hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-4 18:00 - 74469 artikelen - nu online 38 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 143 144 145 [146] 147 148 149 152 153 154 155

Discussie over Geert

19-03-12 14:18:42
nietmeer
@heraux: hoe is dat relevant aan dit topic? (A)

Maar ik vind het gewoon echt een zwaktebod om op zoiets relatiefs en verwerpelijks te bouwen, als nationalisme. We weten waar het toe leidt, en dan verwijs ik naar ALLE oorlogen in het verleden. Niet dat dit tot een oorlog zou leiden, maar heet is een fundamentele basis ervan. En dat zou men in de kiem moeten smoren.

19-03-12 14:43:55
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Nationalisme is niet slecht
alleen dan gemixt met een xenofobische, rasgevoelig beladen resentiment
en een partij structuur als Stalin
dan begint het erop te lijken.,.

Maar heeft de club wel een partij bestuur zoals Stalin - want de vraag moet zijn
is de PVV wel een partij..
voldoet ze aan de geldende voorwaarden?


19-03-12 15:01:40
nietmeer
@heraux: Niet eens wijzend naar de Tweede Wereldoorlog en dergelijke is toch aan te wijzen dat nationalisme tot oorlogen leidt, ook al is er soms niet eens een duidelijke vijand. kijk alleen al naar de Irak oorlog, waarin de vijand Irak was, maar niet het Iraakse volk, maar wel Al qaida, ook al zat die daar niet, maar wel de WMD's, ook al waren die er aantoonbaar niet.

Toch vieren ze binnenkort hun 10de jaar daar. Er zijn nog steeds Amerikaanse troepen.

...

Maar dat is dus wat ik bedoel. Israël ook, om een sociaal draagvlak te creeëren voor zo'n enorm leger, is heel veel nationalisme nodig. Een middagje IDF-twitter en je weet wat ik bedoel...

nationalism is the root of all evil.
Weet niet meer wie dat zei :P maar het verkropt de geest, het maakt de geest tot een slaaf van de staat, terwijl het volk in een democratie de laatste controlerende factor moet zijn.

19-03-12 15:11:38
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
DEvH: Israel. Je pakt ook wel een apart voorbeeld. Ze kunnen elk moment van alle kanten aangevallen worden, omdat de omringende landen Israel willen vernietigen. En vergeet de hamas niet. 'We hebben niets te doen. Laten we maar wat raketten richting Israel sturen.'

Op zich is er niets mis met nationalisme, als je het relatief houdt. En europa is dom bezig omdat ze vanalles doordrukken zonder rekening te houden met individuele landen waar zat wetten niet goed zijn.

19-03-12 16:25:53
nietmeer
@Madarian: Ik wees slechts naar het benodigde sociale draagvlak voor een oorlog en een leger. that is all.

19-03-12 16:56:18
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
we worden wel bezig gehouden
ik ga eens wat zinnigs doen
.. waar liggen die choco paas eitjes..hmmm

20-03-12 13:35:52
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Brinkman is uit de PVV gestapt. Ik vermoed dat dit een pak van Wilders hart is want die Brinkman was nogal eigenzinnig bezig vanuit zijn optiek gezien....

Hij blijft wel de coalitie gedogen die zonder hem geen meerderheid heeft. Ben benieuwd of hij die positie nog gaat ge- dan wel misbruiken om dingen door te zetten. En of hij een eigen partij op gaat richten die dan keizers bij PVV wegsnoept. Of niet als hij Verdonk achterna gaat....

Wel opvallend: Brinkman is DE voorvechter van democratie in de partij zegt hij.... maar nu hij niet kan winnen omdat de rest niet wil vertrekt hij. Een "ware democraat" dus die niet tegen zijn verlies kan....

En ook nog eens zijn zetel houdt, terwijl die eigenlijk van de partij is en hij die dus gewoon had moeten inleveren.

20-03-12 14:15:08
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Geert is ook vertrokken uit de VVD
en dat waren de zelfde redenen..

20-03-12 15:27:09
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

21-03-12 21:31:30
MadKhorne
Senior lid

WMRindex: 681
OTindex: 38
Wnplts: Tilburg
Ik stond ervan te kijken dat zo iemand als brinkman gewoon die zetel kan behouden. Ik nam aan dat die bij de partij hoorde.

Ik denk dat brinkman na een politieke deceptie de reclamewereld in gaat, ik weet al een mooie voor een bierreclame voor hem. Een filmpje van een dronken Hero Brinkman die een barman op zmn smoel slaat, buiten wordt geschopt en daarna nog even in de brievenbus van de buurman gaat zeiken met daaropvolgend de tekst "Jupiler, mannen weten waarom!"

21-03-12 21:33:48
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Zonder Brinkman gaat de partij op ramkoers - gelukkig hebben we de foto's nog. Waxinelichtjes naar de begrafenis van weer een gefaalde partij gooien?

21-03-12 21:49:34
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
De tweede éénmansfractie: Hero Brinkman. De eerste éénmansfractie: Wilders.:P

22-03-12 07:44:08
nietmeer
@MadKhorne: dat van die brievenbus was Lucassen.

Maar desalniettemin een leuke gedachte :P

Ik vind het wel jammer, dat eikels zoals Lucassen, met een... discutabel verleden, gewoon mogen blijven zitten. En dat Hero Brinkman, die een te grote mond opzet, weg moet. Democratie binnen de eigen partij? Nop. BTW, eigenlijk had ik Graus nog liever zien gaan, dat vind ik helemaal zo'n opgeblazen kwal. Kerel heeft zijn vrouw van 8 maanden zwanger in het ziekenhuis geschopt, en loopt nu met een knettergekke vriendin die alles filmt voor "een documentaire, een stripboek en een auto-biografie". Van de laatste "Limburgse Ridder".

:r:r:r

Maar goed, vind het jammer dat een weerwoord als Hero Brinkman gaf eerder weg moet, dan dit soort volk

22-03-12 08:08:58
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Limburg kent veel grenzen, België, Duitsland, de culturele invloeden zijn enorm.

Maar Limburg heeft een jeugdtrauma, niet weg-lachen - het is historisch een gegeven - een trauma dat nu nog steeds voelbaar is.
Limburg heeft ooit nooit echt bij Nederland gehoord - het was een territoriaal twijfelwerk door de jaren heen.

Limburg heeft na 1880 pas echt beeld gekregen door de ontwikkeling van de mijnen, later NSM, DSM, na 1965 de automotive industriëen.

De belofte voor werk te zorgen na de sluiting van de mijnen heeft, vind ik, in Limburg toch niet zo veel opgeleverd.

NedCAR, voorheen volvo, voorheen DAF, voorheen een aardappelveldje is ook een pijnlijke en ook een glorieuze ontwikkeling.
Glorieus omdat er een Limburg een volwaarde autofabriek staat, stond met een brede productie en groot protentieel.

Helaas is de wereld markt heel scherp - te duur is te duur - zo wordt het uitgelegt.
Maar nu staat daar een enorm kapitaal met heel veel mogelijkheden - De bezuinigings actie van de overheid maakt het een perma-faal.

En dat betekend effectief een extreem grote kapitaal vernietiging.

Het is niet de directe vorm van bezuiniging die dat veroorzaakt - is het systematisch afbouwen van de voorwaarden dat bedrijven interesse hebben; want de echte kosten worden afgewend op de gemeente - en die heeft al relatief vroeg een signaal gegeven welke iedereen toch wakker zou schudden.
Nee, dat gebeurde niet - tja, als de gemeente het terrein overdoet aan curatele-meester Si-Ge ; dan zegt dat wat over de vitaliteit van de goude kip.

Resentimenten zijn de motor voor basaal populair denken - als er onvrede is binnen de samenleving gaat men zoeken naar de grote boosdoeners. Dat is de elitaire politiek en de werkgraaiende buitenlander.

Maar die elite wil wel tweedracht zaaien - middels de voorwaarden te scheppen voor de onvrede. En daarover praten mag niet omdat het non-done is.

Maar het onteigenen van de Nederlandse werknemer van zijn recht fatsoendelijk betaald te worden komt tot zijn recht door vreemd persooneel lager te betalen - wil je nog interessant zijn - je loon moet omlaag.
Maar hoe zit het met de noodzakelijke kosten van levensonderhoud, woon, vervoer, pensioen.

Deze processen zijn niet nieuw - in de geschiedenis herhalend.

Kunnen we in Nederland een automtive laten ontstaan, in stand houden welke concurrerend kan zijn aan productie centra elders?
Of moeten we anders gaan denken - andere producten ontwikkelen - de fabriek gefaseerd ombouwen, aanpassen.

Geld moet rollen dus moeten consumenten kunnen uitgeven - dat is de motor van de economie.

24-03-12 10:32:31
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Maar Rutte bezuinigt alles kapot, dus geef ik niks meer uit, op boodschappen, verzekeringen en benzine na dan:)

24-03-12 20:18:19
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Geert Wilders geeft ook in New York een nieuw boek uit: 'Marked For Death: Islam's War Against The West And Me.'
Ik vind op zich dat dat zijn goed recht is om zo'n boek uit te geven (al kan ik er natuurlijk nog niet over oordelen). Met zijn mening over de Islam ben ik het 100% eens, maar ik denk dat het wel mogelijk is dat-ie hiermee Nederland in gevaar brengt. En de titel van het boek doet me ook aan iets anders denken... (sorry).

24-03-12 21:38:36
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wie kent de Islam; en als je twijfeld, twijfel dan ook over die 100%.

Verder denk ik dat elk volk, stroming, religie, die in de verdringing komt over kan gaan tot verdediging - de vraag is natuurlijk welke vorm - een oorlog tussen naties is niet altijd gevoerd op een 'nette' manier - maar duidelijker is dat een oorlog een vorm van communicatie is die bij uitstek vuil is.

Geen tegenstander kan geweld eenzijdig beantwoorden - daaruit volgt dat geweld tot geweld leid. Wie het niet snapt - er kunnen er een aantal mensen zijn - geef ik gaarne een klap in het gezicht.

We willen vrijheid tenkoste van vrijheid - we willen veiligheid tenkoste van veiligheid - het zal dan ook nog 15jaar duren voordat we het begrijpen - maar niet alleen begrijpen maar ook ons handelen zal er dan naar zijn - Dat het uitsluiten van mensen tot uitsluiting leid van mensen.

Het idee : zij tegen ons : is een gevecht met ons zelf.. want wij,... zijn ook zij.

Wat was ookal weer de oorzaak/noodzaak van het handelen?
- vrijheid
- gelijkheid
- broederschap

welk van die elementen zijn ingezet om tot deze doelen te komen?

25-03-12 11:38:03
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

27-03-12 09:06:31
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Leuk zulke 'peilingen'. Zijn er veel personen die wat wordt gevraagd elke week of is het giswerk? Ik zie het nut niet van die 'peilingen'.

28-03-12 09:15:48
nietmeer
@Madarian: ga er maar van uit dat Maurice de Hond iets beter is in het peilen dan de gemiddelde persoon. Hij wordt niet voor niets als autoriteit gezien op dit gebied.

28-03-12 09:43:56
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
DEvH: 'Die uitspraak kost x zetels'. Het kost niets, totdat er nieuwe verkiezingen zijn! En waarom een peiling per week? Waarom niet per maand? Heeft hij niets beters te doen? Geldverspilling en stemmingmakerij.

28-03-12 09:52:32
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
de 2e kamer
deel 1 / 7

28-03-12 10:42:05
nietmeer
@Madarian: _O-

ok. Als jij het zegt :')

maar goed, even terug op Wilders. Volgens de peiling is hij gedaald, daar ga ik dan ook van uit. Net als dat de SP ineens gigantisch steeg. Ik ga verder niet in op een discussie over maurice de hond, daar maak je maar een ander forumtopic over :ja

28-03-12 13:01:01
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Hero Brinkman is vertrokken uit de PVV: gevreesd wordt door sommigen dat de pvv nu helemaal naar binnen slaat. alles op slot, alles rond 1 persoon die de partij regeert.

Meningen?

28-03-12 14:07:32
nietmeer
Davh11: nou ja, als Brinkman inderdaad het enige gehoorde tegengeluid was in de partij, dan is de kans dat de partij radicaliseert best groot. Zeker met een toch al vrij buitensporig pakket aan ideeën, en een constante roep om... ach ja, we noemen het vernieuwing van de politiek.


Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 143 144 145 [146] 147 148 149 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven