hr
jaargang -23 - laatste artikel 5-5 18:00 - 74497 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 263 264 265 [266] 267 268 269 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

09-05-16 23:02:56
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.682
OTindex: 94.722
SamuiAxe: En dan niet vergeten he, anders wordt het een treitervisum!

10-05-16 09:03:56
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.600
OTindex: 7.908
SamuiAxe: Sjongejonge! Ben ik even een paar daagjes off line, mis ik weer een heleboel! En je gegoochel met nicks lijkt wel een beetje op het gegoochel met paspoorten en visa. :+

Blij dat je er weer bent, kerel!

Quote @allone:
en @venzje en @Mamsie zeiden ook al dat ze je misten..
.. je hebt een verantwoording tegenover je vrienden, maat ;)
Lief van je, maar SamuiAxe is mij geen enkele verantwoording verschuldigd, hoor!

10-05-16 09:44:12
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.905
OTindex: 90.824
@venzje: het was ook idd eerder aardig dan serieus bedoeld  ;)
al had je wel gezegd dat je t jammer vond als hij wegging en -bleef..
maar zo is t leven: mensen komen en gaan, en daar kunnen we allemaal prima mee omgaan :)

@Mamsie: leuke woordspeling weer :)

SamuiAxe: mooi.. gefeliciteerd :)

Laatste edit 10-05-2016 09:46

13-05-16 14:38:55
nietmeer
@venzje: Jup, ben d'r weer jan, ik weet niet of ik weer net zo actief zal worden als voorheen, maar het begin is er ok Voorlopig doe ik sowieso rustig aan, zo je weet ben ik inmiddels op FB behoorlijk actief, heb daar enkele privégroepen aangemaakt waar ik tijd op doorbreng. Deze groepen zijn speciaal bedoelt voor mijn leerlingen, (zelfverdediging), en geïnteresseerde vrienden.

13-05-16 22:18:04
nietmeer
Het onderstaande heb ik daarstraks op FB gepost, ik dacht, "Laat ik het hier ook eens posten, dan zien de mensen hier dat er meer dan blauwe zee en mooie stranden op Samui is :D

(Met excuus voor degenen die wat moeite met Engels hebben, maar gezien het internationaal gemêleerde gezelschap vrienden dat ik op FB heb converseren we veelal in de Engels taal. En ik had echt geen zin om het allemaal te vertalen naar Nederlands :) )
========================================

Wow! Some 15 minutes ago my girlfriend gave a scream and panicked! A big Monocled Cobra was passing our house! When I went down to see where he was going he spread his ribs so I could clearly see the 'eye' on his hood.. He was quite big, at least 2 meters, a big boy! I just followed him from a respectful distance, my mother did not raise idiots! He vanished in the field behind my house, I didn't harm him, he didn't harm me
grin-emoticon

Be careful with your dog! Some dogs want to attack or play with them! My Kauw wanted to attack him, I had to give him a sharp command to stay away from the snake! One bite of a Monocled Cobra is usually lethal for your dog! Compared drop by drop the poison of a Monocled Cobra is even stronger than the poison of a King Cobra....

(It's not the snake on the photo, but the same species, the Monocled Cobra):

"Naja kaouthia (Thailand Monocled Cobra)

Appearance: Monocled cobras are easily identified by looking at the back of the hood – there is a monocle – or eye type shape there. They are light brown to dark grey to solid black. Most are very close to black.

Thais say: Ngoo how hom, Ngoo how mo (long o sound)

Length: Typical maximum length about 1.5 meters. Recently I saw one in a mangrove forest that was 2 meters long, a giant. They can get up to 2.2 meters – about 7.5 feet long.

Range: All over Thailand and most of South-east Asia.

Notes: Neuro toxic venom affecting nerves, brain, and causing death very quickly without treatment. They are very fast strikers. The baby monocled cobras are every bit as deadly. Please be CAREFUL!

Habitat: Both flat and hilly regions. I’ve seen them on hills, but usually near people – under houses and in places rats and frogs are likely to be found. In the mornings they can be in trees and bushes – trying to get some sun to warm up. They love to hide under leaves, wood, anything really. Lifespan is around 30 years.

Deadly venomous Thailand monocled cobra (naja kaouthia) in strike pose.Active Time? The snake is mainly diurnal – active by day, but I have seen a number of them still active at night. In fact, in Thailand – I’ve seen five active at night – the rest, dozens of them, were active during daytime.

Food: Rodents, lizards, frogs, birds, eggs, other snakes.

Defensive Behaviour: Lift head off ground and flatten out neck. The hood flares quite wide compared to the width of the body. When comparing the monocled cobra and the king cobra, the monocled cobras have a hood flare that is more extreme in relation to the width of their body and heads.

Monocled cobras are very active and ready to strike especially as the temperature climbs past 35°C (about 95°F). Do be very careful with them during this temperature range because they are very easily agitated and strike much more often.

Venom Toxicity: Very toxic, deadly. Even a small bite can kill you.

Offspring: Lays 25-40 eggs. Young are fully prepared to envenomate as they hatch. Mating takes place after the rainy season. Eggs incubate in about 2 months. Eggs hatch between April-June. Hatchlings are between 8 to 12 inches at birth."


afbeelding

.

Laatste edit 13-05-2016 22:21

16-05-16 10:36:03
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.600
OTindex: 7.908
Wel een prachtig beest! Ik kan me dan ook voorstellen dat je die niet alleen om veiligheidsredenen een tijdje in de gaten houdt.

17-05-16 10:25:23
nietmeer
@venzje: Ik vind slangen prachtige wezens! Bang ben ik er niet van, wel heb ik gezond respect voor ze :ja

Ik heb helaas een paar jaar geleden een Cobra moeten doden. Ik deed het niet graag, maar ik had geen keuze. Ik vond het echt jammer, was ook een mooi exemplaar..

12-07-16 11:47:16
nietmeer
Up ;)

12-07-16 11:51:36
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
SamuiAxe:
Quote:
@botte bijl: Ik schreef eerder al dat ook Einstein af en toe ongelijk had (6)

Bovendien, lees het artikel eens, dan zul je zien dat hij niet gelovig was :nee

Einstein

En nu hou ik echt hier op anders krijg ik op mijn falie van Sjaak. Verdere discussies eventueel in mijn hoekje s.v.p.

bij deze dus ;)

over het algemeen klopte het aardig wat ik van die leraar geschiedenis/maatschappijleer leerde, dus ook dit nam ik voor zoete koek aan :$
leraar moet dit jaar 76 worden, voor de grap eens kijken of hij Facebook heeft ;)

12-07-16 12:08:19
nietmeer
@botte bijl: Heb je daar nog steeds contact mee dan? Maar niet enkel hij had het fout, veel, vooral gelovige, mensen zouden maar wat graag willen zeggen dat Appie ook religieus was.. Dus niet... ;)

12-07-16 12:20:14
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.905
OTindex: 90.824
Quote SamuiAxe: :
@allone: Geloven in wetenschap, ja, maar wel met scepsis en een nuchtere kijk. Zelfs Einstein had af en toe ongelijk ;)

Maar dat is nou het mooie aan wetenschappen, alles kan en wordt geverifieerd! Je kunt niet zomaar iets beweren, dat dien je te bewijzen. En daar wijkt het geloven in wetenschappen, (als je het zo noemen mag), sterk af van geloven in religies.
tja, het probleem is dat het leven nu eenmaal niet zo zwart-wit is

want de wetenschap kan niet alles bewijzen.

en wat religies betreft, god kan idd ook niet wetenschappelijk bewezen worden, niet of er wel eentje is en niet of er niet eentje is.

maar er is weten en weten..
hoe aan aardbei smaakt, weet je alleen als je er eentje gegeten hebt.
dat kun je niet verklaren, uitleggen, verifieren, het is gewoon zoals het is.

en zo zijn er meer dingen die je gewoon uit ervaring weet,
en er zijn dingen die je kan onderzoeken door analyseren en deduceren.

en zo kan het toch gebeuren dat er mensen zijn die overtuigd zijn van god, en die weten dat er een god is..

de kunst is om te accepteren dat iedereen is wie hij is en weet wat hij weet.. zonder daar minachtend over te doen  ;)

Laatste edit 12-07-2016 12:22

12-07-16 12:27:24
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.905
OTindex: 90.824
SamuiAxe: @botte bijl:

en wat Einstein betreft, hij zei :
Quote:
"I believe in Spinoza's God who reveals Himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with fates and actions of human beings."
wat mij betreft geloofde hij dus wel in god..

maar, daar gaan we weer.. het hangt er af wat je met het woord 'god' bedoelt.

ik geloof iig ook niet in een god die 'concerns himself with fates and actions of human beings'...
.. misschien ben ik ook atheist? (a) :jeej Laatste edit 12-07-2016 12:28

12-07-16 12:31:04
Jawel
Oudgediende


WMRindex: 1.679
OTindex: 8.093
Wat hij zei sluit gedeeltelijk aan bij wat Paulus schrijft:
Quote:
Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben.

12-07-16 12:47:02
nietmeer
Einstein beschreef zichzelf als aarzelend tussen pantheïst en agnost. Agnosten weten niet wat ze moeten geloven, of ze nou wel of niet in god(en) moeten geloven. Maar ze staan er in principe voor open. Een atheïst is hier juist weer erg stellig in, hij gelooft niet in god(en)..

Pantheïsten geloven niet in een persoonlijke of antropomorfe god. In de meest strikte zin betekent het: gelijkstelling van God aan de wereld en al het bestaande. In elk van zijn verschijningsvormen is het dus monistisch, al is monisme daarom niet steeds pantheïsme.

Dus als Einstein al in iets 'goddelijks' geloofde dan was het zeer zeker niet een geloof in èèn god :nee

12-07-16 12:49:38
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.905
OTindex: 90.824
@Jawel: wat wordt met het laatste deel bedoelt? 'dat zij geen verontschuldiging hebben.'?

12-07-16 12:52:12
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.905
OTindex: 90.824
SamuiAxe:
Quote SamuiAxe:
gelijkstelling van God aan de wereld en al het bestaande.... Dus als Einstein al in iets 'goddelijks' geloofde dan was het zeer zeker niet een geloof in èèn god :nee
waarom niet? er is maar 1 wereld, er is maar 1 universum.. en de mens is het enige wezen dat zichzelf van de rest van het universum afscheidt, die DENKT dat hij niet één met de rest is, terwijl hij dat wel is..

Laatste edit 12-07-2016 12:53

12-07-16 13:06:22
Jawel
Oudgediende


WMRindex: 1.679
OTindex: 8.093
@allone: dat niemand kan zeggen dat hij niet wist dat er een God bestaat.
David verwoordt dit als:
Quote:
De dwaas zegt in zijn hart: Er is geen God.

Hij zegt dus dat iedereen die z'n verstand gebruikt zou moeten kunnen weten dat er een God is.

12-07-16 13:21:05
nietmeer
@Jawel: Nogal een arrogante uitspraak als je mij vraagt.. 8O

@allone: Ik zeg enkel wat Einstein dacht. Ikzelf ben zo je weet geen agnost of pantheïst..

We weten niet of er maar een universum is. We weten inmiddels wèl dat er vele werelden zijn ;)

Persoonlijk ben ik er van overtuigt dat er elders ook leven is. Waar? Geen idee, maar als we uitgaan van leefbare planeten zoals de onze en dan 1 op de miljard planeten zouden nemen dan nog is het aantal leefbare planeten schier oneindig.

En dan ga ik uit van zuurstofwezens zoals wij en de meeste dieren op aarde, voor hetzelfde geld zijn er ergens wezens die voor ons zwaar giftige stoffen ademen en er op gedijen..

Kijk, dat is nou iets waar ik in geloof zonder dat ik er tastbaar bewijs voor heb, we hebben immers nog geen buitenaards leven ontdekt. Niettemin ben ik er zeker van dat het er is :ja

.Laatste edit 12-07-2016 13:27

12-07-16 18:06:53
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.905
OTindex: 90.824
SamuiAxe: :ja ben het met je eens, wat leven betreft.. en die laatste zin is ook prachtig  ;)
Quote:
iets waar ik in geloof zonder dat ik er tastbaar bewijs voor heb.. Niettemin ben ik er zeker van dat het er is
dat zullen veel mensen ook over god zeggen.. maar ik weet zeker dat niemand je in dit geval arrogant zult noemen, omdat je zegt dat je iets wat je gelooft zeker weet :D
zo zie je maar, dat mensen met 2 maten meten :ja

@Jawel: ah, bedankt :)
tja.. maar dit zijn donkere tijden, wat god betreft :P maar gelukkig verandert alles altijd

Laatste edit 12-07-2016 18:08

12-07-16 20:02:48
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
øøøøøps
heb net denk ik een keiharde Scandinavische knuppel in het Nederlandse 'OV-hoenderhok' gesmeten, bij dat artikel over die man die werd aangepakt nadat hij voor de 234e keer werd betrapt op zwartrijden :$
snap echt niet dat instanties die hem betrapten en er iets mee hadden horen te doen, niet eerder ingrepen :nee
als dat in NL 'de norm' is, dan is er echt iets mis 'in dat vlakke land onder de snelheidscamera's'

12-07-16 21:38:49
nietmeer
@allone: Toch is er en verschil tussen geloven in god en geloven dat er buitenaards leven is.

Het geloof in een god is puur dat, geloven,maar zonder een flintertje bewijs of wetenschappelijk gebaseerde feiten.

Het geloven in buitenaards leven wordt geschraagd door de kennis die we inmiddels opgedaan hebben. Let wel, wetenschappelijke kennis!

'Ever since humans acknowledged the enormity of the universe, we have intuited that life must exist somewhere, either in our galaxy or some galaxy far, far away. If the­ universe contains billions of galaxies, and if each galaxy contains billions of stars, and if a fraction of those stars have Earth-like planets, then hundreds -- maybe even thousands -- of alien civilizations must exist across the cosmos. Right?

For a while, science contented itself with the logic alone. Then, in 1995, astronomers located the first planets outside our solar system. Since then, they've detected nearly 300 of these extra-solar planets.

Although most are large, hot planets similar to Jupiter (which is why they're easier to find), smaller, Earth-like planets are beginning to reveal themselves. In June 2008, European astronomers found three planets, all a little larger than Earth, orbiting a star 42 light-years away [source: Vastag].


Er zijn dus inmiddels al planeten gevonden met aardse kenmerken! Dat we daar geen leven op kunnen vinden komt doordat onze technologie onvoldoende ontwikkeld is om op deze afstanden, 42 lichtjaar en meer, leven te kunnen detecteren.

Zelfs als deze planeten zouden krioelen van leven dan nog zouden wij dat momenteel niet kunnen zien.

Verder wil ik je graag verwijzen naar een artikel van de wereldberoemde Stephen Hawking, waarschijnlijk 's-werelds bekendste wetenschapper. Een man met een verbijsterende intelligentie die Einstein, Oppenheimer en al die andere bekende wetenschappers ver achter zich laat. Het is een pittig lang artikel, maar IMHO loont het zich zeer om jezelf er doorheen te worstelen :)

Life In The Universe

.

Laatste edit 12-07-2016 21:40

12-07-16 21:47:43
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.503
OTindex: 19.478
S

12-07-16 21:51:11
nietmeer

12-07-16 21:55:39
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.905
OTindex: 90.824
SamuiAxe: ah dank je :)
maar niet vanavond, ik ga naar bed :w
is het niet midden in de nacht bij jou? *8

12-07-16 22:00:42
nietmeer
@allone: Het is hier nu 3am. Ik was om 2 uur op. Blijf nog even op maar ga straks nog even een uurtje terug naar bed. Ik heb vandaag twee trainingen, moet een beetje fit zijn.

Welterusten, tot morgen ok

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 263 264 265 [266] 267 268 269 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven