hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen


1 2 [3] 4

3FM serious request

20-12-10 15:05:06
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Zolang topic lekker blijft lopen, lezen en reageren er veel leden en dan krijgt het doneren toch aandacht :D

Ik snap het probleem niet,hoor 8O

Anders bloedt topic toch maar dood :ja

20-12-10 15:05:22
Haveabreak
Erelid


WMRindex: 326
OTindex: 1.448
Quote yes_my_dear:

Bij jou valt het me gewoon zwaar tegen dat je gewoon simpelweg zegt dat het je niet boeit dat die kinderen daar doodgaan en zo, vond ik echt afschuwelijk.


Tsja, ik weet dat het me er niet populairder op maakt, maar ik word er gewoon niet warm of koud van... Tis ook zo ver weg!

Maargoed, zie dat ik met 80% niet de enige ben.

20-12-10 15:06:57
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Probleem vind ik zelf met dat Glazen Huis gedoe, mensen kennen het nu wel en dan is de interesse steds verder te vinden.
Ik kijk het niet eens meer op tv, want ik heb het wel gezien.

Maar dat neemt niet weg dat het een goed initiatief is.

20-12-10 15:07:52
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Luna: ik wil ook wel verder met discusseren maar niet meer met haveabreak, ik vind het echt misselijkmakend dat je het niet boeit. Heb op mijn blog een discussie opgezet waarin veel mensen aangaven dat ze niet gaan geven en waarom, maar ik denk dat van die 80 procent er een heleboel zijn die wel iets (willen) doen voor een goed doel, maar niet voor deze. Daar is niks mis mee, maar echt dat je er niet koud of warm van wordt omdat het zo ver weg is... bah bah bah... en nou ga ik toch weer verder haha, ik ga er vanaf nu geen aandacht meer aan besteden :D

20-12-10 15:41:04
Haveabreak
Erelid


WMRindex: 326
OTindex: 1.448
Het is overigens ook niet menselijk om dit 'erg' te vinden, iets wat zo ver weg van je gebeurd.

Wat mensen dan doen (omdat het geweten zegt dat je het wel heel erg zou moeten vinden), is het oproepen van die gevoelens. "Stel dat het jouw dochter is die...!" of "stel je voor als je zelf een week zonder voedsel zit!".

Om ons eens eventjes met de natuur te vergelijken (daar zitten toch de 'roots' van onze manieren), denk je dat dieren het erg zouden vinden als er ergens 1500km verderop hun soortgenoot (waar er dan overigens ruim 6 miljard van bestaan) dood gaat?

20-12-10 15:45:30
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
De natuur zorgt op zijn eigen manier voor hun soort.

Als dier ergens geen water meer heeft, trekt hij ook verder.
De mens is plaatsgebonden, je kan niet altijd zo maar weg, dus je moet het doen met wat je hebt.
En sommigen hebben niks.

Maar ik snap je wel,hoor Haveabreak.
Ik geef alleen aan dierendoelen, omdat die me veel meer raken.
Daar kan ik me over opnaaien en daar voel ik veel emotie bij.
Hoewel een filmpje over arme mensen enzo me ook wel raken, doe ik er verder niks mee.

20-12-10 15:56:33
Haveabreak
Erelid


WMRindex: 326
OTindex: 1.448
@Luna: Ik heb eigenlijk precies hetzelfde, hoe gek het ook klinkt.

Ik steun toevallig ook het WNF. Als ik weer eens een commercial zie over hoe die dieren worden mishandeld.. daar kan ik slecht van slapen.

Daarentegen als er weer eens een mager kindje in beeld is, vind ik het op dat moment wel chocking om te zien, maar slaap ik er geen seconde korter door.

20-12-10 15:58:18
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.226
OTindex: 53.108
ING.nl doet het weer.:jeej Gedoneerd.

20-12-10 15:59:49
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Bravo Sjaak :jeej

20-12-10 16:06:56
nietmeer
waar moet ik storten om Haveabreak te steunen? vind dat ie met goeie punten komt waar zwak antwoord op volgt.. en dat voor mogelijk de jongste WMR-er..

Ik doneer niks aan het glazen-mediahypehuis, omdat er volgens mij te weinig resultaat komt uit de acties. Ik ben het eens met het idee dat mensen doneren voor een verhoogd gevoel van eigenwaarde, terwijl daarmee het doel wordt gemist..
Mocht jouw gevoel van eigenwaarde aan je knagen, dwz. twijfel je over je bijdrage aan onze samenleving, doe er dan wat aan.

en dan niet door er wat geld op te gooien.. Zou het niet makkelijk zijn als alle problemen in de wereld op te lossen zijn door er wat geld op te leggen..
Ik ben naar bangladesh geweest met 20 laptops in mijn tas om daar medisch personeel van nieuwe werktuigen te voorzien, ik heb geholpen arme (lees kansloze) gezinnen in de slums van Dakah een kans op een toekomst te bieden.

Voor jullie die denken dat wat geld op een zere wond te gooien helpt geef ik het volgende ter overdenking:

Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet? Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen: Laat mij de splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is.

20-12-10 16:33:10
glaasje
Erelid


WMRindex: 749
OTindex: 2.550
T
Misschien is het een leuk idee om op deze site allemaal wat geld bij elkaar te sparen en dat we het dan allemaal samen gaan brengen?
[hint] gratis publiciteit :P [/hint]

20-12-10 16:35:02
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Glaasje, dat was ook wel altijd op WMR gebeurd ;)

Als je stemde gaf WMR 1 euro aan 3FM :)

Vorig jaar was't iets van 997 euro als ik mij niet vergis :ja

20-12-10 16:44:31
nietmeer
Ik heb een aantal redenen om niet te doneren.

De eerste is dat ik Vrijwilliger Noodhulp ben bij het Nederlandse Rode Kruis Afdeling Groningen/Haren.
Hiermee doe ik diensten waarmee ik andere mensen help, in de vorm van eerste hulp.

Reden twee is dat ik weinig heb met grootschalige inzamelingsacties. Het zijn gigantische projecten, en als ik bedenk dat er miljarden naar Haïti zijn gegaan bijna een jaar geleden, en hoor dat die mensen daar nog steeds in tentenkampen leven, vraag ik me toch echt af wat daar gebeurt...

En reden drie: Ik werk bij Stichting Fair Back Kringloop. Het doel van dit bedrijf is het helpen van mensen in Ghana. De hulp wordt gegeven in de vorm van het opzetten van kleine ondernemingen, zodat deze mensen hun eigen geld kunnen verdienen.
In wezen werk ik dus voor een ontwikkelingsorganisatie, deze is alleen kleinschalig. Voor meer info:
Fair Back Kringloop

20-12-10 16:45:15
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Mikke: dat vind ik een supergoede reden om niet te doneren :ja

20-12-10 17:45:19
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Quote yes_my_dear:
Mikke: dat vind ik een supergoede reden om niet te doneren :ja


Ik ook. _O__O__O_

Overigens het laatste punt is precies wat ik bedoelde met : vind zelf een kleinschalig project wat jou aanspreekt en waar je achter kunt staan. Dan heb je niet te maken met duurbetaalde bazen.
Maar die vind je niet door achterover te leunen.

20-12-10 17:46:28
nietmeer
Quote Kameleon:
Glaasje, dat was ook wel altijd op WMR gebeurd ;)

Als je stemde gaf WMR 1 euro aan 3FM :)

Vorig jaar was't iets van 997 euro als ik mij niet vergis :ja

Dus als je 'Ga niet geven' stemt, geef je dus wel iets :P

20-12-10 18:26:53
gothic
Erelid


WMRindex: 1.818
OTindex: 5.537
Zou eigenlijk vandaag naar Eindhoven en dan bij het glazen huis wat in de brievenbus doen, maar gezien het weer en OV enzo ben ik maar thuis gebleven dus maar weer wat overgemaakt naar ze

20-12-10 18:38:04
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Ik moet nog drie dagen werken dus ik maak wel wat over :ja wél zo makkelijk ;)

*en weer een waardig doel* :S #ok ok

20-12-10 18:45:11
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Vailan, dat was niet in de poll, maar in een apart topic weer :P

20-12-10 19:21:52
glaasje
Erelid


WMRindex: 749
OTindex: 2.550
T
@Luna: welk topic? :P

23-12-10 15:51:43
MitoThorson
Oudgediende


WMRindex: 663
OTindex: 9.448
zo eigenlijk jammer dat ik de poll niet meer kan veranderen:P:D
zo had ik geen geld begin deze week en zowaar nu ineens wat gekregen van m'n stage:D:ja
dus heb toch nog wat gestort:D
25 euro maar maar toch iets^^

Ik steun 3FM Serious Request met PEARL JAM - JUST BREATHE. Bied ook op jouw favoriete plaat, http://3fm.nl/plaat @ 3FM Serious Request

23-12-10 15:57:49
Little Queen
Oudgediende


WMRindex: 267
OTindex: 26.691
Na apert :O Ik had ook Just Breathe (A):P

23-12-10 16:07:56
MitoThorson
Oudgediende


WMRindex: 663
OTindex: 9.448
haha tjah hoe meer het aangevraagd wordt hoe beter toch(A)

23-12-10 18:31:35
e_eef_eefje
Senior lid

WMRindex: 507
OTindex: 30
T S
Ik heb enkele smsjes gestuurd, op mijn bankrekening staat helaas niks meer, anders had ik ze graag wat geld gegeven.

23-12-10 21:12:16
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@LQ +DFCP, Ben ook maar ff aan't na-apen gegaan :P

*Had al besloten dat wat ik van de baas kreeg voor Kerst naar de actie zou gaan en de baas kwam dit jaar met €50 aan boekenbonnen over de brug :jeej :D

Dus maar eenzelfde bedrag overgemaakt naar 3FM voor die plaat van Pearl Jam ;)

Dan heb ik m'n gelofte in de 'Poll' ook weer ingelost :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven