  Geef mij maar vakken als fotografie en audio, vind ik veel leuker  |
|
DreamerTje Oudgediende
 WMRindex: 1.305 OTindex: 19.848 T S |
Quote Cee-N-Cee: Ik zit mn Warmteleer boek nog eens door te bladeren, met termen als gasconstantes, isentropen, exergie, koudefactoren, technische arbeid, etc  Wat heb je er aan? |
|
Odysseus Oudgediende
Quote Naaoomii: Haha  Geef mij maar vakken als fotografie en audio, vind ik veel leuker  geef mij maar vrije tijd  |
|
Naaoomii
Oudgediende
@ Odysseus, ja maar fotografie en dingen die ik bij audio doe, doe ik ook grotendeels in mijn vrije tijd  |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
Quote Odysseus: succes  natuurkunde is niet mijn ding Tsja.. Altijd die leuke formules.. p1 + Pw g h3 = p2 + Pw g(h1 + h3 -h2) + Pkw g (h2 -h1).. Bluh |
|
Ikke
Oudgediende
Colligatieve eigenschappen, entropie, capillariteit, enthalpie, Gibbs energie... Grom  |
|
Odysseus Oudgediende
|
|
Naaoomii
Oudgediende
Ik ga eventjes beneden wat drinken enzo, ben zometeen terug denk ik  Daagg |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
Quote Ikke: Colligatieve eigenschappen, entropie, capillariteit, enthalpie... Grom  isentroop, isobaren, polytropen.. |
|
ToMxlr
Erelid
|
Quote Naaoomii: @ Tom, vandaag? Of ook nog andere dagen?  ik heb mn momenten. ander onderwerp. tja, of je bent technisch aangelegd en hebt interesse, of niet  life's a Bitch, and then you die... Bummer  |
|
Ikke
Oudgediende
afbeeldingFasenevenwichten, clausius-clapeyron relatie, perpetuum mobile... |
|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Pff, wat een saaie muziek komt er allemaal voorbij in m'n afspeellijst  |
|
Cee-N-Cee Oudgediende
Quote DreamerTje: Quote Cee-N-Cee: Ik zit mn Warmteleer boek nog eens door te bladeren, met termen als gasconstantes, isentropen, exergie, koudefactoren, technische arbeid, etc  Wat heb je er aan? Zonder Warmteleer zou de koffiezetter (stoom, druk, aanzuiging) niet werken, je auto niet werken (compressie, expansie, warmte toevoer en afvoer, etc), de electriciteitscentrale niet draaien (stoom, compressie, turbines), zou de CV niet bestaan, etc etc etc. |
|