hr
jaargang -23 - laatste artikel 2-5 18:00 - 74481 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 127 128 129 [130] 131 132 133 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

31-07-13 21:57:31
nietmeer
@Lennox: Waarom reageer je niet op de kippensoep??(6) :D

31-07-13 22:46:25
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Lennie: die is ze vermoedelijk nu aan het maken.

31-07-13 22:48:21
nietmeer
@ledi: Ghehehehehehe....(6)

31-07-13 23:20:00
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@Lennie: @ledi: Hahaha, van mijn vriendinnen wordt geen soep gekookt, ook al zijn de dames ongetwijfeld heerlijk :).

@Lennie: Denk je niet dat een kip een kattenluikje kan snappen met een beetje oefenen? Dat zou bijzonder jammer zijn want het leek zo'n goed idee :(.

31-07-13 23:23:40
nietmeer
@Lennox: Ik weet het eerlijk gezegd echt niet....Bij ons thuis hadden de kippen een open doorgangetje naar buiten. Konden ze om een of andere reden niet naar buiten, dan werd er een schotje voor dat doorgangetje gezet..

31-07-13 23:24:17
nietmeer
@Lennox: Kippen staan er nou niet echt om bekend dat ze kunstjes kunnen leren.. Er is natuurlijk een reden voor waarom we ze nooit in een circus zien optreden :+

N.B. Misschien dien je het geen kattenluikje maar kippenluikje te noemen? Wie weet snappen ze dat wél (A)

31-07-13 23:29:40
nietmeer
SamuiAxe: Als het toch eens zo simpel zou wezen....:D

@Lennox: Het luikje zou in ieder geval niet te zwaar mogen wezen. Een kip is geen sterk dier...Maar misschien kun je eens op Google zoeken naar vergelijkbare ideeen van kippenboeren?

31-07-13 23:34:15
nietmeer
@Lennox: Wat dacht je hiervan? Ik neem aan dat jouw kippen 's-avonds op stok gaan? Oké, sluit alle toegangen behalve het luikje, laat de klep open, met een beetje mazzel vinden ze het en gaan ze zelf naar binnen. In de ochtend doe je hetzelfde, enkel het klepje open. Ik denk dat als je dat een paar dagen doet dat de dames het wel door zullen hebben.. Misschien,het blijven tenslotte kippen..

31-07-13 23:40:36
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@samuiaxe: Da's waar maar katten ook niet en die snappen het wel. Ik ga wel even met ze trainen, al bekijken ze het luikje argwanend :). En de situatie zoals jij hem schets heb ik nu, kijken of ze morgenochtend naar buiten gaan.

@Lennie: Nou als die bolle er stevig tegen aan loopt krakt ze het hele luikje doormidden :). Maar het kan dat dat een probleem is hoor, want ze moeten er eerst met hun hoofden door en die slappe wiebelnekjes zien er niet zo sterk uit :(. Ik geef het een paar dagen om te zien of het lukt.

31-07-13 23:47:04
nietmeer
@Lennox: Katten zijn oneindig veel intelligenter dan kippen, da's echt geen vergelijk :nee

Ander idee: Maak het klepje vast aan een motortje en zet er een bewegingssensor op, als er dan een kip in de buurt komt gaat het luikje open :D Of monteer een kattenluikje dat opent op een signaal van de kattenhalsband! Sjiek hoor :ja Je dient wel de halsbandjes fors in te korten vrees ik :P

01-08-13 10:19:05
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Lennox: Als kippen naar buiten willen, weten ze kleinere openingen te vinden dan kattenluikjes. Wacht maar af!
En als ze weten dat er 's avonds voer op hun wacht, komen ze ook heus weer naar binnen,
Je spreekt niet voor niets van 'kipsimpel'. _O-

01-08-13 10:24:49
nietmeer
@ledi: Euh, de enige verwijzingen die ik op Google kan vinden naar 'kipsimpel' zijn gerechten 8O Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik die uitdrukking nog nooit gehoord heb :nee

01-08-13 11:19:55
nietmeer
@ledi: Eerlijk gezegd heb ik ook nog nooit van kipsimpel gehoord.....

01-08-13 11:23:27
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Lennie: SamuiAxe: nou dan krijgen jullie gratis een stukje onderwijs :+

Om aan te geven dat iets ontzettend gemakkelijk is, gebruiken ik en anderen regelmatig "kipsimpel" .

*)*)

01-08-13 11:31:32
nietmeer
@ledi: Wij hebben het meestal over doodsimpel, maar tegenwoordig gebruiken we ook vaak de uitdrukking: Appeltje-eitje om aan te geven dat iets heel gemakkelijk is....

01-08-13 11:41:20
nietmeer
@Lennie: Vanwege dat mijn voertaal inmiddels zowat Engels is zeg ik al enige tijd 'easypeasy' :P

01-08-13 11:56:38
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Inderdaad grappig hoe taal constant verandert. Mense pikken iets op, het bevalt ze en ze nemen het over.

Ik denk bij Sammie's easypeasy, men hier denkt dat je 'ietsiepietsie' zegt.

Appeltje-eitje is inderdaad ook al aardig ingeburgerd.

01-08-13 14:55:24
nietmeer
Als iets heel makkelijk is dan zegt men in mijn omgeving: KZD (kakken zonder douwen)

01-08-13 16:47:10
nietmeer
@Grouse: Ghehehe....nog nooit gehoord, maar ik hou hem er zeker in!

01-08-13 19:19:39
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@Grouse: Nou ik heb hier KMD, namelijk Kippen Met Douwen :).

Maar dat mocht niet baten. Na kippen tig keer door het luikje heen gepropt te hebben snapten ze het nog niet :(. Gezien mijn eigen geduldige aard heb ik het luikje er dus maar weer afgesloopt en moet nu een windtunnel entreetje voor ze bouwen :(.

Enneh...kipsimpel betekent kennelijk dat het heel erg simpel moet zijn omdat een kip het anders niet snapt :). Overigens kende ik die uitdrukking ook niet. Wel kiplekker maar dat durf ik niet zo goed te zeggen want dan komt @Lennie weer met d'r soep  ;).

samuiaxe: Ik dacht eigenlijk dat kippen erg intelligent waren. Zo hebben ze een uitgebreide taal met erg veel woorden en kunnen ze grote aantallen anderen kippen onderscheiden en plaatsen in de onderlinge rangorde. Daarbij doen ze ook slimme dingetjes, flesjes bier omschoppen als ze trek hebben en gauw drinken voor het in de grond verdwijnt bijvoorbeeld :).

01-08-13 19:59:19
nietmeer
@Lennox: 'Ik dacht eigenlijk dat kippen erg intelligent waren..'

Misschien wel, misschien niet, maar van luikjes hebben ze duidelijk geen sjoege :)

01-08-13 20:08:28
nietmeer
@Lennox: :D:D
In bier gemarineerde kip.....Ook heel lekker, sorry kon het niet laten! :P

01-08-13 20:10:20
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: Nee, het zou niks geworden zijn denk ik. Maar dat zullen we nu nooit weten :).

01-08-13 20:15:56
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@Lennie: Mijn god, ik vertel je nooit mijn adres, voor je het weet lig ik zelf ook in de pan :).

01-08-13 21:16:18
nietmeer
Quote @Lennie::
Zou je broertje zelf niet op het idee komen om daarvoor zijn lepel te gebruiken(als ie dat thuis ook doet) of is hij nog te jong om dat te snappen?

Overigens wel grappig om te horen dat na het doodbliksemen dát je moeders grootste angst is...:D


Dat vond papa ook wel maf. Mama was zo zenuwachtig dat hij gewoon af en toe 'Broertje weg, mèpmèpmèp...' ging roepen en dan schoot iedereen, inclusief mams, weer in de lach 8-)
Overigens is hij een zeilscout, onweer is na zeiltijd normaliter en masten van boten zijn ideale bliksemafleiders... Daar denk ik dan weer aan :P
*tingtingtingtingtingtingting*

Hij is 12 erm 11, snapt het best, maar als hij in de vrieskou gaat kamperen denkt hij er ook niet aan dat enkel een pyjama te kous is en hij thermoondergoed heeft... En hij liep vandaag in vol scoutinguniform, dwz spijkerbroek, dikke bloes, t-shirt, gelukkig niet ook nog van die hete bergschoenen.
En tegen de tijd dat je hem hebt aangeleerd dat een korte broek beter is, is het winter. Vier jaar nadat de schoenen van de voor- naar de achterdeur waren verbannen, liep hij nog naar de verkeerde kant. Overschakelen en broer, slechte combi :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 127 128 129 [130] 131 132 133 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven