hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1] 2

Hasta la Vista, Babe!

29-01-07 16:35:24
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Vista: tien redenen om wel/niet over te stappen

Van onze verslaggever Peter van AmmelrooyAMSTERDAM - Windows Vista, het nieuwe pc-besturingssysteem van Microsoft, is vanaf dinsdag dan eindelijk te koop. De opvolger van Windows XP heeft zes jaar op zich laten wachten. De computerbranche hoopt dat Vista de verkoop een impuls zal geven. Hieronder tien redenen om over te stappen, en evenzoveel om dat niet te doen. Reageren kan onder het artikel.

Uitleg
TIEN REDENEN OM VISTA AAN TE SCHAFFEN

1. Vanaf 129 euro (de prijs van de upgrade naar de eenvoudigste versie van Vista) krijgt de computerbezitter een ‘nieuwe’ pc met een fris behangetje, meer bedieningsgemak en een betere beveiliging tegen internetgespuis.

2. Vista bewaart steeds de vorige versie van elk bestand dat de gebruiker wijzigt of weggooit. Tot nu toe konden die alleen worden gered met software van derden.

3. Nooit meer zoeken naar bestanden in zee van duizenden documenten, mp3’s, video’s, bewaarde webpagina’s en spreadsheets. Elk venster in de Windows Verkenner heeft zijn eigen zoekscherm.

Oja en er is meer ,, - dus :lol:

29-01-07 16:42:39
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
vista is illegaal en ik hoef hem niet

EDIT: alsjeblieft

29-01-07 16:43:57
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
vista is traag :P
Kweenie... ik hou het lekker nog effe op XP pro... doet het allemaal goed zat wat mij betreft.

29-01-07 16:50:57
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
als je het mij vraagt begint micro$oft in de sporen van Apple te treden... vergelijk deze twee maar eens:
dock's van vista

dock's van mac os x

29-01-07 16:52:26
Lananq
Erelid

WMRindex: 465
OTindex: 4.018
S
Voor mensen die geen Vista hebben of willen maar wel Windows Media Player: dit raad ik je zeer af, dit programma is bijzonder onpraktisch, hij hapert bij het afspelen, de 'mediabibliotheek' laat veel te veel informatie zien voor één liedje, terwijl in de zelfde plaats een lijst van tien liedjes had gekund en verder is er niet eens iets aan veranderd... :?

29-01-07 16:57:09
deekayblue
Senior lid

WMRindex: 437
OTindex: 873
S
xp zit mij goed, zolang ik zonder kan zal ik dat zeker doen.8)

29-01-07 16:57:10
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
nog even wat Vista info (bijna alles had Mac OS X al)

klik

onee toch hier

29-01-07 17:49:18
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Lananq:
Voor mensen die geen Vista hebben of willen maar wel Windows Media Player: dit raad ik je zeer af, dit programma is bijzonder onpraktisch, hij hapert bij het afspelen, de 'mediabibliotheek' laat veel te veel informatie zien voor één liedje, terwijl in de zelfde plaats een lijst van tien liedjes had gekund en verder is er niet eens iets aan veranderd... :?
Ik vind de nieuwe media player veel beter werken dan de oude.. zelfs beter dan winamp! Voorlopig gebruik ik dus weer WMP :)

Ik blijf nog lekker op XP Pro tot ik een nieuwe computer heb, dan stap ik misschien over als games alleen op vista en niet meer op xp gaan werken.

29-01-07 17:52:39
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Je kunt ook MP3s luisteren in MS-DOS !
als je maar minimaal een P-II MMX hebt.

29-01-07 18:45:48
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wie heeft Vista geprobeerd?

Wie heeft de bovenste link goed gelezen?

29-01-07 18:58:46
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
De grafische omgeving is helemaal gekopieerd van XGL en MacOS...

UAC zit ook pas sinds 20 jaar in UNIX

Verder kun je met een huidige pc wel vergeten er later gewoon 'n blu-ray of hd-dvdspeler in te zetten en gewoon HD films te kijken...

Vista is de eerste stap naar een totaal monopolie van microsoft over zowel de hard- en software business als de multimediaindustrie

Digital Restrictions Management
Treacherous Computing

29-01-07 18:59:26
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Winamp FTW

Blijf lekker bij XP, heb het pas een jaar xP

29-01-07 19:50:00
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
Quote heraux:
Je kunt ook MP3s luisteren in MS-DOS !
als je maar minimaal een P-II MMX hebt.


hoe flik je dat??? dat wil ik ook

mijn oudste laptopje die wil ik zo ver krijgen om dat ook te doen maar het is nog niet gelukt

29-01-07 21:39:55
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Vista: Viruses, intruders, spyware, trojans & adware

29-01-07 23:44:00
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote macfreak:
Quote heraux:
Je kunt ook MP3s luisteren in MS-DOS !
als je maar minimaal een P-II MMX hebt.


hoe flik je dat??? dat wil ik ook

mijn oudste laptopje die wil ik zo ver krijgen om dat ook te doen maar het is nog niet gelukt


Er is een progje dat heet MP3Player
en speeld de muziek af naar de geluidskaart - en dat moet dan weer goed geregeld zijn - Soundblaster is natuurlijk goed geregeld.. toch?

ik ga even zoeken

29-01-07 23:44:43
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
1e hit google
meer ..

Geniaal of niet?

30-01-07 13:45:40
alcari
Senior lid

WMRindex: 534
OTindex: 4
Wnplts: Enschede
namaak redenen om vista te kopen

Quote:
2. Vista bewaart steeds de vorige versie van elk bestand dat de gebruiker wijzigt of weggooit.

Erm, als ik iets weggooi moet het ook WEG zijn...

Quote:
4. Computers zijn stroomvreters. Vista is in een ‘slaapstand’ te brengen

Je bedoelt Hybernate?

Quote:
6. Vista-gebruikers kunnen nu snelkoppelingen maken naar hun meest gebruikte mappen, die steeds in de linkerbalk van de Verkenner zijn terug te vinden.

Ik dacht je daar een desktop voor had, shortcuts enzo. eventueel zelfs toolbars.

Quote:
7. Het programma BitLocker maakt met een wachtwoord de bestanden op harde schijven onleesbaar voor onbevoegden. (Alleen beschikbaar in Vista Ultimate en Enterprise).

Genoeg freeware die hetzelfde doet.

Quote:
8. Flip3D zet alle vensters in een overzichtelijk rijtje. Daarna kan de gebruiker er door heen ‘lopen’, als in een soort carrousel.

Er is al een Powertoy die dat doet met je alt-tab
hier (van MS zelf)

Quote:
9. De software laat zich razendsnel installeren op een computer.

niet sneller dan m'n hardeschijf draait... en ook niet sneller dan m'n dvd/cd rom

Enige echte redenen zijn natuurlijk
--Dx10 (wat het waarschijnlijk ook wel op XP doet, dus je kan wachten op een crack)
--Flash geheugen gebruiken als semi-hybride harde schijf

tjah, dat was het wel voor valide redenen...

30-01-07 13:52:37
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Echte redenen om Windoos vatsig niet te gebruiken:

1. Het zit vol met digital restrictions management
2. Middels een vroege implementatie van Treacherous Computing geeft 't Microsoft al gedeeltelijk controle over JOUW computer
3. Het is onnodig zwaar (heel veel ongeoptimalizeerde code)
4. Je hebt er geen echte controle over
5. Het is illegaal... (anti-trust wetgeving)
6. Het is belachelijk duur

30-01-07 13:56:44
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
1. DRM is inderdaad poep :ja
2. Mwah, zal wel meevallen.
3. Zal denk ik net zoals XP Pro tot een acceptabel niveau kunnen worden teruggebracht qua grafische tjap.
4. Wat is echte controle nou? Nogal subjectief als je het mij vraagt. 9 van de 10 mensen zullen nooit tot het niveau komen dat ze misschien wel eens een beetje controle over het ding zouden kunnen uitoefenen. Jij bekijkt nu het computeren vanuit de ogen van bij wijze van spreken Michael Schumacher die een aftans japannertje (neem een Suzuki Alto) moet beoordelen op wegligging o.i.d.
5. Zal wel goedkomen. Ik heb wel meer illegale troep op mijn pc staan... wie niet?
6. Ja, 913 euries voor Office 2007 haha _O_

Ach ja, we zien wel :) Eerst de kat uit de boom kijken he.

30-01-07 14:03:47
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Jive:

2. Lees dit
3. Nee.. De vatsigheid komt vooral door de DRM en alle encrypties die toegevoegd moeten worden
4. Echte controle is dat je de broncode kunt bekijken en wijzigen, dat je alles zelf mag bepalen. Dat mag bij windoze niet
5. 't is illegaal voor microsoft om vista hier uit te brengen

30-01-07 14:06:39
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
2. Okay zal ik doen zodra ik wat meer tijd heb

3. Okay, maar daar is geen sprake van niet geoptimaliseerde code dan, maar eerder van encryptie i.v.m. security die ze willen toepassen.

4. Goed als je dat met echte controle bedoelt, dan heb je gelijk ja. :ja

5. Als dat echt zo is, waarom zijn er dan nog geen rechtszaken aangespannen? (Denk dat niemand het financiële risico wil lopen) Dus dat is voor mij een non-punt.

30-01-07 14:09:25
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
3. Zo'n ventje bij microsoft heeft laatst gezegd: "We don't need to optimize our code, the users' computers are fast enough anyway"... Met de achterliggende gedachte: "en als de computers niet snel genoeg zijn, dan upgraden ze hun hardware wel"

4. Dat is controle, niet met een GUI halfslachtig 'n paar dingen customizen (voor de schijn)

5. Onze eigen Neelie Kroes doet niks anders meer

30-01-07 14:11:39
nietmeer
Neelie Kroes moet maar eens naar dr eigen frauduleuze historie kijken.

30-01-07 14:13:22
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Kpuc:
Neelie Kroes moet maar eens naar dr eigen frauduleuze historie kijken.


't gaat om de rechtzaken

30-01-07 14:15:49
nietmeer
Ikke, stelling, jij maakt een fantastische lekkere worst, zoals Vocking bijvoorbeeld. Ben jij dan van zins om Jan en alleman dat recept te geven? Nottttttttttt.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven