|
Arya Oudgediende
 WMRindex: 746 OTindex: 40.038
|
watte?  |
|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
*is vrolijk aan het zingen  * |
|
Arya Oudgediende
|
wat zing je, LQ? |
|
pietjevlip Oudgediende
 WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
@Ikke: Muziek die mij niet raakt, luister ik niet naar. Dat maakt het niet meteen slechte muziek. Waar hebben we het dan over? Pink Floyd bijvoorbeeld. Het raakt me niet. Ik luister het niet, om die reden. Ben ik dan debiel? Of is het slechte muziek? Meer een kwestie van smaak zou ik zeggen. Covers, nog zoiets. Zoals gezegd ben ik geen PF-fan, maar zo'n cover van Korn (één van je links zojuist) stuurt mij vrijwel direct richting kotsafvoercentrale. Als een ander wel geraakt wordt door Pink Floyd, snap ik dat die allergische reactie heviger zal zijn. als iemand totaal niet geraakt wordt door Pink Floyd, maar wel door zo'n cover... kwestie van smaak denk ik  Je citaat klopt op zich wel... maar bedenk daarbij wel dat het voor sommige mensen (lees: veel mensen) heerlijk is om 'nothing' te horen. Ik heb ook m'n groepjes waarvan ik vind dat ze goede muziek maken. Als een ander dat niet mooi vind, nouja, zijn/haar probleem. Als hij/zij naar 2kwartjes-muziek (pun intended  ) wil luisteren, zijn/haar zaak. Het doet me denken aan die 3-akkoorden-bandjes... Zolang er bakken geld aan te verdienen zijn, is er geen reden om er mee te stoppen. Zolang er mensen zijn die het mooi vinden zul je dus mensen hebben die op die manier geluid produceren. wat je kunt zeggen is dat mensen hun smaak bij moeten stellen. Maar geloof mij, dat vinden zij ook van jou  Edit: oke, dat was langer dan gepland  |
|
Sushi
Oudgediende
 WMRindex: 268 OTindex: 10.475
|
Mag ik meezingen?  |
|
Andreesie
Oudgediende
 WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
komt sushi morgenmiddag ook of kan dat niet of mag dat niet? |
|
Little Queen
Oudgediende
|
And you’re singing the songs Thinking this is the life And you wake up in the morning And your head feels twice the size Where you gonna go? Where you gonna go? Where you gonna sleep tonight?Dat zing ik  |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote Little Queen: Wat is er mis met de top 40, 50 100 of whatever? Die lijsten zijn altijd bekrompen. Ze worden maar door een handjevol mensen bepaald en er staan alleen maar 'grote artiesten' in. Lokale bandjes en zelfstandige artiesten 'have a snowball's chance in hell' (zoals je dat mooi uit kunt drukken in het Engels) om het daar te halen. Je luistergebied wordt door het luisteren naar de Top 40 zeer sterk verkleind. Daarbuiten is er veel betere muziek te vinden. |
|
Sushi
Oudgediende
|
In principe kom ik  maar ik weet niet of Arya daar zo blij mee zal zijn  |
|
Arya Oudgediende
|
ach, uiteindelijk is elke muziek goed, zolang er maar een iemand is die het leuk vind  het is inderdaad alleen maar een kwestie van smaak van wat jij wel en niet leuk vind, en uiteindelijk is ook die smaak wel een beetje aan te passen. covers kunnen best mooi zijn, heb er helemaal niks op tegen. soms vind ik de nieuwere versie mooier, omdat het meer mijn muziekstijl is, maar soms is de oudere mooier, omdat de nieuwere gewoon te gemorderniseerd is. Sushi, je mag komen hoor  en ik ben het met Ikke eens. de muziek kan best mooi zijn, maar uiteindelijk zijn het vaak dezelfde mensen die je daar terug zult vinden. |
|
Little Queen
Oudgediende
|
Oke, daar heb je wel 'n punt.. maar wat zou jou manier zijn om mensen hun luistergebied te vergroten? |
|
Sushi
Oudgediende
|
Dat is fijn dat ik mag komen  |
|
Arya Oudgediende
|
aargh! nu typ ik zelf ook enorm veel  nou ja, geloof dat ik mijn klep weer eens niet kan houden. @LQ misschien dat ik me nu in een discussie meng die mij niks aangaat, maar om je luistergebied te vergroten moet je soms gewoon eens aan andere mensen vvragen wat zij mooie muziek vinden, er een beetje naar luisteren en dan oordelen. stel dat je R&B leuk vind, kun je op zoek gaan naar onbekende artiesten, zit vaak ook goede muziek bij. |
|
Andreesie
Oudgediende
|
@Sushi: vind ik ook wel  je mag wel arya's huis in, he? |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Pietje: ik zeg toch ook nergens dat je een debiel bent als je niet naar Pink Floyd luistert? Ik geef Pink Floyd als voorbeeld voor een band die vernieuwende dingen heeft uitgevreten, die af durfde te wijken van de standaard. Ik had voor Pink Floyd ook het Alan Parsons Project in kunnen voeren, of iedere andere vooruitstrevende band.
Ik zeg ook niet direct dat mensen hun smaak moeten bijstellen. Ik heb wel vaak het idee dat mensen er goed aan zouden doen om hun smaak eens te vebreden, ook al is het binnen hetzelfde genre, en zich eens af te vragen of datgene dat hen zo 'diep' raakt ook echt wel een betekenis of ziel heeft. |
|
Sushi
Oudgediende
|
@Andrees, ik denk het wel  Ik ben zo'n aardig meisje  |
|
Arya Oudgediende
|
Sushi mag altijd mijn huis in @Ikkequeen?  |
|
Andreesie
Oudgediende
|
|
|
Arya Oudgediende
|
Sushi, jij?  |
|
Little Queen
Oudgediende
|
Arya, of naar 'n concert gaan of een festival, dan kom je ook wel wat leuke bandjes tegen  |
|
Arya Oudgediende
|
is ook een goed idee  appelpop  |
|
Sushi
Oudgediende
|
@Arya, ik ja.. of.. nee.. tochwel ik  APPELPOOOOP!  |
|