hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-5 18:00 - 74547 artikelen - nu online 52 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 260 261 262 [263] 264 265 266 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

22-03-16 16:24:12
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
@GroteMop1983: ah, da's beter, da's tenminste een vrolijke noot :ja :jeej

22-03-16 16:41:22
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
“I understood suddenly how thought was just an illusory thing, and how thought is responsible for, if not all, most of the suffering we experience. And then I suddenly felt that I was looking at these thoughts from another perspective, and I thought, ‘Who is it that is aware that I’m thinking?’ Suddenly, I was thrown into this expansive, amazing feeling of freedom — from myself, from my problems. I saw that I was bigger than what I do, bigger than my body, everything and everyone. I was no longer a fragment of the universe. I was the universe.” bron

22-03-16 18:02:46
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@allone:
waarschijnlijk passend (a)

22-03-16 18:40:17
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082

05-05-16 03:44:48
nietmeer
@allone: Jij schreef n.a.v. mijn tirade en opzegging van mijn account het volgende:

"uitleg - voor als iemand dat wil:

Axe schreef dat als men agenten met respect behandeld, dat ze jou ook met respect zullen behandelen.

dat leek mij een beetje kort door de bocht, want zo mooi loopt het niet altijd

dus toen hij 2 regeltjes verder zei, dat hij níet met respect was behandeld, opperde ik, (zíjn eigen logica volgend)
dat hij misschien meer respect had moeten tonen..

dit was alleen een opmerking met een knipoog ;) natuurlijk, om te laten zien dat zijn logica misschien niet altijd werkt..

maar blijkbaar is dat niet helemaal aangekomen, want hij reageert nogal boos.
het is midden in de nacht in Thailand, dus misschien heeft hij het daardoor niet goed begrepen.. hoewel het niet de eerste keer is dat er een misverstand is.

tja, jammer, maar het is niet anders

ik zal zijn woordgebruik iig niet missen, zulke taal ben ik niet gewend"


Zoals vaker bij jou als het om mij gaat heb je weer eens het e.e.a. uit zijn verband gerukt!

Ik gaf duidelijk aan in mijn posting op FB dat ik in deze de Thaise Politieagenten/autoriteiten bedoelde! Dat ik hetzelfde vind van de Nederlandse Bromsnorren is ook waar, in de 50 jaar dat ik in Nederland heb gewoond ben ik af en toe in aanraking met de Politie geweest, ook door hen ben ik nooit onheus bejegend, zo ik ook altijd beleefd en respectvol tegen hen ben. Als ik aangehouden word omdat ik door rood licht of te hard heb gereden is dat mijn schuld, de agent doet gewoon zijn werk, simpel.

Maar ik had het in deze a priori over de Politie hier, in Thailand!

Jij vond dat kort door de bocht, woon jij dan ook inmiddels 8 jaar in Thailand? Ben je er ooit enige tijd geweest en ben je dan ook in contact met de Politie geweest? Ik denk het niet. Dus was het niet aan jou om te oordelen of ik al dan niet kort door de bocht was. Ook niet als het inderdaad om de Nederlandse Politie of autoriteiten zou zijn gegaan. Wij kennen elkaar enkel via WMR, jij kent mij niet goed genoeg om te mogen suggereren dat ik geen respect toon aan anderen! Dat je er dan een smiley achter zet zegt mij weinig, mijn grootmoeder heeft ook valse tanden, zelfs als ze glimlacht..

Ik gaf inderdaad aan dat ik door slechts twee personen onvriendelijk behandeld was, beiden waren Nederlanders, de ene werkzaam voor het Thaise Consulaat in Amsterdam, de andere werkzaam op het Stadskantoor Spui te 's-Gravenhage.

En nee, ik was absoluut niet respectloos tegen hen, waarom zou ik? Ik stelde mij netjes voor aan de man van het Thaise Consulaat, bood hem mijn hand aan en zei dat ik kwam voor het aanvragen van een visum en graag ook wat advies zou willen hebben. Daarop antwoordde hij dat hij geen adviezen gaf.. En daarmee was de toon gezet.. Ondanks alle bewijzen die ik overlegde dat ik voldeed aan de voorwaarden van een visum weigerde hij mij te helpen: Ik moest maar beter naar de Thaise Ambassade in Den Haag gaan.

Was ik respectloos? NEE! Ik ben geen idioot, wat je verder ook van mij mag denken. Waarom zou ik iemand waar ik iets van gedaan wil krijgen tegen de haren strijken?

De man van het Haagse stadskantoor was weliswaar minder onvriendelijk, maar ook met deze man was geen rechte voor te ploegen. Ik had mijn oude, nog steeds geldige paspoort bij me, evenals een huurcontract voor de woning die ik hier in Thailand huur. Ik had het contract zelfs notarieel laten bevestigen, (kostte me de lieve som van 200 Euro!), om de autoriteiten ervan te overtuigen dat ik wel degelijk in Thailand woon. Ook had ik een uitdraai bij me van het ABP waarin het ABP aangaf mijn pensioen maandelijks over te maken naar een Thaise Bank op een rekeningnummer waarvan ik de houder ben.

Zelfs toen was hij niet tevreden omdat ik daarmee volgens hem niet bewezen had dat ik een Nederlander ben! Het hebben van een Nederlands paspoort is schijnbaar niet voldoende om te bewijzen dat je een Nederlander bent. Toen ik daarop in onvervalst Bossch dialect enkele zinnen sprak, (nee, niets beledigend!), was hij nog niet tevreden... Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om een nieuw paspoort te kunnen krijgen!

Voor mijn vertrek uit Thailand heb ik mijzelf aangegeven bij de Thaise autoriteiten omdat ik mijn visum overschreden had. In de daarop volgende 2 dagen dat ik verhoord, voor de rechter ben verschenen en gedeporteerd werd naar Nederland heb ik niet een enkele onvriendelijke Politieagent of immigratieofficier ontmoet!

Men was voorkomend en respectvol, wellicht mede vanwege mijn leeftijd, (in Azië heeft men over het algemeen respect voor ouderen), maar denkelijk ook omdat ik het principe huldig dat je mensen dient te bejegenen zo je zelf bejegent wenst te worden!

Het is een feit dat wij om het minste of geringste ruzie krijgen, ik vind dat jij als het op mijn postings aankomt altijd op zoek bent naar iets om mij mee te koeioneren. Maakt niet uit wat, Allone probeert er vaak een negatieve draai aan te geven of een denigrerende sneer te plaatsen. Na bijna 5 jaar was en ben ik het ontzettend beu, daarom heb ik mijn account hier opgezegd en je geblokkeerd op Face Book.

Ik maak me vaak kwaad om jouw reacties, hetgeen dom van mij is want wie ben je nou eigenlijk helemaal? Een iemand die ik enkel via het vluchtige internet ken en verder geen enkele rol speelt in mijn leven. Echter, ik ben er achter gekomen dat jouw reacties mij vaak ontzettend irriteren, dus leek het mij het meest logisch om je uit mijn leven te bannen, compleet en totaal.

Ik ben voorheen inderdaad enige tijd inactief geweest op WMR, helemaal waar, maar ik had ook inmiddels aangegeven dat ik voornemens was om weer een actieve(re) rol te gaan spelen hier. Maar onze zoveelste collisie en het feit dat velen van 'de oude' groep eveneens WMR de rug hebben toegekeerd heeft mij dat besluit laten herroepen.

Ik heb zoals je ziet inmiddels wel weer een nieuw accountje gemaakt, maar of ik ooit weer echt actief zal worden? Ik weet 't niet. Er is een grote kans dat als ik onder dit pseudoniem mijn eerste lustrum zal vieren dat er slechts enkel postings op mijn naam zullen staan, zoals bij zovelen die hier al jaren lid zijn en waar we nooit iets over horen...

Over de leegloop: Jij zegt dat mensen veranderen, dat is tot op zekere hoogte waar, echter des te ouder iemand wordt, des te minder waarschijnlijk zal zijn of haar karakter veranderen! Ik ben ervan overtuigt dat de meeste oude, vaste posters van WMR zijn weggegaan vanwege de teloorgang van WMR, zij zijn niet de veroorzakers hiervan! Het is mijn vaste overtuiging dat de teloorgang is ingezet met het annuleren van de Blog-funktie.

Verreweg de meesten zijn vrij kort na deze annulering vertrokken, ook degenen die erg actief waren!

Dus, of ik hier nog veel zal komen? Weet ik niet, maar wel weet ik dit: Jij en ik kunnen duidelijk niet samen door een deur, ik zal dus ongeacht wat of hoe nooit meer een reactie plaatsen op een posting van jou en ik vraag je beleefd om mij in de toekomst te verschonen van reacties op mijn postings.

Natuurlijk zul je hier wel op reageren, dat begrijp ik, vind ik ook normaal. Maar laten we elkaar daarna in vredesnaam in de toekomst negeren, dat lijkt mij het beste.

Een laatste opmerking: Ik verontschuldig mij voor mijn ietwat grove opmerking naar jou, hoewel ik wel een * heb gebruikt ;) Het was geschreven in een ontzettend boze bui. Wellicht had ik beter een dagje kunnen wachten. Dus Jeanette, laten we afspreken elkaar in de toekomst met rust te laten, dat lijkt mij de beste oplossing..

Bert.

.

Laatste edit 05-05-2016 03:54

05-05-16 04:39:28
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
@Senuwlijer: je hebt een passende nickname gevonden  ;)
natuurlijk zitten aan elk verhaal twee kanten, dat weet ik best, en dat weet iedereen, maar ik hoop ook dat je begrijpt dat het voor mij evenmin aangenaam is om regelmatig 'uitgescholden' te worden alleen omdat ik een ander mens ben dan jij.. waarbij jij dan het liefst doet alsof alleen jij gelijk hebt .....
en negeren? het eerste wat je doet is reageren :P
edit: niet het eerste, want ik zie dat je al weer een tijdje lid bent, het bloed kruipt waar het niet gaan kan *)

Laatste edit 05-05-2016 04:44

05-05-16 11:27:12
nietmeer
@allone: Hmm.. Dat uitschelden vind ik tamelijk overdreven van je. Als hier gescholden wordt dan zit Sjaak er meteen bovenop! Bovendien deed ik dat niet, vind ik. Met uitzondering van mijn laatste posting onder mijn oude nick. En Senuwlijer vond ik wel passend... Wie zegt dat ik mezelf in gedachten had toen ik 'm koos ;)

...en negeren? het eerste wat je doet is reageren... Schreef jij.

Ik reageerde op 5 mei op een bericht dat jij op 19 maart hebt gepost.. Nou, da's inderdaad supersnel gereageerd van mij :D

Maar goed, ik neem aan dat we nu beiden weten waar we aan toe zijn, ik wens je nog een prettige dag ok

.

Laatste edit 05-05-2016 11:34

05-05-16 12:59:31
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
Senuwlijer: dank je, jij ook een fijne hemelvaart  ;) oh nee, 't is bevrijding .. :)
anyway, ik wou er nog aan toevoegen dat,
al hebben we onze aanvaringen en misverstanden..
eigenlijk mag ik je vreselijk graag, je bent een goede kerel :ja

oeps, is dit een liefdesverklaring? :P :D

Laatste edit 05-05-2016 13:00

05-05-16 13:15:00
nietmeer
8O

Je bent en blijft een apart mens.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu een brede glimlach om de mond heb omdat ik werkelijk geen idee heb of je nu serieus bent, of me zit te dollen :P

Maar ook ik moet bekennen dat ik echt geen hekel aan je heb, ik kan enkel soms heel slecht omgaan met jouw reacties. Het ligt vast en zeker ook aan mij, dat hoor je mij niet ontkennen. Op een of andere wijze weet jij vaak op precies de juiste, (of verkeerde), knoppen bij mij te drukken...

Het zij zo....

05-05-16 13:17:28
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
Senuwlijer: ik ben serieus,
natuurlijk meen ik dit.. anders zou ik het niet schrijven.

en ik denk niet dat het aan jou ligt
noch ligt het aan mij
maar dat het een soort 'chemistry' is die we samen hebben..
of dat nou goed of slecht is laat ik in het midden :P

en eerlijk gezegd... hoop ik stilletjes dat je weer vaker op WMR gaat komen.. ;)

Laatste edit 05-05-2016 13:20

05-05-16 13:20:55
nietmeer
De goden zullen het weten.. Shit, ik ben een atheïst.. Ik zal er dus nooit achter komen vrees ik...

05-05-16 13:22:23
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
Senuwlijer: hahaha
of de goden het weten doet er niet toe,
als wij er maar achter komen  ;)

05-05-16 13:27:42
nietmeer
@allone: Kijk, en dan hebben we ineens weer een gewone, normale conversatie en dan denk ik; "Bertje, doe nou eens normaal man, ze is geen kwaaie meid, enkel wat apart!"..

No pun intended!

05-05-16 13:31:47
Roxichu
Erelid


WMRindex: 794
OTindex: 6.983
Betekend dit dat je weer eens wat vaker langskomt? (a)

05-05-16 13:36:13
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
Senuwlijer: *)
zie, @Roxichu is het met me eens,
en @venzje en @Mamsie zeiden ook al dat ze je misten..
.. je hebt een verantwoording tegenover je vrienden, maat  ;)

05-05-16 13:39:39
nietmeer
@Roxichu: @allone:

We zullen zien hoe het gaat lopen, maar ik maak geen beloftes.... ;)

05-05-16 13:40:59
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
Senuwlijer: ooooookay

ik moet trouwens aan het werk,
dus .. cu later :w

05-05-16 13:53:38
nietmeer
Voor degenen die er geen bal van snappen:

Voorheen was ik hier actief onder de nickname "SamuiAxe". Ik ben inmiddels al jaren lid van WMR maar heb zo'n 2 maanden geleden mijn account opgezegd. Nu ben ik er weer onder de nickname 'Senuwlijer'.

Vandaar dat vele oudere leden en ik elkaar al erg goed kennen, ondanks mijn schamele index ;)

Dit Topic is indertijd door mij opgericht, vandaar 'SamuiAxes Off Topic Shit'..

Ik weet niet of de moderator het kan veranderen naar 'Senuwlijers Off Topic Shit"? Zal waarschijnlijk niet lukken..

Zo, nu weten de nieuwkomers ook hoe het in elkaar steekt ;)

05-05-16 14:15:44
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.746
OTindex: 94.927
Nou, ik vind het leuk dat je weer terug bent.
Ga je meedoen aan het cryptogrammenspelletje?
Dat kan je best, je bent taalvaardig genoeg!

05-05-16 14:24:56
nietmeer
Update!!

Het is mij gelukt om mijn oude nick terug te krijgen! Natuurlijk staan alle tellers op nul, maar ik ben er weer! (Je dient enkel een nieuw e-mailadres aan te maken omdat het oude adres nog in de WMR-database staat en WMR weigert om de inloggegevens naar dat adres te zenden ;) )

Excuses aan degenen die mij onder 'Senuwlijer' als vriend hebben toegevoegd, ik ga dat account deactiveren en verzoek je om die naam tevens van je vriendenlijst te schrappen en mij weer onder mijn oude nick toe te voegen...

05-05-16 14:33:15
nietmeer
Wat ben ik een sukkel zeg! Maak ik een nieuw account aan onder mijn oude naam, wis ik het verkeerde account!!

Sjongejonge zeg, je zou me zo onder een Hengst kunnen hangen :P

Goed, ik ga dus opnieuw proberen mijn oude naam terug te krijgen en dan Senuwlijer te wissen... Wat 'n sukkel ben ik soms zeg 8O

.

Laatste edit 05-05-2016 14:39

05-05-16 14:36:50
nietmeer
Zo, gelukt! Morgen wis ik Senuwlijer..

05-05-16 14:42:35
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.746
OTindex: 94.927
SamuiAxe: met wat Valium lukt dat goed hoor!:D

05-05-16 14:49:51
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Ga jij onder een hengst hangen??
Vreemde bevrijding heb je:P

05-05-16 14:56:11
nietmeer
@stora: We hebben 'bij ons', een gezegde als iemand een sukkel, maar geen kwaaie vent is:

"Hij is wel aardig, maar hij moest onder een paard hangen".

Ofwel, hij is een beetje een lulletje, een sukkel :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 260 261 262 [263] 264 265 266 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven