hr
jaargang -23 - laatste artikel 12-5 08:00 - 74522 artikelen - nu online 50 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


1 2 3 4 .... 13 14 15 [16] 17 18 19 35 36 37 38

Mijn computer

19-10-07 14:30:43
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Dat zeg ik dus... en Ikke ook...

maar welk OS is ongeduldig dan? ik heb van Windows nog nooit een melding gekregen met

"Schiet op"

Het systeem is van mening dat u te langzaam bent. Neem contact op met uw systeembeheerder als dit probleem zich blijft voordoen.

19-10-07 14:42:27
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
hahaha, die is goed!

die reactie is volwassen?

Nee, volwassen is respect toch?
De gebruiker met respect behandelen - met zijn nukken en noden?
En Actief respect is waarschuwen voor eventuele problemen - passief respect is iemand in zijn waarde laten.

Linux was begonnen in een trend van diepste beheerbaarheid en maakbaarheid die voor veel mensen te hoog, te technisch was - te abstract.

Windows bied mensen een werkplek aan die aan veel eisen tegenmoet komt - aangeboden ikoontjes, mapjes, programmatjes.. etc..

Maar de afkeer van windows is dat blok vormen waardoor andere ontwikkelingen stagneren.. een Windows-moeten-hebben wereld.. een stuiptrekking uit de jaren 70 - bevrijding, ontkoppeling - meer keuze - openheid - inzicht.

Ik lees nu dat de Linuxwereld het oude - klassieke protectionisme heeft overgenomen en in een club meedoet die het niet toelaat dat andere systemen informatie krijgen over bijvoorbeeld
- drivers
heel belangrijk is dat je sheets kunt inzien hoe je een driver moet bouwen die aan de minimale eisen voldoen.

Deze situatie, dat protectionisme heeft wel als voordeel dat eventuele ontwikkelaars wel beter zijn dan diegene die sheets hebben.
Zoals de Russen ook iets meegekregen hebben door de decenia van Politiek..
Of de Afghanen.. die denken over heel wat zaken iets anders.. ik zou ze eens vragen - dat is peper voor de Westerse filosofie.. ook op IT gebied..

19-10-07 14:48:27
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Als Linux nou net zo soepel met m'n games om zou gaan als dat het hier onder Windows loopt, dan was ik al lang overgestapt... voorbeeld:

Ik heb hier nog een wat oudere kast staan, heeft drie jaar gedraaid onder WinXP Home... Geformatteerd, en es een keer Linux erop... in vijf minuten al meer problemen dan die volle drie jaar XP... nou vraag ik je...

19-10-07 14:50:46
nietmeer
moet je het wel goed installeren (A) Linux werkt nu eenmaal ff anders dan windhoos:P

19-10-07 14:59:13
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Dat bedoel ik ook niet pos... het mag van mij anders werken, ff wennen zijn, dat geldt voor Vista ook...

Als ik bij het installeren daarentegen al een drievoudige geheugencrash krijg, dan is mn geduld al voor een groot deel op... vervolgens wordt mijn hardware maar half herkend... laat dan ook maar... weer formatten, en voorlopig Win er maar weer op...

Ik ga er misschien nog wel een keer mee klussen, puur voor het lol... maar dan moet deze ervaring weer even uit mn geheugen(woordkeus:|8O) zijn... Tips voor welke versie of hoe dat ook heet ik het beste kan proberen dan? Welke aap moet ik dan hebben, als "Linux-groentje":P

19-10-07 15:09:09
nietmeer
de geleerde hier zegt Ubuntu , die is eenvoudig en je steekt er veel van op ;) op de live-cd van Ubuntu staat een memorytest, die even uitproberen of het echt niet aan je geheugen ligt. (en dan bedoel ik het geheugen van je pc (A))

19-10-07 15:23:12
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Wat zei je ook weer?(A)

Maar ik zal es kijken of ik die ergens te pakken kan krijgen... niet voor vandaag of morgen, maar toch...

19-10-07 15:24:26
nietmeer
gewoon ISO downloaden vanaf Ubuntu en dan branden en dan heb je een live-cd :P (zegt de geleerde)

19-10-07 15:24:52
nietmeer

19-10-07 15:33:55
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Bedankt voor de tips... ik ga wel een keer knutselen...

19-10-07 17:39:38
nietmeer
Quote pietjevlip:
vervolgens wordt mijn hardware maar half herkend...


dat vink nou een kut opmerking..

je moet gewoon DRIVERS hebben.. dat is zo voor Linux dat is zo voor Windows..
nou heeft linux een hele zooi drivers al standaard maar sommige zou je nog steeds moeten opzoeken
bij windows heb ik zoiezo nog nooit gehad dat er hardware van mij herkend werd.. ik kreeg wel altijd beeld maar dan op gare resolutie en meer moest je ook niet verwachten van een standaard install

19-10-07 19:45:15
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Nizzle: wat jij vindt moet je zelf weten, dit is (toevallig of niet) mijn ervaring met een systeem, en drivers binnenhalen van hardware die niet gevonden is kan ik wel doen, maar dan nog doet het systeem alsof ik geen CD-romstation heb... en dat is tamelijk irritant kan ik je verzekeren...

Bij Windows heb ik dit soort problemen zowel thuis als op het werk nooit gehad... Jouw ervaring mag dan anders zijn, ik heb Linux een eerlijke kans gegeven, maar het lukt gewoon niet... ik gooi niet de handdoek in de ring, want als je een halve post verder leest zie je dat ik het heus nog wel een keer wil proberen...

Jij mag het een kutopmerking vinden, het feit blijft staan.

19-10-07 19:57:02
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Met de modernere Linux heb ik problemen - met de oudere RedHerring Versie 5 ook - dat zegt nix - Met Vector Linux had ik een leuk machineke op een P-2/333 -

mijn collectie omvat bijna alle distro's - en elke heeft zo zijn charme - Het package systeem bepaald veel - zoals de actualisatie en toegankelijkheid van applicaties en services - met apt-get install
zet je zo even een Lamp op je systeem.
of Lynx, Links, pure-ftpd - maar dan moet je wel een active-verbinding hebben.

Maar wie heeft zich euh.. wel eens gewaagt aan FreeBSD, of OpenBSD, NetBSD 4/Rc3 is net uit..


19-10-07 20:55:08
nietmeer
Quote heraux:
Maar wie heeft zich euh.. wel eens gewaagt aan FreeBSD, of OpenBSD, NetBSD 4/Rc3 is net uit..


k heb FreeBSD wel eens geprobeerd..
kreeg zo'n terminal ding en had zoiets van ehh.. ok en wtf moet k hiermee
en dat was t wel zo'n beetje..

Solaris heb ik ook gecheckt
en hele zooi Linux distro's
en elke windows versie (inclusief beta's)
ben momenteel bezig met Mac OSX x86 10.4.8 tiger (heb leopard beta ook erges)

19-10-07 23:19:33
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Oh ja... gaat lekker de laatste tijd, nieuwe Windows, nieuwe Linux, en dan ook nog een nieuwe Mac OS... Weet iemand de datum?

21-10-07 14:04:12
Erik Jan
Senior lid

WMRindex: 146
OTindex: 180
Wnplts: Elburg
Nieuwe specs! Ik heb nu een Asus P5K moederbord en een Intel Dual Core 2160. Overclocken dus, ik zit nu op de 2560MHz : 8x multiplier en 320FSB. 9x300 heb ik ook al geprobeerd, maar dan wordt het instabiel en dan moet ik het voltage verhogen wat weer zorgt voor meer hitte. Het werkgeheugen houdt niet zo van FSB hoger dan 340, dan kan ik niet booten omdat de FSB: DRAM ratio dan te dicht bij 1:1 zit.

Volgende week even een Arctic Freezer 7 Pro halen voor een paar euro, dan moet iets meer dan 3GHZ haalbaar zijn. :ja

Nerd alert! :P

21-10-07 14:08:19
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
ik heb een beetje rare specs opeens :|
knoppix zegt dat de pc waar ik nu op zit, 2 processors van elk 3,2 gigahertz heeft :S
het kan wel, maar dit is een ruim drie jaar oude computer, en in de specs van de aldi toen stond er nog niet bij dat het een dualcore is. dat bestond ook nog neit volgens mij

21-10-07 16:17:19
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
HyperThreading wordt gezien als dual processor based..

Tis een intel P4 met HT?

21-10-07 16:18:44
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Nizzle:
Quote heraux:
Maar wie heeft zich euh.. wel eens gewaagt aan FreeBSD, of OpenBSD, NetBSD 4/Rc3 is net uit..


k heb FreeBSD wel eens geprobeerd..
kreeg zo'n terminal ding en had zoiets van ehh.. ok en wtf moet k hiermee
en dat was t wel zo'n beetje..

Solaris heb ik ook gecheckt
en hele zooi Linux distro's
en elke windows versie (inclusief beta's)
ben momenteel bezig met Mac OSX x86 10.4.8 tiger (heb leopard beta ook erges)


Dat is het heh.. donker schermpje.. geen icoontjes.. grote paniek..

kernel paniek niet inbegrepen..

21-10-07 20:17:57
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
Quote heraux:
HyperThreading wordt gezien als dual processor based..

Tis een intel P4 met HT?

het is wel een intel P4 maar HT weet ik niet

21-10-07 21:08:44
nietmeer
Quote heraux:
Quote Nizzle:
Quote heraux:
Maar wie heeft zich euh.. wel eens gewaagt aan FreeBSD, of OpenBSD, NetBSD 4/Rc3 is net uit..


k heb FreeBSD wel eens geprobeerd..
kreeg zo'n terminal ding en had zoiets van ehh.. ok en wtf moet k hiermee
en dat was t wel zo'n beetje..

Solaris heb ik ook gecheckt
en hele zooi Linux distro's
en elke windows versie (inclusief beta's)
ben momenteel bezig met Mac OSX x86 10.4.8 tiger (heb leopard beta ook erges)


Dat is het heh.. donker schermpje.. geen icoontjes.. grote paniek..

kernel paniek niet inbegrepen..


hehe.. och dat niet
meer zoiets van ja leuk t werkt maar wat moet ik er eigenlijk mee..
lijkt mij meer iets voor servers zulke dingen

21-10-07 22:44:33
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468

22-10-07 03:15:11
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
:P Ik werk nu met Vista :$:$:$ (Alle dingen moet je één keer in je leven geprobeerd heben (A))

22-10-07 03:25:29
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
had ik ut toch goe..
mooi.. als je twee penguins ziet..

HT is Nep Dual-Core..
En Threads is niet altijd sneller
er zit een vervelend
negatieve math achter..

heeft te maken met 80-20
en met de generieke kans
dat een code zich naar
HT gedraaid.. aanbied..
zeg maar..

Ik haat computers..
en dat weten ze maar al te goed
heh.. jongens.. nee, nu niet
gaan grommen.. kom kom..
ik heb net een versie patch
gevoerderd..

22-10-07 12:19:36
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Storm: hoe lang al? ik zit nu een week met Premium, en tot nu toe pas één probleem, namelijk het feit dat "standby" omgedoopt is naar "slaapstand", en de oude slaapstand nu ineens "sluimerstand" heet... en die zit niet in je Alt-F4 menu... heb nu de afsluiten-knop in het Win-menu gekoppeld aan sluimer... was ff knutselen, maar het werkt... Vista is vooruitgang tov XP, maar alleen voor mensen die dat "onder de kap" kunnen zien...

En ja, het is zwaar... ik heb nu mn browser en een sidebar-klokje draaien, en al een piek van 1114MB gebruikt in RAM...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 13 14 15 [16] 17 18 19 35 36 37 38

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven