hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 140 141 142 [143] 144 145 146 225 226 227 228

blog

04-11-19 11:45:49
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Khitchakut: Ik ben dol op capibara's! :D
Maar dat zijn nu juist cavia's, en geen marmotten.

04-11-19 11:48:02
Khitchakut
@venzje: Ik zeg je eerlijk Jan, ik heb nooit het verschil tussen die twee diersoorten kunnen onthouden, voor mij zijn die twee eender :P

Edit: Toch nog maar een keer opgezocht, maar mezelf kennende ben ik dit over een paar weken weer glad vergeten (6) Ik heb dat ook met Koriander.. ieder keer weer moet ik diep nadenken over hoe dat spul ook alweer heet 8O

"Een cavia (cavia porcella) is een knaagdier behorend tot de cavia-achtigen uit zuid Amerika.

Een marmot (Marmota marmota en meerdere andere soorten) is ook een knaagdier, maar behoort tot de grond-eekhoorns en komt o.a. voor in Zwitserland in de bergen. Hij is ook veel groter dan de cavia."

Zo, weet ik dat ook weer voor even.

.Laatste edit 04-11-2019 11:57

04-11-19 12:16:30
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Khitchakut: Bekijk het maar als de overeenkomst tussen een wolf en een beer: allebei behaarde, jagende zoogdieren, maar ze lijken nauwelijks op elkaar.

04-11-19 12:27:12
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@Khitchakut: Het enige wat kan gebeuren, is dat de componenten kunnen gaan slijten door gebruik door de jaren.

Ik heb mijn laatste apparaten zo goed als helemaal opgerookt en toen een nieuwe uitgezocht. Soms heb je wat geluk dat het ding het langer uithoudt en soms pech. M’n oude iPad Air 1 begon laatst z’n laatste adem uit te blazen. 1GB RAM trekt het niet meer en opladen duurt minstens net zo lang als de gebruikstijd. Inmiddels verzorgt Apple ook geen updates meer voor het apparaat van eind 2013. Mijn dagelijkse tablet is sinds een maandje de iPad Air 3. Mijn MacBook Air uit hetzelfde jaar 2013, doet het nog als een zonnetje, maar ook daar merk ik slijtage aan de batterij. Ergens voor die tijd had ik een MacBook Pro opgerookt in ruim 2 jaar. Hele dagen aan gestaan in m’n studietijd, dus ergens vind ik het ook niet zo gek. De harde schijf werkt nog wel prima, heb ik eruit geschroefd, geformatteerd en in m’n PlayStation 3 gepropt. Oude beestje doet mooi dienst als multifunctionele media player, die nog analoog kan worden aangesloten op een goed geluidssysteem. En als laatste heb ik nog een Sony Vaio met Windows 10 (upgrade van OEM Windows 8) uit 2014(?). Start traag op, maar pakt eigenlijk nog van alles met een i7, 8GB RAM en hybride harde schijf. In de jaren daarvoor een apparaat met Windows 7 en Vista opgebruikt.
Ik schroef ook alle oude computers open om te kijken hoe alles in elkaar steekt. Het kan toch helemaal kapot en daarna de onbruikbare stukken naar de recycling. Zo heb ik mezelf dus ook het een ander geleerd in een tijd zonder YouTube filmpjes, hoe computers in elkaar zitten. ;)

04-11-19 12:41:55
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Quote @EruYagami:
Ik heb mijn laatste apparaten zo goed als helemaal opgerookt
Dat lijkt me niet fijn voor je longen. :(

04-11-19 13:12:12
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@venzje: Het gaat de laatste jaren al een stuk beter met apparaten die minder snel verrot gaan. :P

04-11-19 19:02:49
Khitchakut
@EruYagami: De enige Apple die ik heb is een iPad, 2e generatie, met retina scherm en 64 GB geheugen. Ding is inmiddels een jaar of 7 of 8 oud en wordt letterlijk dagelijks gebruikt. Ik gebruik hem n.l. als e-book reader. Het interne speakertje heb ik ooit opgeblazen maar verder is het nog in perfecte staat, ook omdat ik hem in een zware rubberen heavy duty protection case heb zitten, ben er zeer zuinig op :D

Voor wat betreft slijtage, inderdaad, maar bij mij is dat veelal beperkt tot mijn harddisks, die heb ik er al diverse versleten, maar gelukkig zijn die tegenwoordig zeer betaalbaar.

04-11-19 23:06:39
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@Khitchakut: :
Quote:
Vandaag? Hoe komt het dan dat ik het al een paar dagen weet? (6)__:D

Nou, dat komt omdat we de foto op FB afgelopen vrijdag gemaakt én geplaatst hebben. Toen zijn we wezen kijken naar het beestje. Maar gisteren zijn we haar pas gaan ophalen. Toen was de koop een feit! :)

04-11-19 23:11:27
Khitchakut
@HoLaHu: Ah! Dus op FB hadden we een preview zeg maar? :D

04-11-19 23:28:15
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
Ja, zoiets! We hadden haar eigenlijk al meteen mee kunnen nemen, maar zaterdags moesten we zowat heel de dag weg, dat was een afspraak die al weken geleden gemaakt was. Daar konden en wilden we niet onderuit, dus gevraagd of we de marmot een paar dagen later op mochten komen halen. Want je laat zo'n beestje niet meteen een hele dag alleen...
We hadden haar trouwens bijna niet gehad. Ik had de fokker eerder die vrijdag gebeld, maar hij zei: Nee, de 4 hondjes die ik had zijn allemaal verkocht, vanmiddag komen ze de laatste halen. Dus wij weer verder zoeken..Kreeg ik om 7 uur 's avonds een telefoontje, die fokker van 's middags. Zijn jullie nog op zoek naar een hondje? Ik zeg: Ja, hoezo? Zijn die mensen haar niet op komen halen? Hij: Nee, die hebben me laten zitten, niks meer van zich laten horen! Dus toen meteen er naar toe! :) Vond ik toch wel netjes van hem! Gisteren zei hij: Ik heb nog wel 7 telefoontjes gehad van mensen die wilden komen kijken, had ik 8 hondjes gehad, dan was ik ze allemaal kwijt geweest! :)

Laatste edit 04-11-2019 23:34

04-11-19 23:41:56
Khitchakut
@HoLaHu: Ik heb het ooit andersom meegemaakt, ik had een kitten gekocht, (Blauwe Pers), en een aanbetaling gedaan. Toen ik het beestje een paar dagen later wilde ophalen zei de fokker dat ik de kitten niet kon krijgen en hij retourneerde het handgeld.. Kolere zeg! Wat was ik kwaad op die lul! Hij had vast een betere prijs geboden gekregen..

04-11-19 23:51:00
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.597
OTindex: 94.528
@Khitchakut: Nouja, je kreeg je geld tenminste nog terug. Dat had ook mis kunnen gaan.

04-11-19 23:58:38
Khitchakut
@Mamsie: Ik heb mijn handen thuis gehouden, weet niet of ik dat gekund zou hebben als ik mijn geld niet terug had gekregen? Eerlijk gezegd denk ik van niet. Dan was het niet bij harde woorden gebleven, daar ken ik mezelf goed genoeg voor..

05-11-19 00:04:22
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.597
OTindex: 94.528
@Khitchakut: Kijk, dat bedoel ik met het had mis kunnen gaan. Dat had stevig kunnen escaleren.
Hoe is het afgelopen, is er toch een leuke kat gekomen?

05-11-19 00:10:59
Khitchakut
@Mamsie: Het zou mis hebben kunnen gaan, voor hem.. (6)

Uiteindelijk hebben we een jonge poes van een neef van mijn vrouw geadopteerd, een vuilnisbakkie, we noemden haar Tabby en we hebben haar 20 jaar gehad..

Ze heeft een keer een nestje geworpen voordat we haar lieten 'helpen' en uit dat nest hebben we een katertje gehouden, Jantje.. Jantje heeft het ook goed gedaan, hem hebben we 19 jaar gehad.

05-11-19 00:47:11
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.597
OTindex: 94.528
En nu?

05-11-19 01:00:15
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@Mamsie: En nu heeft ie geen katten meer, alleen nog honden! :P

Dat was echt een hufter! Als je handgeld hebt betaald behoort een hond of kat je eigenlijk al toe, je moet alleen nog wachten totdat hij/zij oud genoeg is om mee te gaan naar het nieuwe adres!

Laatste edit 05-11-2019 01:19

05-11-19 01:33:16
Khitchakut
@Mamsie: Zo gezegd lieverd, nu heb ik 3 honden ;)

@HoLaHu: Klopt, daarom was ik ook zo verschrikkelijk kwaad op die lul! (6)

05-11-19 08:28:54
Khitchakut
Update betreffende de visgraat in Wan's keel:

Ze blijft tamelijk veel pijn aan haar keel houden dus zijn we gisteren terug geweest naar het lokale ziekenhuis, het dorpsziekenhuis zeg maar. Röntgenfoto wees uit dat er inderdaad een graat diep in haar keel zit die de hele boel daarzo aan het irriteren en ontsteken is :(

Helaas is het dorpsziekenhuis niet voldoende geoutilleerd om haar adequaat te kunnen helpen dus morgen gaan we naar het districtsziekenhuis in Chantaburi-stad. Daar heeft men en de kennis en de 'gereedschappen' die nodig zijn om dat verrekte ding uit haar keel te wurmen.

Ze kan amper praten, heeft een schorre stem, best wel zielig eigenlijk :(

En dit is de reden dat ik enkel visfilet en platvis eet, geen gedonder met graten!

afbeelding

.Laatste edit 05-11-2019 09:14

05-11-19 10:15:25
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.597
OTindex: 94.528
@Khitchakut: Jakkes, wat akelig! En ze zal er ook wel pijn aan hebben.
Want dat ding zit er nu toch al meer dan een week in. Héél vervelend!
Sterkte hoor, voor haar en laat even weten hoe het bezoek daar verloopt! *)*)*)

05-11-19 10:44:03
Khitchakut
@Mamsie: Natuurlijk lieverd, doe ik..

05-11-19 18:11:01
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.218
OTindex: 8.416
@Khitchakut: oef wens haar beterschap en heel veel sterkte *)*)*)

05-11-19 18:14:40
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@Khitchakut: Voor zoiets heb je inderdaad niet de meest recente hard- en software nodig op een iPad. Ik draai wel een paar apps die wel recentere specs nodig heeft en het oude ding trok het gewoon niet meer.
Wel kneitervervelend dat die visgraat blijft steken... Als het straks maar goed verwijderd wordt.

@HoLaHu: Dan heeft het gewoon zo moeten zijn, dat jij het beestje zou krijgen. :ja

05-11-19 22:25:02
Khitchakut

05-11-19 23:51:04
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@Khitchakut: Ai, dat is wel heel vervelend voor Wan! Wens haar veel beterschap en sterkte! En hopen dat het ding vlug verwijderd kan worden. Ik denk dat ze in het vervolg ook meer van de visfilet wordt...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 140 141 142 [143] 144 145 146 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven