Utrecht - Twee uur duurde het voordat de klacht van een winkelier werd verholpen. Gulnaz Aslan belde even voor negen uur het vernieuwd callcenter van de gemeente Utrecht. Haar klacht was dat er een dode rat lag naast een vuilniszak waar bloed uit drupte. Omdat zij een cateringshopje bestiert wilde ze het dier niet zelf weghalen vanwege de hygiëne. Na een aantal keer te zijn doorgeschakeld belde ze de wijkagent, dertien minuten in de wacht, resultaat nihil. "U moet hiervoor de klachtenlijn van de gemeente voor hebben." Ten einde raad heeft ze het wijkbureau gebeld die haar kon mededelen dat ze het beste de dierenbescherming kon bellen. Na twee maal tien minuten zonder gehoor te hebben gehad belt ze wederom de gemeente en het wijkbureau die haar niet verder kon helpen. Zo'n kleine twee uur verder komt er uiteindelijk iemand van de gemeentereiniging om het beest weg te halen. In die tijd had zij haar administratie willen doen, een proeverij die om tien uur zou beginnen heeft ze afgelast, er zouden mensen komen keuren om te zien of zij een opdracht voor 50 personen waardig was. Woest was ze omdat ze zelf al anderhalf jaar de Begijnesteeg die naast haar zaak zit van allerlei vuil vrijwaart, ze schrobt de urine van de muren en verwijderd condooms, rottende kippen en oude kranten. Die ene rat was net de bekende druppel was haar commentaar.