hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 12 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen


1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14

Blog functionaliteit stopt

06-05-15 00:04:53
nietmeer
ik ben kalm hoor. Ik ben niet boos of zo.

Ben hooguit teleurgesteld in de wijze waarop dit besloten wordt. Zonder echt overleg.

Het spijt me als dat zo overkwam Alev.

je weet ook best dat ik niet zo in elkaar zit

06-05-15 00:29:46
Zuwe
Oudgediende


WMRindex: 661
OTindex: 22.210
Hoe zit dat met de blogs van Kristel, Ledi, Sjatter en Panda?

Dat heb ik me ook afgevraagd, net als van Henise :(

OOK de velen die maar enkelt per jaar kijken: Pepper onderandere, Kpuc, meerdere die in Aalten wonen, ja nog zoveel meer, Giovanni...

Laatste edit 06-05-2015 00:31

06-05-15 01:13:10
nietmeer
Goh verbaasd me niks dat de blogs ophouden met bestaan. Ik al had een poos dat gevoel dat er zo iets aan zat te komen.

Veel leden die hier komen kijken toch nog best veel naar blogs, soms alleen maar op het geheel en niet naar alle blogs maar toch.
Dat onderdeel is voor veel leden toch nog een reden om hier te blijven.
Met het stop zetten van deze blog functie, verliest de site veel leden vrees ik en wordt het hier nog stiller dan dat het al is.
En dan ben ik bang dat 2015 wel eens het jaar kan gaan worden dat WMR er in zijn geheel mee moet gaan stoppen.

Zoals een aantal leden boven mij al hebben aangegeven zou je veel beter de inactieve leden (die langer dan een jaar niet meer online zijn geweest) kunnen verwijderen, forumtopics verwijderen waar ook al heel lang niet meer naar gekeken wordt. Zoals de oude cafe's bijvoorbeeld. Bijna niemand leest die na (ik in ieder geval niet).

Ok het zl het stuk soberder moeten, en er zal wat moeten veranderen, maar als je de site wilt behouden is dit nou niet echt de meest handige optie.

Misschien met een klein beetje geprogrammeer kun je zelfs oude blogs (als je daar dan toch van af wilt omdat ze teveel ruimte in beslag nemen) automatisch laten verwijderen na een bepaalde tijd.

Nogmaals enig overleg met de leden zou een heel stuk handiger zijn als je de site wilt behouden. Uiteindelijke keuze ligt natuurlijk bij jou @Voogeltje, maar zonder leden is zo'n site uiteindelijk ten dode opgeschreven.
Zou jammer zijn:s:[

06-05-15 02:45:22
zeurkous
Senior lid

WMRindex: 119
OTindex: 76
Wnplts: wereld
Aan de andere kant kan je natuurlijk altijd nog je blogs posten op het forum onder een lullig topic ;)

06-05-15 07:56:42
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Allen, ik snap de frustratie maar uit eindelijk moet je soms beslissingen nemen waar niet iedereen blij mee is. Als ik had gezegd dat het forum zou ophouden te bestaan waren er andere leden geweest die teleurgesteld zouden zijn.

Bij deze beslissing ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan, zoals ik eerder al aangaf zijn er meerdere redenen geweest om te stoppen. Maar uit eindelijk blijf ik, hoe lullig dit ook klinkt, degene die de rekening betaald.

Iedereen heeft een maand de tijd om zijn overstap aan te kondigen op zijn of haar blog en daarna gaan de blogs offline. De database zelf zal nog zeker tot het einde van het jaar beschikbaar blijven om exports te maken.

06-05-15 08:26:15
nietmeer
Inderdaad jammer, ik had juist weer moed verzameld om door te gaan.. best wel content met die 780 kliks. Maaruh ik lees alles hier wat raar is hoor.

06-05-15 08:40:24
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen bang zijn het contact met elkaar te verliezen. Het forum bestaat nog steeds, dus waarom daar niet wat vaker heen en vragen hoe het met een ander gaat?  ;) Dan heb je ook nog de e-mailfunctie om dingen privé te houden.

Ik denk dat het zoiets is als de Facebookrel met hun privacywetgeving. Eerst hoor je iedereen omdat ze het er niet mee eens zijn en daarna hoor je niemand meer..

06-05-15 08:46:57
Summer_boy
Erelid


WMRindex: 477
OTindex: 3.717
Dan zou ik eerder wat de site gaan aanpassen en de artikelen verwijderen, want zeg nu zelf, en volgens mij is het hier al genoemd: 95% ofzo van die artikelen vind je gewoon online op sociale media en op online nieuwskranten, het blog geeft hier een bepaalde meerwaarde aan. Je kunt je zelf (anoniem) je leven en belevenissen opzetten, ook als er slecht nieuws, of je gaat iets doen.. Als dat gedeelte wegvalt, ben ik bang , dat de warmte en de positiviteit die de site uitstraalt hier zal verdwijnen.. Ik zelf ben wel van plan om voorlopig nog op wmr te blijven, maar als het echt zo is, dat er vele bekend het voor gezien houden... Dan hoef het voor mij ook niet meer , ben ik bang .. Erg jammer..

06-05-15 08:54:44
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
@Summer_boy: het aantal blogs, forum posts of artikelen heeft hier niks mee te maken. Ik heb gekeken naar belasting op het systeem, aantal gebruikers en de advertentie inkomsten, alle drie zijn voor de blogs negatief.

06-05-15 09:21:20
nietmeer
@Voogeltje: Dat klopt volgens mij niet..

De enige negatieve variabele die voor jou echt van belang is zijn de advertentie inkomsten! Volkomen begrijpelijk, ook jouw kachel moet kunnen branden!

Het aantal gebruikers zal hoogstwaarschijnlijk nog verder afnemen als je de Blogs opheft!

De Blog-belasting op het systeem is tamelijk eenvoudig te verminderen, zo gezegd in mijn blog:

Iedere gebruiker mag 1 blog per 24 uur aanmaken en aan het eind van de maand wist het systeem alle blogs behoudens de laatste 20 per gebruiker.

Maar goed, ik begrijp dat je vastbesloten bent om het door te zetten, jouw goed recht natuurlijk. Maar toch, toch knaagt er iets bij mij, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er andere, elegantere oplossingen voorhanden zijn..

06-05-15 09:22:15
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ook al is het jammer dat de blogs weggaan, het gaat in eerste instantie toch om het opmerkelijk nieuws.
Misschien moeten we juist weer back to basic. Gewoon weer eens gezellig in het forum kletsen, spelletjes doen en reageren bij de artikelen. Toen ik er net was, was er niet eens een forum. Toen het forum kwam hadden we het onderling echt gezellig.
We kunnen juist de gezelligheid en warmte weer terughalen, die was er aantal jaar geleden juist erg aanwezig hier ;)

06-05-15 09:31:15
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Luna, Toen de mogelijkheid om te gaan bloggen er was, toen stierf de forum topics uit.
Iedereen ging bloggen.
En er waren vele leuke en gezellige blogs.
Leuke interacties op elkaar.
Het blogdeel was echt een aanvulling.
En mensen deelden daar ook veel lief en leed.
Maar er was ook veel humor.

06-05-15 09:35:17
nietmeer
@Luna: Elf jaar geleden was WMR uniek! Absoluut! Echter, in de loop der tijd zijn er ontelbare Social Media opgekomen zoals b.v. FB. Ik weet best wel dat veel mensen om wat voor reden dan ook de pest aan FB, hebben, maar ik, en vele miljoenen, behoren daar niet toe :)

Ik schreef gisteren dat ik zowat 99% van de hier geplaatste artikelen ook op FB vind, en ook daar kun je gewoon reageren.

Mijn eerlijke mening? Ik denk dat WMR door de tijd ingehaald is, het weinige dat nog vreugde en plezier bracht waren onder andere de Blogs.. En nu gaan die verdwijnen.... Terwijl ik écht het gevoel heb dat er andere oplossingen zijn dan opheffen, dat maakt het nog zuurder... :(

Ik vond het altijd weer enorm leuk om reacties op mijn blogs te lezen en die dan ook weer te beantwoorden. Dat was écht mijn grootste plezier op WMR.. En nu ga ik stilletjes in een hoekje zitten huilen.. :[

06-05-15 09:36:27
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Stora, dat deelden we voorheen echt in de cafe's. Ook 's nachts was het nog druk toen. Nu ook veel blogjes op slot en zo. Het is meestal een vast groepje dat op elkaar reageert, die kunnen dat misschien bij bijvoorbeeld Wordpress of zouets voortzetten?
Het is zoals je zegt, het forum stierf uit. Maar daar leerden meer mensen elkaar juist kennen. Dat is toch toegangelijker voor veel (nieuwe) leden.

06-05-15 09:38:42
zotteopa
Senior lid

WMRindex: 24
OTindex: 1.169
S
@Luna: Je hebt volkomen gelijk.
2006/007 was het echt gezellig
kon je tenminste nog een biertje drinken in het cafe

06-05-15 09:39:31
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Misschien kunnen we dat terughalen ;)

06-05-15 09:39:34
nietmeer
@Luna: '..Nu ook veel blogjes op slot en zo...'

Euh, pardon? AFAIK is Alev de enige die een slot op haar Bogs heeft.. Verder niemand! Of ik moet me wel héél erg vergissen..

06-05-15 09:42:43
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
Quote SamuiAxe:
En nu ga ik stilletjes in een hoekje zitten huilen.. :[
Dat krijg je als je langzamerhand een dinosaurus wordt. Ken het gevoel.

Ik betreur het verdwijnen net zo goed. Natuurlijk kun je tegenwoordig letterlijk overal je ei kwijt. Maar juist de kleinschaligheid van WMR had voor mij zijn charme. Juist omdat je elkaar "kent" houd je, bewust of onbewust meer rekening met elkaar. En dat houdt het ook een beetje beschaafder.

Laatste edit 06-05-2015 09:43

06-05-15 09:45:24
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Sam, kan wel ja. Ik had nog niet gekeken. Er waren wel veel blogjes op slot.
En veel leden, die ook bloggers waren zijn afgehaakt door de jaren heen.

Ik vind eigenlijk dat nu de sfeer er ook niet beter op wordt.
We kunnen beter toch dit nemen zoals het is. Voogeltje heeft hier echt over nagedacht.

Laatste edit 06-05-2015 09:46

06-05-15 09:47:01
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Luna, ik heb meegemaakt voor de blogs .
Ik weet ook van nieuwe leden die gelijk gingen bloggen en ook heel fanatiek zodat ze snel een ava mochten:)
Artikelen, forum en bloggen dat maakt wmr compleet.

Deze reuring in de tent komt omdat het ook ons wmr is:D
Je merkt gewoon dat alle vaste leden erg betrokken zijn.
Dat is wel heel positief:D

Laatste edit 06-05-2015 09:48

06-05-15 09:49:54
nietmeer
@Emmo: Precies mijn vriend, precies!
Ook jouw avonturen kunnen dus niet meer geblogd worden. Je had een tamelijk grote schare fans van jou Blogs.. Weg... :(

@Voogeltje: Je zult zo onderhand wel een punthoofd hebben van alle commentaren, sta mij a.u.b. toe er nog één aan toe te voegen:

Ik denk dat veel leden 'AdBlock' geinstalleerd hebben en dus sowieso de advertenties niet zien, ikzelf heb ook AdBlock draaien..

Er zijn sites die het actief draaien van AdBlock verbieden om de adverteerders blij te houden. Ondanks dat ik de pest aan advertenties heb ben ik volledig bereid om AdBlock op WMR te deactiveren! Nou hoef je mij natuurlijk niet op mijn mooie bruine ogen te geloven, maar ik weet dat je dat kunt checken. Dus, verbied AdBlock! Daarmee kunnen jouw adverteerders echt iedereen bereiken.

Is maar een idee hoor... Wat denk je?

06-05-15 09:51:56
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
SamuiAxe: Adblock, had ik nog niet eens aan gedacht. Heb ik er ook op zitten. Heb de pest aan al dat schreeuwerige gedoe.

06-05-15 09:52:57
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Stora, dat zou mooiste zijn ja.
Artikelen, forum en bloggen.

Wie weet, er komen tips genoeg binnen ;)

06-05-15 09:55:01
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Het gaat om geld,
zal het geen idee zijn om bv aandelen uit te geven.
Of wmr als goed doel, dat je geld kan storten.
of iets als crowdfunding?

06-05-15 10:13:37
Kooldioxide
Senior lid


WMRindex: 920
OTindex: 77
@stora: Voor aandelen is het veel te klein lijkt me. Of het moet de Voogeltje & Stora WMR B.V. gaan worden.

Crowdfunding zou inderdaad kunnen, maar daar wil Voogeltje niet aan.

Kijk, er kunnen straks twee verschillende dingen gebeuren.

Of iedereen gaat weg en WMR bloedt helemaal dood.
Of het forum neemt de plaats van de blogs in en mensen gaan daar hele verhalen schrijven. In dat geval heeft Voogeltje zijn doel nog niet bereikt, want dan verplaatst de druk op de website gewoon en kost het nog steeds evenveel geld.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven