hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 14:00 - 74304 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 4 .... 144 145 146 [147] 148 149 150 152 153 154 155

Discussie over Geert

28-03-12 14:33:15
Tom-Servo
Oudgediende


WMRindex: 19.823
OTindex: 17.809
Om nog maar eens terug te komen op Wilers' meldpunt voor Oost-Europese criminaliteit.
Lees dit maar eens. Zelfs de politie krijgt het door, maar die politiek correcte linkse watjes blijven doen alsof er niks aan de hand is. Je zou toch hopen dat zij zelf eens in hun eigen huis worden overvallen of op straat beroofd door Oost-Europeanen.

28-03-12 14:47:37
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Tom-Servo: Niet persé door oost europeanen. En wat mij betreft mogen alle (on)rechters die veel te lage straffen geven ook meteen een bezoekje krijgen.

28-03-12 18:21:22
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Tom-Servo: Linkse PC watjes. Leuk :3

De problematiek rond de Oost-Europeanen kan niet worden opgelost door een meldpunt waar niets wordt gedaan met je melding. Het wordt alleen geteld. Heeft dus geen enkel fucking nut, en daarom moet het kapotdood gemaakt worden.

28-03-12 18:26:21
nietmeer
Davh11: agreed. Het enige nut dat ik kan bedenken, is om als provocatie te dienen, en om het op de politieke agenda te zetten. Dat wilders dit niet gedaan heeft via simpel vragen en spreken... triest en een beetje zonde.

Ik ben er fel op tegen, simpelweg omdat er een doel wordt ingevuld voor het publiek, dat het helemaal niet verdiend...

28-03-12 18:56:04
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Juist een meldpunt kan laten zien dat er een probleem is dat de politiek liever wenst te ontkennen. Maar om dezelfde reden als waarom de registratie op afkomst in gevangenissen is afgeschaft, wordt nu dit meldpunt afgebrand: het is politiek niet wenselijk dat aangetoond wordt dat er problemen zijn, dat er veel criminaliteit is onder buitenlanders. En daarom schieten we de boodschapper af, dan hoeven we niets te doen aan het slechte nieuws wat dat zal dan ook wel opgelost zijn....

Zoals een MOE-er het verwoorde: bij ons krijg je voor winkeldiefstal 2 jaar, hier een lachertje van een boete en je kan meteen verder gaan..... En dan maar verbaasd zijn dat alle criminelen van daar ook hier komen werken wegens het voortreffelijke arbeidsklimaat...Leuk voor de misdaadcijfers daar, maar wij zitten als burgers die er niets over mogen zeggen wel mee opgescheept.

28-03-12 21:19:23
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Grappig: het overleg in het Catshuis zit vast. Vooral omdat de verfoeide Wilders op de bij links zo belangrijke punten Sociale zekerheid, ontslagrecht, ww etc niet wil toegeven aan de bezuinigingsdrang van de VVD en het CDA......

28-03-12 21:25:40
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Is Geert toch nog ergens goed voor he. Namelijk voor de normale mens.

28-03-12 21:36:02
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Invisible: het probleem was al lang bekend, alleen niet onder "het volk", en die is er niet beter op geworden ook.

En ja, de politie hier moet godsamme goed op z'n fikken kijken, de Oost-Europeanen zien dit als een snoepwinkel zonder bewaking. Het is een ernstig probleem, maar het op deze manier onder de aandacht brengen is... onnodig, dom. :|.

Toch spookt me het volgende door het hoofd:

Hero Brinkman die vertrekt, zegt dat de PVV nu helemaal naar binnen zal slaan, alles gecentraliseerd rond die ene persoon. Hij was een van de weinige die vragen stelde bij de beslissingen van zijn eigen partij, ten minste naar de media. Meningen?

28-03-12 22:12:35
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Davh11: omgekeerd: het probleem is juist bij "het volk" al lang bekend net zoals de problemen rond integratie dat al decennia zijn. Het is juist de correcte elite die het niet wil weten, in wiens wereldbeeld het niet past en die daarom iedereen demoniseren die het toch ter sprake bracht.

Decennia lang met succes, maar nu heeft de wal het schip gekeert en is het deksel voorgoed van de put. Alleen ook dat heeft de elite nog niet door, men blijft de oude strategie voeren i.p.v. eens werkelijke politiek, werkelijk beleid op die punten te gaan maken.

Wilders is niet de oorzaak van de problemen, Wilders is het gevolg van het negeren ervan door hen die nu zijn tegenstanders zijn.

28-03-12 22:39:13
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@Invisible: Hebben we nog een elite die de politiek beïnvloed? een soort van Doema voor de rijken?

28-03-12 22:47:17
nietmeer
@Invisible: de correcte elite is haast geen sprake meer van. Problemen zijn een stuk beter bespreekbaar geworden, helaas heeft Dhr. Wilders zijn doel wat dat betreft bereikt. Een nieuwe, trieste wind door de SP, groenlinks en de PVDA is teken daarvan. Geen vervanging, eerder vernieuwing.

Ik ben het met je eens wanneer je zegt dat dit een gevolg is van de krampachtig vastgehouden politieke correctheid is. Maar niet als je zegt, dat dit hier nu nog van toepassing is. Dit had net zo goed besproken kunnen worden zonder een dergelijke, radicale stap. Een bevolkingsgroep publiekelijk aan de schandpaal nagelen, dat is je reinste discriminatie.


29-03-12 07:59:11
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Die bevolkingsgroep haalt anders vandaag het nieuws weer en zelfs PvdA burgemeester van Amsterdam moet het toegeven: we worden overspoeld door criminelen uit het Oosten die af komen op het heerlijke werkklimaat hier. Zou hij dit ook gedaan hebben als het MOE meldpunt en de discussie erdoor de weg niet vrij hadden gemaakt?

(van de laatste 1800 aangehoudenen in Amsterdam waren er slechts 226 Nederlander. Polen is hoofdleverancier gevolgd door Roemenie en Litouwen.)

Het wordt tijd dat de politiek hier en de EU zich daar eens op storten ipv op het afschieten van de boodschapper.

En dat een hele bevolkingsgroep aan de schandpaal komt: Als ook zij zich eens om het gedrag van hun volksgenoten zouden bekommeren ipv de andere kant op te kijken en alleen critici te bevechten zou dat niet een hoop schelen?

@Devh: de politieke correctheid is er helaas nog teveel, mn ter linker zijde. Liever Wilders bevechten dan de problemen erkennen omdat erkenning inhoudt dat men toegeeft decennia lang te hebben zitten slapen. Er is een kentering, kijk naar VVD en enigszins CDA, maar links erkend nog te weinig.

29-03-12 08:37:17
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wie controleert de controle
wie teld de getallen
wie houd het zuiver
of is zuiver ook iets
met watjes.. demake-up :D

29-03-12 10:37:36
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Invisible: Je weet het uitstekend te verwoorden. Ooit gedacht de politiek in te gaan? Dan wijzig ik mijn PVV stem naar jou partij.

29-03-12 10:45:01
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
We worden overspoeld; kijk even uit het raam..
ja, exact daar.. ik zwaai even..

ik ben namelijk even vanuit hier naar daar gespoeld.. dat lukt maar één keer per zes uur.

Heerlijk die overtreffelijke trap.

29-03-12 10:54:58
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
polen meld punt? discriminatie? zelfregulering?

Geschiedenis is de kennis over de toekomst #hint


29-03-12 11:20:20
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
@Deus: helaas wel ja . . . Dat is zo blijkt hier meermaals, voor tweeerlei uitleg vatbaar.

@Madarian: politiek: liever niet. Wel aardig dat ik al 1 stem heb, dat wel...

29-03-12 15:38:43
DeathJester
Erelid

WMRindex: 890
OTindex: 403
Wnplts: Roosendaal
@Invisible: Wilders zit momenteel klem door zijn eigen gedraai. Niet toegeven betekent een val van het kabinet, waar hij luidkeels om zal lachen. Een val van het kabinet betekent wel nieuwe verziekingen, terwijl hij er in de peilingen niet rooskleurig voor staat.

Ben benieuwd waar het Catshuisoverleg op uit zal komen.

29-03-12 16:18:31
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Een lastige keuze. Afkeuren of toegeven. In de politiek kun je niet altijd je zin krijgen/doordrukken. Het is een lastige keuze.

29-03-12 20:53:07
nietmeer
Ik vind dat de linkse tak ook de politieke correctheid aardig los laat, maar "Mauro" bewees anders :/. Schande, vind ik.

En de cijfers liegen er niet om, en er moet iets gebeuren daarmee. Dat is niet prettig voor het volk, maar goed, ze hebben het er zelf naar gemaakt.

Wat doen "we" eraan? Strenger integreren, inderdaad de rotzakken terug sturen? Als ik kijk naar de Oosteuropese maffia... Ja.
Maar goed, die vinden hun weg wel weer terug.


30-03-12 06:38:20
Tom-Servo
Oudgediende


WMRindex: 19.823
OTindex: 17.809
DEvH: SP pleit voor een terugkeerverbod voor Oost-Europese criminelen, maar hoe willen ze dat ooit gaan handhaven? Dan zou je weer grenscontroles moeten invoeren, en dat wil de EU-top niet.

30-03-12 08:03:41
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Bijkomend probleem is dat een terugkeerverbod gehandhaafd zou moeten worden door de regeringen van die landen, maar die hebben het te druk met iedereen af te schieten die de buik vol heeft van criminaliteit uit die regio's en daar melding van maakt.

Enige wat helpt: paar stappen terug doen: dat soort landen uit Schengen mikken of voorkomen dat ze erin komen, controles aan de oostgrenzen van Duitsland en Italie weer invoeren. Ligt politiek gevoelig want niet correct, maar maakt het hier wel een stuk veiliger.

30-03-12 09:09:39
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Het meest irritante is dat eropa te snel van alles wil, waar europa nog lang niet aan toe is. De euro. Uibreiding schengen. Uitbreiding europa. En dan ook nog eens veel meer geld willen krijgen/uitgeven tijdens een crisis! Die gasten zijn van de put gerokt.:ja

01-04-12 18:22:46
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Wat het meest in het oog springt: wel uit die landen een enorme hetze tegen Wilders, parodieen op TV etc, maar geen woord over de enorme aantallen criminelen die vandaar hier heen komen.

Je zou haast denken dat de regeringen daar blij zijn dat de criminelen massaal hier heen komen en dat ze daarom Wilders bevechten.... zou Wilders namelijk gehoor vinden dan moeten ze zelf weer afrekenen met die criminelen...en het is nu net zo lekker dat ze ons beroven ipv hen....

01-04-12 22:03:22
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
@Invisible: jij buigt altijd alle feiten om om je eigen standpunt maar overeind te houden

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 144 145 146 [147] 148 149 150 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven