hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 44 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen


1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11 12 13 14

Blog functionaliteit stopt

07-05-15 16:22:31
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
@pfft: Er zijn pogingen in gang gezet om één en ander oplifecrew voort te zetten. Dus als je wilt?...

07-05-15 17:08:10
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
pearlypuck jammer dat je er zo over denkt, met een export functie die nog tot het einde van het jaar actief blijft zou er toch genoeg tijd moeten zijn?

07-05-15 18:49:52
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.678
OTindex: 3.186
@Voogeltje: Dat moet ik je nageven, je geeft iedereen de kans om te redden wat er te redden valt dat doet niet elke site, ik heb sites meegemaakt die gewoon ineens weg waren zonder waarschuwing, dus ik vind het erg netjes dat je meedenkt. Maar ik vind wordpress niet de uitkomst voor mij, misschien later maar nu niet.

Kristel heeft een zoon hier, is dat niet 2fast? of zoiets, deze kun je de vraag voorleggen en ledi heeft een nicht hier dat is @Beereekhoorn (denk ik), dus ook aan haar kun je vragen wat er met de gegevens moet gebeuren. Van Sjatter weet ik het niet.

Je kunt ook zelf van deze personen uploaden naar een persoonlijke site. Dus voor deze personen elk een nieuwe site maken met eigen e-mail en dan later als je weet wie erover gaat de inlog doorgeven zodat zij daar mee verder kunnen als zij dit wensen.

07-05-15 19:02:11
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@omabep: @Voogeltje:
Sjatter heeft ook een zoon hier, hij heette geloof ik zelfs @childofsjatter: of iets in die geest

@Kristel's zoon is @2fast4you en misschien weet @TazDevil hoe we die kunnen bereikenLaatste edit 07-05-2015 19:05

07-05-15 19:04:15
nietmeer

07-05-15 19:05:36
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@Grouse: idd, had het net gevonden op Sjatters blog :) hij woont in Emmen...

Laatste edit 07-05-2015 19:06

07-05-15 19:10:48
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
@Voogeltje: nee geen reden. Ik kreeg een mail dat de boel geimporteerd was en toen ik op die link klikte stond er direct dat ik de regels had overtreden en van de site geblokkeerd was.

07-05-15 20:03:37
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Laten we niet vergeten hoeveel Voogeltje voor ons gedaan heeft en nog steeds doet.Van bowlings tot kaartjes, wedstrijden met leuke prijzen. Achter de schermen is hij constant met de verwerking van mailtjes bezig van leden die de helpdesk inschakelen.
Heel kwetsend voor Voogeltje om dan de kritiek te lezen. Tuurlijk had hij het liever anders gezien.
Ik wil jullie echt vragen om wel respectvol te blijven.

07-05-15 20:11:54
zotteopa
Senior lid

WMRindex: 24
OTindex: 1.169
S
@Luna: De beste stuurlui, staan nu eenmaal aan de wal
het is niet anders

07-05-15 20:23:44
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@Luna: idd, en goed dat je dat nog ff hardop zegt :ja

bedankt @Voogeltje (L)

07-05-15 20:25:36
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Echt precies hetzelfde gezeik was er toen de blogs werden ingevoerd 8-)

Oh nee, nu gaat alle activiteit van het forum naar de blogs!

Hetzelfde trouwens toen het forum werd gestard: oh nee, nu gaat alle activiteit naar de forums!

Deze site wordt al jaren lang gratis aangeboden, je hoeft er niks voor te geven. Als je zo graag wil bloggen zijn er genoeg andere mogelijkheden. Als je bang bent het contact met andere leden te verliezen, zijn er de artikelen en het forum.

07-05-15 20:30:35
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@Ikke: haha, #ok ik was er toen niet bij, maar zoiets had ik al verwacht.
op de een of andere manier houden een heleboel mensen niet van verandering :P
.. en wel van een heleboel drama :ja

Laatste edit 07-05-2015 20:31

07-05-15 20:36:51
zotteopa
Senior lid

WMRindex: 24
OTindex: 1.169
S
@Ikke: En daar weten we samen alles van
stelletje klagers

07-05-15 20:56:47
nietmeer
@Luna: ben het met je eens hoor.Hij heeft zelf ook al aangegeven dat het een nare beslissing was voor hemzelf, en dat geloof ik ook.

De reacties waren desalniettemin te verwachten, ook ik maak me er schuldig aan merk ik.

respect is er ook , voor al die leuke jaren die ik hier al heb mogen zijn, en al die fijne vrienden die ik er voor het leven aan heb overgehouden.


07-05-15 21:20:22
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
Ik vind het hoe dan ook een prestatie dat deze site in de lucht wordt gehouden. Hoewel geen idee heb hoeveel werk en moeite dat met zich mee brengt.
Wel heb ik de indruk dat de munten niet de belangrijkste overweging zijn. Ik bedoel, @Voogeltje: zal er niet vet van worden.
Ik betreur de beslissing om de blogs op te heffen, maar ik respecteer het wel. Ik heb geen overzicht op het reilen en zeilen van de site. Dus moet ik me voegen naar degenen die er wel van weten.

Daarom, alle respect voor degenen die ons dit genoegen gunnen.
En niet teveel mekkeren ;)

07-05-15 21:33:03
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Je mag best je teleurstelling uiten, advies aandragen of je visie meedelen.
Maar denk beetje na hoe je het verwoord en besef wel dat er veel werk wordt verricht wat niet direct zichtbaar is voor jullie ;)

07-05-15 22:22:09
nietmeer
Ik ben één van de 'klagers'. Maar wie mijn postings dienaangaande goed gelezen heeft zal gemerkt hebben dat ik zijn beslissing om de Blogs op te heffen niet aangevallen heb ómdat hij de Blogs opheft! Ik heb voornamelijk kritiek geuit over de manier waarop het gegaan is, dat is heel iets anders!

Ik vond, en vind, dat hij voordat hij deze beslissing genomen heeft een waarschuwing had kunnen laten uitgaan zodat er over gesproken kon worden. Dan nóg zou het uiteindelijk zíjn beslissing geweest zijn, absoluut!

Ik dénk dat de meesten er tegenaan hikken dat het als een donderslag bij heldere hemel op de leden is neergedaald! Dát heeft kwaad bloed gezet, zeker weten, je hoeft er enkel de reacties maar op na te lezen.

Ik herhaal mijzelf: Als er over gesproken en gediscussieerd zou zijn vóórdat @Voogeltje zijn beslissing wereldkundig gemaakt zou hebben dan zou het gegarandeerd geen, of in ieder geval, veel minder leden gekost hebben!

Persoonlijk zou ik dan gebleven zijn en een andere oplossing gezocht hebben voor mijn geliefde Blogs.

Het is dus niet de beslissing zelf die velen tegen de schenen schopt, het is de manier waarop we tegen de schenen geschopt worden!

Ik hou van WMR! Echt, dat doe ik, WMR is als een familie voor mij geweest. Ik heb na het overlijden van mijn zoon hierover een aantal keren geblogd en veel, heel veel sympathie en harten onder de riem gestoken gekregen van veel WMR-leden! Leden die ik ben gaan waarderen en bijzonder vriendschappelijk gevoelens voor heb, ook al heb ik ze nooit IRL gezien!

Ook andere dingen die mij dwars zaten, waar ik mee zat, zijn in mijn Blogs ter sprake gekomen. Ook andere leden hebben vaak hun ziel en zaligheid in hun Blogs gelegd... En nu wordt die mogelijkheid met een opzegtermijn van één maand ons plotsklaps ontnomen..

Dat we de tot aan het einde van het jaar de gelegenheid hebben om de blogs te kopiëren en veilig te stellen doet aan de impact van die beslissing niets af :(

Dan het argument dat deze site gratis is en dat we dus eigenlijk maar dienen te slikken wat Voogeltje ons voorschotelt.. Wie mijn Blogs leest weet dat ik alles behalve bemiddeld ben. Toch, tóch zou ik geen moment aarzelen om een jaarlijkse bijdrage van, och weet ik 't, €50,00 of zo over te maken naar Voogeltje om hem te helpen WMR, en daarmee de Blogs, in leven te houden!! En ik denk oprecht dat er veel meer leden zijn die dit over zouden hebben voor WMR!

Tenslotte over Voogeltje zelf: Ja, ik ben één van de degenen die verbolgen was/is op hem. Maar ik heb hem nooit uitgescholden of beledigd. Wél heb ik zijn beslissing een dictatoriale beslissing genoemd, en daar blijf ik bij: Voogeltje heeft niet erkend/begrepen dat WMR weliswaar betaald wordt door de adverteerders, maar dat de leden, en dan met name de vaste kern, degenen zijn die WMR levend houden!

In mijn oog heeft hij één fout gemaakt, hij heeft de betrokkenheid van veel WMR-leden schromelijk onderschat, en daar plukt hij nu helaas de wrange vruchten van.

Op het moment dat ik dit schrijf zijn er zo'n 30 leden verhuisd naar LiveCrew. Niet zoveel zou je denken, gezien het imponerende ledenaantal van WMR.. Maar! Het zijn veelal leden die je hier zowat dagelijks ziet! Dus, als ik het zo zeggen mag, veelal kernleden, degenen die WMR node zal gaan missen in de toekomst.

Mocht Voogeltje alsnog opteren voor een andere oplossing dan rigoureus de Blogs te beëindigen dan weet ik zeker dat de meeste vertrekkende of reeds vertrokken leden spoorslags terugkeren naar het eens zo warme WMR-nest...

En ik zal dan voorop lopen...

08-05-15 00:46:19
nietmeer
SamuiAxe: dat heb je heel mooi verwoordok

08-05-15 07:34:27
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
Quote SamuiAxe:
Ik vond, en vind, dat hij voordat hij deze beslissing genomen heeft een waarschuwing had kunnen laten uitgaan zodat er over gesproken kon worden. Dan nóg zou het uiteindelijk zíjn beslissing geweest zijn, absoluut!

tja.. de voor- en nadelen van een democratie..
er kan veel tijd en energie gaan zitten in discussies, zonder dat er wat bereikt wordt.

misschien zou de hele site verandert moeten worden.. ik weet er niks van, maar iemand zei dat " Het beeldenforum is de grootste belasting.. en dat de layout van WMR te ouderwets is."
maar ook dat kost waarschijnlijk heel veel tijd en aandacht en energie

iig is het misschien moeilijk voor ons te oordelen wat er precies speelt, ik weet niet of @Voogeltje dat echt gezegd heeft, en of het alleen 'capaciteit' is

maar jammer blijft het :)

Laatste edit 08-05-2015 07:40

08-05-15 08:42:49
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
SamuiAxe: Om eerlijk te zijn had ik al deze reacties volledig verwacht, dat gebeurde zoals @Ikke al zei ook toen deze features werden geïntroduceerd.

Natuurlijk zijn jullie als leden maar ook de anonieme bezoekers belangrijk voor het voortbestaan van WMR, zonder leden & bezoekers is er geen WMR mogelijk. Aan de andere kant is het helaas ook zo dat zonder geld WMR niet mogelijk is, met het huidige niveau van inkomsten (en de nog altijd dalende lijn) zijn de hosting kosten ternauwernood te betalen.

Ik sta dus voor de volgende keuzes: of kosten beperken door functionaliteiten die veel capaciteit kosten maar weinig opleveren te schrappen of door gaan tot de kosten gelijk zijn aan de opbrengsten en alles stopzetten. Je zal begrijpen dat het eerste in mijn ogen de beste optie is, terug naar de basis van WMR tegen lagere kosten.

@allone: beelden forum is relatief licht en goedbezocht waardoor het op de tweede plaats qua bezoekers en opbrengsten staat.

08-05-15 08:49:59
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Ik heb contact met 2 zonen van Sjatter. Zal ik hen vragen wat zij willen?

08-05-15 09:10:18
nietmeer
@Voogeltje: Dank je voor je antwoord! Mag ik één laatste opmerking van mij herhalen/toelichten?

Waarom niet hier een contributie instellen? Zo ik eerder schreef, vraag b.v. €50,00 per jaar aan de leden?

Geef dan als 'beloning' de betalende leden de optie om d.m.v. AdBlock de irritante advertenties te blokken én de mogelijkeheid om te Bloggen! De anderen, niet-betalende leden en anonieme bezoekers, dienen AdBlock, (of andere advertentie-blokkerende apps), uit te schakelen anders krijgen ze geen toegang. Bovendien kunnen ze niet Bloggen als ze geen contributie afdragen.

Zeg dat er 50 tot 60 leden zijn die bereid zijn om te betalen om verlost zijn van de advertenties én de mogelijkheid tot Bloggen behouden. Dat levert je dan €2500,00 tot €3000,00 per jaar op. Misschien is dat voldoende om het draaiende te houden?

Ik heb werkelijk geen idee van de kosten en het programmeerwerk dat hiervoor nodig is, maar probeer ondanks alles uit alle macht mee te denken om alles bij het oude te kunnen houden.. Ik wil écht niet weg hier :nee

Laatste edit 08-05-2015 09:11

08-05-15 09:45:23
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
SamuiAxe: ik vind het een goed idee, en zou ook best wel mee willen sponsoren.. maar ik vraag me ook wel af, hoeveel mensen in the long run ook gemotiveerd zouden blijven.. nu is er een 'crisissituatie' :P
je zou een 'pol' moeten houden hoeveel mensen een toezegging zouden doen

08-05-15 09:58:52
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
SamuiAxe: om heel eerlijk te zijn zou het mij al verbazen als 3 mensen dit willen betalen, laat staan 60. En helaaas zo'n vrijwillige bijdrage geeft weinig zekerheid, er is namelijk geen garantie dat mensen werkelijk gaan betalen.

08-05-15 10:09:43
nietmeer
@allone: Ik heb er in mijn blog een poll over gemaakt. Ik zou het niet erg vinden om contributie te moeten betalen, maar ik kan me ook goed voorstellen dat er mensen zijn die zo iets hebben van ja dank je de koekkoek als ik moet betalen om te bloggen, dan doe ik dat wel ergens anders waar het gratis is.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11 12 13 14

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven