hr
jaargang -23 - laatste artikel 2-5 14:00 - 74479 artikelen - nu online 35 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 129 130 131 [132] 133 134 135 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

03-08-13 08:28:22
nietmeer
@Lennox: Goedemorgen lieve vriendin, jouw reactie gisteren over jouw ervaringen in Mexico waren voor mij aanleiding een Blog te maken over een soortgelijke ervaring die ik in Thailand had..

03-08-13 08:45:01
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
samuiaxe: Goedemorgen lieven Sammy. Ik heb het al gelezen, prachtig en met erg indrukwekkende foto's. Omdat mijn pa nu elk moment hier kan zijn voor het afwerken van de schuur wilde ik nog even wachten met een reactie omdat ik daar echt even tijd voor nodig heb. Die ervaring in Mexico heeft namelijk tot een hoop geleid waar ik nog over wil vertellen. Het is verbazingwekkend dat jij een soortgelijke ervaring hebt gehad en dat e.a.a. ook op jou zo'n impact gehad heeft. Later meer daarover, nu weer verder met klussen! Fijne dag.

03-08-13 22:17:24
nietmeer
@Lennox: Heb je het gisteren een beetje gered met die hitte? Heb nog aan je gedacht, met dat geklus aan je schuur.
Zijn de kippen al gewend aan het luik of heb je het opgegeven?? :P

03-08-13 22:34:43
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@Lennie: Gisteren moest ik 's ochtends mijn ouders ff helpen met het een en ander en daarna de praxis weer eens flink verrijken. Toen ik helemaal afgeladen met bouwmaterialen en gutsend van het zweet weer thuis kwam was het inmiddels zo godsgruwelijk heet dat ik alles lekker in de auto heb laten liggen en gauw mijn koele huisje ingevlucht ben. Maar vanmorgen om 7 uur met pa alweer aan het hameren en al het hout zit er nu prachtig op. Nu nog ff schilderen en kozijntjes maken en mijn stalletje kan er weer ff tegenaan.

Het kattenluikje is inmiddels al weer geelimineerd en ik moet zelfs het gat (waar dat luikje overheen zat) aanzienlijk vergroten. Het is gewoon sneu om te zien hoe die twee dikke mokkels zich door dat te kleine gat moeten wurmen met al hun dramatische geweeklaag van dien (en dan steeds wanhopig naar mij toerennen van "het lukt niet", vond ik echt zielig) dus morgen maar weer ff de decoupeerzaag erbij :(.

Jij dan, moest je gisteren in de hitte post lopen? Zal ook geen pretje geweest zijn :(.

03-08-13 23:05:42
nietmeer
Je moet je kippen echt eens naar de WeightWatchers sturen....Of uiteraard de BBQ of de soep overwegen! (6) :D:D

Nou, gisteren was het inderdaad loeiheet hier, (36,9) maar ik had mijn maatregelen getroffen. Vrijdags is er sowieso weinig post, daar had ik mazzel bij. Ik zou er in een uur, anderhalf uur mee klaar moeten zijn. Maar dan nog, die temperatuur...Ik heb twee kleine badhanddoekjes genomen, die lekker nat gemaakt met koud water, toen drie diepvries-koelelementen gepakt. 2 ervan heb ik omwikkeld met een handdoekje. De derde was om mijn drie flesjes drinken lekker koel te houden. Dat ging in een plastic tas en die werd weer in een diepvriestas van de supermarkt gedaan. Aldus toegerust ben ik naar het depot gereden. Ik zweette al flink toen ik daar aan kwam en het is maar 5 minuten rijden op de fiets, kun je nagaan...
Post in de tassen gedaan, diepvriestas open gemaakt, er een handdoek uitgehaald en die in mijn nek gelegd. Je hoorde het nog nét niet sissen! :P
Toen begonnen met bezorgen en halverwege de handdoek verwisseld met een "verse, koude" handdoek. Heerlijk! Verder flink gedronken uiteraard. Wat dan wel opvalt is dat de mensen hier in het dorp wel met je meeleven hoor! "Het is wel érg warm he? Het zal voor jou zo ook niet meevallen!" Lief hoor, maar gek genoeg is er geen mens die aanbiedt om het van me over te nemen....:D Nee geintje, ik vind het leuk dat ze met me meeleven....en voor de rest? Tja, had ik maar een vak moeten leren he? :P:D

03-08-13 23:23:37
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@Lennie: Hahaha, op de valreep toch nog even cynisch  ;). Maar dat heb je goed aangepakt zeg met die hitte, kan niet anders zeggen. Goed voorbereid en verstandig naar je werk. Maar krijg je ook geen drinken dan van ze? Kreeg ik wel toen ik nog bezorger was maar ik had dan ook een paar cafetjes in mijn wijk en da's altijd een aanrader :).

En nee man, ik vind die grote vetzakjes juist enig. Die ene is een Brahma van 11 jaar. Een reuze ras met enorme klauwen en veren aan hun voeten. Helemaal zwart en glanzend en felle rode kam en priemende blik. Lijkt een prachtige vechtmachine maar is zo boterzacht en lief van aard he. Ben gek op d'r en ze heet Morty (naar Morticia van de Adams Familie in d'r zwarte jurk).

03-08-13 23:28:07
nietmeer
@Lennox: 11 jaar! Wow, dan zorg je wel heel goed voor je kippen! En ik ken het ras wel...Prachtige kippen en een zeer imposante haan! Haar naam doet haar eer aan...Morticia was ook een prachtig kipje om te zien!:P Toedoedoedoem klikklik toedoedoedoem klikklik..:P

Zo heel soms zit er wel eens iets extra's in de posttassen....flesje water, blikje fris en laatst nog een Twix...Lief hoor, maar die Twix smelt dus waar je bij staat met dit weer! En het water en de frisdrank is natuurlijk warm voordat die bij je op het depot is...

03-08-13 23:31:06
nietmeer
@Lennox: Morticia zal hoe dan ook niet meer te kauwen zijn na al die tijd, dat is geen jong kippetje meer :P

03-08-13 23:31:33
nietmeer
SamuiAxe: Neuj, die moet je drie jaar koken....:P

03-08-13 23:50:50
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.706
OTindex: 3.186
@Lennox: Die kippetjes van jou hebben dus allemachtig veel geluk dat ze bij jou mogen wonen, hun familie haalt meestal de 6 maanden niet eens.

04-08-13 00:59:24
nietmeer
@omabep: Normale mestkuikens: 6 weken!
Wij gingen ze meestal halen op een leeftijd van 4 weken en lieten ze dan nog een drie maanden vrij rondlopen, naderhand werden ze geslacht. Dat waren echt de vleeskuikens he?
Kippen die we hielden voor de eieren werden aangeschaft op een leeftijd van zes maanden, tegen de leg aan. Daarna hielden we ze zolang totdat ze te oud werden om te leggen. Dat was meestal rond een jaar of 3,5- 4..Dan werden ze geslacht en tot soepkip gebombardeerd...

04-08-13 01:10:51
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@Lennie: Zo'n haan heb ik gehad, was een enorm monster met gruwelijke klauwen en een gezicht als van een dinosaurus (met van die ronde, felle emotieloze ogen). Maar hij was erg lief en zorgzaam.

samuiaxe: Ik verwacht niet dat ze lekker mals is, dat dikke oudje. Daarom lekker laten lopen :).

@omabep: @Lennie: Ja ik zorg ook goed voor mijn kipjes hoor :), maar helaas zijn er toch wel een paar ver voor hun tijd gesneuveld :(. En dan weet je eigenlijk nooit waarom. Had vorig jaar twee van jonge ordinaire bruine legkippies. Hondsbrutaal, vol van leven en van vroeg tot laat uitbundig te keer gaan over alles wat ze zagen. En steeds Morty pesten he, door pal achter haar aan te lopen en dan gillend wegrennen als ze zich omdraaide :). Maar op een dag kreeg een van hen een stuiptrekking en viel zo dood neer. De volgende dag wilde de ander perse op schoot en na een uurtje vredig dommelen terwijl ik een boekje las kreeg die ook een stuip en ook dood :(. Baal ik dan toch erg van.

04-08-13 01:12:42
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@Lennie: En dat van die blikje en die twix vind ik toch erg lief. Over die laatste is natuurlijk niet zo goed nagedacht maar evengoed lief :).

04-08-13 01:24:10
nietmeer
@Lennox: Kippen zijn over het algemeen vrij zenuwachtige dieren..Wij hebben er ook wel eens kippen bij gehad die om een of andere reden er dood bij neer vielen...Reden? Totaal onbekend, zaten lekker in hun kippenvelletje, waren kiplekker....en dan opeens....Diegenen die dat overkwam werden ook nooit geslacht, die werden in de Kliko gegooid. Je weet tenslotte maar nooit waaraan het beest is doodgegaan...

Ja, die hanen van dat ras zijn echt de moeite waard! Superbeesten om te zien! Je zou het niet zeggen aan mijn posts te zien, maar ik ben echt wel een liefhebber van kippen! En dan bedoel ik niet op mijn bord, maar gewoon...de echte raskippen zijn geweldig!

04-08-13 12:07:48
nietmeer
@Lennox: Gheheh, er past wel een complete kat door dat luikje maar geen kip...
Of heb je de kleinere smaak katteluikje (als die er is)?

"zaten lekker in hun kippenvelletje, waren kiplekker..." _O-

04-08-13 12:31:00
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@Lennie: Ja, misschien begeeft hun hart het ineens ofzo, iets anders kan het eigenlijk niet zijn. Maar inderdaad, voor de zekerheid zo'n beestje niet opeten nee!

wortel: Heb het grootste kattenluikje genomen dat er is. Nu heb ik er echt een paar joekels van kippen bij maar je hebt ook behoorlijk grote katten (noorse boskat, of de maine coone (ofzo) die mijn zus heeft) dus dat moest lukken dacht ik.

In ieder geval is mijn stalletje prima geworden, wou dat ik er een foto van kon sturen maar geen idee hoe, zeker niet vanaf mijn mobiel :(. Nah ja, ander keer beter :).

04-08-13 12:48:34
nietmeer
@Lennox: Vanaf je mobiel wordt wel lastig, als het eenmaal op de computer woont gaat het wel lukken :ja
Eventueel met hulp van iemand. Er zijn een hoop lieve iemanden hier :)

05-08-13 01:47:47
nietmeer
De Main Coon katten zijn echt prachtig! maar inderdaad wel erg groot...Hoewel ik superallergisch ben voor katten ben ik wel een kattenliefhebber, als ik niet zo allergisch zou zijn zou ik denk ik een kat hebben in plaats van een hond. Je bent wat vrijer met een kat, een hond heeft gewoon wat meer aandacht nodig...Maar neemt niet weg dat ik superblij ben met mijn Beessie hoor! Laat ik het zo stellen: Ik ben een dierenliefhebber....Hoewel dat bij een aantal kippenliefhebbers anders over moge komen...:P

05-08-13 17:23:24
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@Lennie: Ja, op de een of andere reden val ik ook altijd op de grote rassen van iedere soort: Duitse Dog, Brahmakippen, de Main Coon van mijn zus en mijn reusachtige vriend  ;). Verder ik denk ook altijd dat je ons een beetje probeert te tergen maar in je hart een liefhebber bent hoor :).

En zou best een kat willen, maar woon dus aan een achterafweg waar je 60 mag maar de enkeling die voorbijkomt meestal over de 100 raast. Ligt hier regelmatig wat doods langs de weg, daar voeg ik liever niet ook nog een kat aan toe :(. Bovendien heb ik voor het huis een vogelvoederplaats die ik erg leuk vind en die zou dan razendsnel veranderen in een kattenvoedplaats :).

05-08-13 21:10:14
nietmeer
@Lennox: kattebelletje?
Maar dat helpt niet tegen auto's...

05-08-13 22:12:37
nietmeer
Hondenleven
.
.
.
.
Geen beter leven dan een goed hondenleven :)

afbeelding

Kauw is inmiddels 11 maanden en doet het erg goed, hij begint uit te groeien. Let op zijn uitdrukking, de hele dag is hij bezig om kattenkwaad te bedenken :)

afbeelding

Ach, Lady, mijn lief klein schatje, toen ik ze vond paste ze zo ongeveer in de palm van mijn hand, de scheet (L)

afbeelding

Kauw is zo je ziet inmiddels flink forser dan zijn moeder, ze is geen partij meer voor hem :P

afbeelding

06-08-13 00:44:52
nietmeer
@Lennox: Ik ben een groot dierenliefhebber! En als ik het al eens heb over kippensoep en zo...tja...dat is aan mijn opvoeding te wijten! Als een kip geen eieren meer produceert dient ze geen enkel doel meer. Dan rest niks anders meer dan het hakblok en de diepvries...en op een gegeven moment dus de soep..Als je thuis 100 tot 200 kippen hebt is dat nu eenmaal de gedachtengang. Wij verkochten eieren, dus moest er door de dames geproduceerd worden. Kip was eieren was dus handel ...zo simpel lag het...

Maar ik hou van katten en honden, zelfs slangen hebben mijn interesse! En hamsters en cavia's,gerbils...nou ja, afijn noem het maar op! En uiteraard vissen, heb jarenlang een aquarium gehad van 400 liter...Met tropische vissen uiteraard....:P Prachtig!

06-08-13 00:58:27
nietmeer
SamuiAxe: Heel leuke foto's van Kauw en Lady! Ik wil niks meer oprakelen, maar je hebt niks meer gehoord/gezien van Odi? Misschien dat ik tijdens de vakantie wat gemist heb of zo...??

06-08-13 01:04:57
nietmeer
@Lennie: Geeft niets hoor, ik ben niet van peperkoek :) Maar nee, ik heb nog wekenlang mijn ogen opengehouden maar het is inmiddels té lang geleden: Odie is dood, zoveel is zeker. Heel erg jammer, ze was echt een lieverd :ja Mijn troost is dat ze het voor een (voormalige) straathond toch nog een paar jaar goed heeft gehad.

06-08-13 08:58:52
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.597
OTindex: 7.908
Goeiemorgen allemaal! Ik heb een hoop bij te lezen, zie ik wel... :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 129 130 131 [132] 133 134 135 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven