hr
jaargang -23 - laatste artikel 17-5 10:00 - 74537 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 124 125 126 [127] 128 129 130 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

29-07-13 12:20:24
nietmeer
@balou: Ik heb inderdaad een poos in zak en as gezeten, daar ga je met je opleidingen en ervaringen... Toen heb ik mezelf een flinke schop onder mijn kont gegeven en heb mijn werkzaamheden 180 graden omgedraaid. Ik was 37, in de kracht van mijn leven en ze wilden me niet hebben? Oké, dan maak ik er zelf wel iets van: Ik heb totdat ik vrijwillig op mijn 50e met pensioen ging samen met een compagnon een florerende zaak gedreven; Ik, een voormalig Justitiemedewerker ben Nederlandse Coffeeshops gaan bevoorraden, meer hoef ik niet te zeggen denk ik. Dikke vinger voor Justitie! Oh, eventuele moraalridders die meelezen: Ik heb al die jaren daar netjes belasting over afgedragen, Sammy is niet helemaal achterlijk!

29-07-13 13:22:06
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.973
OTindex: 91.027
SamuiAxe: gefeliciteerd *)

en hoe bevoorraad je coffeshops? (voor als ik nog eens een goed baantje nodig heb)

29-07-13 13:24:18
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
@allone: Iets met Hollandse groentes denk ik ;)

29-07-13 13:30:11
nietmeer
@allone: Precies, iets met puur Hollandse groenten. (A) Maar ik heb begrepen dat in deze branche de sjeu er goed vanaf is met al die sluitingen..

29-07-13 13:43:46
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.973
OTindex: 91.027
SamuiAxe: :D

:P jammer, dan maar een ander beroep - boerenkool op zo..

29-07-13 13:58:24
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.973
OTindex: 91.027
Quote SamuiAxe:
Daarom is directheid vaak de beste manier van communiceren. Het nadeel echter is dat door zeer direct te zijn je de gesprekspartner weleens onbewust kunt kwetsen of beledigen. Zaak is het om een goede balans te vinden tussen directheid en terughoudendheid. Sommige mensen hebben dat, anderen voor geen meter :nee
:ja maar zelfs als je iets direct zegt, kunnen er misverstanden voorkomen, doordat de ander het anders opneemt.


29-07-13 14:01:26
nietmeer
@allone: Natuurlijk, die kans is altijd aanwezig, echter, door direct te zijn en dus zo goed mogelijk aan te proberen geven wat je wilt zeggen zonder om de hete brij te draaien, heb je m.i. wél de minste kans om misverstanden te krijgen.

29-07-13 14:09:13
balou
Erelid


WMRindex: 2.233
OTindex: 127
SamuiAxe, en jullie maar toppen whahaha, groot gelijk heb je gehad!!!!

@allone en SamuiAxe, directheid is idd. niet altijd vrij van "misverstanden" maar ik denk ook, dat het dan wel minder is (maar das mijn eigen mening.)

Soms lukt het gewoon niet, wat je ook probeert, de een ligt je beter dan de ander, daar is nix aan te doen en ook niet erg, zolang er enigszins respect is, zal het wel loslopen!

29-07-13 14:28:26
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.523
OTindex: 19.512
S
Quote @allone:
SamuiAxe: gefeliciteerd *)

en hoe bevoorraad je coffeshops? (voor als ik nog eens een goed baantje nodig heb)

Niet verder vertellen hoor :nee, maar bij ons in Vaticaanstad (a) hebben wij een heel grote tuin, die niet voor het publiek toegankelijk is :nee. Die tuin staat vol met cannabisplanten :ja. De Italiaanse politie kan er niets aan doen, want wij zijn een eigen staat. Onze cannabis is niet goedkoop, maar wel van de allerbeste kwaliteit.

29-07-13 14:41:45
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.973
OTindex: 91.027
@balou: idd.. en soms lukt het idd niet,
ik begrijp bijv. niet waarom @Lennox zo druk maakt over, in mijn ogen, een kleine opmerking,
maar iedereen is nu eenmaal anders,
en zelfs als ik dat zeg,
schept het misverstanden _O-

maar ik mag haar toch graag hoor *)

29-07-13 14:44:41
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@balou: samuiaxe: Mijn voorkeur gaat zeer nadrukkelijk uit naar de rechtstreeks mensen. Natuurlijk niet mensen die anderen constant afzeiken en zo grof mogelijk toe spreken, maar mensen die anderen in hun waarde kunnen laten en als ze zich ergens aan storen zich daar duidelijk en eerlijk over uitspreken. Soms zijn ze kwetsend maar als je weet dat er altijd een oprechte intentie achter zit dan kunnen de meeste mensen dat heel erg goed hebben.

En misschien is het niet een ideale methode maar oneindig veel beter dan gluiperige opmerkingen, steken onder gordel, manipulatieve praatjes die niet als doel hebben een eerlijke boodschap te brengen maar altijd een eigen agenda dienen (zoals bijvoorbeeld : hoe profileer ik mezelf nu zo, dat het net lijkt of ik boven de partijen verheven ben en me niet verlaag tot het kiezen van partij).

Mijn ervaring is dat mensen die op die dubbelzinnige wijze communiceren meestal ook dubbelzinnige intenties hebben, alsof ze altijd een slag om de arm houden om eventueel met andere winden mee te waaien mocht ze dat beter uitkomen. Dat zijn de mensen die niet voor hun vrienden op komen als ze afgezeken worden maar altijd vooral zullen kijken of ze zelf ongeschonden uit de strijd komen. De manier van communiceren zegt ook iets over het karakter en de mate waarin je iets aan mensen hebt.


29-07-13 14:45:59
balou
Erelid


WMRindex: 2.233
OTindex: 127
@allone, ik mag haar ook erg graag, we lijken ontzettend veel op elkaar zijn we achter gekomen, zo erg zelfs, dat ik tegen haar zei, heeft jouw moeder een tweeling gehad of de mijne.

29-07-13 14:50:31
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@allone: Jaja, dat "ik begrijp niet dat Lennox zich zo druk maakt..." verhaaltje dat kennen we nu wel. Daar kom je elke keer mee als je de discussie weer opnieuw opstart en daarna doet of je je van geen kwaad bewust bent.

Maar je overschat jezelf schromelijk hoor, ik maak me daar allang niet meer druk over. Ik reageer slechts en heb verder weinig woorden aan je vuil gemaakt, het leeuwendeel van de conversatie hierover is gevoerd zonder dat ik überhaupt aanwezig was. De enige die er erg druk mee was ben jezelf. Met je blogje.

29-07-13 14:52:37
balou
Erelid


WMRindex: 2.233
OTindex: 127
@Lennox, ja, je weet dan wel eerder wat je aan iemand hebt, ben ik het mee eens!

Ik vraag me ook vaak af bij sommige personen, hoe bedoelen ze het nu of waarom doen ze dit.

Ik heb het blog van Zuwe gelezen en daar viel mijn mond ook open, ik snap er helemaal geen snars van!
Ik dacht Zuwe te kennen als een lieve, zachtaardige persoon, dus ook haar reactie op Samui en jou begrijp ik daar niet, heb me er ook maar niet in gemengd, kan ook weer verkeerd overkomen.

Hoop dat ze zich later toch nog realiseert dat het juist lief bedoeld was van jullie!
We zitten hier met een zooitje mensen, die jammer genoeg heel veel hebben meegemaakt, dus proberen elkaar te steunen door dik en dun waar het nodig is (of denken dat ze het kunnen gebruiken).

29-07-13 15:11:39
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@balou: Ach nou ja, als het er op aankomt hebben de meeste mensen die boven de 30 zijn al behoorlijk wat meegemaakt want zo is het leven nu eenmaal. En da's ook niet erg. Alleen de een leert ervan en de ander niet. De een wordt wijs en de ander gek :). En zuwe, ja mijn bek viel ook open. Vond haar voorheen ook altijd wel lief. Maar verder kende ik haar niet zo en dat was dus maar goed ook hahaha.

29-07-13 15:20:54
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.973
OTindex: 91.027
Quote @balou:
@allone, ik mag haar ook erg graag, we lijken ontzettend veel op elkaar zijn we achter gekomen, zo erg zelfs, dat ik tegen haar zei, heeft jouw moeder een tweeling gehad of de mijne.
en we lijken niet op elkaar, vandaar het onbegrip :)

@Lennox: ik reageerde alleen op wat andere mensen zeiden, maar had het er niet druk mee, het blogje was alleen maar een kwestie van copy and paste...
maar om de een of andere reden schijn je te denken dat ik je aanval, terwijl ik alleen maar begrip probeer te creëren..
?!

.. hoeft niet hoor, even goede vrienden *)

29-07-13 15:29:28
balou
Erelid


WMRindex: 2.233
OTindex: 127
Mensen, ik ga ff boodschappen doen, anders komt blaadje om van de honger, kunnen we niet hebben he.

29-07-13 15:42:39
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@allone: Even voor de goede orde:

- Ik ben in gesprek met Samui, jij bent hierin geen enkele partij.
- Jij kom even lang om ons wat "nuance bij te brengen" en te vertellen dat je mij niet begrijpt en liever naar je "gezellig hoekje gaat".
- Ik zeg dat ik zelf prima in staat ben tot nuance en daaaaag, ga maar lekker naar je hoekje.
- Jij begint een blog die betrekking heeft op de verhouding tussen jou en mij, voert een hele conversatie daarover en haalt eerdere discussies aan.
- Dat gesprek gaat zover dat je er mee naar Samui's Shit gaat en het daar nog even voortzet. Zonder dat ik dar enige bemoeienis mee heb.
- Ik reageer uiteindelijk door aan te geven dat ik die discussie nou inderdaad ook wel gehad heb en dat je mij lekker met rust moet laten.

Even serieus: als je bovenstaande leest hoe kom je er toch bij dat ik me aangevallen zou voelen of mee heel er druk maak, terwijl jij "hooguit een kleine opmerking gemaakt hebt"? Sorry, maar dat echt een hele rare weergave van de werkelijkheid. Bovendien overschat je jouw impact op mij schromelijk

Maar inderdaad, even goede vrienden hoor.

29-07-13 16:06:39
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.718
OTindex: 3.186
Ik zit jullie reacties te lezen over zuwe, heb het daarna ook even gelezen en inderdaad mijn mond viel ook open. De antwoorden doen mij denken aan iemand met wie ik tijdelijk gewerkt hebt, deze persoon had borderline, die kwam ook zo uit de hoek terwijl de persoon zelf heel lief was voordien. Ook de excuses daarna had ik moeite mee.

Maar ik wilde eigenlijk op SamuiAxe: reageren.
Ik heb helemaal voor niks geleerd. Me steeds ingezet om een betaalde baan te krijgen en heb het nog steeds niet. De enige banen voor mij zijn, als ik geluk heb, jaar contracten en nu is het weer vrijwilligerswerk. Ik heb ook zitten denken aan voor mezelf te beginnen, maar mijn emotionele (ziekte) kant houd mij tegen. Voor ondernemen moet je lef hebben en dat ontbreekt er juist aan mij. Maar als ik iets moet doen heb ik juist weer doorzettingsvermogen. :ja

29-07-13 16:36:15
nietmeer
@All: Mijn pagina's gaan zo wel lekker snel :ja

@omabep: Of je voor ondernemen lef moet hebben weet ik zo net niet, ik was kwaad op het UWV, kwaad op mijn werkgever die me vanwege een simpele rekensom op straat zette en kwaad op mezelf omdat ik er helemaal niets tegen kon doen. Ik had echt iets van 'Fuck you!'. Doorzettingsvermogen is denk ik dan weer wel een goede eigenschap; De eerste jaren was het vaak kommer en kwel, een bedrijfje dat de eerste drie jaar overleeft heeft een goede kans om redelijk te blijven floreren en de latere jaren waren inderdaad goed. Echter, ik heb op tijd de stekker er uit getrokken, twee jaar nadat ik gestopt ben heeft mijn voormalig compagnon de stekker er uit moeten trekken, teveel coffeeshops hebben moeten sluiten, daardoor zijn ook veel toeleveranciers ermee opgehouden.

Over Zuwe, Lennox attendeerde mij op haar reactie en zo ik schreef viel me de bek open. De enige reden dat ik wat schreef over mijn levenservaringen was dat ik ze een hart onder de riem wilde steken! Zo ook Lennox reageerde vanuit menslievendheid, meer niet! En dan ze hoeft ze ons echt niet om de nek te vallen, maar deze koude, botte afwijzing bracht heel eventjes mijn bloed aan het koken, zo ook wel blijkt uit mijn reactie. Ik heb behoorlijk fel gereageerd en heb er geen spijt van. Ze zou zich kapot moeten schamen om zo te reageren op Lennox en mij :r Wat mij betreft kan ze dus echt doodvallen, en dat komt ook nooit meer goed, voor mij is Zuwe voortaan lucht...

29-07-13 18:04:03
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@omabep: Misschien voorzichtig beginnen vanuit huis? Ik heb geen flauw idee waar je voor geleerd hebt maar stel dat je verstand hebt van boekhouden, dan zou je de boekhouding kunnen doen voor een zzper in je omgeving en als het lekker loopt voor meer. Of als je goed kunt koken, voor een paar mensen uit je omgeving een paar keer per week een maaltijd klaarmaken. Dat soort dingetjes kunnen toch bijna zonder risico?

En Zuwe. Ik plaatste regelmatig berichtjes op haar blogs en daar reageerde ze altijd erg lief op. Dit vond ik echt een enorme schok. Ik zag dat Samuiaxe de moeite had genomen om haar echt iets te vertellen over de rottige dingen uit zijn leven met de bedoeling haar te helpen. Als iemand dat doet voor je dan is dat toch wel een beetje een geschenk en ik vond dat erg lief van hem. Inderdaad, ze hoefde ons niet om de hals te vallen maar waardering voor de poging om haar te helpen had wel zo normaal geweest. Nee, da's voor mij ook een definitief gepasseerd station :(.

29-07-13 19:26:00
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
All: Mijn pagina's gaan zo wel lekker snel
===============

Sammie, krijg je soms per pagina betaald?
Dan wil ik ook wel meewerken aan bladvulling. :+

Overigens begin ik het idee te krijgen dat de verhitte debatten inderdaad te maken hebben met de hitte.
Waarom anders nu die uitvallen??
Mensen, WMR is een gezellige club; laten we dat zo houden door niet te snel te reageren.

29-07-13 19:34:42
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.268
OTindex: 53.630
@ledi: Inderdaad. Negeren is trouwens beter dan terugbijten.  ;)

29-07-13 19:57:33
nietmeer
@Sjaak: Domme vraag misschien, maar waarom zou dat zo zijn? Los van de woordenwisseling tussen Lennox & Allone, waarom zou je het negeren als iemand je beledigd of afzeikt? Om 'de betere mens' te zijn? Dat haal je de koekoek, als iemand maar hard genoeg op je tenen trapt, dan trap je instinctief terug *8

@ledi: Is het nog zo warm dan? Ik dacht dat de grootste hitte voorbij was?

29-07-13 20:19:51
balou
Erelid


WMRindex: 2.233
OTindex: 127
Ach @Sjaak, hangt er vanaf, hoe hard ze trappen he!
En sommige onder ons hebben nu eenmaal een groot inlevingsvermogen en een groot rechtvaardigheidsgevoel, is nix mis mee toch?!


Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 124 125 126 [127] 128 129 130 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven