hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-5 18:00 - 74547 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 262 263 264 [265] 266 267 268 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

05-05-16 23:08:12
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.746
OTindex: 94.927
En niet te vergeten diegenen die overwegen terug te komen en nog niet weten hóé welkom ze zijn!

05-05-16 23:25:55
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Mamsie, wel het liefst onder hun oude wmr naam, anders zit je tegen een vreemde te praten die je al vele jaren kent.

05-05-16 23:29:04
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Taz, je bent nog wel niet zo oud en waarschijnlijk kan je ook niet zingen en ben je geen vrouw, maar google eens op heintje davids en je ziet dat er zelfs een syndroom van is:)

05-05-16 23:42:52
GroteMop1983
Oudgediende


WMRindex: 5.880
OTindex: 7.881
Hoe kan ik inderdaad @Grouse vergeten! :$ Sorry, Grouse! :$ En de anderen die ik nog niet heb genoemd: Ook welkom terug! :jeej Hoe meer mensen, hoe meer vreugd! :ja

05-05-16 23:45:01
nietmeer
Kijk, en ineens is er weer leven in mijn hoekje ;)

Ik kom niet in aanmerking voor de Heintje Davids Award. Als ik me goed herinner ben ik in 2010 lid geworden en èèn keer weggeweest, dus dat valt wel mee eigenlijk.

Euh, ik heb @Emmo ook uit het oog verloren, weet iemand wanneer zijn tour er op zit?

05-05-16 23:59:20
TazDevil
Senior lid

WMRindex: 199
OTindex: 212
SamuiAxe: nou ja technisch gezien ben je nu al 2 keer weg geweest en 3 keer terug gekomen:
Je kwam als SamuiAxe kwam terug als Senuwlijer.
Kwam weer terug als Samui, wiste die weer, en nu ben je weer terug als Samui:P


06-05-16 01:07:17
nietmeer
Zo, ik ben er weer, laat ik eens een update geven over wat er zoal de laatste maanden allemaal gebeurd is.

Zoals jullie weten woon ik al jaren in Thailand. Iedereen die in een ander land dan zijn/haar eigen land woont dient een visum te hebben, een document waarin staat hoelang je toestemming hebt om in dat land te verblijven. Afhankelijk van welk type visum je hebt dien je dat na 30 dagen tot een jaar te vernieuwen.

Aanvankelijk had ik wel degelijk een visum voor Thailand, maar in de loop der tijd heb ik door omstandigheden die niet ter zake doen mijn visum laten verlopen en was ik dus illegaal in Thailand.

Nu is dat weliswaar tegen de wet, maar het wordt in Thailand nauwelijks als een misdrijf gezien. Of eigenlijk, het 'werd' niet als een misdrijf gezien, daarover later meer..

Het leven ging door en eigenlijk 'vergat' ik in de loop der tijd om in deze mijn zaakjes op orde te brengen. Dom natuurlijk, maar achteraf gezien kijk je de Koe in de kont....

Enfin, vorig jaar augustus werd ik door het eiland afschuimende immigratieofficieren staande gehouden en men verzocht inzage in mijn verblijfsvergunning.. Euh.. Oeps, heb ik niet, sorry..

Ik werd verzocht om mee te gaan naar het immigratiekantoor en na een verhoor werd ik gearresteerd en overgebracht naar het politiebureau waar ik in cel werd gestopt om de volgende dag voor de rechter te verschijnen.

De volgende dag werd ik naar het gerechtsgebouw getransporteerd en heb ik urenlang moeten wachten alvorens voor de rechter te verschijnen. Althans, dat was de bedoeling.. Ik dien nu te vermelden dat ik tegen het advies van medegedetineerden een advocaat in de arm had genomen; Een Thaise dame die uitstekend Engels sprak, is wel zo handig voor de broodnodige communicatie.

Deze advocate was uiteraard ook aanwezig toen ik voor moest komen, maar het bleek dat enkele papieren niet in orde waren en ik moest terug de cel in totdat men de papieren in orde had. Mijn advocate heeft 20 minuten lang bij de openbare aanklager lopen soebatten om mij op borgtocht vrij te laten in afwachting van mijn proces. Dat lukte haar! Op een borgsom van omgerekend 750 Euro werd ik op vrije voeten gesteld, in afwachting van mijn proces!

Dit was augustus 2015, weet je nog? De daaropvolgende maanden zijn mijn advocate en ik minstens eens per maand naar het kantoor van de openbare aanklager geweest om een nieuwe datum van proces te ontvangen. Iedere keer werd ons verteld dat er iets mis was, de papieren waren in Bangkok, de papieren waren in Surat Thani, de immigratie had de papieren niet correct ingevuld... Iedere maand was er wel iets.

Ondertussen was het alweer december 2015, ik was gewoon op vrije voeten, ik had zelfs de borgsom inmiddels terug gekregen en was dus vrij op erewoord..

Nu dien ik even iets toe te lichten: Voorheen was het hebben van overstay, (verblijf zonder geldig visum), eigenlijk niet bijzonder risicovol, je werd aangehouden, verscheen voor de rechter, kreeg een boete die ongeveer 100 Euro bedroeg en je moest een ticket naar je thuisland hebben, je betaalde ook een boete van 500 Euro aan de immigratiedienst en werd op het vliegtuig gezet. Dat was het wel.

Eenmaal in je thuisland kon je gewoon bij de Thaise ambassade een nieuw visum aanvragen en je kon probleemloos terugkeren naar Thailand.

Zoals de beter geïnformeerden onder jullie weten is enige tijd geleden Thailand onder het bewind van de militaire junta gekomen en de Premier van Thailand, Generaal Prayuth Chan-ocha*, is een man die stabiliteit en orde wil voor Thailand en strenge wetten heeft ingevoerd. Een van de wetten die hij heeft opgesteld ging over het harder straffen van buitenlanders die illegaal in Thailand verbleven!

Afhankelijk van hoe lang je illegaal in Thailand verbleef krijg je een verbod om voor een bepaalde tijd Thailand binnen te mogen na deportatie. Die periode van ontzegging van toegang tot Thailand kan oplopen tot 10 jaar! Deze wet is (uiteraard) door het Thaise parlement aangenomen, vergeet niet dat het land onder militair bewind staat en Prayut's woord is letterlijk wet!

De nieuwe wet werd in de Thaise Staatscourant opgenomen en wettelijk gezien zou hij dan 60 dagen na plaatsing in werking treden. In dit geval zou dat per 20 maart 2016 zijn.

In Nederland wordt je gestraft volgens de regels die gelden op het moment dat je gearresteerd wordt, ook al kom je pas een jaar later voor de rechter en zijn er wat dingen veranderd, dat maakt niet uit, men gaat uit van de datum van arrestatie.

Thailand is hierin wat gemakkelijker, je wordt vervolgt volgens de wetten die op het moment dat je moet voorkomen gelden, basta!

Ik begon 'm te knijpen! Veronderstel dat ik nog enkele keren uitstel krijg en na 20 maart 2016 voor moet komen! Dan word ik volgens de nieuwe wet veroordeelt en krijg ik van huis uit een jarenlang verbod om terug te mogen keren naar Thailand!

Vergeet niet, ik ben er in 2007 gaan wonen, heb een leuke vriendenkring opgebouwd, heb een paar honden, woon inmiddels al 4 jaar met mijn Thaise vriendin samen en heb een (klein) schooltje opgericht om mensen zelfverdediging te leren. Niet echt groot, (ik heb op 't moment 16 leerlingen), maar hiermee schnabbel ik een klein beetje bij om mijn pensioentje een beetje aan te vullen en heb er ontzettend veel plezier in! Je begrijpt, Thailand is mijn nieuwe thuis! Mijn leven is hier, niet meer in Nederland!

Om het maar languit te zeggen; Ik scheet peultjes dat ik na 20 maart 2016 moest voorkomen! Ik ben in overleg met mijn advocate gegaan en we besloten dat we naar het hoofdkantoor van de immigratie in Bangkok zouden gaan en dat ik mezelf zou aangeven in de hoop dat men in Bangkok een snellere procedure zou hebben.

Ik moet hier even vermelden dat ik kort daarvoor mijn paspoort terug had gekregen omdat men die wettelijk niet langer dan 5 maanden mag innemen! Dat was mijn geluk! Ik had mijn paspoort terug dus ik kon het land verlaten!

In februari 2016 zijn we naar Bangkok gereisd en heb ik mijzelf aangegeven bij de autoriteiten. Ik heb voornamelijk zwijgend op een stoel gezeten en mijn advocate het woord laten doen. Het enige wat ik deed was zeer schuldbewust kijken ;) We hadden afgesproken dat we met geen woord zouden reppen over mijn arrestatie op Samui, ik gaf mijzelf aan vanwege een ernstige ziekte die in Nederland behandeling behoefde.. Een leugen, klopt, maar het was nu eenmaal de beste strategie..

Ik ben twee dagen verhoord, pro forma voor de rechter verschenen en vervolgens op een vliegtuig richting Nederland gezet. Maar ik had geen ban! Ik ben niet op een zwarte lijst gezet dus ik was vrij om terug te keren naar Thailand! (In principe, daarover later meer).

Eenmaal in Nederland heb ik kort tegen een maand bij mijn zus ingewoond. Ze heeft me grondig verwend in die weken! :D

Helaas werd ik kort na mijn aankomst in Nederland behoorlijk ziek! Eerst een griep, die daarna overging in een zware verkoudheid. De eerste 2 weken in Nederland heb ik grotendeels op bed doorgebracht. Daarna ben ik als een haas een nieuw paspoort aan gaan vragen en probeerde ik een visum te regelen.

Helaas had ik daardoor te weinig tijd om sommigen WMR'ers waar ik leuk contact mee heb te bezoeken, maar de tijd begon te dringen! Ik heb enkel @balou & @sleeper kunnen bezoeken. Heerlijke mensen, we hebben een paar genoeglijke uurtjes doorgebracht!

Uiteindelijk kreeg ik een nieuw paspoort, maar het visum wilde niet lukken: De man van het Thaise consulaat in Amsterdam gooide botweg zijn kont tegen de krib en ik had geen tijd meer om naar de Ambassade in Den Haag te gaan, mijn retourvlucht naar Thailand was al geboekt! Als je een visum aanvraagt moet je een ticket laten zien!

Uiteindelijk ben ik via Schiphol-Singapore-Kuala Lumpur-Kota Bharu, (Maleisië), aanbeland bij het Thaise consulaat in Kota Bharu waar ik een Oostenrijkse man ontmoette die ik ken van Samui en wiens werk het is om visumaanvragen te regelen. Let wel! Volkomen legaal en wettelijk!

We stonden onder enorme tijdsdruk dus kon hij op dat moment niets beters regelen dan een 60 dagen toeristenvisum. Ik ben samen met hem naar een Thaise grenspost gegaan om er zeker van te zijn dat ik toegelaten zou worden tot Thailand.

Waarom? Omdat ik weliswaar niet op een zwarte lijst gezet was, maar zelfs dan heeft de dienstdoende immigratieofficier de autoriteit om mij toegang te weigeren! Hij ziet immers als hij mijn paspoort scant dat ik overstay had. Zou ik op eigen houtje de grens overgegaan zijn dan zou er een kans geweest zijn dat ik alsnog geen toestemming zou krijgen om het land binnen te komen!

Vandaar mijn lange omweg naar Kota Bharu omdat ik perse met deze man wilde gaan om dat risico uit te sluiten!

Nu ben ik dus in Thailand, nieuw paspoort, 60 dagen visum, alles hartstikke legaal! Aanstaande zondag ga ik, (samen met meerdere buitenlanders die ook een nieuw visum moeten aanvragen), weer naar Kota Bharu, deze keer ga ik voor een z.g. retirement-visa dat 1 jaar geldig is.

Uiteraard ga ik weer met dezelfde man, hij doet dit voor zijn brood en staat op Samui bekend als de beste probleemoplosser als het gaat om visum-aanvragen en gerelateerde problemen.

Zo, als je het tot dusver allemaal gelezen hebt dan bewonder ik je uithoudingsvermogen.. Of je moet jezelf wel heel erg verveeld hebben en niets beters te doen hebben gehad :D

Hoe dan ook, je ben nu op de hoogte.. ok

*Generaal Prayuth Chan-ocha is de premier van Thailand. Hij was de enige kandidaat die door het parlement kon worden benoemd tot premier. Prayuth Chan-ocha is de leider van de militaire junta die een staatsgreep pleegde, na maandenlange politieke onrust en protesten in het land.

.

Laatste edit 06-05-2016 01:27

06-05-16 01:36:57
nietmeer
@TazDevil: Nou, als je nou echt wilt mierenneuken, ja, dan heb je gelijk. Maar realistisch gezien ben ik als SamuiAxe 1x weg geweest.. ;)

06-05-16 03:13:36
TazDevil
Senior lid

WMRindex: 199
OTindex: 212
SamuiAxe: heb het bovenstaande stuk gelezen. Ik vroeg mij inderdaad al af hoe het verhaal afgelopen was.
Jammer dat je ziek werd in Nederland, maar toch leuk dat je @balou en @sleeper hebt bezocht:ja
Had jezelf ook wel willen ontmoeten, maar ja je kan niet alles hebben he:P

Dus volgend jaar dan mag je weer zo'n traject in? Alleen dan hopend dat je in Thailand mag blijven?

06-05-16 03:57:18
nietmeer
@TazDevil: Zo ik schreef ga ik zondag a.s. voor een retirement-visum. Dat is 1 jaar geldig, dan ga ik weer een nieuw halen etc..

06-05-16 06:19:33
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
SamuiAxe: gelezen. :) ok

niet alleen Thailand, naar veel landen is een-visum-krijgen moeilijk, en soms een 'overstay' een doodzonde: je komt het land nooit meer in .. jammer, want het maakt het moeilijk ergens heen te gaan.

ik heb geen inkomen, dus zelfs als ik alleen maar ergens voor een paar weken heen wil op een toeristenvisa maken ze moeilijkheden.
en dan zeg ik al gauw ' dan maar niet ' 8)

Laatste edit 06-05-2016 06:29

06-05-16 12:02:49
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
Ik kom even buurten en koekeloeren op m'n oude stek en lees een mega-update over de Thaise bureaucratische ongein. Wauw... Zo maak je nog eens wat mee. Soort van eind goed, al goed. :ja

06-05-16 12:11:54
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
@EruYagami: hee *) moet je vaker doen..
LC is op sterven na dood.. toch?!

06-05-16 12:22:35
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@allone: Ik kijk er nog elke dag even op. Er gebeurt niet veel meer. Ik lees hier af en toe nog wel artikelen, maar reageren doe ik (voorlopig) niet meer.

06-05-16 12:32:58
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
@EruYagami: ooookay
hoe is t met jou? en op je werk?

06-05-16 12:44:04
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@EruYagami, waarom reageer je niet op artikelen of bv in het cafe.
Daar is het tegenwoordig ook weer gezellig.
Beetje vers spraakwater is ook daar welkom:)

06-05-16 12:45:32
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
SamuiAxe: ????
is @Samui-Axe jouw dubbelganger
of heb je nu inene 3 accounts nodig?! 8O

06-05-16 14:28:32
nietmeer
@allone: Nee, ik wis zo meteen de accounts 'Samui-Axe' en 'Senuwlijer'. Ik heb immers mijn oude naam terug..

06-05-16 14:30:51
nietmeer
Zo, als het goed is heb ik nu enkel nog een account op mijn oude nick, de andere accounts heb ik gewist.

06-05-16 15:15:17
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
SamuiAxe, dus je bent niet meer iemand met verschillende persoonlijkheden:)

06-05-16 17:01:02
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
SamuiAxe: ik zie het
wat een komen en gaan,
het lijkt het leven wel  ;)

06-05-16 19:48:03
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@allone, @stora: Het gaat zo z'n gangetje. Al heb ik nu nog een laatste meivakantieweekend, de drukte gaat zo weer beginnen met alle examens. Nu gelukkig alleen op een school. Ik ben op de achtergrond met een aantal tijdrovende (school)projecten bezig en moet nog iets aan vrije tijd voor mezelf overhouden. Vandaar dat ik voorlopig niet reageer, maar even als slapend lid fungeer en alleen soms wat lees. Voor uitgebreide dingen heb ik haast geen tijd. Op m'n verjaardag had ik nog wel even gekeken voor de eventuele mailtjes en vandaag kwam ik even langs en toen zag ik dit nieuws.

06-05-16 20:09:06
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.985
OTindex: 91.082
@EruYagami: dat is allemaal heel begrijpelijk en normaal :ja
alleen waren we gewend dat je -vorig jaar- nogal eens verhalen schreef wat er zo allemaal met en om je heen gebeurde, en nu horen we niks meer.. vandaar dat we dat een beetje missen *)

06-05-16 23:58:23
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@allone: Wees gerust. Ik schrijf nog best veel, voor mezelf en ook voor die projecten. Alleen zijn die stukken absoluut niet bedoeld voor publicatie. En steeds met dat gewissel van plek en werking van de digitale middelen was ik er ook even helemaal klaar mee om voor een breder publiek te schrijven.

09-05-16 22:58:31
nietmeer
Zo, ben terug van mijn trip naar Maleisië en heb een retirement visum! Voorlopig zit ik dus gebeiteld! Kan 1 jaar vooruit, dan moet ik een nieuw visum aanvragen....

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 262 263 264 [265] 266 267 268 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven