Electronic Arts, de ons welbekende uitgever van games als Battlefield 3 of Mass Effect 3, viel gisteren in de prijzen. De bezoekers van de bekende website 'The Consumerist', verkozen EA namelijk tot slechtste bedrijf in Amerika. Of CEO John Riccitiello de Gouden Drol kwam afhalen is niet geweten.
Het mag duidelijk zijn dat heel wat gamers de dure games, korte speelduur, vele DLC's, slechte support... van Electronic Arts grondig beu zijn. Nochtans was de concurrentie moordend: in de laatste ronde kwam EA zelfs uit tegen de Bank of America, die gezien de financiële crisis nog op weinig sympathie kan rekenen. Toch werd EA met maar liefst twee derden van de 250000 stemmen verkozen tot slechtste bedrijf in Amerika. Aan de eer hangt geen geldprijs vast, maar wel pronkt vanaf nu een mooi opgepoetste Gouden Drol in de prijzenkast van EA.
"Traditioneel wordt de Drol geleverd op een klein rood kussentje. Maar dit jaar geven we EA drie verschillende kleurenopties voor het kussentje, uiteindelijk blijft het wel dezelfde oude Drol", aldus The Consumerist die hiermee commentaar geeft op het einde van de Mass Effect-trilogie.
Gevraagd door Kotaku naar een reactie reageerde EA weinig enthousiast. In hun statement lag de focus vooral op wat EA wél goed doet. Zo worden Mass Effect en Star Wars: The Old Republic geprezen voor de mogelijkheid om een homoseksuele relatie aan te gaan.
The Consumerist is een toonaangevende blog die opkomt voor consumentenzaken. Ze zijn te vergelijken met Testaankoop bij ons, weliswaar met een vleugje Basta erbij.