hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 16:00 - 74299 artikelen - nu online 40 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3 4 5 .... 152 153 154 155

Discussie over Geert

01-03-08 16:43:15
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
We generaliseren wel erg :P
Ik sloeg eens de krant open en dr stond een strip over God in. Het christeiljke geloof zegt dat God niet afgebeeld mag worden. Wel op een eerbiedige manier, maar niet op een spottende manier. In de krant is het niet op een eerbiedige manier bedoeld. Maar verder hoor je dr niets over.
Er staan pics van mohammed in de krant en t is gedaan.

Wat je zegt over dat een christen net zo onverdraagzaam is als elk anders is niet waar. Je hebt er tussen die reageren heel overdreven en gaan gek doen. Maar de bijbel zegt dat de gelovige zich er niets van aan moet trekken.

Dat zegt de koraan niet. Met alle respect voor mensen die in mohammed geloven. Ik ken moslims die zijn heel anders dan dat we op tv zien. Tegenwoordig zien we alleen maar het slechte en niet het goede. Want degene die die fatwa heeft uitgesproken is natuurlijk niet de hele moslimgemeenschap.

01-03-08 16:59:08
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@stryper
Ieder geloof probeert zieltjes te winnen. Daarin doet de Christelijke kerk niet onder voor welk geloof dan ook. Wie niet geloofd in God (en dan ook nog de juiste versie) is verloren of misleid. Dat bedoel ik met onverdraagzaam.

Bij mijn weten roept de Koran nergens op tot geweld. De enigste vorm van geweld die toegestaan is, is om lijf en goed te verdedigen (er zullen vast mensen rondlopen op WMR die je dat nog veel beter kunnen uitleggen).

Overigens is fatwa een juridisch advies en geen wet of vonnis waar men zich aan hoeft te houden als ik zo eens zoek op internet.

En weer even on-topic
Als Geert Wilders de Bijbel net zo zou lezen als dat hij de Koran leest, dan denk ik dat hij ook de Christenen uit Nederland wil hebben (6)

01-03-08 19:37:50
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
hehe, dat is zijn volgende stap ook :P

01-03-08 19:56:00
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
@ Heraux:
Ik woon zelf in een zeer multiculturele buurt. Ik zou het ook niet anders willen zien.
Mensen die elkaar nog de groeten doen op straat, een praatje maken, vragen hoe het is.
Maar dat wordt door één persoon ernstig verstoord, te weten Geert Wilders, met zijn uit te brengen film.
Deze man is totaal niet okselfris meer te noemen en loopt alleen maar te koketteren met uitzending van zijn film.
Mag ik even weten op welk kanaal?
Want daar hoor je deze persoon niet over praten.
Ik weet zeker dat er geen enkele publieke/commerciële omroep is die zich daar aan waagt. Het zal dus wel een filmpje op internet worden.
Hopelijk verwijdert de provider het filmpje binnen 1 uur.

01-03-08 19:56:26
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Ik las dat GW katholiek is opgevoed. Misschien kan onze Paus hem eens een flink pak rammel geven? :jeej

01-03-08 20:22:23
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
@ Ledi, geef hem niet teveel eer..
een Pauselijke aframmeling is deze persoon niet eens waard.
Gewoon stevig door de Hell's Angels in mekaar gebeukt worden, en daarna 3 jaar verplicht werken in een darkroom.

01-03-08 22:15:06
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
RonHee schreef: daarna 3 jaar verplicht werken in een darkroom.
------------------------------
Achgut,daar kunnen zijn geblondeerde haren niet tegen. (6)
Maar van die HellsAngels zie ik helemaal zitten.

01-03-08 22:21:47
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
Maar nog iets he
NIEMAND heeft die film nog gezien behalve de makers. Zoveel ophef over een film die er nog neit is, die niemand nog gezien heeft. Ik vind het een beetje voorbarig, gewoon wachten totdat je hem gezien hebt dan pas oordelen. Dat is het beste

02-03-08 01:15:49
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het was een geweldige film ,hoezo..

Ik heb de film al gezien!

02-03-08 11:27:14
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
8O Ja, ja. Linkje? :|

02-03-08 14:50:33
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Wilders? Joehoe? Ben je daar? Heb je het al gehoord? 'Onze' jongens in Afghanistan gaan het wat zwaarder krijgen dankzij die film van jou. Ga jij daar even heen om uitleg te geven? Mochten er nog wat doden vallen daar, kom jij dan op de begrafenins? Kom jij dan even uitleggen waarom die film van jou het leven van jonge jongens waard is?

Nee? Waarom verbaasd mij dat niet? Last van knikkende knietjes? Of is het misschien toch lastig om je eigen standpunt te verdedigen tegenover mensen die het raakt? Misschien omdat jouw standpunt gewoon niet klopt?

Ik hoop dat als er doden vallen in Afghanistan, de familie jou komt afschieten als een dolle hond. Oog om oog, tand om tand. Toch nog een beetje rechtvaardigheid voor de problemen die jij veroorzaakt.


02-03-08 14:57:05
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
tja Storm, wat we ons misschien moeten afvragen wat we daar in de eerste plaats doen...

wilde Geert zn filmpje is gewoon weer de zoveelste provocatie, weer een poging om de tegenstellingen in ons land groter te maken. zodat hij mooi kan inspelen op het onveiligheidsgevoel in Nederland. wat trouwens ook een erfenis is van Bakellende 2. maargoed.

02-03-08 14:58:45
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote ToMxlr:
tja Storm, wat we ons misschien moeten afvragen wat we daar in de eerste plaats doen...


Ik ben tegen onze aanwezigheid in Afghanistan, we hebben daar niets te zoeken. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het ze daar moeilijker wil maken.....

02-03-08 15:01:22
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
daar ben ik met je eens Storm.
we hebben ons weer mooi laten meeslepen door Bush. nog een erfenis van Bakellende 2.
maarja.
die jongens moeten daar gewoon zo snel mogelijk weg. de amerikanen hebben destijds de taliban in het zadel geholpen om tegen de Russen te knokken. laat de amerikanen dan ook maar hun eigen rotzooi opruimen!

02-03-08 18:33:44
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Van de week deelgenomen aan een enquete over dit kabinet (Eén vandaag) woensdag te zien in dit programma.
Volgens mij komt de NL regering er dan niet zo best af, ook inzake Afghanistan.

02-03-08 18:34:59
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
De regering is geen weerspiegeling van het volk meer. Daarom komt zij er niet goed vanaf, en daarom gaat men stemmen op iemand die wel praat zoals een normaal mens, iemand die wel achter zijn standpunten staat.

02-03-08 18:38:34
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
8O Mmore, zie jij Wilders als een normaaldenkend mens?

02-03-08 18:40:56
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Mmore zegt dat hij praat als een normaal mens :P
EN vergis je niet, iemand die goed kan lullen die neemt veel mensen met zich mee.
Heb biografie gelezen van Hitler en die kon ook zo goed lullen...niet dat ik denk dat Wilders net zo invloedrijk gaat worden :P

02-03-08 18:41:52
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik vind hem dichter bij de bevolking staan dan lui als Balkenende, en ik ben er tevens van overtuigd dat als je op hem stemt en hij aan de macht komt hij zijn standpunten werkelijk zal maken, in plaats van er over te praten tijdens de verkiezingen en het daarna te vergeten.

Bovendien vind ik dat Wilders een gevaarlijk persoon is die op slimme, slinkse wijze inspeelt op de actuele problemen in deze samenleving.

Ik mag dan wel geen fan van wilders zijn, ik snap wel de gedachtengang van sommige mensen die op hem stemmen.

02-03-08 18:47:24
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Mmore, ok, hij staat nu dan wel dichter bij de bevolking maar ik vrees dat zijn geniale methode grenst aan waanzin. En wat dat kan beteken staat opgetekend in veel geschiedenisboeken :{

JPB en kornuiten staan dan wat boven het volk maar zo slecht doen ze het niet, zij zijn nu degen die de rotzooi van veel voorgaande kabinetten moeten oplossen, voorzover dat al mogelijk is 8O

Dan doel ik op Den Uyl, van Agt, Kok en dat soort softies, hadden die klootviolen het wat straffer aangepakt dan had Nederland nu niet met het probleem van losgeslagen jongeren gezeten.

02-03-08 18:47:50
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Het laatste beetje credit dat Wilders nog van me kreeg, is totaal verdwenen toen hij weigerde met de moslimgemeenschap over zijn ideeën te praten.
Jammer dat de mensen zich niet realiseren dat hij dat niet doet omdat dan een heleboel van zijn stellingen omver getrokken zouden worden (en dat weet hij donders goed) .

02-03-08 18:50:40
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik vind dat elke partij goede en slechte dingen heeft, maar iedereen richt zich op het negatieve terwijl ze met het positieve meer kunnen doen, maar niemand wil compromis maken en iedereen wil winnen.

02-03-08 18:52:11
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Wilders gooit wat losse kreten naar buiten, totaal niet gecontroleerd. Hij heeft dus duidelijk ergens een groot ego-probleem.

Balkenende,Bos en Rouwvoet zeggen niets, zij verbergen zich achter hun politieke coalitie.
Heeft u al 1 resultaat kunnen zien van dit kabinet?

02-03-08 18:54:25
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik denk dat Wilders niet zomaar losse kreten naar buiten gooit, hij staat achter zijn standpunten en die verdedigt hij.
Alleen zijn er vele mensen niet met hem eens, dat is wat anders.

Ik heb idee dat Nederland fouten blijft herhalen, vooral met de gastarbeiders enzo.
Hoewel het mij niet boeit hoeveel buitenlanders hier wonen, je ziet dat mensen over hetzelfde vallen als in de jaren vijtig en zestig.

02-03-08 18:54:48
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Tuurlijk heeft iedereen een lichte en donkere kant, jammer is wel dat Wilde Geert alleen maar zijn donkere kant laat zien en niets positiefs meer weet te verzinnen. Wacht, jawel, dat idee "van" hem om jong tuig naar de Goelag te sturen. Wat dan wel jammer is dat dit idee niet vanhem zelf afkomt, wederom een teken dat hij te vaak maar wat loopt te schreeuwen en geen eigen gedachtengang heeft omtrent zaken die de moeite waard zijn om te overdenken :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5 .... 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven