hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 16:00 - 74443 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen - Mededelingen


1 2 3 4 5 6 7 [8] 9

Blog en privacy

01-08-09 22:53:58
nietmeer
Quote Roy6:
Ik heb mijn blog op alleen leden staan, als ze het willen lezen dan worden ze maar lid :ja

voor mij geldt hetzelfde :ja

21-08-09 10:44:08
mafkees
Erelid


WMRindex: 1.774
OTindex: 596
Mijn blog bevat nu foto's en filmpjes met mezelf, mn naam etc erop, dus "alleen vrienden" ingesteld... voeg me gerust toe als je wilt :)

21-08-09 14:31:13
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Quote mafkees:
Mijn blog bevat nu foto's en filmpjes met mezelf, mn naam etc erop, dus "alleen vrienden" ingesteld... voeg me gerust toe als je wilt :)


Jij moet "ons" (de mensen die het van jou mogen zien) toevoegen, niet andersom :P

21-08-09 14:38:31
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@Theetje, Op mafkees z'n manier weet hij iig wie er ge-interesserd zijn en die voegt hij alsnog toe ;)

*Makkelijker dan 'op de gok' half WMR toevoegen lijkt me* :ja

21-08-09 14:51:54
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Aaah, zo kan je het ook opvatten ja, ik snap hem! :)

21-08-09 15:00:35
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
ik vind dat de mensen die op "alleen vrienden" hebben ingesteld ook niet op de blogs van anderen mogen komen 8O :P

21-08-09 16:41:48
mafkees
Erelid


WMRindex: 1.774
OTindex: 596
@Relpa: precies.. zo was het wel bedoeld :ja
Anders ga ik gegarandeerd mensen vergeten en die krijgen dan ook het idee dat ik ze om een reden niet heb toegevoegd ofzo 8O

21-08-09 18:55:38
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Loek: tja, dat is alleen maar te voorkomen door zelf ook op "alleen vrienden" te gaan.
.
Jouw gedachte zou alleen maar zin hebben als iemand zonder reden weigert om mensen die daarom vragen als vriend toe te laten.

21-08-09 22:04:58
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@ledi, lastig punt :|

*iedereen heeft altijd een REDEN voor actie of 'in-actie' 8O vaak is't alleen vrij lastig uit te maken of't zinnig is* 8-)

Dus't oude lesje werkt nog steeds best: 'when in doubt :? ASK !!! ' :)

21-08-09 22:48:08
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Relpa: eerlijk gezegd begrijp ik het bovenstaande niet.
Stel een van de WMR-leden (laten we hem Peter noemen) verandert zijn blog in "alleen voor vrienden".
Een ander lid (die we Janny noemen) vindt zijn verhalen altijd de moeite waard en vraagt om vriend te mogen worden.
Janny heeft nooit ruzie gehad met Peter, en er is geen enkele reden te weigeren.
Als Peter dat dan toch doet, klinkt het alsof het clubje van hem wel erg select is. N.m.m. hoort dat niet thuis bij WMR en zou Loek gelijk hebben dat je dan een soort kliekjesgeest oproept. Peter en zijn vrienden kunnen dan maar beter buiten WMR om een groepje gaan vormen en dat blog weghalen.

21-08-09 22:56:58
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Quote ledi:
@Loek: tja, dat is alleen maar te voorkomen door zelf ook op "alleen vrienden" te gaan.
.
Jouw gedachte zou alleen maar zin hebben als iemand zonder reden weigert om mensen die daarom vragen als vriend toe te laten.


Excuus ledi :$ Ik had over het 'zonder reden weigeren] heen gelezen maar als je één keer vraagt en je wordt niet toegevoegd (zoals bij bv mafkees ondenkbaar is) dan is't best te vragen waarom :?

Was alles dat ik zeggen wou ;)

Misschien wordt allemaal wat duidelijker als er in één oog-opslag te zien is wie 'publiek/leden/of vrienden only' is

Lijkt me dat er nog wel plek is achter de 'username' en linksboven de (eventuele 'T-shirtjes)

*Voor dat 'slotje' dus :) en een 'stip' voor alleen leden ofzo* :P

21-08-09 23:06:09
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Relpa schreef: Misschien wordt allemaal wat duidelijker als er in één oog-opslag te zien is wie 'publiek/leden/of vrienden only' is
====================
Ik denk dat dat al een stuk sympathieker overkomt dan dat je een blog aanklikt omdat de titel je interesseert en dan pas krijg je het verboden toegang te zien.

21-08-09 23:23:13
Little Queen
Oudgediende


WMRindex: 267
OTindex: 26.691
Ben ik het helemaal mee eens, ik had dat laatst ook ik dacht dat moet ik even lezen en toen kon ik dus ook niets zien :|

22-08-09 02:22:48
mafkees
Erelid


WMRindex: 1.774
OTindex: 596
Wat ook handig zou zijn, is dat als je op een blog klikt van iemand die niet je vriend is en wiens blog "alleen voor vrienden" is, dat daar dan zo'n knopje staat om die persoon toe te voegen als vriend. Als je daarvoor eerst naar het profiel moet gaan dan denk je misschien al gauw "laat ook maar zitten, ik lees wel andere blogs" .. lijkt me.. 8O

22-08-09 15:15:17
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Misschien een heel maf idee hoor, maar is het een mogelijkheid om bij een niet-publiek blog het zo te regelen dat wél de tekst bij 'blog-uitleg' zichtbaar blijft, in plaats van of als aanvulling op de 'ditblogisblabla'-melding?

Zo kan de blogger die ervoor kiest om zijn/haar blog af te schermen deze ruimte gebruiken om (eventueel) motivatie te geven, of bijvoorbeeld de bezoeker vragen te mailen als hij/zij op de vriendenlijst van de blogger wil om het blog te kunnen volgen.

Uiteraard zou het helemaal fijn zijn als het een aanvinkbare 'optie' zou zijn :)

Zomaar een proefballonetje, meningen graag O+

22-08-09 16:29:45
mafkees
Erelid


WMRindex: 1.774
OTindex: 596
@pv: inderdaad een goed idee; gewoon een apart tekstje maken dat niet-vrienden te zien krijgen als ze op je blog komen. maar dat moet dan niet de normale blog-uitleg zijn, want anders krijgen je wel-vrienden ook elke keer bovenaan te zien dat ze je kunnen toevoegen als vriend etc... lastig lastig 8O

26-09-09 23:16:23
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Is er een mogelijkheid dat er zichtbaar wordt dat je op sommige blogs niet toegelaten wordt? Bijv dat er een sterretje voor die blogtitel komt te staan of dat die blog helemaal niet in de lijst komt te staan als ik hem niet mag lezen?

* erger me te pletter aan het klikken op blogs waar ik niet op mag ivm de vriendenlijsten *

20-10-09 18:28:42
Traevel
Oudgediende


WMRindex: 302
OTindex: 17.280
S
Om hier dan maar verder te gaan (a)

Quote ledi:
@Traevel: als jij morgen iets heel privé's schrijft (zeg je hart uitstorten over iets) - hoeveel mensen weten dan hoe Traevel echt heet en wie hij is? En wie van die mensen die het weten zouden alles over je mogen lezen?
Nogal ingewikkelde zinnen, maar daar draait het wel om. Met een vriendenlijst voorkom je dat bepaalde personen, die jou kennen buiten WMR om, mee kunnen lezen.
In hoeverre vriendenlijsten thuis horen in WMR laat ik aan Voogeltje over. Ik heb er dus geen moeite mee.


Dat zou ik gewoonweg niet op internet zetten. Dingen waarvan ik bijvoorbeeld niet wil dat één persoon die leest, zet ik er niet op. Nu weten veel mensen ook niet wie ik ben... ik durf zelfs te zeggen, niemand. Althans, niemand die dat niet geheim kan houden.

Maar, ik had inderdaad even niet gedacht aan mensen van bijvoorbeeld school die meelezen met een blog. Echter, dan ben je zelf te open geweest over je internet-activiteiten. Of dat nu bij het kiezen van je account-naam, of bij het rondstrooien ervan gebeurd is... ergens heb je teveel losgelaten. Nu is WMR niet het typische internetforum, maar juist ( te? )veel gericht op activiteiten in en connecties met het 'echte' leven. Dus krijg je hier een mix van mensen die wél en mensen die níet bekend willen zijn. Daarom zeg ik ook niet dat die functie weg moet, of dat vriendenlijsten weg moeten, ik zeg alleen dat ik het niet goed begrijp, omdat ik zelf zulke dingen om te beginnen al niet online zou zetten. Bewaar zulke dingen voor e-mail, of PM. En zelfs over PM heb ik dan mijn (on)gezonde twijfels. :P

Quote David.:
er zijn mensen die dit echt nodig hebben, die niet willen dat de verkeerde personen hun blogs lezen. en als je niet in iemands vriendenlijst staat en je wilt dat blog lezen, dan vraag je dat toch aan die persoon?


Wie zegt jou, dat ik niet bij jou in de klas zit en hier je doen en laten volg? Je weet het niet, je weet niet wie ik ben. Terwijl je mij in principe dus toe zou willen laten als ik daarom gevraagd had. Ik snap gewoon niet waarom mensen dingen op het internet zetten die ze niet willen delen met het internet. :nee

Nogmaals, het is niet mijn bedoeling hier een ruzie over te ontketenen, maar net als alle andere internetters heb ik een hekel aan links die niet gaan naar de plaats waar ze naar beloven te gaan :P Vandaar die vraag over het wegfilteren van zulke blogs.

20-10-09 20:33:31
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
Enerzijds denk ik dat velen onder ons (af en toe) erg naïef zijn, en posten dingen die niet voor iedereen toegankelijk moeten zijn. De mogelijkheid moet mijns inziens dan ook gewoon blijven, maar...

anderzijds behoor ikzelf ook tot die mensen die zich groen en geel ergeren als ik op een link klik die ineens niet toegankelijk blijkt te zijn. Een waarschuwing vooraf zou dan welkom zijn; iets waardoor je ziet dat het niet voor eenieder toegankelijk is.

20-10-09 20:40:01
Naaoomii
Oudgediende


WMRindex: 1.876
OTindex: 26.721
S
Ik sluit me bij de mening van Emmertje aan :P

20-10-09 20:48:36
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Quote:
Misschien wordt allemaal wat duidelijker als er in één oog-opslag te zien is wie 'publiek/leden/of vrienden only' is

Lijkt me dat er nog wel plek is achter de 'username' en linksboven de (eventuele 'T-shirtjes)

*Voor dat 'slotje' dus :) en een 'stip' voor alleen leden ofzo* :P


Zo zei ik't een maandje geleden ongeveer in dit Topic maar misschien is't moeilijker te realiseren dan't lijkt ? 8O :?

*Als we maar lang genoeg blijven zeuren komt't ms nog wel eens voor elkaar* ;)

edit: zie nu pas dat't 'rechts-boven' de t-shirtjes moet zijn 8O 8-) :$

20-10-09 20:51:52
emmertje
Oudgediende


WMRindex: 17.961
OTindex: 66.902
@Relpa: Een maandje geleden was ik weinig actief hier, maar ik wist natuurlijk ook wel dat mijn mening door velen wordt gedeeld ;)

En daarbij lijkt het mij ook wel leuk om te weten dat je medestanders hebt in deze "zeur-strijd" :P

20-10-09 20:55:01
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Daarom haalde ik'm ook nog even opnieuw 'naar voren' emmert ;) *boink*

20-10-09 20:59:46
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Like mark this blog as unreachable?

20-10-09 21:36:07
Traevel
Oudgediende


WMRindex: 302
OTindex: 17.280
S
Ehm... ik weet dat mijn post te lang was om te lezen, maar als jullie die link gevolgd hadden dan wisten jullie dat er al aan gewerkt wordt :P

Quote sjatter:
@Traevel: Helemaal weg filteren, wordt aan gewerkt.;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven