Rijmelarij |
nietmeer
|
dat dacht ik al te merken  vandaar dat die takken zo treurig hingen  |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
behalve die ene tak, die was aan het zingen  de heks is nu zelf een boom, een treurwilg  |
|
Wien Erelid
 WMRindex: 1.295 OTindex: 1.731
|
maar dat vinden de rijmbossenaren ook weer zielig  dus met behulp van het toverrijmboek zeggen ze een spreuk |
|
nietmeer
|
de rijmheks veranderd nu zomaar in een beuk  in die spreuk zitten nogal moeilijke woorden in |
|
Wien Erelid
|
en die moeten samen in een enorm lange zin gelukkig kan Rijmduimpje hem in een keer voorlezen  |
|
nietmeer
|
en, het zal ook niet zo wezen  Gio veranderd weer in een boom  |
|
Wien Erelid
|
en de heks verdwijnt met spoed over de overtoom, om haar leesbril te gaan halen |
|
Giovanni
Oudgediende
|
maar dat is balen  Gio was ze voor  |
|
nietmeer
|
Gio, heb je nu nog niet door  dat je wéér een boom bent geworden, deze keer een berk  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
ik ben nog steeds Gio, maar zij staat nu alleen als treurwilg in het zwerk  als ik een boom zijn dan een eik  |
|
nietmeer
|
je hebt weer helemaal gelijk  wij maken van jou gewoon een treureik  |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Waar gaat dit over eigenlijk? Over klagen en zagen, heel vriendelijk. |
|
Giovanni
Oudgediende
|
en we zetten posje te kijk  op e-bay te koop: een positivily  |
|
nietmeer
|
er is wel wat te koop, but not me  we willen de Gioboom veilen  |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Oh kijk een wiegende wijle Een Gioboom te veilen, plant ik 'm in mijn achtertuin |
|
nietmeer
|
dat zou ik niet doen, je achtertuin ligt zo in puin Gio is namelijk een wandelende tak  |
|
Wien Erelid
|
terwijl onderweg haar bezemsteel doormidden brak, had heks nog een andere spreuk bedacht  |
|
nietmeer
|
en wel zo een spreuk dat zij zacht en ongeschonden kan landen  |
|
Wien Erelid
|
zij bijt nog eenmaal op haar tanden,  en keert terug naar het grote rijmbos  |
|
nietmeer
|
en daar gaat iedereen los  ze zijn weer blij dat ze heelhuids is terug gekeert  |
|
nietmeer
|
maar het landen heeft de heks nog steeds niet geleerd  ze knalt met volle vaart op de boom die Gio heet  |
|
Wien Erelid
|
de bezemsteel hardhandig in zijn *piep*  Uit berouw tovert de heks Gio gauw terug naar wie hij was  |
|
nietmeer
|
daarmee is Gio wel in zijn sas  wat zal hij gegild hebben met die steel in zijn reet  |
|
nietmeer
|
en de meeste mensen in het rijmbos hoorde zijn kreet  en rende naar de plek waar het vandaan kwam  |
|
Wien Erelid
|
Daar waren Gio, de buurvrouwen, de heks en de Rijmduimpjeclan, een gezellig feestje aan het vieren  |
|