hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 14 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties - Suggesties


[1]

moet vriend zijn om blog te bekijken

09-10-09 22:40:51 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
kwam ik net tegen
Quote:
Sorry om dit blog te kunnen bekijken moet je in de vriendenlijst van de blogger staan.
Nou ook lekker gezellig voor je mede-wmr'ers die níet in je vriendenlijst staan.

Als het toch zo privé is en ik het niet mag zien, waarom staat het dan wel bij de weblog lijst (links in beeld)..

20-10-09 14:20:06 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Misschien een idee om de naam van de persoon rood te kleuren als je niet in diens vriendenlijst staat?8O

20-10-09 14:26:48 - Quote! - @Traevel
Traevel
Oudgediende


WMRindex: 302
OTindex: 17.280
S
Liever helemaal wegfilteren ok

Ik begrijp daar niets van, die 'privé' blogs :nee

Quote:
A blog (short for weblog) is a personal online journal that is frequently updated and intended for general public consumption

20-10-09 14:31:58 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
@lucb1e: Wil je het weten???

@Pluppel: In rood kleuren zou hetzelfde zijn.

@Traevel: Helemaal weg filteren, wordt aan gewerkt.;)

20-10-09 14:42:37 - Quote! - @Traevel
Traevel
Oudgediende


WMRindex: 302
OTindex: 17.280
S
Ah, dan heb ik te vroeg gesproken. Dank voor het snelle
antwoord :ja

20-10-09 15:33:19 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Traevel: Ik heb nog niemand ontmoet van wie ik graag de blog wilde blijven lezen, die bezwaar maakte, als ik vroeg mij op te nemen in de vriendenlijst.

20-10-09 15:50:19 - Quote! - @Traevel
Traevel
Oudgediende


WMRindex: 302
OTindex: 17.280
S
Daar gaat het bij mij ook niet echt om ledi. :nee Als iemand vindt dat alleen 'vrienden' het blog mogen lezen, waarom wordt daar allereerst in meegegaan door WMR en bovenal, waarom heb je dan überhaupt een blog? Als ik een filmpje op YouTube zou zetten en dan zeg ik er later bij: "maar ik wil niet dat iedereen hem kan zien" dan zegt YouTube toch ook van "daar had je dan aan moeten denken voordat je alles op het internet zette".

Ik bedoel, hou dan een dagboek bij, of start een nieuwsbrief per e-mail of van mij part plaats je alles dan op een site waarbij je je moet aanmelden voor iemands blog. Niet-leden kunnen het op WMR al niet meer zien, al kan iedereen natuurlijk lid worden, maar om dan nóg een keer een onderscheid in te bouwen (die nergens op slaat als iedereen je 'vriend' kan worden)... dat snap ik gewoon niet 8O Kan goed aan mij liggen, maar op het internet is iedereen een 'vreemde' die je privé dingen leest zo gauw je die online zet.

Het lijkt er alleen op dat sommigen WMR té groot vinden worden en er daarom een kleine groep uit willen filteren die hun blogs wel mogen lezen... persoonlijk vind ik dat vreemd voor een 'open'
site 8O

20-10-09 16:12:52 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Traevel: als jij morgen iets heel privé's schrijft (zeg je hart uitstorten over iets) - hoeveel mensen weten dan hoe Traevel echt heet en wie hij is? En wie van die mensen die het weten zouden alles over je mogen lezen?
Nogal ingewikkelde zinnen, maar daar draait het wel om. Met een vriendenlijst voorkom je dat bepaalde personen, die jou kennen buiten WMR om, mee kunnen lezen.
In hoeverre vriendenlijsten thuis horen in WMR laat ik aan Voogeltje over. Ik heb er dus geen moeite mee.

20-10-09 16:18:24 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Zie hierover ook dit topic.

20-10-09 16:43:23 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
er zijn mensen die dit echt nodig hebben, die niet willen dat de verkeerde personen hun blogs lezen. en als je niet in iemands vriendenlijst staat en je wilt dat blog lezen, dan vraag je dat toch aan die persoon?

20-10-09 20:38:59 - Quote! - @linctus
linctus
Oudgediende


WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
Ik heb wel eens gehad dat ik iemand als vriend heb gevraagd, maar dat ik geen antwoord terug kreeg en niet op hem/haar blog mocht kijken. Echt irritant je voelt je wel een beetje buitengesloten

20-10-09 21:59:23 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Niet handig dat er nu 2 items lopen over hetzelfde onderwerp. :nee

Zie ook "Blog en Privacy".

21-10-09 19:13:08 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Quote sjatter:
@lucb1e: Wil je het weten???
Waarschijnlijk wel ;)

Dat je het niet met de hele wereld wilt delen kan ik me nog iets bij voorstellen, maar mensen die gewoon algemeen bekend zijn op WMR (zegmaar 500 of 1000+ posts) kun je imo best toelaten..

Quote de Mexicaan:
Zie hierover ook dit topic.

Oh had ik niet gezien, sorry.

21-10-09 22:26:20 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Het probleem zit hem niet echt in de mensen die je niet kennen die dan alles van je te weten komen... het probleem zit hem in de mensen die je wél kennen, die soms niet álles hoeven te weten ;)

16-12-09 01:47:00 - Quote! - @Jannick
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Nou ja, waarom begin je dan een blog? Zoals traevel al zei, het is public, en het is onbegonnen werk om mensen op deze manier te filteren, denk ik.. Als de moeder van Persoon X mij vraagt of die op het blog mag kijken van Persoon X, en ik sta het toe, dan heb je alsnog niks bereikt, terwijl ikzelf wel een goede/normale band kan hebben met Persoon X. Het is maar een naam..

16-12-09 01:50:18 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Bedenk goed wat je met je woorden doet.

16-12-09 08:59:06 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Jannick: in mijn gevoel is dit een beetje ver gezocht, want als jij de moeder van X kent, kun je zulke dingen ook gewoon aan haar doorgeven zonder dat ze het blog te zien krijgt. Dat risico houdt je, maar is maar erg klein.

16-12-09 09:06:38 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@ledi, alles wat bedacht kán worden is niet té ver gezocht vrees ik :nee

*Murphy leeft nog steeds* 8)

Maar ik denk dat't 'probleem' (als er al een probleem is) zichzelf wel oplost :ja de mensen met slotjes zullen vanzelf minder weerklank vinden waardoor de functie van klankbord verdwijnt :S

Die mensen zouden dus net zo goed een dagboek kunnen gaan bijhouden ;)

*maar natuurlijk mag ieders zélf weten wat'm doet* :P

16-12-09 09:22:40 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Relpa: zo grinnik ik bij het idee wat er in het dorp mogelijk allemaal over me gezegd is en nog wordt.
Ach ja, moet kunnen. :D

16-12-09 09:40:43 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@ledi, Vroegah deden we nog wel eens zélf 'verhaaltjes' in omloop brengen en maar zien wat er 'wanneer'terugkwam :P

*Toen werden we wat 'volwassener' * (A)

16-12-09 10:24:03 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Wat mij wel handig (maar geen halszaak) zou lijken, is de mogelijkheid om bepaalde users (tijdelijk) te blocken.
Maar dat zal wel heel ingewikkeld zijn, en bovendien vast al op Blog & privacy aan de orde geweest zijn.

16-12-09 19:10:54 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote linctus:
Ik heb wel eens gehad dat ik iemand als vriend heb gevraagd, maar dat ik geen antwoord terug kreeg en niet op hem/haar blog mocht kijken. Echt irritant je voelt je wel een beetje buitengesloten


Dat heb ik dus ook gehad, van iemand las ik de blog altijd, sloeg er geen eentje over, maar reageerde bijna nooit op dat blog. Vraag ik of ik in de vriendenlijst mag, zodat ik de blog weer kan lezen, krijg je geen reactie of wat dan ook :S Dan voel je je aardig buitengesloten ja :S

16-12-09 19:11:18 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Zustur, is inderdaad al eerder ter sprake gekomen (weet jammer genoeg niet meer wáár in één van de vele Topic's) en naar't schijnt technisch niet tot erg moeilijk te realiseren :S

*Was iets met hoe en wanneer alles in de cache werd geladen en ververst meen ik me te herinneren* :$

16-12-09 20:23:11 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Relpa: Zo'n vermoeden had ik al :ja

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven