hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-5 12:00 - 74544 artikelen - nu online 53 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


1 2 3 4 .... 15 16 17 [18] 19 20 21 35 36 37 38

Mijn computer

17-11-07 01:02:41
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Welke toepassingen (generiek begrip) hebben meegeholpen of zijn elementair geweest voor de ontwikkeling van hardware en verdere software ?

17-11-07 11:44:36
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Ikke:
Maar niet om strijd roepen als je niet bereid bent om mee te vechten. Dat is de slappe-hapmethode.

Ik roep niet om strijd, ik zeg alleen, dat als je beweert beter te zijn dan een ander, je dat ook moet laten zien...

Quote Ikke:
"Ja, ik wil dat de Aarde 5 kilometer uit z'n baan schuift, maar ik wil niet helpen met duwen"


Ik ga niet helpen duwen aan één kant om een belangrijke reden: Ik kan oneindig veel kanten uit duwen, en welke de "juiste" is, valt nog te bezien... Zolang er nog geen orde is en iedereen maar wat aanmoddert met een willekeurige kant uitduwen, ga ik eerst doen waar ik goed in ben: Denken.

Misschien "heeft Linux de toekomst", maar misschien ook niet... misschien wordt Apple mainstream, misschien niet... misschien duwt de volgende Windows de concurrenten volledig weg, misschien niet... misschien komt er morgen iemand (mogelijk zelfs ikzelf)met een geniaal plan waarmee deze hele discussie overbodig wordt omdat hij/zij een semi-perfect OS heeft ontwikkelt, dat alles ondersteunt en op alle systemen draaien kan... Mij iets teveel "misschien" om me aan één kant van het zaakje aan te sluiten... Ik ga niet aan Wine of Cedega werken, net zoals ik niet werk aan de verbetering van Windows...

Quote Ikke:

En jij doet alsof games de belangrijkste software op de computer zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Goede office-software, goede grafische programma's, CAD-programma's, multi-media...


Eh, nee, ik doe niet alsof dat zo is, dat is puur jouw interpretatie van mijn woorden... Ik zeg alleen dat ik én velen met mij niet bereid zijn om veel geld uit te geven voor iets waarmee je een hobby niet kunt uitvoeren... om de auto-analogie nog maar eens toe te passen: De één sleutelt graag aan een modelletje van een onbekend merk, de ander koopt een auto omdat hij/zij er graag in wil rijden... In elke situatie moet dus afzonderlijk afgewogen worden welk OS er gebruikt moet worden, en in het geval van gaming is er dan eigenlijk maar één optie...

Voor kantoortoepassingen spelen andere factoren mee, en dus zal daar de keuze ook anders kunnen uitvallen... Daar valt weer een flinke discussie over te voeren, maar dat blijft per situatie verschillen...

Quote Ikke:
Als alles goed in elkaar zit komt de overstap vanzelf. Games volgen dan vanzelf. Games zijn secundaire programma's, ze zijn niet strikt noodzakelijk voor dagelijks functioneren.


Als al die andere systemen zo goed zijn als beweert wordt(wat ik ten stelligste in twijfel trek, geen enkel OS is perfect), waar blijft dan die grote overstap? Voorlopig speelt er zich een kip en ei verhaal af tussen software-ontwikkelaars(NIET ALLEEN GAMES!) en consumenten...

17-11-07 12:09:15
nietmeer
Quote pietjevlip:
Is goed, wijs me ��n ander OS dat op een goede manier met games overweg kan, en dan niet "ik ben een OS en ik kan Pacman draaien"

op dit moment redt MacOS dat niet, Linux voorzover ik weet ook niet...


ga jij dan is wat beter informeren :nee
vooral Mac kan je (vrijwel) alles op spelen hoor..

vaak Mac versie.. of een mac installer
en anders cedega of wine.. is dan alleen ff wat instellen

En ja, beide systemen kunnen met games overweg, er zijn specifieke spellen die voor Mac geschreven zijn, maar dat zijn toch de wat mindere of degene die mijn interesse niet hebben... wat Linux/Mac nodig hebben is een goede duw in de rug, van wat grote jongens uit de software-industrie... en met grote jongens bedoel ik dus namen als Activision, EA, Midway, Sierra, Ubisoft, MS-GS...[/quote]

van EA weet ik iig cker dat ze leveren voor Mac.. en ook goeie games
C&C 3 bv..

Quote pietjevlip:
Dan ben ik echt ��n van de eerste die overstapt... en MS-GS is natuurlijk onzin, die zijn echt niet achterlijk, hoewel:P


och zal nog best kunne.. ze leveren toch ook Office en IE voor Mac..

Quote pietjevlip:
Quote Ikke:
Maar niet om strijd roepen als je niet bereid bent om mee te vechten. Dat is de slappe-hapmethode.

Ik roep niet om strijd, ik zeg alleen, dat als je beweert beter te zijn dan een ander, je dat ook moet laten zien...

Als al die andere systemen zo goed zijn als beweert wordt(wat ik ten stelligste in twijfel trek, geen enkel OS is perfect), waar blijft dan die grote overstap? Voorlopig speelt er zich een kip en ei verhaal af tussen software-ontwikkelaars(NIET ALLEEN GAMES!) en consumenten...


ik durf zo te zeggen dat zolang je niet wil gamen je makkelijk kan overstappen zonder dat je iets mist aan functionaliteit..

mijn vader is een half jaar geleden overgestapt naar Ubuntu.. ik heb dit voor hem een beetje geinstalleerd en hij heeft hier nog geen minuut spijt van gehad..

sterker nog hij heeft nu veel meer vrijetijd omdat hij is overgestapt.. nooit meer defragmenteren of virusscannen of je bezig houden met zoeken naar de nieuwste versies van programma's

hij doet enkel een beetje internetten emailen en filmpjes bekijken.. dvdtjes branden.. briefje typen

17-11-07 12:20:58
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Nizzle:

ga jij dan is wat beter informeren
vooral Mac kan je (vrijwel) alles op spelen hoor..


Juist... een Mac-versie vinden is dan weer het tweede punt op de agenda... Navraag bij mijn lokale shop-locaties met betrekking tot Mac-games leidt tot niets... en ik ga m'n rotzooi niet via het net bestellen.

As for EA: een aantal goede games komen inderdaad met een Mac-versie, maar de titels die mij interesseren dan weer niet... net even nagezocht dat Microsofts eigen AOE3 binnenkort voor de Mac komt, dus op dat punt moet ik je gelijk geven...

Quote:
ik durf zo te zeggen dat zolang je niet wil gamen je makkelijk kan overstappen zonder dat je iets mist aan functionaliteit..


Vandaar mijn vraag: waarom is die overstap dan nog niet door iedereen gemaakt...

Quote:
nooit meer defragmenteren of virusscannen of je bezig houden met zoeken naar de nieuwste versies van programma's


Vista8)

17-11-07 13:52:08
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote pietjevlip:
Vandaar mijn vraag: waarom is die overstap dan nog niet door iedereen gemaakt...


Hoeveel mensen ken jij die ooit van linux hebben gehoord?

Q.e.d.

Microsoft doet er alles aan om hun concurrentie uit de markt te drukken, daarom hoort niemand er ooit over..

17-11-07 14:41:12
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ik ken genoeg mensen die "ervan gehoord hebben", en het zelfs gebruikt hebben, (myself included) maar blijkbaar is het gewoon (nog) niet sterk genoeg... en dan nog even: één van de grootste problemen die Windows heeft is dat het zo algemeen gebruikt wordt... mainstream zijn levert ook weer problemen... tot nu toe zijn MacOS en Linux nog niet aan die tests onderworpen, en ik vrees dan ook dat ze daar ongeveer net zoveel moeite mee gaan krijgen mochten ze ooit dat formaat bereiken...

17-11-07 14:43:41
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Het is ook een kwestie van wat de boer niet kent vreettie niet... En mij kan 't weinig schelen of Linux/mac ooit mainstream worden of niet. Voor mij werkt Linux beter dan windows, dat is waar 't om gaat.

17-11-07 14:47:27
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ik ben geen boer, ik ken het, ik het proberen te eten, maar m'n maag protesteert...

Quote:
Voor mij werkt Linux beter dan windows, dat is waar 't om gaat.

precies, en dat heb ik dus andersom:P

17-11-07 14:48:51
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nou, dan blijf jij windows gebruiken... Klaar..

17-11-07 14:50:14
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
En dat wilde ik dus ff duidelijk hebben, ik ga lekker de ramen lappen, zorg jij maar voor de pinguins, en wie er fruit wil kweken moet dat ook maar zelf weten:P

17-11-07 17:56:35
nietmeer
Quote pietjevlip:
Quote Nizzle:
nooit meer defragmenteren of virusscannen of je bezig houden met zoeken naar de nieuwste versies van programma's


Vista8)


ehm..?
vista is nog steeds zo brak als XP?
heeft ook virussen.. en fragmentatie..

waar ik op doelde was dat er voor linux geen virussen zijn
ook hoef je nooit te defragmenteren
en alle geinstalleerde programma's worden net als het OS automatisch geupdate

bij vista zijn er virussen en moet je regelmatig defragmenteren en worden alleen je microschoft programma's automatisch geupdate..
of soms heb een programma zelf een updater maar dan moet je die nog steeds zelf los opstarten..

18-11-07 22:17:10
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
ehm, nee, Vista fragmenteert niet...

dat er voor linux/Mac geen virussen zijn, heeft niets te maken met de veiligheid van het OS... Je bereikt er alleen zo weinig mensen mee... virussen is één van die
Quote:
mainstream zijn levert ook weer problemen... tot nu toe zijn MacOS en Linux nog niet aan die tests onderworpen, en ik vrees dan ook dat ze daar ongeveer net zoveel moeite mee gaan krijgen mochten ze ooit dat formaat bereiken...


en tenslotte: de problemen met updaten van bijvoorbeeld video-drivers ontstaan waarschijnlijk juist doordat mensen dit handmatig starten... ik heb genoemde drivers geïnstalleerd via, hoe noem je dat ook weer... "Windows Update", en nergens problemen mee... even een vinkje aanzetten dat je OOK die wilt hebben, en voila... het automatisch updaten van programma's en onderdelen daarvan vindt ik helemaal niet zo fijn, want ik wil graag eerst weten wat een "patch" doet, voordat ik die installeer... bij het uitvoeren van een programma kan ik de melding krijgen "Er is een nieuwere versie van dit programma beschikbaar, wilt u deze installeren"

één vinkje aanzetten en op nee klikken en Vista zeurt er niet meer over tot er een nog nieuwere versie is...

Nogmaals, het is een keuze, geen enkel OS is pure rotzooi, en geen enkel OS is perfect, dus kijk wat je ermee wilt en doe wat je niet laten kan... Linux heeft voor- en nadelen, Windows heet ook voor- en nadelen, same goes for Mac... Ik weet waar ik over praat, heb verschillende pogingen gedaan met verschillende systemen, en in de huidige situatie is voor mij Vista gewoon de minst slechte uit de vele kwaden...

Per situatie zal verschillen welke voor- en nadelen zwaarder wegen... Jij wilt Linux of MacOS gebruiken? moet je doen, maar verklaar mij niet voor gek dat ik Windows gebruik, net zoals ik jou niet verwijt dat je het niet doet...

18-11-07 22:42:29
nietmeer
Quote pietjevlip:
ehm, nee, Vista fragmenteert niet...


lieve schat ik draai momenteel vista en heb verdomme meer dan 2 GB aan vrije ruimte erbij gekregen door even dat defrag proggie 2 uur lang zijn ding te laten doen..

Quote pietjevlip:
dat er voor linux/Mac geen virussen zijn, heeft niets te maken met de veiligheid van het OS... Je bereikt er alleen zo weinig mensen mee...


ehm.. heeft juist heel veel met het OS te maken..
bij linux/mac kan je geen admin/root rechten krijgen zonder daar je wachtwoord voor in te geven

daardoor kunnen virussen dus (vrijwel) niets..

en is juist een perfecte reden voor mensen die toch alleen een beetje internetten.. wat prima met elk OS kan..

18-11-07 22:55:44
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
En bestanden in Windows zijn automatisch uitvoerbaar. Ze kunnen zichzelf dus laten downloaden en uitvoeren. Dat zal in UNIX-gebaseerde systemen nooit gebeuren, daar moet je bestanden expliciet een executable bit geven voordat je ze kunt uitvoeren.

18-11-07 23:15:01
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Nizzle: welke versie draai je dan... ik vond persoonlijk (-1 punt voor Vista) het standaard defragmentatieprogramma een beetje "uitgekleed", dus heb iets gedownload, beweert dat programma "0 gefragmenteerde bestanden"... nou geloof ik niet dat in die twee minuten tussen dat ik op analyseren klik en dat schermpje kwam, er zo eventjes 1TB aan schijf gedefragmenteerd wordt...

dat is na de installatie van Vista zelf, na de installatie van zo'n 60 GB aan games waarvan (face it) er zo weer 15 af kon omdat het zelfs met '95 compa-settings niet (correct) wilde draaien... alles ouder dan DX6 kun je vergeten, hoewel sommige DOS dingen (die het NB onder XP niet deden8O)het wonderbaarlijk genoeg wel weer doen:|

Quote:
ehm.. heeft juist heel veel met het OS te maken..
bij linux/mac kan je geen admin/root rechten krijgen zonder daar je wachtwoord voor in te geven


ehm, Vista is wat dat aangaat volgens sommigen zelfs té veilig... ik draai Vista al een flink tijdje als Main-system, m'n verbinding staat 24/7 open, en ik heb tot nu toe helemaal nergens last van... geen spyware, virussen, trojans, niks...

nog even een "face it": Linux blijft veilig tegen virusmakers zolang het een kleine speler op de markt blijft... zodra het groter wordt is het een doelwit voor serieuze krakers, en is het gedaan met de "virusvrijheid"... juist het idee van volledige veiligheid is dan iets wat in je nadeel gaat spelen... geen enkele beveiliging is perfect... al denken velen van wel... in computers ligt "kan niet" al sinds de uitvinding van de mens onder de zoden... ALLES kan, ook admin/root rechten krijgen zonder wachtwoord.

Als je alleen maar "een beetje internet", is Linux een serieuze overweging... nou ben ik niet iemand die "alleen een beetje internet", en zeker niet iemand die om die reden een quadcore-systeem aanschaft...

Ik val misschien in herhaling, maar ik wil zeker zijn dat het kwartje valt: Geen enkel OS is alleen maar goed/slecht, elk OS heeft voordelen, maar ook nadelen, het is afhankelijk van de situatie welke "de minst slechte" is...

@Ikke: is ook één van die dingen die je in Vista niet meer zullen gebeuren... dan moet je eerst weer een schermpje wegklikken:P soms zijn die dingen echt zwaar irritant, maar het maakt je in iedere geval bewust van wat je aan het doen bent...

19-11-07 08:18:05
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Fragmentatie heeft niks te maken met het OS, maar met het onderliggende FS.. En hé, dat is NTFS.. Iets dat fragmenteert als ik weet niet wat 8O

Je zegt het zelf, die dingen zijn zwaar irritant... Dat is de oorzaak van het 'next-next-next'-probleem.. Doordat dingen irritant zijn en te vaak tevoorschijn komen verliezen ze hun waarschuwende boodschap en mensen klikken alleen nog maar op oke..

En er zijn wel degelijk serieuze virusschrijvers die het op linux gemunt hebben. Linux draait op 60-70% van de servermarkt. Waaronder op servers van grote jongens als IBM en HP.. HP bedreigen met 'n mogelijke DoS-aanval is de natte droom van elke virusschrijver.

Er is trouwens 1 bekend virus voor linux. Dat doet alleen vrij weinig en zodra het een computer "geïnfecteerd" heeft, kan het verder ook weinig meer 8-)

19-11-07 08:24:43
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
ik dacht dat er voor linux niet echt een virus bestond net als voor windows :|:P

19-11-07 08:25:38
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Het bestaat, maar het doet niks.. Zo'n virus kan ook niks..

19-11-07 09:45:11
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
het next-next-next-probleem wordt niet veroorzaakt door Windows, maar door de gebruiker zelf... ik kijk altijd voor ik klik, ook al weet ik dat ik iets zelf aangeklikt heb... het is dus maar net hoe je het gebruikt...

19-11-07 17:23:10
ekko0006
Lid

WMRindex: 26
OTindex: 47
Wnplts: spierdijk
S
like ipod love mac

19-11-07 18:07:12
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Goed dat je dat zelf doet Pietje, maar ik kan zo 20 mensen opnoemen die de beveiligingsberichten op een gegeven moment niet meer serieus nemen: doordat het er zoveel zijn..

19-11-07 18:13:43
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ligt het probleem dus bij die twintig mensen, en niet bij het OS... Ik ben er ook voor om bepaalde waarschuwingen weg te laten omdat mensen ervan in paniek kunnen raken, maar ik ben één van die mensen die iets overheeft voor veiligheid... Als je dat niet bent, is dit één van de dingen die je in je uiteindelijke afweging mee moet nemen...

even iets heel anders:

Core1: 0%
Core2: 0%
Core3: 0%
Core4: 2%

dan heb ik dus het bakbeest dat Aero heet aan staan, een browser met 12 tabs open (tijd om er weer eens een paar te sluiten trouwens:P), en ook nog een firewall actief, om van achtergrondservices maar te zwijgen... Je zou bijna denken dat Aero helemaal niet zo zwaar is als het eenmaal draait, ofwel, dat het alleen met opstarten zwaar is:|

of m'n CPU-monitor is defect:|, maar dat klopt ook niet, zodra ik echt zware dingen ga draaien schiet de teller naar de top toe:|:|:| weird...

19-11-07 18:17:59
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Dat komt omdat Aero een grafische schil is.. Iets voor de grafische kaart dus, niet de processor..

En het probleem zit wel in het OS... Een van de kernontwerppunten in een OS is welke waarschuwingen je wanneer aan een gebruiker voorlegt. Als je dat op de verkeerde momenten doet ondermijnt het OS zijn eigen veiligheid.. En ja, eigenlijk zouden alle gebruikers van beveiliging af moeten weten net zoals bestuurders eerst een autorijbewijs moeten halen. De barre realiteit is: mensen weten over het algemeen bijster weinig van veiligheid af en trekken zich over het algemeen niks meer aan van een waarschuwing die te vaak voorkomt. Net als met drugs, op een gegeven moment krijg je gewenning..

19-11-07 18:19:36
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Ik ben aan drugs nou niet echt gewend geraakt, ondanks dat ik er vaak voor gewaarschuwd wordt...(A)

19-11-07 22:57:26
nietmeer
Quote pietjevlip:
Nizzle: welke versie draai je dan... ik vond persoonlijk (-1 punt voor Vista) het standaard defragmentatieprogramma een beetje "uitgekleed", dus heb iets gedownload, beweert dat programma "0 gefragmenteerde bestanden"... nou geloof ik niet dat in die twee minuten tussen dat ik op analyseren klik en dat schermpje kwam, er zo eventjes 1TB aan schijf gedefragmenteerd wordt...

Windows Vista Ultimate 64 Bit (Trial, nog 21 dagen)
En dat was met “het standaard defragmentatieprogramma” moet je nagaan als ik een echt programma had voor zulke taken :P
Quote pietjevlip:
Quote Nizzle:
ehm.. heeft juist heel veel met het OS te maken..
bij linux/mac kan je geen admin/root rechten krijgen zonder daar je wachtwoord voor in te geven

ehm, Vista is wat dat aangaat volgens sommigen zelfs t� veilig... ik draai Vista al een flink tijdje als Main-system, m'n verbinding staat 24/7 open, en ik heb tot nu toe helemaal nergens last van... geen spyware, virussen, trojans, niks...

tja.. denk jij dat er zomaar ineens als je niets doet dingen op je pc komen?
behalve de windows updates zal dat niet gebeuren.. al kan je dat soms ook virussen noemen.. wat een gezeik geeft dat gedoe joh “NEE IK WIL NIET OPNIEUW OPSTARTE HOEROP”
Quote pietjevlip:
nog even een "face it": Linux blijft veilig tegen virusmakers zolang het een kleine speler op de markt blijft... zodra het groter wordt is het een doelwit voor serieuze krakers, en is het gedaan met de "virusvrijheid"... juist het idee van volledige veiligheid is dan iets wat in je nadeel gaat spelen... geen enkele beveiliging is perfect... al denken velen van wel... in computers ligt "kan niet" al sinds de uitvinding van de mens onder de zoden... ALLES kan, ook admin/root rechten krijgen zonder wachtwoord.

Zoals ikke ook al zei.. servers is heel veel linux ;-)
Microsoft servers draaien ook linux.. google.. HP.. IBM.. Intel.. genoeg grote servers het is gewoon anders(beter) opgebouwd.. veiligheid eerst.. daarna komt gebruiksvriendelijkheid misschien wel.. soms :P
Quote pietjevlip:
Ik val misschien in herhaling, maar ik wil zeker zijn dat het kwartje valt: Geen enkel OS is alleen maar goed/slecht, elk OS heeft voordelen, maar ook nadelen, het is afhankelijk van de situatie welke "de minst slechte" is...

Och maak nie uit ik val ook in herhaling :P
tuurlijk heeft alles zo zijn voor en nadelen.. van Vista ben ik alleen nog geen voordelen tegengekomen.. XP draaide aardig na 4 jaar aan patches.. misschien werkt Vista ook 4 jaar ook wel.. :P
Quote pietjevlip:
@Ikke: is ook ��n van die dingen die je in Vista niet meer zullen gebeuren... dan moet je eerst weer een schermpje wegklikken:P soms zijn die dingen echt zwaar irritant, maar het maakt je in iedere geval bewust van wat je aan het doen bent...

Gruwelijk irritant.. juist door zoveel van die verdomd vervelende kut schermpies kijk ik niet eens meer wat er op staat.. gewoon alles “OK HET ZAL WEL WEER WEG HOR”
heb pas nog hele map shift+delete gedaan terwijl ik eigenlijk alleen een mapje in die map moest hebben.. in linux had ik het gemerkt omdat het dan was van ooeeh kijk nou een waarschuwing.. en nu was t meer van “PFF WAT NU WEER!? *ENTER*”
Quote ikke:
Er is trouwens 1 bekend virus voor linux. Dat doet alleen vrij weinig en zodra het een computer "ge�nfecteerd" heeft, kan het verder ook weinig meer 8-)

In terminal heeft het zelfs een deinfect optie met een sorry message.. 8-)
Quote pietjevlip:
het next-next-next-probleem wordt niet veroorzaakt door Windows, maar door de gebruiker zelf... ik kijk altijd voor ik klik, ook al weet ik dat ik iets zelf aangeklikt heb... het is dus maar net hoe je het gebruikt...

100.000 “waarschuwingen” en de optie dat cursor automatisch naar de ok knop springt.. al ben je aan t msnen en wil een ander venster aanklikken en er komt ineens een waarschuwing uit het niets.. dan klik je er toch op 8-)
Quote pietjevlip:
even iets heel anders:
Core1: 0%
Core2: 0%
Core3: 0%
Core4: 2%
dan heb ik dus het bakbeest dat Aero heet aan staan, een browser met 12 tabs open (tijd om er weer eens een paar te sluiten trouwens:P), en ook nog een firewall actief, om van achtergrondservices maar te zwijgen... Je zou bijna denken dat Aero helemaal niet zo zwaar is als het eenmaal draait, ofwel, dat het alleen met opstarten zwaar is:|

tja.. je CPU hoeft toch ook niets te doen?
al die tabs zijn al gerenderd.. achtergrond services stellen niet zo bijzonder veel voor.. een beetje bij het opstarten en afsluiten en verder eigenlijk alleen voor als je ze nodig heb zijn ze er maar hoeven ze niets te doen tot die tijd
heb je naar het geheugen gebruik ook gekeken?
dat vind ik namelijk schandalig bij Vista.. bij mij is 60% al in gebruik net na het opstarten.. en dan staat er nog niets aan..
momenteel heb ik 1,5 GB in gebruik.. en zoveel staat er echt niet aan.. op me ubuntu ding doe ik 5x meer tegelijk en dan is er nog geen GB in gebruik.. :(

**EDIT**
btw.. me CPU is ook 70% en 65% bezig omdat zo'n driver geval weer is aan t trippen is.. kudt troep.. die driver heb altijd ruzie met "DEP"

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 15 16 17 [18] 19 20 21 35 36 37 38

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven